به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ April 2024 26
کد خبر: ۱۸۷۰۶
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
نگاهی به پنالتی‌زنان فوتبال خوزستان در لیگ برتر (4)

فریدون فضلی بهترین پنالتی‌زن استقلال در تاریخ لیگ

فریدون فضلی بهترین پنالتی‌زن استقلال در تاریخ لیگ

افشین احمدی
خوزستان اسپورت – فریدون فضلی، برترین پنالتی‌زن استقلال اهواز در تاریخ لیگ برتر است.

به گزارش خوزستان اسپورت، نگاهی به آمار گل‌های زده تیم استقلال اهواز در 9 دوره حضور در رقابت‌های لیگ برتر فوتبال کشور نشان می‌دهد که 30 گل از مجموع 327 گل زده این تیم، از روی نقطه پنالتی به ثمر رسیده که این میزان گل، 9.2 درصد از کل گل‌های استقلال اهواز در تاریخ این مسابقات را تشکیل می‌دهد.

در فهرست 15 نفره پنالتی‌زنان استقلال اهواز، نام فریدون فضلی مهاجم شمالی گل‌زن و بااخلاق این تیم در صدر دیده می‌شود.

فضلی 7 گل از مجموع 30 گل خود را از روی نقطه پنالتی زده تا عنوان بهترین پنالتی‌زن استقلال اهواز در تاریخ مسابقات لیگ برتر را از آن خود کند. فریدون فضلی در دو فصل متوالی 85-84 و 86-85 هم‌زمان عناوین برترین گل‌زن و برترین پنالتی‌زن تیم آبی‌پوش اهوازی را به دست آورد.

او در پنجمین دوره مسابقات که با عنوان دوازدهمی آبی‌پوشان همراه بود، 17 گل برای این تیم زد که 2 گل از روی نقطه پنالتی بود و در ششمین دوره رقابت‌ها که با نایب‌قهرمانی استقلال اهواز همراه شد نیز 13 گل زد که 5 گل از روی نقطه پنالتی بود تا در مجموع، 7 گل وی از روی نقطه پنالتی باشد.

اما دومین پنالتی‌زن استقلال در تاریخ پیکارهای لیگ برتر، داود حقی است که 5 گل از مجموع 17 گل خود را از روی نقطه پنالتی وارد دروازه حریفان کرده است. حقی این تعداد پنالتی را در سه فصل مختلف به ثمر رسانده تا نام خود را به عنوان دومین پنالتی‌زن موفق استقلال اهواز در تاریخ لیگ برتر ثبت کند.

فرزاد آشوبی، هافبک بازی‌ساز استقلال در لیگ برتر چهاردهم، نیز 3 گل برای تیم خود به ثمر رساند که هر 3 گل از روی نقطه پنالتی بود و بدین‌ترتیب، نام وی در رده سوم برترین پنالتی‌زنان تاریخ استقلال اهواز در تاریخ مسابقات لیگ برتر فوتبال کشور ثبت می‌شود.

میلاد میداودی، حسین ماهینی و محمد غلامی نیز سه بازیکنی هستند که هرکدام 2 گل از روی نقطه پنالتی زده‌اند و 9 بازیکن با یک پنالتی هم در رده‌های بعدی این فهرست جای دارند.

نام یک بازیکن خارجی هم در فهرست 15 نفره پنالتی‌زنان استقلال اهواز در تاریخ رقابت‌های لیگ برتر کشور به چشم می‌خورد که محمد ناصر شکرون مهاجم عراقی این تیم در فصل 88-87 است.

فهرست کامل پنالتی‌زنان استقلال اهواز را در ادامه ملاحظه می‌کنید:

فریدون فضلی بهترین پنالتی‌زن استقلال در تاریخ لیگ

مطالب مرتبط:
فهرست پنالتی‌زنان نفت آبادان در لیگ برتر
ایمان مبعلی بهترین پنالتی‌زن فولاد در تاریخ لیگ
دو پنالتی‌زن نفت مسجدسلیمان در لیگ برتر
فهرست پنالتی‌زنان استقلال خوزستان در لیگ برتر

پیامک :5000291247
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۷
0
2
یادش بخیر
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها