به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ March 2024 29
کد خبر: ۱۸۷۰۴
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۶
تعداد نظرات: ۴ نظر
نگاهی به پنالتی‌زنان فوتبال خوزستان در لیگ برتر (2)

ایمان مبعلی بهترین پنالتی‌زن فولاد در تاریخ لیگ

ایمان مبعلی بهترین پنالتی‌زن فولاد در تاریخ لیگ

افشین احمدی
خوزستان اسپورت – ایمان مبعلی، برترین پنالتی‌زن فولاد خوزستان در تاریخ لیگ برتر است.

به گزارش خوزستان اسپورت، نگاهی به آمار گل‌های زده تیم فولاد خوزستان در پانزده دوره حضور در رقابت‌های لیگ برتر کشور نشان می‌دهد که 65 گل از مجموع 549 گل زده این تیم، از روی نقطه پنالتی به ثمر رسیده که این میزان گل، حدود 12 درصد از کل گل‌های فولاد در تاریخ لیگ برتر را تشکیل می‌دهد.

در فهرست 26 نفره پنالتی‌زنان فولاد خوزستان، نام ایمان مبعلی هافبک خلاق و گل‌زن خوزستانی در صدر دیده می‌شود. مبعلی حدود نیمی از گل‌های خود یعنی 11 گل از مجموع 23 گل را از روی نقطه پنالتی زده تا عنوان بهترین پنالتی‌زن فولاد در مسابقات لیگ برتر را از آن خود کند.

ایمان مبعلی در دو فصل متوالی 83-82 و 84-83 هم‌زمان عناوین برترین گل‌زن و برترین پنالتی‌زن فولاد خوزستان را از آن خود کرد. او در سومین دوره مسابقات که با عنوان سومی فولاد همراه بود، 8 گل برای این تیم زد که 5 گل از روی نقطه پنالتی بود و در چهارمین دوره رقابت‌ها که با قهرمانی فولادمردان همراه شد نیز 12 گل برای قرمز و نارنجی پوشان زد که باز هم 5 گل از روی نقطه پنالتی بود. مبعلی در پنجمین دوره مسابقات نیز تنها یک بار موفق به گل‌زنی شد که آن هم از روی نقطه پنالتی بود تا در مجموع، 11 گل وی از روی نقطه پنالتی باشد.

اما دومین پنالتی‌زن فولاد در تاریخ پیکارهای لیگ برتر، ساسان انصاری است که 9 گل از مجموع 28 گل خود را از روی نقطه پنالتی وارد دروازه حریفان کرده است.

انصاری که فصل پیش رو را در تیم سپاهان اصفهان توپ می‌زند، تمامی 9 پنالتی خود را در دو فصل گذشته زده است. او در فصل 95-94 سه ضربه و در فصل 96-95 شش ضربه پنالتی خود را به گل تبدیل کرد تا نام خود را به عنوان دومین پنالتی‌زن موفق فولاد در تاریخ لیگ برتر ثبت کند. این در حالی است که ساسان انصاری در هر دو فصل، بهترین گل‌زن تیم خود نیز بوده است.

سیامک سرلک و مهدی نوری، دو هافبک میانی سال‌های اخیر فولاد خوزستان، نیز هرکدام 5 گل از گل‌های خود  را از روی نقطه پنالتی زده‌اند و در رده‌های بعدی این فهرست جای دارند و احمد مومن‌زاده مهاجم سال‌های نه‌چندان دور فولاد نیز تنها بازیکنی است که 4 پنالتی فولاد را تبدیل به گل کرده است.

اما نام سه بازیکن خارجی و از قضا همگی برزیلی نیز در فهرست پنالتی‌زنان فولاد دیده می‌شود.

لوسیانو پریرا مندز ملقب به شیمبا با 3 پنالتی و فابیو جانواریو و ساندرو داسیلوا هرکدام با یک پنالتی، نام خود را به‌عنوان پنالتی‌زنان خارجی فولاد در فهرست پنالتی‌زنان این تیم در تاریخ لیگ برتر ثبت کرده‌اند.

فهرست کامل پنالتی‌زنان فولاد خوزستان را در ادامه ملاحظه می‌کنید:

ایمان مبعلی بهترین پنالتی‌زن فولاد در تاریخ لیگ

مطالب مرتبط:
فهرست پنالتی‌زنان نفت آبادان در لیگ برتر
فریدون فضلی بهترین پنالتی‌زن استقلال در تاریخ لیگ
دو پنالتی‌زن نفت مسجدسلیمان در لیگ برتر
فهرست پنالتی‌زنان استقلال خوزستان در لیگ برتر

پیامک :5000291247
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: ۴
بهنام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۷
1
6
با اومدن مهندس مبعلی انشالا امسال همه پنالیتهای فولاد گل بشه
صادق خسرجی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۷
4
3
این آقا مهندس این همه سالها کجا بود ک الان شده مهندس. الان ک پیر شده ومشتری نداره یاد فولاد افتاده،وقتی ک توی اوج بود حاظر بود ب فولاد بیاد.؟ تاهمین پارسال ب خاطر نفت تهران حاظر نبود بیاد فولاد..امسالم اگه نفت اوضاعش خوب بود شک نکنید صدسال دیگه ب فولاد نمیومد..متاسفانه ماهوادارای فولاد احساساتی ب مسعله نگاه میکنیم...حیف این مدیران بیعرضه
فولادی با تعصب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۷
2
1
ای کاش ی عده ک اسم خودشون هوادار میدونن حواسشون باشه ک خیلیا بخاطر قهرمانی ای ک ایمان برای فولاد اورد باعث جذب هوادار شد واین بازیکن نجیب وبا معرفت شش ساله دوست داره بیاد فولاد حالا هیچکس نمیپرسه چرا جلالی نخواستش چرا فرکی نخواستش چرا اسکوچیچ نخواستش چرا نعیم نخواستش همه میگن چرا اون موقع نگفت بازیکن برای خودش شخصیت داره اسم هیچ باشگاهی رو نمیاره ک اگر باشگاه محبوبش نخواستش سنگ روی یخ نشه
فولادشهراهواز
|
Germany
|
۰۱:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۸
1
0
آقای فولادی بی تعصب! من درجایی توضیح دادم بازهم برای افرادی مثل شما که متاسفانه حرفاتون باشعارهای روی سکوها با آقای ف" یکی ودریک امتداد هست میگم. زمانی که من طرفدار فولاد ومبعلی بودم جنابعالی سن کمی داشتی . زمانی که مبعلی تو امارات بود بنده لیگ امارات رو هم هر روز بخاطر ایمان پیگیری میکردم باورتون میشه هر روز. فقط پای صحبت مایلی کهن مینشستم ببینم یک کلمه درمورد ایمان میگه یا نه؟ البته اونایی که سن وتجربشون ازشما بالاتره میدونن منظورم چیه. بنده بخاطر عدم دعوت ایمان مبعلی به تیم ملی اون سال جام جهانی با برانکو ،دوس داشتم تیم ملی فقط شکست بخوره وبرگرده و وقتی اون شکستها رو با برانکو خورد بخاطر ایمان،چقدر دلم خنک شد!!! بخاطر ایمان هنوز که هنوزه از علی دایی کینه ونفرت دارم .باورتون میشه؟؟؟ متاسفانه ما گیر افرادی مثل شما شدیم که درهیچ شرایطی حرفای طرف مقابلتون رو درک نمیکنید.
دوست عزیز! ایمان فولاد رو خیلی خیلی بدتر از امثال بختیار به تیم تهرانی فروخت. هرچند که بختیار با این انتقالش هم گند زد به محبوبیتش ولی مبعلی باوجود آنکه یک خوزستانی بود و ازجنس فولاد حتی برای یکبار از حق خوریهایی که درحق فولادکردند واز ظلمهایی که درحق خوزستان انجام دادند سخن نگفت. وبا سکوتش معرفت خودش رو نسبت به باشگاهی که اون رو به همه چی رسوند نشون داد. شما ببینید محمدمایلی کهن اینقدر درزمان خط زدنش ازتیم ملی ازایشون حمایت کرد وغیرممکن بود نام مبعلی رو به عنوان دیویدبکام ایران تو مصاحبهاش بیان نکنه وقتی بادایی به کل کل افتاد وحتی به زندان رفت دریغ از یک دلداری از طرف ایمان مبعلی بی تعصب.
فقط به عنوان نکته آخر بگم ؛اگر اس تهران امسال هم میخواستش حاضر بود بدون پول برای تهران بازی کنه که بالباس آبی خداحافظی کنه چون تیمی بهتراز فولاد تو درخواستهاش نداشت برای خداحافظی بهتردید تو استان خودش باشه. ما امیدواریم مبعلی امسال برا فولاد بهرشکل بدرخشه ولی یقینا یک عذرخواهی به مایی که آنهمه هواداراش بودیم بدهکاره چون انتظار بسیاربسیار بیشتری ازش داشتیم.
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها