به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ April 2024 24
کد خبر: ۱۸۷۰۵
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
نگاهی به پنالتی‌زنان فوتبال خوزستان در لیگ برتر (3)

فهرست پنالتی‌زنان نفت آبادان در لیگ برتر

فهرست پنالتی‌زنان نفت آبادان در لیگ برتر

افشین احمدی
خوزستان اسپورت – یک مهاجم برزیلی، برترین پنالتی‌زن صنعت نفت آبادان در تاریخ لیگ برتر است.

به گزارش خوزستان اسپورت، نگاهی به آمار گل‌های زده تیم صنعت نفت آبادان در 6 دوره حضور در رقابت‌های لیگ برتر فوتبال کشور نشان می‌دهد که 27 گل از مجموع 202 گل زده این تیم، از روی نقطه پنالتی به ثمر رسیده که این میزان گل، 13.5 درصد از کل گل‌های صنعت نفت آبادان در تاریخ این مسابقات را تشکیل می‌دهد.

در فهرست 13 نفره پنالتی‌زنان صنعت نفت آبادان، نام لئوناردو پیمنتا مهاجم گل‌زن برزیلی این تیم در صدر دیده می‌شود.

پیمنتا 4 گل یعنی دقیقا" یک‌سوم از مجموع 12 گل خود را از روی نقطه پنالتی زده تا عنوان بهترین پنالتی‌زن صنعت نفت آبادان در تاریخ مسابقات لیگ برتر را از آن خود کند.

این مهاجم برزیلی که در فصل 87-86 در جمع زردپوشان آبادانی حضور داشت، 12 گل در این فصل به ثمر رساند که 4 تای آن از روی نقطه پنالتی بود و بدین‌ترتیب، هم‌زمان عناوین برترین گل‌زن و برترین پنالتی‌زن نفت آبادان در هفتمین دوره مسابقات لیگ برتر را از آن خود کرد.

اما رده دوم فهرست پنالتی‌زنان صنعت نفت در تاریخ پیکارهای لیگ برتر، به‌صورت مشترک در اختیار سه بازیکن به اسامی روح‌الله عرب، امید شریفی‌نسب و امیرحسین یوسفی است که هرکدام 2 گل از روی نقطه پنالتی وارد دروازه حریفان کرده‌اند.

پنج بازیکن داخلی و خارجی هم به‌طور مشترک در رده سوم جای دارند و چهار بازیکن هم تنها یک بار موفق به گشودن دروازه حریفان از روی نقطه پنالتی شده و نام خود را در جمع پنالتی‌زنان صنعت نفت آبادان در مسابقات لیگ برتر فوتبال کشور ثبت کرده‌اند.

در عین حال، نام دو بازیکن خارجی هم در این فهرست 13 نفره به چشم می‌خورد. فونیکه سی مهاجم اهل مالی و لئون پاچاجیان هافبک ارمنستانی محبوب صنعتی‌ها، دو بازیکن خارجی هستند که به‌ترتیب 2 و یک گل از روی نقطه پنالتی زده و به‌عنوان تنها بازیکنان خارجی صنعت نفت در سال‌های اخیر که موفق به گل‌زنی از روی نقطه پنالتی شده‌اند، شناخته می‌شوند.

فهرست کامل پنالتی‌زنان صنعت نفت آبادان را در ادامه ملاحظه می‌کنید:

پیامک :5000291247
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۱
0
0
چرا عکسشو با پیراهن صنعت نفت نذاشتید . پیمنتا اول در تیم صنعت بود بعد رفت گسترش .
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها