به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ April 2024 28
کد خبر: ۹۳۹۴
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۶
تعداد نظرات: ۴ نظر

رمز موفقیت ویسی و ناکامی اسکوچیچ

راز موفقیت ویسی و ناکامی اسکوچیچ

سمیرا شیرمردی
خوزستان اسپورت- مدت‌هاست که خوزستانی‌ها از نتایج و عملکرد دراگان اسکوچیچ ناراحت و ناراضی هستند اما این مساله یکی - دو هفته قبل به اوج رسید.

به گزارش خوزستان اسپورت و به نقل از ایران ورزشی، وقتی که فولاد خوزستان با ترکیبی که تنها یک خوزستانی در آن جای داشت به مصاف حریفش رفت، آن هم مقابل تیم پایین جدولی استقلال اهواز. در این بازی، اسماعیل شریفات تنها بازیکن خوزستانی ترکیب بود و از دیگر بازیکنان خوزستانی خبری نشد.

در هفته چهاردهم البته این مساله کمی بهبود پیدا کرد اما این بار هم شاهد حضور تنها 2 بازیکن خوزستانی در ترکیب فولاد بودیم. مهدی دغاغله و مهرداد جماعتی. این در حالی بود که فولاد خوزستان بازیکنان بومی و جوانی مثل محمود مطلق‌زاده، محمد اهل‌شاخه، هادی حبیبی‌نژاد، عبدالله ناصری و ... را در اختیار دارد. هر چند که مشکل اصلی فولاد خوزستان به نظر می‌رسد نداشتن بازیکنان بومی است. بازیکنانی که فصل گذشته به خوبی در فولاد نوین درخشیدند اما نادیده گرفته شدند تا به استقلال خوزستان بروند.

در هر صورت این اتفاقات باعث شد مقایسه بین تیم‌های فولاد خوزستان و استقلال خوزستان بیشتر شود. بین 2 تیم خوزستانی که یکی در صدر جدول قرار دارد و دیگری در خطر سقوط به لیگ دسته یک.

این مقایسه نشان می‌داد استقلال خوزستان با وجود اینکه هزینه زیادی نکرد اما با بازیکنان بومی توانست به خوبی کار کند و به نتیجه برسد. بازیکنان ارزان‌قیمتی که از فولاد نوین به خدمت گرفت و با تزریق اعتماد به نفس به آنها، توانست از این بازیکنان به خوبی بهره ببرد و به صدر جدول برسد.

انگار همین مقایسه و البته حرف و حدیث‌هایی که درباره جدایی دراگان اسکوچیچ از فولاد خوزستان به گوش می‌رسید، باعث شد دراگان در هفته پانزدهم لیگ، از بازیکنان بومی بیشتر بهره بگیرد. به این صورت که او در این بازی، بالاخره عبدالله ناصری، مهرداد جماعتی و مهدی دغاغله را در ترکیب اصلی قرار داد و از محمود مطلق‌زاده و حسین مالکی به عنوان بازیکن ذخیره بهره گرفت. همین مساله هم ظاهرا باعث شد فولاد خوزستان به یک امتیاز و تساوی مقابل گسترش فولاد تبریز دست پیدا کند.

به هر حال این مقایسه‌ها که در هفته‌های اخیر بین خوزستانی‌ها زیاد شده بود، باعث شد به بررسی ترکیب بومی و غیربومی تیم‌های فولاد خوزستان بپردازیم. در مقایسه بازیکنان اصلی 2 تیم متوجه می‌شویم ناراحتی و نارضایتی خوزستانی‌ها هم چندان بی‌دلیل نیست چون فولاد خوزستان با وجود اینکه همیشه تیم‌های پایه خوب و قوی داشته از این مساله استفاده نکرده اما استقلال خوزستان به راحتی از این لقمه‌های آماده بهره برد و به موفقیت رسید.

با بررسی بازیکنان اصلی تیم‌های فولاد خوزستان که شامل بازیکنانی چون علیرضا سلیمی (تهران)، لئوناردو مساریچ (کرواسی)، مهدی بدرلو (تهران)، بهمن کامل (تبریز)، حسین ابراهیمی (آستانه)، ماتیاس چاگو (زاگرب)، مهرداد جماعتی (ایذه)، ساسان انصاری (نورآباد)، اکبر ایمانی (پارس‌آباد اردبیل)، مهدی دغاغله (اهواز)، امیرحسین فشنگچی (تهران)، محمدرضا خانزاده (تهران) و امید خالدی (رامهرمز) که می‌شود گفت حدود 20 درصد از بازیکنان اصلی تیم را بومی‌ها تشکیل دادند. این در حالی است که خوزستان را مهد فوتبال می‌نامند و نزدیک به 70 بازیکن خوزستانی در لیگ برتر و در تیم‌های مختلف مشغول بازی هستند.

اما نکته جالب بررسی بازیکنان اصلی استقلال خوزستان است. تیمی که در حال حاضر صدر جدول لیگ برتر را از آن خود کرد و توانست به قهرمانی نیم‌فصل لیگ پانزدهم برسد. در ترکیب اصلی استقلال خوزستان تا به حال بازیکنانی مثل فرناندو خسوس (برزیل)، محمد طیبی (بهبهان)، موسی کولی‌بالی (مالی)، عقیل کعبی (اهواز)، میثم دورقی (اهواز)، حکیم نصاری (ماهشهر)، علی‌اصغر عاشوری (همدان)، رحیم زهیوی (اهواز)، جلال عبدی (ساری)، حسن بیت‌سعید (سوسنگرد)، روح‌ا... سیف‌اللهی (تهران)، مهدی زبیدی (سوسنگرد)، فرشاد جانفزا (باغملک)، حمدا... ابدام (باغملک) و عبدالهادی خنیفر (شوش) حضور داشتند. این آمار نشان می‌دهد نزدیک به 70 درصد ترکیب تیم را بازیکنان بومی تشکیل می‌دهند و البته بازیکنان خارجی تیم از جمله فرناندو خسوس و موسی کولی‌بالی جزو بهترین خارجی‌های لیگ محسوب می‌شوند و از آن دسته بازیکنانی نیستند که فقط برای گرفتن پول به ایران آمده باشند.

این مقایسه‌ها نشان می‌دهد بزرگترین مشکل دراگان اسکوچیچ در فولاد خوزستان، عملکرد ضعیف او در نقل و انتقالات بوده. دراگان بارها از جمله آخرین مصاحبه‌اش در کنفرانس خبری بعد از بازی با گسترش فولاد اعلام کرده بود، جابر انصاری را می‌خواست اما باشگاه نتوانست او را به خدمت بگیرد. در صورتی که انگار فراموش کرده، الان حسن بیت‌سعید موفق‌تر از انصاری است و با زدن 8 گل در رده دوم بهترین گلزنان لیگ و بعد از طارمی قرار گرفته. همان بازیکنی که ابتدای فصل آرزو داشت در تیم فولاد خوزستان بازی کند اما اسکوچیچ بدون اینکه حتی بازی‌اش را ببینند و او را تست کند، به مدیر باشگاه گفت بازیکنان فولاد نوین در حد لیگ برتر نیستند و علاقه‌ای به جذب آنها ندارد.

این در حالی است که اکثر ترکیب استقلال خوزستان را بازیکنان فصل گذشته فولاد نوین تشکیل می‌دهند و آنها هستند که تیم را به این موفقیت بزرگ یعنی صدرنشینی رساندند. پس می‌توان نتیجه گرفت ناراحتی و نارضایتی مردم خوزستان از عملکرد اسکوچیچ اشتباه نیست و آنها حق دارند معترض باشند و از مسوولان باشگاه بخواهند هم در کادرفنی و هم در بازیکنان تیم تغییر ایجاد کنند اما باید منتظر ماند و دید این تغییرات چه زمانی رخ می‌دهد و به چه صورت خواهد بود.

توضیح: شهرهای محل تولد بازیکنان، براساس اطلاعات مندرج در شناسنامه بازیکنان است که در سازمان لیگ به ثبت رسیده است.

پیامک :5000291247
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: ۴
تا ابد فولاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۹
0
3
تشکر از خانم شیرمردی

درد ما مدیریت تیم توسط افراد غیر ورزشی و غیر فوتبالی و البته دلال
فولاد خورشید جنوب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۹
0
3
سپاس از خانم شیرمردی
بزرگترین اشتباه فولاد دادن اختیار تام به اسکوهیچ و زیر پا گذاشتن فلسفه ی فولاد بود
با برکناری اسکوچیچ و بیرون کردن بازیکنان بی کیفیت فولاد می تونه به مسیر درست برگرده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۹
0
3
معلومه رمز موفقیت ویسی چیه،از بازیکنای بومی استفاده کرد،همین
تا ابد فولاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۹
0
2
شوک تعویض در تیم چلسی انگلستان جواب داد و اونا اولین بردشان را دشت کردند قابل توجه مسئولان فولاد خوزستان
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها