به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ March 2024 28
کد خبر: ۹۴۰۰
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۳
تعداد نظرات: ۱ نظر

تاج: دو تیم خوزستانی ارزان‌ترین تیم‌های لیگ هستند

تاج: استقلال اهواز و خوزستان ارزان‌ترین تیم لیگ است

خوزستان اسپورت- رئیس سازمان لیگ گفت: استقلال، سپاهان و پرسپولیس بیشترین هزینه را برای خرید بازیکن کرده‌اند و استقلال اهواز و استقلال خوزستان کم‌ هزینه‌ترین‌ها بودند.

به گزارش خوزستان اسپورت، مهدی تاج در شبکه تلویزیونی خبر در مورد قهرمانی نیم فصل استقلال خوزستان گفت: استقلال خوزستان یک تیم بی‌حاشیه است عبدالله ویسی که سرمربی این تیم است در سال 68 بازیکن ما در سپاهان بود در آن سال‌ها من مدیر باشگاه بودم.

وی ادامه داد: در لیگ برتر این فصل 169 میلیارد تومان مبلغ قراردادهای بازیکنان بوده است که پیش‌بینی می‌شود تا پایان فصل این رقم به 197 تا 200 میلیارد تومان برسد.

رئیس سازمان لیگ با اشاره به هزینه‌های تیم‌ها برای خرید بازیکن عنوان کرد: استقلال با 17 میلیارد و 600 میلیون تومان بیشترین هزینه را برای خرید بازیکن داشته، سپاهان با 17 میلیارد و 500 میلیون تومان در رده دوم قرار دارد و پرسپولیس با 16 میلیارد تومان در رده سوم است در انتهای جدول استقلال اهواز با 5 میلیارد و 800 میلیون تومان و استقلال خوزستان با 5 میلیارد و 900 میلیون تومان کم‌هزینه‌ترین تیم‌ها در زمینه خرید بازیکن بوده‌اند. یعنی هزینه خرید این دو تیم به 6 میلیارد تومان هم نرسیده است.

تاج با اشاره به جوان شدن لیگ برتر گفت: میانگین سنی بازیکنان در لیگ 93-94 یعنی فصل گذشته 26.86 بوده که در فصل جاری این میانگین سنی به 25.42 رسیده است. یعنی لیگ ما جوان‌تر شده است. در این فصل هر تیم فقط می‌توانست 17 بازیکن بزرگسال داشته باشد و بقیه بازیکنان زیر 23 بوده‌اند. حدود 200 بازیکن از لیگ برتر خارج شده‌اند که برخی از این بازیکنان به لیگ یک رفتند.

وی افزود: 30 بازیکن تیم امید ایران میانگین سنی‌شان 21.97 بوده است و بازیکنان امید در باشگاه‌های‌شان در بیش از 57 درصد بازی‌های لیگ بازی کرده‌اند. برای نمونه به شما می‌گویم اخباری از تراکتورسازی، مهرداد محمدی از راه‌آهن، کریمی از سپاهان، روزبه چشمی از استقلال هزار دقیقه برای تیم‌های باشگاهی خود بازی کرده‌اند که این آمار خوبی است مربیان ما از بازیکنان جوان استفاده می‌کنند. جوان شدن تیم‌ها باعث شده هزینه باشگاه‌ها کاهش پیدا کند و میزان دوندگی بازیکنان هم افزایش پیدا کرده است. در تیم ملی بزرگسالان و امید هم تغییر نسل شاهد بوده‌ایم و اکنون خیلی از بازیکنان تیم ملی را برخی نمی‌شناسند که به خاطر جوان شدن تیم ملی است. لیگ ما از نظر سخت‌افزاری و تعطیلات مشکلاتی دارد که باید آنها را حل کنیم.

وی با اشاره به آمار کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرد: کره جنوبی لیگ برتر آسیا شد و ما در رده سوم قرار گرفتیم و لیگ کشور ژاپن چهارم شد با این حال من می‌گویم ژاپن نقطه استاندارد فوتبال آسیا است.

تاج با اشاره به آمار تعداد کارت‌های زرد و قرمز گفت: در فصل گذشته 470 کارت زرد به بازیکنان داده شد که این آمار در نیم‌فصل اول امسال 434 کارت بوده است. یعنی میزان خشونت در لیگ هم پایین آمده است. تعداد کارت‌های قرمز هم در نیم‌فصل لیگ گذشته 25 عدد بود که در نیم‌فصل جاری 19 عدد شده است. یعنی از نظر خشونت وضعیت بهتر شده است. در مورد تعداد گل‌های زده نیز با نیم‌فصل‌های گذشته آمار تقریباً برابر است و 255 گل زده شده است.

رئیس سازمان لیگ درمورد میزبانی راه‌آهن از پرسپولیس در شهر قدس گفت: در گذشته وقتی پرسپولیس و استقلال می‌خواستند به کرج یا ورزشگاه تختی بروند مقاومت می‌کردند و مقاومت هم جدی بود این دو تیم بیش از 20 سال است که در ورزشگاه آزادی بازی می‌کنند حتی در گذشته سابقه داشت که این دو تیم حاضر نمی‌شدند به کرج بروند که ما اعلام کردیم اگر این کار را نکنید 3 بر صفر بازنده می‌شوید زیرا تیم میزبان حق دارد در ورزشگاه خودش از حریف پذیرایی کند و دیدید که در ورزشگاه شهر قدس 25 هزار تماشاگر آمد در حالی که اگر این بازی در ورزشگاه آزادی بود 3 تا 4 هزار نفر بیشتر نمی‌آمدند. اگر بتوانیم بلیت الکترونیک را نهادینه کنیم شرایط برای حضور تماشاگران در ورزشگاه‌ها بهتر می‌شود.

تاج در مورد آلودگی هوا و اینکه روز یکشنبه مسابقات لیگ یک برگزار خواهد شد یا نه گفت:‌بازی‌ها در غرب تهران و ورزشگاه آزادی است که هوای آنجا خوب است و با نقاطی مثل میدان بهارستان و میدان امام خمینی که هوا آلوده است هوا فرق می‌کند با این حال امروز (یکشنبه) در مورد برگزار شدن یا نشدن مسابقات لیگ یک در تهران تصمیم‌گیری می‌کنیم اگر بدانیم که سلامتی افراد در خطر است بازی‌های لیگ را هم روز یکشنبه در تهران برگزار نخواهیم کرد.

وی در مورد زمان نقل و انتقالات لیگ برتر در نیم‌فصل گفت: زمان نقل و انتقالات از 2 تا 29 دی‌ماه است و تعطیلات نیم‌فصل هم از 12 دی‌ماه شروع می‌شود البته ما هفته‌های شانزدهم و هفدهم را برگزار خواهیم کرد و بعد از آن لیگ 28 روز تعطیل است که در این مدت تیم امید به قطر خواهد رفت و در بازی‌های مقدماتی المپیک شرکت می‌کند. لیگ برتر در تاریخ 24 اردیبهشت به پایان می‌رسد و از فینال حذفی سوم خردادماه در خرمشهر برگزار خواهد شد. ورزشگاه خرمشهر یکی از بهترین ورزشگاه‌های ایران است.

وی در مورد بحث داوری‌ها گفت: مسئله داوری‌ها با ما نیست چه به ضرر یک تیم و چه به سود یک تیم اشتباهات داوری رقم بخورد سازمان لیگ نقشی در آنها ندارد. البته ما خوشحالیم که داوری مثل علیرضا فغانی که یکی از بهترین‌ها است فینال جام باشگاههای جهان را سوت می‌زند که در این شرایط که هزینه سنگینی روی داوران ایرانی است این یک امتیاز است.

وی با اشاره به برگزاری مسابقات در روزهای پنج‌شنبه و جمعه گفت: از 15 هفته لیگ برتر 12 هفته در روزهای پنج‌شنبه و جمعه برگزار شده است در مجموع از 119 مسابقه لیگ برتر و 29 بازی جام حذفی که در مجموع 148 مسابقه شده ما 10 بازی را هم به خاطر برنامه تیم ملی و امید تغییر داده‌ایم یعنی 7 درصد مسابقات تغییر کرده است. البته کاهش شرایط پیش‌بینی نشده مثل آلودگی آب و هوا پیش می‌آید که دیگر دست ما نیست.

وی در مورد منصور پورحیدری گفت: پورحیدری یکی از پرافتخارترین مربیان کشور است که برای او آرزوی سلامتی می‌کنم.

پیامک :5000291247
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: ۱
تا ابد فولاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۹
1
2
آرزوی موفقیت وسربلندی برای تمام تیمهای خوزستانی دارم
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها