به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ March 2024 28
کد خبر: ۹۴۲۳
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۲
تعداد نظرات: ۶ نظر

ویسی: بختیاری‌ گفت می‌خواهیم فرگوسن بسازیم

ویسی: بختیاری‌ گفت می‌خواهیم یک فرگوسن بسازیم

خوزستان اسپورت- سرمربی تیم فوتبال استقلال خوزستان گفت:  روز اول که با فاضل بختیاری مدیرعامل وقت باشگاه صحبت کردم او گفت می‌خواهیم یک فرگوسن در خوزستان بسازیم.

به گزار ش خوزستان اسپورت، اعتماد باشگاه استقلال خوزستان به عبدالله ویسی پس از سه سال بالاخره جواب داد و این مربی جوان خوزستانی در سایه سیاست گذاری صحیح این باشگاه، مبنی بر بومی سازی تیم استقلال خوزستان، یک نیم فصل رؤیایی را برای تیم آبی‌پوش جنوب کشور رقم زد.

عبدالله ویسی پس از کسب عنوان صدرنشینی نیم فصل لیگ پانزدهم، در گفت‌وگویی با رادیو ورزش، در رابطه با عملکرد تیم استقلال خوزستان و سایر مسائل مربوطه، توضیحاتی ارائه داد.

بختیاری‌ گفت می‌خواهیم یک فرگوسن بسازیم
ویسی در رابطه با هدف‌گذاری باشگاه از انتخاب او به عنوان سرمربی عنوان کرد: پس از حضور استقلال خوزستان در لیگ برتر مدنظر این باشگاه قرار گرفتم. روز اول که با فاضل بختیاری مدیرعامل وقت باشگاه صحبت کردم او گفت می‌خواهیم یک فرگوسن در خوزستان بسازیم و مربی به تیم بیاوریم که سال‌ها اینجا بماند. در سال اول هدف ما بقای تیم بود به همین خاطر بازیکنان باتجربه‌ای جمع کردیم و توانستیم در لیگ برتر باقی بمانیم.

وی افزود: سال قبل هدف ما این بود که دو سه پله بالا بیاییم اما در چینش، یارگیری و تفکراتم اشتباهاتی رخ داد که کار ما بسیار سخت شد و به دشواری توانستیم در لیگ برتر بمانیم. البته باز هم همان بقا به نوعی افتخار بود که البته به سختی به دست آمد و باعث ناراحتی مردم شد. در سال سوم هدف باشگاه این بود که مثل زمان حضور در صبا جوانگرایی کند و تیمی قوی بسازیم. ما بازیکنان نامداری جذب نکردیم و دست به جوانگرایی و جذب بازیکن از لیگ دسته اول زدیم که خدا را شکر تفکراتمان جواب داد.

بصیرت گفت این تیم آسیایی می‌شود
سرمربی استقلال خوزستان در رابطه با برنامه باشگاه خاطرنشان کرد: هیات‌مدیره و مدیرعامل باشگاه به دنبال ساختن تیمی شایسته بودند و مقام برایشان اهمیت نداشت. ما می‌خواستیم در فصل جاری در نیمه اول جدول قرار بگیریم. از همان هفته ابتدایی و دیدار مقابل سپاهان مشخص شد که کیفیت قابل قبولی داریم. ما به سپاهان باختیم ولی حسین فرکی سرمربی وقت سپاهان به ما اعلام کرد که تیم عالی داریم و بصیرت به من گفت تیمت آسیایی می‌شود. خدا را شکر تا به این لحظه همسو و همدل هستیم و در مسیر موفقیت گام برداریم.

کسی از تیم ما جدا نخواهد شد
وی در پاسخ به این سوال که قرارداد بازیکنان جوان این تیم چند ساله بسته شده است، اظهار داشت: چون این بازیکنان جوان هستند و اولین سال حضورشان در تیم ماست با آنها قرارداد سه ساله بستیم. سقف پرداختی ما به بازیکنان ایرانی 280 میلیون و بالاترین پولی که پرداخت کردیم به خسوس برزیلی است که حدود 450 میلیون تومان با او قرارداد بستیم. برخی مربیان خواهان جذب نفرات تیم ما شدند که همین جا اعلام می‌کنم هیچ کدام از بازیکنان ما از تیم جدا نخواهند شد.

به خاطر داشتن این تیم خوش‌شانس بودم
ویسی در مورد اینکه راز صدرنشینی تیمش چیست اظهار داشت: بچه‌های ما با تمام وجود بازی می‌کنند و لطف خدا شامل حالمان شده است. خوش‌شانس بودم که توانستم این تیم را جمع کنم. در تمام بازی‌ها شایسته کسب پیروزی بودیم و واقعا راز موفقیت ما همدلی و همسو بودن تیم است. لطف خدا این موفقیت را رقم زد.

از روانشناس در تیم‌مان استفاده می‌کنیم
وی در مورد اینکه چه راه‌حلی برای محروم نشدن بازیکنان تیمش دارد، اظهار داشت: جو تیم را با تجربیاتی که داریم به همین منوال حفظ می‌کنیم. من دیده‌ام غرور چه آسیبی به تیم می‌زند. نقابیان که یکی از روانشناسان خوب ورزشی است در کنار ما حضور دارد و اجازه نمی‌دهد مغرور شویم. حضور در صدر جدول در پایان نیم‌فصل یک افتخار است اما هنوز هیچ موفقیتی حاصل نشده و نه جامی کسب کردیم و نه سهمیه‌ای به دست ‌آوردیم. هنوز برای تلاش کردن وقتی باقی مانده و امیدواریم در پایان فصل اتفاقات خوبی بیفتد.

برای جذب بازیکنان خارجی سختی زیادی کشیده است
ویسی در مورد میزان رضایتش از جذب بازیکنان خراجی تاکید کرد: صدرصد از بازیکنان خراجی تیم راضی هستم. برای پیدا کردن این بازیکنان سختی زیادی کشیدم. برای جذب موسی کولیبالی 10 روز در مکانی حضور داشتم که نه فرهنگشان را می‌شناختم و نه از چیزی در آنجا اطلاع داشتم. او را پس از دو سه مسابقه‌ای که تماشا کردم گرفتم. خسوس را هم به همین منوال جذب کردم که شاید بتوانم بگویم او در 50 درصد موفقیت‌های ما نقش داشته است.

بدون غرور کار بزرگی کردیم
سرمربی استقلال خوزستان در مورد تیم شگفتی‌ساز نیم‌فصل اول اظهار داشت: اگر این حرفم مغرورانه نباشد و غلو نکرده باشم تیم شگفتی‌ساز نیم‌فصل اول ما بودیم و توانستیم کار بزرگی انجام دهیم.

وی در مورد بازیکنان باکیفیت نیم‌فصل اول تصریح کرد: احسان پهلوان خیلی با کیفیت کار کرد و زبیدی خودمان هم عملکرد خوبی داشت. در لیگ امسال فاصله تیم‌ها نسبت به یکدیگر خیلی کم بود و مسابقات بسیار پویا انجام می‌شد.

ویسی در مورد رسیدن به تیم ملی اظهار داشت: در زمانی که ما فوتبال بازی می‌کردیم فاصله تیم‌ها نسبت به یکدیگر بسیار کم بود. آن موقع 7 بازیکن از استقلال و 7 بازیکن از پرسپولیس دعوت می‌شدند. یا باید شما خیلی قوی بودید که می‌توانستید به تیم ملی برسید یا اینکه در این دو تیم بازی می‌کردید. من 31 سالگی وارد مربیگری شدم در حالی که می‌توانستم به فوتبال بازی کردن ادامه دهم. در این مدت تلاش کردم دائم بر دانسته‌های خود بیفزایم و تمرینات مربیان بزرگ را نگاه کنم. مرتب به تمرینات کی‌روش می‌روم و می‌بینم او چه عملکردی دارد. تمرینات کرانچار را هم نگاه می‌کردم. هیچ سقفی برای خود در نظر نگرفتم و امیدوارم بتوانم یک مربی خوب و اثرگذار باشم و باعث شادی فوتبال‌دوست‌ها شوم.

پیامک :5000291247
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: ۶
بیژن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۳۰
0
12
اقای ویسی هنوز هیچ اتفاقی نیوفتاده باید تمرکزتون رو از دست ندین.بازی با سپاهان تو اهواز بازی خیلی مهمیه نباید دست کم گرفت سپاهان رو
تا ابد فولاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۳۰
2
9
انشاءالله با حمایت مسئولین و دست اندرکاران این موفقیت ها تداوم داشته باشد بیایید یکدل باشیم چه استقلال خوزستان چه فولاد چه استقلال اهواز یا تیم دیگری از استان مهم اینکه بعنوان یک خوزستانی به هرتیمی که کسب افتخار کند بایدببالیم و حمایتش کنیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۳۰
2
8
آقای ویسی کسی که خیال مربیگری قرمز و آبی تهران را داشته باشد ۰فرگوسن نمیشه
سارا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۳۰
4
4
این آقای ویسی چرا اینقد مغرورشده تا میگفت میخوام مربی استقلال پرسپولیس شم حالا میگه فرگوسن اگه سپاهانو هم برد میگه میخوام مربی بارسلونا شم لطفأ مغرور نشو ب کارت ادامه بده تاقهرمانی راه زیادی مونده
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۳۰
1
4
جناب آقای ویسی عزیز ما خیلی دوستت داریم اما اگر مدیریت جدید یعنی آقای نعمتی نژاد جای آقای بختیاری را نمیگرفت تیم استقلال خوزستان الان همان پیشکسوتان شمال پارسال باقی میماند والان ته جدول بود ، در واقع سیاست بومی گرایی را مدیریت جدید به تیم تزریق کرده است و سهم بزرگی از موفقیت استقلال خوزستان متعلق به سیاست گذاری مدیریت جدید است .
داود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۳۰
0
4
دوستان روزهای قبل هم گفتم، بوی غروز به مشاممان میرسد، دور و بر تیم رو بیشتر بپایید، مواظب باشید، این حرفها سوژه خنده دیگران می شود، لطفا این کامنتها را به ایشان منتقل کنید، خواهشاً
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها