به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ April 2024 26
کد خبر: ۶۶۶۷
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۵
تعداد نظرات: ۵ نظر

استقلال اهواز؛ نماینده‌ای بدون بازیکن خارجی

استقلال اهواز؛ نماینده‌ای بدون بازیکن خارجی

خوزستان اسپورت- تیم فوتبال استقلال اهواز در بازگشت مجدد به لیگ برتر توانسته میانگین یک امتیاز در هر بازی را طی پنج هفته ابتدایی این مسابقات ثبت کند.

به گزارش خوزستان اسپورت، آبی‌پوشان استقلال که کارشان را دیرتر از سایر تیم های لیگ برتری شروع کردند، تنها نماینده خوزستان در لیگ برتر بوده‌اند که در یک سوم ابتدایی دور رفت لیگ پانزدهم از بازیکن خارجی استفاده نکردند.

استقلالی‌های اهواز عدم استفاده از بازیکنان خارجی را با بهره‌گیری از نفرات ایرانی جبران کرده‌اند و نسبت به دو نماینده دیگر خوزستان از بازیکنان غیربومی بیشتری بهره گرفتند تا در پست های مختلف احساس کمبود نکنند.

18 بازیکن در ترکیب استقلال اهواز
مربیان استقلال اهواز طی 5 هفته ابتدایی لیگ برتر از 18 بازیکن شامل 8 بازیکن خوزستانی و 10 بازیکن غیربومی استفاده کردند.
پرویز کریمی، طالب ریکانی، علی حسینی، سعید سالارزاده، سعید قزل گچلی، مهدی اسلامی، محسن حمیدی، مبین میردورقی، محمداسماعیل نظری، حسین بهرامی، عادل کلاه‌کج، فرزاد آشوبی، علی بیگدلی، شاهین مجیدی، میلاد پاک پرور، فرزاد جعفری، حمزه خضیراوی و محمد غلامی، بازیکنانی بودند که در هفته‌های آغازین لیگ پانزدهم برای استقلال اهواز به میدان رفتند.

بیشترین حضور در میدان
پرویز کریمی، سعید سالارزاده و عادل کلاه‌کج، سه بازیکن بدون تغییر استقلال اهواز در لیگ پانزدهم هستند که تا پایان هفته پنجم، 450 دقیقه برای استقلال بازی کرده‌اند.
طالب ریکانی با 442 دقیقه و محسن حمیدی با 420 دقیقه حضور در میدان، دیگر بازیکنان استقلال اهواز هستند که تا این هفته، بیش از 400 دقیقه در میدان حضور داشتند.

شش بازیکن لیگ اولی
استقلال اهواز در لیگ پانزدهم به شش بازیکن که پیش از این سابقه بازی در لیگ برتر را نداشتند، فرصت بازی داده است.
مبین میردورقی، مهدی اسلامی، شاهین مجیدی، حمزه خضیراوی، حسین بهرامی و میلاد پاک پرور، بازیکنانی بودند که امسال برای اولین بار در لیگ برتر به میدان رفتند. مبین میردورقی البته در نیم فصل دوم فصل گذشته در لیست تیم پرسپولیس قرار گرفت اما نتوانست برای این تیم بازی کند.

تفاوت آمار دفاعی و هجومی
آمار گل های زده و خورده استقلال اهواز در پایان هفته پنجم تفاوت زیادی دارد. استقلالی‌ها با 4 گل خورده صاحب یکی از آمار خوب در زمینه گل های دریافتی هستند ولی دو گل زده استقلال اهواز باعث شده تا این تیم کمترین گل زده را در لیگ پانزدهم داشته باشد.

امتیازآورترین بازیکن
محمد غلامی تاکنون امتیازآورترین بازیکن استقلال اهواز بوده است. محمد غلامی در دیدار مقابل تیم سیاه جامگان مشهد برای استقلال یک پنالتی گرفت و سپس همین پنالتی را تبدیل به گل کرد تا سه امتیاز باارزش به تیم آبی پوش اهواز برسد.
دیگر گل استقلال اهواز در فصل جاری توسط طالب ریکانی وارد دروازه استقلال تهران شد اما تیم اهواز در آن مسابقه امتیازی دریافت نکرد.

بقا در لیگ برتر؛ هدف سال اول
هدف استقلال اهواز در اولین سال بازگشت به لیگ برتر، باقی ماندن در جدول مسابقات است. شاگردان بختیاری‌زاده در 5 هفته نخست 5 امتیاز گرفته و توانسته‌اند در رده سیزدهم جدول، خارج از مثلث سقوط، قرار بگیرند.
این تیم در ادامه مسابقات کار سختی خواهد داشت اما وقفه لیگ برتر فرصت بسیار مناسبی است تا کادر فنی استقلال برنامه های تاکتیکی موردنظر را با بازیکنان این تیم تمرین کنند و در آغاز مجدد لیگ برتر به نتایج دلخواه برسند.
استقلال اهواز طی پنج بازی نخست نشان داده که در زمینه کارهای دفاعی جزو تیم های موفق لیگ است و با افزایش توان تهاجمی این تیم می‌توان امیدوار بود که این تیم پرطرفدار خوزستانی در پایان نیم فصل نخست در رتبه مناسبی قرار بگیرد.

پیامک :5000291247
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: ۵
فولاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
0
4
خیلی خوب و روان و بدون استرس رو زمین بازی میکنه انصافا ی مهاجم نوک و هافبک لازم داره اگه بازیکن بگیره جز 7 تا تیم اول میشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
0
3
اس اس شهر اهواز
مصطفی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
0
2
توی دفاع خوبیم ولی بایستی برا حمله برنامه داشته باشیم الان اول لیگه تیما هماهنگ نیستن میشه با دفاع یه امتیاز گرفت ولی هفته دهم به بعد بازیا سخته بدون برنامه نمیشه گل بزنیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
0
3
خبر دادن درمورد اس اهواز يه مهاجم پرتغالي ودو بازيكن برزيلي جذب كنن ايا اين خبر صحت داره موسوي شادگان
مدیر پایگاه سلام
قرار است طی یکی دو روز آینده چند بازیکن خارجی در تمرینات استقلال شرکت کنند تا اگر توسط مربیان تأیید شدند، با آنها قرارداد منعقد شود.

علیرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
0
2
امیدوارم تیم هماهنگتر و راحتر تمرین کنه که توی مسابقات هم نتیجه ش روانتر بازی کردنه.
یه مهاجم تند و سریع مثل اسی شریفات یا سید صالحی خیلی بدرد میخورن. اگه خارجی ضعیف باشه همون بهتر که نیارن
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها