به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ May 2024 20
کد خبر: ۱۵۶۵۱
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۷
تعداد نظرات: ۱ نظر

پورموسوی: گروه استقلال خوزستان آسان‌تر است

پورموسوی: گروه ما آسان‌تر از پرسپولیس و ذوب‌آهن است

سمیرا شیرمردی
خوزستان اسپورت- سرمربی تیم فوتبال استقلال خوزستان اعتقاد دارد که تیمش در گروهی آسان‌تر نسبت به پرسپولیس و ذوب‌آهن قرار گرفته است.

به گزارش خوزستان اسپورت و به نقل از ایران ورزشی، قرعه‌کشی لیگ قهرمانان آسیا دیروز انجام شد که استقلال خوزستان با تیم‌های الجزیره امارات، لخویا قطر و برنده دیدار الفتح عربستان با برنده نسف قارشی ازبکستان و الحد بحرین همگروه شد.

سیروس پورموسوی که برای پیگیری مدرک مربیگری‌اش به تهران آمده بود، درباره این گروه، وضعیت حریفان، شرایط استقلال خوزستان، مشکلات مالی، بازی با گسترش فولاد تبریز و ... صحبت می‌کند.

قرعه‌کشی لیگ قهرمانان آسیا انجام شد و استقلال خوزستان در گروه B با تیم‌های الجزیره امارات، لخویا قطر و برنده الفتاح عربستان با برنده نسف قارشی ازبکستان و الحد بحرین همگروه شد. این گروه را چطور ارزیابی می‌کنید؟
 من فکر می‌کنم تیم‌های گروه ما به لحاظ اسمی حریفان بهتری باشند. در واقع حریفان دیگر نماینده‌های ایران در لیگ قهرمانان آسیا سخت‌تر هستند اما ما شرایط بهتری داریم. البته چون هنوز آنالیز دقیق روی تیم‌های گروه‌مان انجام نداده‌ایم از شرایط آنها خیلی مطلع نیستیم که گروه آنالیزمان در 2، 3 روز آینده آخرین اخبار را در اختیارمان قرار می‌دهند. من فکر می‌کنم شرایط تیم‌های گروه‌مان مثل خودمان است و گروه ما آسان‌تر از ذوب‌آهن و پرسپولیس است.

سخت‌ترین حریف‌تان چه تیمی است؟
 من فکر می‌کنم الجزیره امارات بهتر از دیگر تیم‌های گروه‌مان باشد. البته این تیم هم یک فصل خوب است و یک فصل بد که باید ببینم این فصل چه شرایطی دارد. همانطور که قبلا گفتم اکثر تیم‌های گروه‌مان شرایطی مثل ما دارند.

به چه لحاظ؟
 در واقع اکثر تیم‌های گروه ما مثل استقلال خوزستان در نیمه جدول قرار گرفتند. شرایطی که ما داریم. البته یک فرق عمده هم داریم که آن هم مشکلات مالی ما است. مشکلی که فکر نمی‌کنم دیگر حریفان‌مان داشته باشند.

ظاهرا اگر از گروه‌تان صعود کنید در یک هشتم پایانی به پرسپولیس می‌خورید.
 این مساله را نمی‌دانستم اما باید ببینم مشکلات‌مان حل می‌شود یا نه. اگر شرایط به همین صورت باشد ما به یک هشتم پایانی نخواهیم رسید.

یعنی اگر مشکلات حل شود، می‌توانید از گروه‌تان صعود کنید؟
 شک نکنید که اگر مشکلات مالی حل شود و 2 بازیکن جدید به تیم اضافه کنیم می‌توانیم از گروه‌مان صعود کنیم.

بحث حل شدن مشکلات مالی به کجا کشید؟
 هنوز خبری نشده. البته در این چند روز تماس‌هایی از سوی مسوولان داشتم که گفتند مشکلات به زودی حل می‌شود و نگران نباشیم اما هنوز منتظریم و اتفاقی نیفتاده است.

ظاهرا قرار است مناقصه باشگاه استقلال خوزستان هم 30 آذر انجام شود که این مساله قبل از آخرین بازی نیم‌فصل خواهد بود.
 بله، قرار است پاکت‌ها ساعت 2 بعدازظهر 30 آذر باز شود تا تکلیف تیم‌مان مشخص شود. اگر واگذاری باشگاه نهایی شود، مشکلات مالی حل خواهد شد.

البته بهروان در مصاحبه‌ای گفته بود به خاطر اینکه متمم قراردادها ثبت نشده اعتباری ندارد و دیگر جای نگرانی نیست.
 درست است که بهروان چنین صحبتی داشته اما همانطور که مدیرعامل باشگاه گفته بود به لحاظ اخلاقی نمی‌شود جلوی بازیکنان را گرفت. به هر حال اگر بازیکنان را به زور نگه داریم به طور حتم دیگر انگیزه‌ای برای بازی ندارند و در نیم‌فصل دوم شرایط بدتر می‌شود. این بازیکنان به هر حال روی قراردادشان حساب باز کردند و به همین دلیل یا ازدواج کردند، یا خانه خریدند. به همین دلیل اگر 50 درصد قراردادشان پرداخت نشود بدون شک نمی‌مانند و من هم جلویشان را نمی‌گیرم چون شرایط‌شان را درک می‌کنم و می‌دانم اگر به خاطر من هم بمانند دیگر مثل قبل نخواهند بود. به هر حال ذهن‌شان درگیر مشکلات خواهد بود.

ظاهرا پیشنهادهای خوبی هم دارند.
 به هر حال اینها بازیکنان تیم قهرمان هستند و عجیب نیست که پیشنهادهای خوبی داشته باشند. من بعضی اوقات خودم را جای آنها می‌گذارم و وقتی می‌بینم مثلا روزی 5 تماس از دیگر تیم‌ها دارم، حتی اگر به فکر جدایی نباشم، ذهنم درگیر می‌شود. شرایط بازیکنان ما هم به همین صورت است و به خاطر همین در بازی‌های اخیر آنطور که باید نبودند هرچند که من با این شرایط هم از آنها راضی هستم.

اوضاع نانگ به چه صورت است؟ ظاهرا مشکلی برای عقد قرارداد با استقلال خوزستان ندارد.
 بله، ما وقتی دیدیم پارسال نانگ بدون مشکل با تراکتورسازی تبریز قرارداد امضا کرد پیگیر شدیم که گفتند او هپاتیت نوع C دارد که یک مشکل کبدی است و خطرناک نیست. به خاطر همین او را به فدراسیون پزشکی فرستادیم تا مورد آزمایش قرار بگیرد. به نظر نمی‌رسد مشکلی باشد و مطمئن باشید من قبل از هر چیز به فکر سلامت بازیکنان و کادرفنی هستم. پس اگر نانگ مشکلی داشت، به دنبال جذب او نمی‌افتادیم.

این هفته با گسترش فولاد تبریز بازی دارید. این بازی را چطور می‌بینید؟
 گسترش فولاد تبریز تیم خیلی خوبی است که بازی هجومی انجام می‌دهد و در بازی‌های اخیر خیلی خوب کار کرد که نشان می‌دهد ما کار سختی داریم.

البته استقلال خوزستان نشان داد مقابل تیم‌هایی که هجومی کار می‌کنند بهتر نتیجه می‌گیرد.
 ما همیشه هجومی بازی می‌کنیم که اگر تیم‌ها دفاعی کار نکنند بهتر نتیجه خواهیم گرفت. من اصلا دوست ندارم تیم‌هایم دفاعی باشند چون می‌دانم اگر از آنها بخواهم دفاعی کار کنند روح جنگندگی و شجاعت را از آنها می‌گیرم.

پیامک :5000291247
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: ۱
وحید جلالی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۴
0
2
واقعا احسنت به این طرز تفکر اگر همه مربیان لیگ برتر طرز فکر شما رو داشتن ایران یکی از بهترین لیگ های اسیا را صاحب بود
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها