به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ May 2024 20
کد خبر: ۹۵۴۵
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۱
تعداد نظرات: ۷ نظر

عبدالله ویسی؛ از جوان گرایی تا جهان گردی

عبدالله ویسی؛ از جوان گرایی تا جهان گردی

خوزستان اسپورت- استقلال خوزستان در شرایطی قهرمان نیم فصل شد که سرمربی جوان این تیم پس از دو فصل جنگیدن برای نیفتادن، این بار پای دلال‌ها را برید و برای خرید بازیکن «به درد بخور» به آن طرف کره زمین سفر کرد.

به گزارش خوزستان اسپورت و به نقل از مهر، برخی مربیان هستند که برای دیدنشان نیازی به چشم مسلح نیست اما اقداماتشان را باید با ذره‌بین نگاه کرد و آنها را آنالیز کرد. امثال گل محمدی، منصوریان و ... را همه می‌بینند و موفقیت‌های آنها نیازی به معرفی ندارد اما واقعیت این است که آنها با جزئیات خودشان را از مربیان دیگر جدا کرده‌اند.

یکی از این مربیان که به شدت هم موفق بوده، عبدالله ویسی است. تیم های او همیشه خوب هستند اما این بار او با استقلال خوزستان کار بزرگی انجام داده و باید در مورد او نوشت. ویسی برای انتخاب بازیکنانش تا آن سر دنیا هم رفته است. او خسوسی که ۵۰ درصد موفقیت تیمش است را از لیگ دسته دوم برزیل آورده و برای قرارداد بستن با او دقیقا تا آنسوی کره زمین هم رفته است. برای کولی بالی تا مالی رفته و خودش او را به ایران آورده است.

این موارد جزئیاتی هستند مهم و غیر قابل گذشت. ویسی دوسال تمام برای سقوط نکردن جنگید تا امروز به صدر جدول لیگ برتر برسد و حالا خودش هم موفقیتش را باور ندارد. به حرف‌هایش دقت کنید: «قهرمانی نیم فصل را باور نکرده است و البته اوج خوشحالی اش این است که فرکی و بصیرت گفته‌اند سهمیه آسیایی می‌گیرد.»

تیم ویسی اما می‌تواند قهرمان شود. تیمی که یک شکست دارد و بالاتر از آن اینکه تنها 4 گل خورده است را نمی‌توان به هیچ وجه دست کم گرفت. تنها نگرانی ویسی این است که جوانهایش از خود بی خود شوند و در پی تبریک های این روزها دچار اشباع انگیزه شوند که این البته خطر بزرگی است.

هر چه هست اما فرقی ندارد، مهم این است که ویسی تیم خوبی بسته و برای بستن آن تا چین و ماچین هم رفته  و حالا باید نتیجه زحماتش را بگیرد. باید دید او می تواند یا نه؟ اگر ویسی موفق شود، چون در کنار موفقیت او، استقلال هم با جوانگرایی، ذوب آهن و نفت و ... هم با همین مسیر موفق بوده‌اند، فوتبال ایران با چند سال تاخیر به جوان‌گرایی متداول در جهان خواهد رسید.

پیامک :5000291247
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: ۷
بختیاری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۴
0
3
کسی اگه خودشو بااااااور نکنه به موفقیت میرسه؟؟!! عجب حرفی میزنین
foolad girl
|
Iraq
|
۱۸:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۴
0
2
باید این تیمی که بدون دلال بسته شده، الگوی بقیه تیم ها باشه. قابل توجه اژدری
تنها خطر برای اس خوزستان همین غرور بازیای خوبشون میتونه باشه. که ایشالا کادر فنی و مدیریتی تیم کاملا روی بازیکنا کار کنند و مراقبشون باشند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۴
0
2
رفتم تو سايت هاي ورزشي اقاي ويسي درمصاحبه اش گفت يك مهاجم برزيلي فردا به تهران ميرسد ولي از نام ايشان نگفت ايا اين خبر صحت دارد؟؟؟؟موسوي شادگان
مدیر پایگاه سلام
بله قرار است یک هافبک هجومی خارجی به تیم اضافه شود. برای اطلاعات بیشتر، مصاحبه آقای ویسی را در همین سایت می توانید بخوانید.
پدرام اهوازی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۴
0
3
این تیم باید قهرمان بشه و البته همین ترکیب رو برای سال های دیگه حفظ کنه نه مثل فولاد
کریستیانو رونالدو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۵
0
1
ما هوادارن فولاد از الان حمایتمون رو از استقلال خوزستان و از اقای ویسی اعلام میکنیم درود بر استقلال خوزستان درود شیر مردان خوزستان ب امید برد در مقابل سپاهان

جنامی
maje m6
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۵
0
1
اى چه بهت بگم اژدرى و اسكوچيچ.
از رب ميخوام گدازه از حدقه چشماتون بكشه بيرون
با اين كارى كه با تيم كرديد
ناشناس
|
Singapore
|
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۵
0
1
به نام خوزستان.به یاد روزهای خوب خوزستان...در روزهای سرد و پاییزی که بر فوتبال خوزستان حکم فرما شده، در روزهای تیرگی و ناامیدی که تیمهای ریشه دار فولادخوزستان و استقلال اهواز حال و روز خوبی ندارند و چند وقتیست به مانند بیماری اورژانسی به کما رفته اند تیمی پرچمدار فوتبال خوزستان شده که تا پایان فصل گذشته برای بقا در لیگ برتر به مانند اسیری در آب دست و پای ناامیدی میزد.تیمی جوان با کادری بومی،مربی جوان و تفکری تازه.بله تفکر اعتماد.اعتماد به جوانهای بی نام و نشان خوزستانی،کسانی که در تفکرات اسکوچیچ ها جایی نداشتند.کسانی که پورشه سوار نبودند.ورزشگاه آزادی را به چشم ندیده بودند.گل و بلبل را بر بازوان خودشان نقاشی نکرده بودند...جوانانی که با دستان خالی فولاد نوین را قهرمان کشور کردن اما امان از چشمان خاموش.امان از بی تدبیری...پپ وطنی به مانند نوجوانی تشنه یاد گرفتن از فصلهای گذشته حضور خودش در تیم استقلال صنعتی تجربه های گران بهایی کسب کرد و سیرآب شد.متوجه شد نامها در مستطیل سبز بازی نمیکنند.برای خوب بودن به چیزی بیشتر از چند نام از کار افتاده نیازمند ست.به دنبال بازیکنان میلیاردی نرفت.به دنبال ستاره های خاموش نرفت.فقط چشمانش را باز کرد تا اطراف خودش را ببیند.خیلی دور نه در همان کوچه پس کوچه های خوزستان.در زمینهای خاکی...بله برای خوب بودن باید خوب دید.عبدالله کسانی را دید که خیلیها ندیدند یا بهتر باید گفت نخواستند که ببینند...دید و تیمی بست برای بزرگی.برای خوزستان.برای آقایی فوتبال خوزستان...امروز این جوانهای کم نام و نشان یا به قول دوستان پا برهنه شهرستانی توانستند با افتخار قهرمان نیم فصل لیگ برتر کشور بشوند و پرچمدار فوتبالی بشوند که این روزها جز ناامیدی چیزی برای مردم مظلوم این استان نداشته، استقلال صنعتی آهسته آهسته بهانه خنده و شادی را برای مردم خوزستان مهیا کرد.به امید فردا و روزهای روشنتر از دیروز برای فوتبال و مردم خوزستان...نگارنده مهدی صادقی...
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها