به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ March 2024 29
کد خبر: ۹۵۴۰
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
پیش بازی استقلال خوزستان – سپاهان اصفهان

آبی خوزستان مصمم به شکستن طلسم سپاهان

آبی خوزستان مصمم به شکستن طلسم سپاهان

افشین احمدی
خوزستان‌ اسپورت- استقلال خوزستان مصمم است با پیروزی در برابر سپاهان، طلسم ناکامی در برابر این تیم را بشکند.

به گزارش خوزستان‌ اسپورت، دور برگشت مسابقات لیگ‌ برتر فوتبال کشور از روز شنبه پنجم دی‌ماه آغاز می‌شود و در یکی از بازی‌های روز نخست، تیم استقلال خوزستان به دیدار سپاهان اصفهان می‌رود.

این بازی، ششمین رویارویی دو تیم در تاریخ لیگ‌برتر است و این در حالی است که هر پنج دیدار قبلی، با برتری زردپوشان اصفهانی خاتمه یافته و استقلالی‌ها امیدوارند با پیروزی در این دیدار خانگی، ضمن کسب سه امتیاز و ادامه صدرنشینی خود، نخستین پیروزی در برابر سپاهان اصفهان را نیز جشن بگیرند؛ ضمن اینکه نباختن در این دیدار می‌تواند تعداد بازی‌های بدون باخت استقلال خوزستان را به عدد 15 برساند و آنها را به کسب قهرمانی امیدوارتر کند.

آبی‌پوشان خوزستان که در بازی رفت در اصفهان، شکست یک بر صفر از سپاهان تحت هدایت حسین فرکی را پذیرا شدند، این بار باید در ورزشگاه غدیر اهواز به مصاف سپاهانی که یک کروات به نام استیماچ را به عنوان سرمربی در کنار خود دارد، بروند.

حال باید دید تفکرات عبدالله ویسی که زمانی بازیکن همین تیم سپاهان بوده است، تا چه حد در این زمینه مثمرثمر واقع می‌شود و آیا فوتبال‌دوستان خوزستانی که از کسب عنوان قهرمانی نیم‌فصل مسابقات لیگ برتر خوشحال و مسرور هستند، شاهد برگزاری جشن نخستین پیروزی استقلال خوزستان در برابر زردپوشان زاینده‌رود نیز خواهند بود یا خیر.

بازی رفت دو تیم
دیدار رفت دو تیم که در حقیقت اولین بازی آنها در فصل جاری محسوب می‌شد، روز پنج‌شنبه هشتم مرداد در ورزشگاه فولادشهر و به قضاوت حسن اکرمی برگزار شد و با برتری 1 بر صفر سپاهان خاتمه یافت. مهدی شریفی، تک گل این بازی را در نیمه دوم به ثمر رساند تا اولین و آخرین شکست استقلال خوزستان در دور رفت را با وجودی که بازی خوب و پایاپایی مقابل مدافع عنوان قهرمانی لیگ برتر ارایه داد، رقم بزند. این نتیجه در حالی رقم خورد که استقلالی‌ها در چهار دیدار قبلی خود با سپاهان در سال‌های گذشته نیز شکست خورده بودند و بدین ترتیب، پنجمین شکست متوالی آنها در برابر سپاهان اصفهان به وقوع پیوست.

بعد از این بازی، حسین فرکی، سرمربی سپاهان، به تمجید از استقلال خوزستان پرداخت و آن را حریفی سرسخت، جوان و با‌انگیزه نامید که در آینده می‌تواند برای هر حریفی خطرناک باشد. عبدالله ویسی، سرمربی استقلال خوزستان، نیز تجربه بالای سپاهان را عامل برتری سپاهان در آن دیدار دانست و ابراز امیدواری کرد در بازی برگشت در اهواز، استقلالی‌ها نتیجه را جبران کنند.

ترکیب استقلال خوزستان
فرناندو خسوس، پیمان شیرزادی، محمد طیبی، عبدالهادی خنیفر (64- علی‌اصغر عاشوری)، دانیال ماهینی (78- جلال عبدی)، میثم دورقی، موسی کولیبالی، فرشاد سالاروند، فرشاد جان‌فزا (76 – روح‌الله سیف‌اللهی)، حسن بیت سعید، رحیم زهیوی
سرمربی: عبدالله ویسی

ترکیب سپاهان اصفهان
شهاب گردان، هادی عقیلی، وریا غفوری، عبدالله کرمی، احسان حاج‌صفی، حبیب گردانی، حسین پاپی، محمدرضا خلعتبری (90- وحید نجفی)، علی کریمی، میلاد سرلک (75- رسول نویدکیا)، مهدی شریفی
سرمربی: حسین فرکی

جایگاه دو تیم در پایان دور رفت
تیم استقلال خوزستان در پایان دور رفت مسابقات لیگ‌برتر، با کسب 32 امتیاز حاصل از 9 برد، 5 تساوی و تنها یک باخت در رده نخست جدول قرار گرفت و عنوان قهرمانی نیم‌فصل را برای نخستین بار به دست آورد. آنها پس از اینکه نخستین بازی دور رفت را با شکست به پایان رساندند، در 14 دیدار بعدی رنگ شکست را به چشم ندیدند تا رکوردی جالب‌توجه برجای بگذارند.

در سوی مقابل، وضعیت سپاهان اصفهان در فصل جاری چندان امیدوارکننده نبوده است. سپاهانی‌ها که فصل گذشته عنوان قهرمانی رقابت‌های لیگ‌برتر را در واپسین لحظات مال خود کردند و امسال به عنوان مدافع عنوان قهرمانی در مسابقات حضور دارند، با کسب 22 امتیاز حاصل از 5 برد، 7 تساوی و 3 باخت در کمرکش جدول و در رده نهم جای گرفتند تا تغییر کادر‌فنی این تیم نیز کمک چندانی به کسب نتایج بهتر نکرده باشد. سپاهان امیدوار است که در نیم فصل دوم و با اضافه شدن دو بازیکن خارجی محروم خود و همچنین جذب بازیکنان جدید داخلی و خارجی، به وضعیت خود در جدول رده‌بندی بهبود ببخشد.

محرومان دو تیم
بنا‌بر‌اعلام سازمان‌ لیگ، محمد طیبی از‌ استقلال خوزستان تنها بازیکن محروم این تیم است و سپاهان، بازیکن محرومی ندارد.

بازیکنان خوزستانی سپاهان
عبدالله کرمی تنها بازیکن خوزستانی حاضر در فهرست بازیکنان سپاهان اصفهان در فصل‌جاری است. کرمی 32 ساله در دو مقطع در تیم فولاد خوزستان حضور داشته و سابقه بازی در تیم شاهین بوشهر را نیز دارد.

آبی خوزستان مصمم به شکستن طلسم سپاهان

بازیکنان خارجی دو تیم
سه بازیکن خارجی در فهرست نفرات تیم استقلال خوزستان حضور دارند:

- فرناندو خسوس دروازه‌بان 31 ساله برزیلی، پیش از پیوستن به تیم آبی‌پوش خوزستان، در تیم‌هایی در سری B و C برزیل و همچنین مسابقات منطقه‌ای برزیل بازی کرده است. او در تمام 15 بازی نیم‌فصل نخست فصل جاری، درون دروازه استقلال ایستاده و با 11 کلین‌شیت و تنها 4 گل خورده، رکورددار کلین‌شیت و کمترین گل خورده در بین دروازه‌بانان لیگ‌برتری است. مهدی شریفی (سپاهان اصفهان)، مهدی طارمی (پرسپولیس تهران)، محمد قاضی (صبا قم) و پرو پییچ (استقلال تهران) تنها مهاجمان لیگ‌برتری هستند که موفق به گشودن دروازه فرناندو خسوس شدند.

- موسی کولیبالی اهل کشور مالی است و از زمان حضور استقلال خوزستان در لیگ برتر، به عضویت این تیم درآمده و عملکرد مناسب وی باعث ماندگاری وی در استقلال شده است. کولیبالی 23 ساله در 14 بازی فصل جاری به مدت 1260 دقیقه بازی کرده و جوان‌ترین بازیکن خارجی حاضر در تیم‌های خوزستانی نیز محسوب می‌شود.

- ادواردو سوارز فریرا، دیگر بازیکن خارجی استقلال خوزستان است. این مدافع میانی قدبلند و 32 ساله تا پیش از حضور در ایران، در تیم‌هایی از برزیل، کلمبیا و آفریقای‌جنوبی بازی کرده است. سوارز در برزیل متولد شده اما تابعیت کشور گینه استوایی را نیز اخذ کرده و در چند بازی تیم ملی این کشور به میدان رفته است. ادواردو که قابلیت بازی در هافبک دفاعی را هم دارد و برای استقلال خوزستان در این پست بازی می‌کند، در 7 مسابقه دور رفت بازی کرده و ظاهرا" رضایت کادر فنی را جلب کرده است.

سپاهان اصفهان نیز دارای سه بازیکن خارجی است که البته دو نفر از آنها در نیم‌فصل اول به میدان نرفتند و مشخص نیست به بازی فردا برسند یا خیر:

- لوسیانو پریرا مندز ملقب به شیمبا، مهاجم نام‌آشنای برزیلی است که از تیم فولاد خوزستان به فوتبال ایران معرفی شد و گل‌های زیبا و حساسی را نیز برای این تیم در مسابقات داخلی و خارجی به ثمر رساند. شیمبا 32 ساله در نیم‌فصل اول به دلیل بروز مشکلاتی در صدور ITC خود، موفق به حضور در مسابقات نشد اما امیدوار است که با رفع مشکلات پیش آمده، در نیم‌فصل دوم برای این تیم به میدان برود.

- لئندرو پادوانی سلین – که به اشتباه در اکثر سایت‌ها و خبرگزاری‌ها و حتی در سایت رسمی سازمان لیگ نام او را "لئوناردو" ذکر می‌کنند - دیگر بازیکن برزیلی سپاهان است که او نیز به مانند شیمبا با مشکل صدور ITC مواجه شد و در نیم‌فصل اول برای سپاهان بازی نکرد اما به احتمال فراوان، در نیم‌فصل دوم بار دیگر او را در ترکیب این تیم خواهیم دید. این مدافع میانی قدبلند و 196 سانتی‌متری نیز به مانند شیمبا، از تیم فولاد خوزستان به فوتبال کشورمان معرفی شد و بازی‌های خوبی هم ارایه داد.

- فاضل موسایف تنها بازیکن خارجی سهمیه آسیایی سپاهان است که از نیم‌فصل دوم فصل گذشته به عضویت این تیم درآمد. موسایف 26 ساله در پست هافبک وسط بازی می‌کند اما در فصل جاری به دلیل کمبود بازیکن، در پست‌های دیگر از جمله دفاع وسط نیز از او استفاده شده است. او تا پیش از پیوستن به سپاهان، در تیم‌های ازبکی لکوموتیو، بنیادکار، نسف قارشی و مشعل مبارک و همچنین تیم المعیذر قطر بازی کرده و سابقه بازی در تیم‌های ملی جوانان، امید و بزرگسالان ازبکستان را نیز دارد.

داوران استقلال با سپاهان
محسن ترکی داور این بازی است و مهدی الوندی و حسین رحیمی‌پور هم کمک‌های وی خواهند بود. مهدی مرجان‌زاده نیز داور چهارم است و حیدر شکور هم ناظر داوری می‌باشد.

آبی خوزستان مصمم به شکستن طلسم سپاهان

دیدارهای گذشته
استقلال خوزستان و سپاهان اصفهان تاکنون تنها در 5 بازی لیگ‌برتر به مصاف همدیگر رفته‌اند که هر پنج بازی به نفع زردپوشان اصفهانی به پایان رسیده و این در حالی است که متاسفانه سایت رسمی سازمان‌لیگ، آمار دیدارهای دو تیم در فصل گذشته را اشتباه و به صورت تساوی بدون گل اعلام کرده که اشتباه بوده و هر دو بازی به سود سپاهان خاتمه یافته است.

استقلالی‌های خوزستان تاکنون تنها 4 بار موفق به گشودن دروازه سپاهان شده‌اند و در مقابل، 12 بار دروازه خود را باز‌شده دیده‌اند. مهدی شریفی با 4 گل زده بیشترین تعداد گل سپاهان را در پنج دیدار قبلی در برابر آبی‌پوشان خوزستانی به ثمر رسانده و لوسیانو پریرا و هادی عقیلی نیز با 2 گل زده، پس از او قرار دارند.

نخستین رویارویی لیگ‌برتری دو تیم در تاریخ لیگ‌برتر، روز بیست و دوم شهریورماه 1392 با پیروزی 2 بر صفر سپاهان همراه شد و آخرین دیدار دو تیم در روز هشتم مرداد سال جاری نیز با یک گل به سود زردپوشان اصفهان خاتمه یافت.

نتایج دیدارهای قبلی این دو تیم، به صورت زیر است:

فصل 95/94
* سپاهان اصفهان یک – استقلال خوزستان صفر
مهدی شریفی (سپاهان)

فصل 94/93
* سپاهان اصفهان 3 – استقلال خوزستان 2
وریا غفوری و مهدی شریفی 2 گل (سپاهان) / محمد اوسانی و روح‌الله سیف‌اللهی (استقلال)

* استقلال خوزستان یک – سپاهان اصفهان 3
محرم نویدکیا و لوسیانو پریرا 2 گل (سپاهان) / مهدی مومنی (استقلال)

فصل 93/92
* استقلال خوزستان صفر – سپاهان اصفهان 2
محمد غلامی و هادی عقیلی (سپاهان)

* سپاهان اصفهان 3 – استقلال خوزستان یک
مهدی شریفی، علی کریمی و هادی عقیلی (سپاهان) / مهدی خیری (استقلال)

پیامک :5000291247
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: ۱
mohammad27
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۴
0
4
انشالله با حضور در غدیر شاهد برد و تداوم صدرنشینی آبی خوزستان خواهیم بود
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها