به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
سه‌شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ May 2024 07
کد خبر: ۹۴۲۹
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۰
تعداد نظرات: ۶ نظر

تعطیلات کریسمس مربیان فولاد در کرواسی!

تعطیلات کریسمس مربیان فولاد در کرواسی!

افشین احمدی
خوزستان‌ اسپورت- باشگاه فولاد خوزستان در زمینه قطع همکاری با مربیان کروات، ید طولایی دارد!

به گزارش خوزستان‌ اسپورت، باشگاه فولاد خوزستان همان‌طور که رکورد‌دار جذب و استخدام مربیان کروات است، در کنار گذاشتن و قطع همکاری با آنها نیز سابقه طولانی دارد.

وینکو بگوویچ، لوکا بوناچیچ، ملادن فرانچیچ، فرانو سرداروف، لوکا رادمن، نناد نیکولیچ، کرونوسلاو رندولیچ و دراگان اسکوچیچ از جمله مربیان کرواتی هستند که طی سال‌های گذشته به باشگاه فولاد خوزستان آمده و خاطرات تلخ و شیرینی را برای فوتبال‌دوستان خوزستانی و هواداران خون‌گرم فولاد رقم زده‌اند و این در حالی است که همکاری با این مربیان، برخی مواقع به خوبی و خوشی پایان نیافته و باشگاه فولاد ناچار به قطع همکاری پیش از پایان مدت قرارداد با آنها شده تا این مربیان، تعطیلات کریسمس را در منازل خود در کرواسی جشن بگیرند!

تعطیلات کریسمس مربیان فولاد در کرواسی!

پرده اول: بازگشت به وطن بدون استعفا!
همان‌طور که حتما" به خاطر دارید، نخستین قهرمانی تیم فولاد خوزستان در لیگ‌برتر با یک مربی کروات به نام " ملادن فرانچیچ" به دست آمد. فرانچیچ در سال اول حضور خود در ایران، فولاد را قهرمان کرد و بدین ترتیب بود که باشگاه فولاد، قرارداد وی برای فصل بعد را تمدید کرد اما این مربی در دومین فصل حضور خود در این باشگاه، نتایج جالبی نگرفت و مدیران وقت باشگاه فولاد همان اوایل فصل تصمیم به قطع همکاری با وی گرفتند؛ لیکن پس از برگزاری جلسات متعدد با وی، موفق به جلب رضایت او برای فسخ قرارداد نشدند و در حالی که قرارداد وی با باشگاه فولاد هنوز فسخ نشده بود، عذر وی را خواستند و این مربی هم راهی کشور خود کرواسی شد تا دستیاران او هدایت تیم را در ادامه مسابقات بر عهده گیرند و تیم مدافع عنوان قهرمانی، در نهایت در رده هشتم لیگ‌برتر قرار گیرد.

این اما پایان کار نبود بلکه این مربی کروات، شکایت خود از باشگاه فولاد خوزستان به دلیل تسویه حساب نکردن با وی را تقدیم فیفا کرد. طبق روال فیفا، مکاتبات زیادی با طرفین برای ارایه مدارک انجام شد و فرانچیچ نیز دختر خود - که وکیل دادگستری در کرواسی بود - را به عنوان وکیل‌اش به فیفا معرفی و مدارک خود شامل قرارداد با باشگاه فولاد، مدارک مالی و سایر اسناد مرتبط با شکایتش را به فدراسیون بین‌المللی فوتبال ارایه کرد و مسئولان وقت باشگاه فولاد خوزستان نیز در مقابل همین کار را کرده و مدارک مرتبط را برای فیفا ارسال کردند.

تغيير مديريت باشگاه از يك طرف و مكاتبات فراوان اداري در سال‌هاي گذشته باعث شد كه روند رسيدگي به اين پرونده چند سال ادامه پيدا كند تا اينكه بالاخره كميته انضباطي فيفا وارد عمل شد و راي نهايي خود در اين زمينه را صادر كرد. بر اساس اين راي، ملادن فرانچيچ به پرداخت مبلغي در حق باشگاه فولاد محكوم شد و باشگاه فولاد نيز ملزم شد مبلغي را به عنوان حق و حقوق فرانچيچ به وي پرداخت كند و همچنين مبلغي نيز بابت ديركرد در پرداخت به موقع از سوي طرفين تعيين شد.

در نهایت، طرفین توافق‌نامه‌اي به امضا رساندند و با پرداخت مبلغ مابه‌التفاوت بدهي و طلب خود، به اختلاف بين يكديگر پس از پنج سال خاتمه دادند و مراتب را به اطلاع فيفا هم رساندند. كميته انضباطي فيفا نيز با ارسال نامه‌اي براي باشگاه فولاد خوزستان و ملادن فرانچيچ، مختومه شدن اين پرونده را اعلام و مراتب تشكر خود از مسئولان باشگاه فولاد را به آنها اعلام كرد.

تعطیلات کریسمس مربیان فولاد در کرواسی!

پرده دوم: پایان همکاری چهار امتیازی!
لوکا بوناچیچ در تابستان سال 1388 برای بار دوم هدایت تیم فولاد خوزستان را بر عهده گرفت و جانشین مجید جلالی شد که فصل قبل، با فولاد عنوان هفتمی لیگ برتر را به دست آورده بود. بوناچیچ در هشت هفته ابتدایی لیگ، به 4 تساوی و 4 باخت دست یافت و کسب تنها 4 امتیاز از 24 امتیاز ممکن کافی بود تا طرفین بدین نتیجه برسند که بهتر است به همکاری خود در همان ابتدای کار پایان ببخشند!

بدین ترتیب، با امضای یک توافق‌نامه و با پرداخت بخشی از مبلغ قرارداد بوناچیچ، قرارداد فیمابین فسخ شد و جلالی بار دیگر به عنوان سرمربی فولاد برگزیده شد و فولاد را در آن فصل، در رده دهم جدول قرار داد. نکته مهم اینکه توافق با لوکا بوناچیچ خیلی سریع انجام شد و او که نمی‌خواست اعتبار کاری و حرفه‌ای خود را بیش از آن زیر سئوال ببرد، عطای کار در فولاد را به لقایش بخشید و خیلی دوستانه و بدون هیچ مشکلی، خوزستان را ترک کرد.

تعطیلات کریسمس مربیان فولاد در کرواسی!

پرده سوم: کرواتی به نام دراگان اسکوچیچ
دراگان اسکوچیچ تابستان سال گذشته و به دنبال عملکرد نسبتا" موفقی که در ملوان انزلی داشت، از سوی مدیران باشگاه فولاد خوزستان به عنوان سرمربی برگزیده شد تا هدایت تیم مدافع عنوان قهرمانی لیگ برتر را بر عهده بگیرد.

اسکوچیچ از همان شروع فصل با مشکلات زیادی در ارتباط با کارت‌های معافیت از خدمت سربازان روبرو شد و در ادامه، مشکلات دیگری نظیر محرومیت یکی از بازیکنان کلیدی تیم به دلیل استفاده از داروهای غیرمجاز نیز به مشکلات وی افزود تا در نهایت، با قرار گرفتن در رده پنجم جدول از تکرار عنوان قهرمانی فصل قبل و یا حتی کسب سهمیه آسیایی باز بماند. فولاد در لیگ قهرمانان آسیا هم توفیقی نداشت و در بین چهار تیم در رده سوم گروه خود قرار گرفت و در جام حذفی نیز در همان نخستین دور توسط یک تیم دسته اولی حذف شد.

باشگاه فولاد خوزستان در اواخر فصل گذشته، برای تمدید قرارداد با دراگان اسکوچیچ وارد مذاکره شد و خواسته این مربی مبنی بر عقد قرارداد 2 ساله را هم پذیرفت اما نتایج به دست آمده توسط فولاد در فصل جدید نیز به هیچ وجه مطابق با وعده‌های داده شده نبود و خواسته‌های مدیران و هواداران این باشگاه را نیز برآورده نکرد تا جایی که فولاد هم‌اکنون یکی از سه تیم انتهای جدول است که در نیم فصل دوم باید صرفا" برای بقا در لیگ و نه کسب عنوان قهرمانی یا سهمیه آسیایی به مصاف حریفان قدر خود برود.

به هر صورت، این طبیعت فوتبال است که همواره همه چیز بر وفق مراد نمی‌شود و برای خروج از بن بست، نیاز به انجام تغییراتی باشد که نیازمند تعامل مالی بین مربی و باشگاه باشد.

اما این‌طور به نظر می‌رسد که برخی افراد تنها به منافع خود توجه می‌کنند و دل‌شکستگی و ناراحتی خیل عظیمی از هواداران و فوتبال‌دوستان برای آنها اهمیتی ندارد و این در حالی است که بسیاری از هواداران و حتی مسئولین استانی در ماه‌ها و هفته‌های اخیر خواهان انجام تغییرات در فولاد شده‌اند تا به زعم آنان، شوک مثبتی به تیم وارد شود و تیم از حالت نا‌مناسب فعلی خارج شود اما تاکنون نتیجه ملموسی مشاهده نشده و هواداران هر روز در انتظار شنیدن اخبار جدید هستند.

حال باید دید تکلیف باشگاه فولاد و دراگان اسکوچیچ در نهایت چه می‌شود و سرنوشت مشابه کدام یک از سرمربیان سابق کروات - ملادن فرانچیچ یا لوکا بوناچیچ – در انتظار اسکوچیچ خواهد بود. آیا دو طرف می‌توانند در زمینه قطع همکاری با یکدیگر به شیوه مسالمت‌آمیز به توافق برسند و یا اینکه ترجیح می‌دهند موضوع به فیفا کشیده شود.

شاید هم طرفین به استمرار وضعیت فعلی اصرار کنند و در حالی که قلباً هیچ علاقه‌ای به ادامه همکاری با یکدیگر ندارند، کماکان روی مواضع قبلی پافشاری کنند.

پیامک :5000291247
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: ۶
فولادی 65
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۳۰
0
6
فولاد داره قربانی این اختلاف مالی میشه نمی دونم راه حل توافق دوجانبس خواهشن بازیکنایی که دوست ندارن بمونن فسخ قرارداد کنید مخصوصا فشنگچی خانزاده دغاغله اینا حتما حتما باید تونیم فصل برن
طاها
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۳۰
0
5
هر طوری توافق کنند ما راضی هستیم مهم اینه توافق کنند اسکوچیچ بره چون انگیزه یی برا کار کردن نداره با اژدری اختلاف داره این وسط تیم داره قربانی میشه دو طرف لجبازی میکنند این وسط چارتا بازیکن مث خانزاده و غیره اضافه شدند به دعوا و ابروریزی بخدا زشته برا فولاد
سوسنگردی متعصب خوزستان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۳۰
0
6
تیمهایی که بدلیل نتایج بد این فصل مربی عوض کردن
والنسیا اسپانیا
چلسی انگلستان
لیورپول انگلستان

قابل توجه مدیران فولاد خوزستان
تاابد فولاد
|
Seychelles
|
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۳۰
0
4
فقط مینویسید قراره بره. قراره بره. یعنی ما دلمونو خوش کنیم با حرفاتون. یعنی استانی به این بزرگی که مهد فوتبال ایرانه یه نفر نداره که امثال این پول پرستا (اژدری..اسکوهیچ) و بازیکنای آماتوریشو بندازه بیرون. ما که اول فقط خدا بعد استاندارمون داریم. نماینده ها برج ۱۲نزدیکه
فولاد خورشید جنوب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۳۰
0
6
اقای اژدری این نمایش بی مزه رو تموم کنید فولاد اولین و اخرین تیمی نیست که یه مربی رو اخراج می کنه لحظه لحظه ی این روزها مهم هستند و در سر نوشت فولاد تاثیر گذار تمام تیمهای لیگ چه در بالای جدول و چه در پایین جدول در تکاپو هستن اما فولاد همچنان در خم کوچه ی اخراج اسکوچیچ گرفتار تداوم این وضعیت فقط باعث از هم گسیختگی بیشتر تیم و گرفتن فرصت از کادر فنی اینده خواهد بود شک نکنید بازنده ی این بازی فولاده و نه اسکوچیچ وقتی مربی بزرگی مثل مورینیو در عرض یک روز اخراج میشه چرا اخراج یک مربی بی نام و نشان مثل اسکوچیچ این همه به درازا بکشه ؟
بدون شک این تعلل شبهات در مورد عدم حسن نیت مدیران فولاد رو پر رنگ تر خواهد کرد و مردم مسببین این وضعیت رو نخواهند بخشید
سامی اهوازی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۱
0
1
Sco go to hell برو به جهنم اسکو
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها