به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ April 2024 30
کد خبر: ۸۴۵
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۳

جهانداری: یزدی را عبدالرضا سعدی به استقلال آورد

ارسطو جهانداری مدیرعامل استقلال اهواز در تماس با خوزستان اسپورت خواهان درج توضیحاتش در پاسخ به مصاحبه داریوش یزدی شد.
مدیرعامل باشگاه استقلال اهواز گفت: بازیکنان استقلال اهواز از ترس داریوش یزدی و افشین کمایی در تمرینات تیم حاضر نمی شدند.

ارسطو جهانداری مدیرعامل باشگاه استقلال اهواز در گفت و گو با خوزستان اسپورت در خصوص مصاحبه امروز داریوش یزدی عنوان کرد: متأسفم که داریوش یزدی می آید چنین دروغ هایی در رادیو خوزستان می گوید و شما هم حرف های او را منتشر می کنید. شما باید حرف های من را هم بشنوید و به مردم انتقال دهید تا رعایت بیطرفی را کرده باشد.

جهانداری در خصوص ریشه اختلافات در باشگاه استقلال اهواز گفت: مشکلات تیم استقلال اهواز بعد از بازی با مس کرمان شرع شد. بازیکنان تیم قبل از سفر به یزد اعتصاب و اعلام کردند تا پول نگیرند حاضر به انجام بازی مقابل تیم تربیت نوین یزد نیستند. خوشبختانه در یزد اتفاقی افتاد که مشخص شد همه این مسائل توسط کادر فنی برنامه ریزی و به بازیکنان دیکته شده است.

جهانداری درباره اتفاقات قبل از بازی با تربیت یزد گفت: من با به همراه داشتن دفترچه چک شخصی ام از بندرعباس عازم یزد شدم. تعداد 19 برگ چک در دفترچه چک من وجود داشت و یزدی هم برای آن بازی 19 بازیکن همراه تیم آورده بود. من شروع به نوشتن مبالغ مربوط به 30 درصد قراردادهای بازیکنان در چک های موجود کردم تا آن ها را به بازیکنان تحویل بدهم اما آقای یزدی وقتی فهمید تعداد چک های موجود برابر با تعداد بازیکنان است، شدیداً عصبانی شد و با داد و فریاد اعلام کرد اگر چک مربوط به قراردادم را ندهید، اردوی تیم را ترک می کنم و بازیکنان هم حاضر به انجام بازی نمی شوند.

وی ادامه داد: یزدی به اتاقش رفت و مشغول جمع آوری وسایل شخصی اش شد تا تیم را ترک کند. مسئولان تیم از جمله عبدالرضا سعدی به او گفتند که شما استقلالی هستی و درست نیست که از این رفتارها نشان دهی اما یزدی فریاد زد «من استقلالی نیستم؛ اولین نفر باید به من و دستیارانم پول بدهید وگرنه نمی گذارم تیم به میدان برود.» هر چقدر که به وی اصرار کردیم حاضر نشد صبر کند تا به اهواز برگردیم و پولش را بدهیم. در نهایت مرا مجبور کرد که یک فقره چک به مبلغ 111 میلیون تومان بابت 30 درصد قرارداد او و دستیارانش بنویسم و تحویلش بدهم. در همان زمان بود که ما فهمیدیم که تمام توطئه ها علیه استقلال اهواز با کارگردانی داریوش یزدی و دستیارانش انجام شده بود.

جهانداری: داریوش یزدی را عبدالرضا سعدی به استقلال آورد/یزدی فریاد زد من استقلالی نیستم

ارسطو جهانداری درباره اعتصاب مجدد بازیکنان استقلال اهواز که چند روز بعد از بازی یزد اتفاق افتاد، چنین توضیح داد: در تاریخ وصول چک های مربوط به بازیکنان کمی تأخیر به وجود آمد و باز هم سناریوی قبلی تکرار شد و بازیکنان اعتصاب کردند. من که برای تأمین منابع مالی باشگاه در خارج از استان حضور داشتم از عبدالرضا سعدی خواستم که به خوابگاه تیم برود و از بازیکنان بخواهد در تمرین حاضر شوند اما آقای یزدی با من تماس گرفت و با لحن تندی می گفت که سعدی وارد حیطه مربیان شده و در امور مربوط به کادر فنی دخالت کرده است. آیا رفتن سعدی به خوابگاه و درخواست از بازیکنان برای رفتن به محل تمرین به معنای دخالت در کار فنی است؟!

جهانداری افزود: بعد از تماس یزدی شخصاً با عبدالکریم شاهوردی به عنوان کاپیتان و بزرگتر تیم تماس گرفتم تا از بازیکنان بخواهد که در تمرین حاضر شوند اما مسعود قنواتی بازیکن مورد علاقه داریوش یزدی که در همه تیم ها با این مربی بوده و بدون اجازه او آب نمی خورد، تلفن را از شاهوردی گرفت و جلوی سایر بازیکنان به من گفت که حرف و چک های شما را قبول نداریم و تا پول نقد ندهی حاضر به تمرین نمی شویم. وقتی یک بازیکن سفارشی تیم با مدیرعامل باشگاه چنین برخورد زشت و زننده ای دارد، انتظار دارید او را اخراج نکنم؟! خیرالله ویسی هم داستانی شبیه به مسعود قنواتی داشت و دستورات داریوش یزدی و افشین کمایی را در خوابگاه به بازیکنان تیم انتقال می داد. شما بروید ببینید چرا هر جا که داریوش یزدی می رود مسعود قنواتی همراه اوست. از ملی حفاری اهواز و نفت مسجدسلیمان بگیرید تا استقلال اهواز.

وی ادامه داد: متأسفم که باید اعتراف کنم یکی از بازیکنان استقلال اهواز با من تماس گرفت و گفت آقای جهانداری به جان مادرم قسم می خورم که ما دوست نداریم اعتصاب کنیم چون این کار بسیار زشتی است اما از کادر فنی و خصوصاً افشین کمایی می ترسیم و مجبور به اعتصاب کردن هستیم. این بازیکن به من گفت که افشین کمایی در بین بازیکنان با صدای بلند داد زده هر کسی پولش را نگیرد و بدون اطلاع داریوش یزدی در محل تمرین حاضر بشود ... ندارد!

جهانداری در ادامه صحبت های بی پرده اش گفت: من تأسف می خورم که مربی تیم با چنین الفاظی بازیکنان را تهدید کند و پای خانواده و ناموس آن ها را بخاطر پول وسط بکشد. او بازیکنان را تهدید می کرد و سپس می رفت وسط زمین تمرین می نشست تا ببیند کدام بازیکن در محل تمرین حاضر می شود. من اگر افشین کمایی را اخراج نمی کردم باید تعجب می کردید و اخراج کردن او از نظر من احترام گذاشتن به پیراهن استقلال اهواز و هواداران آن بود. ضمن اینکه کمایی توسط کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال شش ماه محروم شده و حق حضور در مسابقات را نداشت. او در بازی با فجرسپاسی در شیراز می خواست به صورت غیرقانونی روی نیمکت تیم بنشیند و مشکل ایجاد کند اما اجازه این کار را به او ندادم.

جهانداری: داریوش یزدی را عبدالرضا سعدی به استقلال آورد/یزدی فریاد زد من استقلالی نیستم

مدیرعامل استقلال اهواز در رابطه با صحبت های داریوش یزدی مبنی بر اینکه مدیران باشگاه استقلال اهواز از چند هفته قبل برای برکناری او برنامه ریزی کرده اما جرأت اعلام این خبر را نداشتند، چنین توضیح داد: به صراحت می گویم که من حکم اخراج داریوش یزدی را از چند هفته قبل نوشته بودم ولی برای آن که تیم به حاشیه نرود این حکم را نگه داشتم که در نیم فصل اعلام کنم. دلیل اخراج داریوش یزدی هم رفتار نامناسب، تحریک بازیکنان برای عدم حضور در تمرینات و بازی با آبرو و حیثیت باشگاه استقلال اهواز بود.

جهانداری ادامه داد: ابتدای فصل که یزدی را به استقلال اهواز آوردیم خیلی ها با من صحبت کردند و گفتند که یزدی در هر تیمی فعالیت کرده با حاشیه سازی به آن تیم ضربه زده و در هیچ تیمی نتوانسته فصل را به اتمام برساند. من با این صحبت ها مخالفت کرده و می گفتم هیچ انسانی وجود ندارد که نتوان رفتارهای نادرست او را اصلاح کرد. من می گفتم با یزدی تعامل و به او کمک می کنیم تا رفتارش را اصلاح کند و مربی موفقی شود اما در نهایت به این نتیجه رسیدم که ایشان قابل اصلاح نیست.

جهانداری افزود: یزدی رعایت احترام بزرگ ترها را نمی کرد. او عادت داشت که در جلوی دیگران به بزرگ تر ها بی احترامی کند و سپس به صورت خصوصی معذرت خواهد کند. مثلاً بعد از بازی با فولادنوین که از نحوه بازی تیمش انتقاد کردم با لحن زننده ای جوابم را داد ولی سپس آمد و بصورت خصوصی از من عذرخواهی کرد. یا مثلاً به سرهنگ برهمن معاون باشگاه که مربی اش بوده و سال ها از او بزرگ تر است بی احترامی نموده و او را از رختکن تیم بیرون کرد اما بعداً بصورت خصوصی عذرخواهی کرده بود.

جهانداری: داریوش یزدی را عبدالرضا سعدی به استقلال آورد/یزدی فریاد زد من استقلالی نیستم

ارسطو جهانداری در خصوص اظهارات داریوش یزدی مبنی بر دخالت یکی از مسئولان استقلال اهواز در امور فنی و تلاش برای تحمیل بازیکنان بازنشسته به این تیم گفت: ناچارم این توضیح را بدهم تا هواداران استقلال اهواز واقعیت را بدانند. فردی که داریوش یزدی به او تهمت می زند، همان شخصی است که یزدی را به من معرفی کرد و باعث شد او را سرمربی استقلال اهواز کنم. عبدالرضا سعدی سال ها دوست و همبازی داریوش یزدی بوده و در اول فصل او را به من معرفی کرد. یزدی تا زمانی که قرارداش ثبت نشده بود، رابطه دوستانه و تنگاتنگی با سعدی داشت اما همین که قراردادش ثبت شد رنگ عوض کرد و آدم دیگری شد. من از عبدالرضا سعدی و مالک کعبی نژاد گلایه مند هستم که داریوش یزدی را به من معرفی کردند.

جهانداری ادامه داد: بعد از عقد قرارداد به یزدی گفتم که با رضا طاهری و محمد معاوی قرارداد نبندیم چون آن ها مشکل معافیت سربازی دارند و احتمال دارد که محروم شوند اما او مقابل من جبهه گرفت و می گفت من سرمربی هستم و تشخیص می دهم که این ها باید باشند. یزدی می گفت همان گونه که حسین ماهینی برای پرسپولیس بازی می کند این بازیکنان را هم بازی می دهیم. این آقا باعث شد لیست استقلال اهواز از بازیکنان سرباز پر شود و تیم به مشکل بخورد.

جهانداری: داریوش یزدی را عبدالرضا سعدی به استقلال آورد/یزدی فریاد زد من استقلالی نیستم

ارسطو جهانداری با انتقاد از مطرح شدن بحث استفاده باشگاه استقلال اهواز از توپ های باشگاه استقلال خوزستان گفت: متأسفانه داریوش یزدی با کارهایش آبروی استقلال اهواز را برده است. ایشان می گوید باشگاه استقلال اهواز توپ برای تمرین نداشته و از استقلال خوزستان توپ قرض گرفته است. او در حالی این حرف را می زند که بهتر از هر کسی می داند واقعیت امر چیست. یزدی باید حداقل با خودش روراست باشد.

وی افزود: در انبار باشگاه استقلال اهواز دهها توپ درجه اول خارجی وجود دارد اما سازمان لیگ فوتبال قبول نمی کند که بازی ها را با این توپ ها برگزار کنیم. سازمان لیگ فقط توپ هایی که توسط این سازمان تهیه شده اند را قبول می کند و نمونه آن توپ ها در بازار وجود ندارد که بتوانیم آن ها را بخریم. وقتی توپ های محدودی که سازمان لیگ به ما داده قود، به دلیل کم توجهی کادر فنی از بین رفتند، مجبور شدیم برای انجام دو بازی آخر استقلال اهواز نمونه مشابه توپ ها را از استقلال خوزستان به امانت بگیریم. شما ببینید توپ های هیچ تیمی به جز استقلال اهواز خراب نشده بودند اما آقایان با استفاده از این توپ ها در خارج از محل تمرین باعث استهلاک آن ها شدند و حالا می آیند این حرف های بچگانه را در صدا و سیما می زنند.

ارسطو جهانداری در ادامه صحبت هایش افزود: داریوش یزدی بهتر از هر کسی می داند که امسال بیش از 10 دست لباس ورزشی برای تیم تهیه کرده ایم و به همه فروشگاه های ورزشی گفته ایم کادر فنی استقلال اهواز هر چیزی خواستند برای آن ها تهیه کنید. واقعاً انصاف هم چیز خوبی است.

وی همچنین گفت: من از چند هفته قبل به این نتیجه رسیدم که نمی توان با این مربی به کار ادامه داد. حکم اخراج او را هم نوشتم اما برای آن که بهانه ای دست کسی ندهم، این حکم را برای نیم فصل نگه داشتم. ما توهین ها و رفتارهای یزدی را بخاطر هواداران استقلال اهواز تحمل کردیم وگرنه من مدیری نیستم که بخواهم در برابر رفتار ناپسند مربی سکوت کنم.

مدیرعامل استقلال اهواز در پایان با ابراز گلایه مندی گفت: از شما هم انتطار داریم که یکطرفه به قاضی نروید و فقط به صرف قرار گرفتن استقلال اهواز در جایگاه دوم جدول یکی از گروه های لیگ دسته اول از تصمیم ما برای تعویض سرمربی انتقاد نکنید. ادامه فعالیت یزدی در نیم فصل دوم به معنای تأیید حرکات او از جانب ما بود و من نمی توانستم واقعیت های تلخ را ببینم و چشمانم را ببندم.


پیامک :5000291247
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها