به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
سه‌شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ May 2024 07
کد خبر: ۷۱۲۶
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۰
تعداد نظرات: ۱۰ نظر

سرت را به دیوار نزن؛ نیمه مربیان را دریاب!

سرت را به دیوار نکوب، نیمه مربیان را دریاب!

خوزستان اسپورت- روزنامه ایران ورزشی در گزارشی با عنوان «بهانه‌هایی که پذیرفتنی نیست؛ سرت را به دیوار نکوب، نیمه مربیان را دریاب!» به بررسی عملکرد تیم فولاد خوزستان پرداخته است.

به گزارش خوزستان اسپورت، روزنامه ایران ورزشی در گزارشی با قلم سمیرا شیرمردی نوشته است: فولاد خوزستان اگرچه جزو تیم‌هایی بود که به موقع کارش را شروع کرد اما در 5 هفته ابتدایی لیگ نتوانست آنطور که باید و شاید کار کند و امتیاز بگیرد.

فولاد خوزستان در 5 هفته حتی یک برد هم نیاورد و با 2 شکست و 3 تساوی در قعر جدول قرار گرفت تا صدای هواداران در آید. به هر حال خیلی‌ها بر این باور بودند که شاید بدنسازی سنگین تیم باعث شده بدن‌ها همچنان سنگین باشد و بازیکنان نتوانند بازی روان خود را انجام دهند. اگرچه این مساله درست نبود اما از آن مدت 20 روز هم گذشت و فولاد خوزستان در تعطیلات لیگ، فرصت خوبی داشت تا ایرادهایش را برطرف کند اما باز هم اینطور  نبود و فولاد خوزستان آن تیم همیشگی نشد.

فولاد خوزستان در هفته ششم لیگ برتر، مقابل ذوب‌آهن قرار گرفت. این تیم هم در خانه بازی داشت و هم محروم از تماشاگر بود که به نظر می‌رسید این شرایط، بهترین اتفاق ممکن برای دراگان اسکوچیچ بود. چرا که او هم با زمین غدیر آشنایی کامل داشت و هم با آب و هوای اهواز و هم اینکه دیگر از اعتراض و شعارهای انتقادی تماشاگران خبری نبود.

فولادی‌ها در آرامش کامل و در حالی که تنها یوسف وکیا را به‌عنوان مصدوم در اختیار نداشتند، مقابل حریف قرار گرفتند اما در دقیقه 28 گل اول را خوردند. بعد از این گل، تصور می‌شد فولاد بهتر کار کند و گل خورده را جبران کند اما نه تنها این اتفاق نیفتاد، بلکه یک گل دیگر هم خورد تا با شکست دو - صفر راهی رختکن شود.

در نیمه دوم که نیمه مربیان لقب گرفته، انتظار می‌رفت اسکوچیچ باتجربه از یحیی گل‌محمدی که جزو مربیان جوان محسوب می‌شود، تصمیمات بهتری بگیرد اما باز هم اینطور  نبود و این ذوب‌آهن بود که باز هم گل زد تا فولاد خوزستان ببازد. این بار نه از اعتراض هواداران خبری بود و نه از نعیم سعداوی که بگویند حضور او باعث شده تمرکز بازیکنان و کادرفنی به هم بخورد. این بار واقعا دیگر هیچ بهانه‌ای برای دراگان اسکوچیچ باقی نمانده بود و همه منتظر بودند تا ببینند او چه حرفی برای گفتن دارد. آیا او واقعا حرفی برای گفتن دارد؟ به کنفرانس می‌آید یا نه؟

همه منتظر واکنش دراگان اسکوچیچ به این باخت بودند که در عین ناباوری دیدند او به کنفرانس رفته و حرف‌هایی می‌زند که به نظر منطقی نمی‌رسد. او در همین اولین جمله‌اش در مورد بازی گفت: «پیش از آنکه 2 گل بچگانه بخوریم، بازی پایاپایی مقابل ذوب‌آهن انجام دادیم و به همین دلیل نمی‌توانم بازیکنانم را مقصر بدانم. بعد از آن گل‌ها هم خیلی سخت بود به بازی برگردیم.»

در مورد این چند جمله کوتاه باید گفت که منظور از گل بچگانه چیست؟ مگر گل خوردن بچگانه یا بزرگسالانه دارد؟ به هر حال هر گلی که به ثمر می‌رسد روی اشتباهات حریف است که این 3 گل نشان می‌دهد اشتباهات فولاد زیاد بوده. نکته بعدی هم به این مساله برمی‌گردد که سرمربی فولاد خوزستان می‌گوید بعد از آن 2 گل تیمش نمی‌توانست به بازی برگردد. در جواب این سوال باید گفت مگر ذوب‌آهن در یک نیمه 2 گل نزد، چرا فولاد در نیمه دیگر نمی‌توانست جبران کند؟ این مساله هم نشان می‌دهد که اسکوچیچ مربی نیمه دوم نیست.

از همه این حرف‌ها مهم‌تر این است که اسکوچیچ بعد از بهانه‌هایی مثل جوان بودن تیم، اعتراض هواداران، حضور نعیم سعداوی در ورزشگاه و... که هیچ‌کدام از آنها پذیرفتنی نیست، این بار تغییرات مدیریتی را بهانه کرده. این در حالی است که تغییرات مدیریتی فولاد خوزستان هیچ‌وقت و در هیچ موقعیتی روی تیم تاثیر نگذاشته چون بودجه و شرایط تیم مشخص است و همه می‌دانند که فولاد خوزستان جزو تیم‌هایی است که مدیریتش در بحث‌های فنی هیچ دخالتی ندارد. پس تغییرات مدیریتی هم هیچ تاثیری روی تیم نداشته است.

ضمن اینکه علیرضا اژدری‌زاده مدیرعامل باشگاه آنقدر با اسکوچیچ راه آمده که او هر جور که دلش خواست بازیکن گرفت. شاید اگر دهکردی مدیرعامل باشگاه بود احتمال داشت به او ایراد می‌گرفت که چرا در تیم دفاع کم داریم یا اینکه مهاجم نوک ندارند اما اژدری‌زاده حتی به همین نکته‌های کوچک هم اشاره نکرد تا او بتواند با آرامش کارش را دنبال کند. پس تغییرات مدیریتی هم نمی‌تواند بهانه خوبی برای سرمربی کروات فولاد خوزستان باشد.

هیچ‌کس از اسکوچیچ انتظار جادو و شعبده ندارد، فقط می‌خواهند ضعف‌های تیم را برطرف کند که متاسفانه آنقدر در فصل نقل و انتقالات ظاهرا به فکر مسائل دیگر بود که یادش رفت ضعف‌های تیم را برطرف کند که حالا هم از آن ضربه می‌خورد.

جالب‌تر از همه این است که دراگان اسکوچیچ گفته من از 4 تیم دیگر پیشنهاد داشتم اما فولاد را انتخاب کردم. این صحبت‌ها دیگر واقعا عجیب است! اولا از چه تیم‌هایی پیشنهاد داشته که نرفته. تا جایی که یادمان می‌آید گفته می‌شد استقلال به دنبال جذب او است که این مساله هم بارها از سوی باشگاه استقلال تکذیب شد. به جز این تیم هم، به یاد نداریم تیم دیگری به اسکوچیچ پیشنهاد داده باشد. بعد هم اگر در نظر بگیریم که واقعا دراگان از 4 تیم دیگر پیشنهاد داشته، چرا فولاد را انتخاب کرده؟ مگر او نمی‌گوید بازیکنان به خاطر گرمای اهواز پیشنهاد فولاد را رد می‌کردند؟ پس چرا او فولاد را انتخاب کرده؟

به نظر می‌رسد جواب این سوال کاملا مشخص است، چون هیچ تیمی مثل فولاد خوزستان نمی‌توانست با او قرارداد بالا ببندد و تمام شرایط و امکانات لازم را در اختیارش بگذارد. پس بهتر است سرمربی فولاد خوزستان، سر هواداران این تیم و مردم خوزستان منت نگذارد.

ضمن اینکه لازم نیست به خاطر انتخاب نکردن تیم‌های دیگر سرش را به دیوار بکوبد. دراگان اسکوچیچ می‌تواند به جای کوبیدن سرش به دیوار و بهانه آوردن برای این نتایج بد، حداقل از هواداران یک عذرخواهی ساده داشته باشد. یک عذرخواهی و پذیرفتن اشتباهاتش.

به نظر می‌رسد این مساله هم ساده‌تر باشد و هم اینکه نیازی به کوبیدن سر به دیوار و این مسائل نداشته باشد. شاید با این کار، هواداران هم به او فرصتی دیگر بدهند. هر چند که با این صحبت‌ها، دیگر بعید به نظر می‌رسد.

پیامک :5000291247
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: ۱۰
maje m6
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۶
0
7
حذف بشه از شر اشتباهاتش راحت شيم. دقيقا درسته.
هيچ راهى براى تيم نمونده( اسكوچيچ گناه كار)
امید
|
India
|
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۶
1
8
باعث بانی مشکلات فولاد و ته جدولی شدنش اول اژدری زاده بعد اسکوچیچ این متن بیشتر جهت حمایت از اژدری بود
maje m6
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۶
1
5
ديگه فايده نداره
.
ديگه به فولاد بوجه سال بعد نميدن فولاد نابود كردن . همش طبق برنامه پيش ميره . اگه ميخواستن قهرمان كنن بازيكنان فولاد نوين رد نميكردن.
هوادار براشون مهم نيست . مث تيم هاى نامدار قبلا از ليگ برتر حذف كردن. عين همون برنامه پيش ميرن. فعلا ساكتمون كردن. و اخرش به فكر فولاد نباشيم
سجاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۶
0
5
اسکو تیمه طوری بسته که وقتی رفت مربی بعدی داخل باتلاق گیر کنه نتونه نتیجه بگیره بعد همه پیش خودشون فکر کنن شاید اسکو میموند بهتر بود
ایمن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۶
0
5
خیلی ها نمیخواستن فولاد در لیگ برتر بمونه و جنگ با فولاد از مجبور کردن اقای دهکردی به استعفا شروع کردن سنگ انداختن در تصویب بودجه باشگاه و حذف مربیان دلسوزی مثل سعداوی و ابوالقاسم و مازاد اعلام کردن خیلی از بازیکنان زبده فولاد و گرفتن بازیکن فقط از کانال خاص و...!!!
چهرازی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۶
0
3
از نویسنده روزنامه ایران ورزشی بخاطر درج این گزارش خوب تشکر میکنم. یه خواهشم دارم ازشون اونا که روزنامه دولتی هستن به وزیر ورزش در ارتباطن بهش بگن بفریاد فولاد خوزستان برسه
فولادی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۶
0
5
با رفتن اسکو باخت با عزت میدیم ولی با موندنش تحقیرو ذلت ومنت اسکو را هوادار قبول نمیکنه الان نه به تو نیاز داریم نه به مهاجم بی کیفیتت اقای اژدری این غده را باید کند تا چند هفته دیگه بدخیم تر میشه باز شما میمونید وهوادار عصبانی وتیمی که فقط بلده ببازه یه تیم بی روحیه که با هیچ شوکی به هوش نمیاد
فولاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۶
0
5
اشخاصی که در کارشون ناصافی فوتبالی دارن مثل اسکوچیچ اهواز جایی ندارند اسکوچیچ باید ازش بخاطر نقل وانتقالات امسال شکایت بشه باید جریمه بشه
asd313
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۶
0
2
من فکر میکنم اسکوچیچ داره از عمد گند میزنه تا اخراجش کنن و کل پولشو(یک و نیم میلیارد) رو کامل و بدون هیچ زحمت لازم که باید تا آخر فصل بکشه(هرچند الانشم چندان زحمت نمیکشه و داره هی به تیم استراحت میده) پولشو بگیره و بره...دیگه سیر شدن هم خودش هم اطرافیانش هم اون کانال خاص...دارن از خواب بودن بعضیا استفاده میکنن...
rama
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۸
0
0
اسکو تو مصاحبش گفته از بازیکنا ایراد نمیگیرم و باختش به ذوب رو طبیعی میدونه

دلیل عدم موفقیت فولاد اینه که هنوز علی رغم اینکه همه هوادارا و دوست داران ورزش خوزستان نقاط ضعف فولاد رو میبینن ایشون هنوز اشکال رو در فولاد ندیده تا بتونه برطرف کنه
به عبارتی دیگه تا اسکو نقاط ضعف در فولاد را متوجه نشه امکان بازسازی توسط این مربی نیست
در شرایط فعلی راه رهایی از شکست رو تغییر سرمربی میبینم مگر اینکه سرمربی قبول کنه در خط دفاع و دروازه ایراد داره و باید اصلاح کنه
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها