به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ April 2024 26
کد خبر: ۲۶۹۲۲
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۰
تعداد نظرات: ۲ نظر

استقلال خوزستان؛ یک باخت تا منطقه سقوط

استقلال خوزستان؛ یک قدم تا سقوط به لیگ یک

خوزستان اسپورت- با توجه به شرایط جدول اگر استقلال خوزستان فقط در یکی از بازی‌های پیش رو شکست بخورد و نفت مسجدسلیمان هم تنها یک امتیاز از چهار بازی آینده‌اش بگیرد، آن وقت سقوط آبی‌پوشان به لیگ یک قطعی می‌شود.

حدودا 10 روز بعد از باخت خارج از خانه مقابل نساجی مازندران با نتیجه 2-0 در هفته دوازدهم بود که خبر کسر شش امتیاز از تیم استقلال خوزستان شوک سنگینی را به اردوی این تیم وارد کرد. طبق رأی انضباطی فیفا، به دلیل پرداخت نشدن مطالبات دیوید فرانک ساکونی شش امتیاز از امتیازات این فصل استقلال خوزستان کسر شد و همچنین این باشگاه از یک پنجره نقل و انتقالاتی محروم است. همان موقع اظهارنظرهای مختلف و البته در نوع خود امیدوار‌کننده‌ای از سوی برخی مسوولان باشگاه مبنی بر بازگشت شش امتیاز شنیده می‌شد اما تجربه درباره تیم‌های پرسپولیس و پدیده نشان داده بود که چنین اتفاقی نمی‌افتد.

به هرحال این اتفاق تلخ و البته تکراری برای فوتبال ما تأثیرش را روی تیم استقلال خوزستان گذاشت و آبی‌های جنوب دیگر نتوانستند به لحاظ روحی خودشان را جمع کنند. این تیم در حال حاضر از 26 بازی صاحب 11 امتیاز با تفاضل گل منفی 23 است. این وضعیت آنها را در انتهای جدول قرار داده و یکی از کاندیداهای اصلی سقوط هستند.

فاصله هشت امتیازی با سپیدرود و 9 امتیازی با نفت مسجدسلیمان شرایط‌شان را برای بقا سخت‌تر هم کرده است. این تیم هم چهار بازی تا پایان فصل پیش رو دارد که هر کدامش مشکل و البته حکم یک فینال را دارد. نساجی، استقلال، سایپا و سپاهان حریفان آینده این تیم هستند که اتفاقا با هر دو مدعی قهرمانی باید خارج از خانه بازی کند.

حالا با توجه به شرایط جدول اگر استقلال خوزستان فقط در یکی از بازی‌های پیش رو شکست بخورد و نفت مسجدسلیمان هم تنها یک امتیاز از چهار بازی آینده‌اش بگیرد، آن وقت سقوط تیم اهوازی به لیگ یک قطعی می‌شود چون نفتی‌های مسجدسلیمان 21 امتیازی شده و استقلال خوزستان اگر از سه بازی بعدی‌اش 9 امتیاز بگیرد به عدد 20 می‌رسد اما از آنجا که فرض محال، محال نیست اگر استقلال خوزستان هر چهار بازی پایانی‌اش را با پیروزی پشت سر بگذارد، 23 امتیازی می‌شود که در این صورت باید امیدوار باشد که تیم‌های سپیدرود و نفت مسجدسلیمان تا پایان فصل کمتر از سه امتیاز به دست آورند تا این تیم در لیگ برتر بماند.

پیامک :5000291247
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: ۲
دادا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۴
0
0
سلام اگر چه روی کاغذ هنوز کور سوی امیدی هست و باید توکل بر خدا کرد اما نباید کار به اینجا می رسید و اجازه داده می شد تیمی که سابقه قهرمانی لیگ را دارد به ورطه سقوط بیفتد . البته با استقلال اهواز هم همین رفتار شد. این هم ادامه سیاست استقلال زدایی از ایران است. باید تمام تیم های با نام استقلال حذف شوند یا در دسته های پایینتر بمانند و حداکثر استقلال تهران در لیگ برتر باشد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۴
0
0
اگه فکر میکنید مشکل نام استقلال داشتنه خب نام تیم را تغییر دهید ولی اصلا اینجوری نیس و صرفا موضوع برمیگرده به فوتبال مافیایی و کثیف ایران . بعد از اینکه خوزستان چهار سهمیه در فوتبال ایران بدست آورد فدراسیون و کمیته انضباطی و سایرین در استانهای دیگه به تکاپو افتادن تا به هر شکل ممکن کاری کنن که سهمیه خوزستان کم بشه و دقیقا به همین دلیل با گماردن داورانی سفارشی، کاری کردن که در زمین حق تیمهای خوزستانی خورده بشه و در ادامه فدراسیون و وزارت ورزشی که همواره در بزنگاه با حمایتهای مالی از دوتیم قرمز و آبی پایتخن هیچگاه نذاشتن اونها به دردسر خاصی بیفتن اینبار در برابر کسر شش امتیاز حیاتی از اس خوزستان سکوت کردن و هیچ حمایتی نکردن چون آرزوشون کسر سهمیه خوزستان بود و در نهایت همین شد که میبینید و تازه راضی به این هم نیستن و میخواهند هرطور شده یک سهمیه دیگه هم از خوزستان کم بشه . پس سکوت مسئولین ورزش خوزستان و عدم حمایت اونها دقیقا در همین راستاس.
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها