به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ May 2024 04
کد خبر: ۲۵۴۶۹
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۰
تعداد نظرات: ۹ نظر

عکس/مبلغ قرارداد بازیکن برزیلی استقلال خوزستان

عکس/مبلغ قرارداد بازیکن برزیلی استقلال خوزستان

خوزستان اسپورت- رقم قرارداد بازیکن برزیلی استقلال خوزستان بیشتر از بازیکنانی بود که در قهرمانی این تیم در لیگ پانزدهم نقش داشتند.

به گزارش خوزستان اسپورت، کسر شش امتیاز از تیم استقلال خوزستان و سقوط این تیم به قعر جدول رده‌بندی لیگ هجدهم شوک بزرگی است که در این هفته به فوتبال خوزستان وارد شد.

طی دو-سه روز اخیر پیرامون رقم قرارداد دیوید ساکونی، بازیکن برزیلی که شکایت وی باعث کسر امتیازات تیم استقلال خوزستان شد، اخبار نادرست و اطلاعات اشتباهی منتشر شده است که از واقعیت کاملا به دور است.

این بازیکن با نام کامل دیوید فرانک سیلوا ساکونی (Deyvid Franck Silva Sacconi) در تاریخ 28 تیر 1395 قرارداد رسمی‌اش با تیم استقلال خوزستان را در دفتر تقل‌وانتقالات هیئت فوتبال این استان به ثبت رساند تا آبی‌پوشان جنوبی را در شانزدهمین دوره لیگ برتر همراهی کند.

یک هفته بعد، سایت رسمی سازمان لیگ رقم قراردادهای بازیکنان و مربیان تیم‌های لیگ برتری را منتشر کرد و مشخص شد که معادل ریالی قرارداد رسمی دیوید ساکونی با تیم استقلال خوزستان، مبلغ 6 میلیارد و 17 میلیون و 900 هزار ریال است که با احتساب نرخ آزاد دلار در آن تاریخ رقمی نزدیک به 200 هزار دلار می‌شد.

در لیست رسمی منتشر شده از سوی سازمان لیگ، این نکته جلب توجه می‌نمود که رقم قرارداد دیوید ساکونی با تیم استقلال خوزستان بیشتر از ارقام قراردادهای ستاره‌هایی بود که در قهرمانی این تیم در لیگ پانزدهم نقش داشتند. چنین رقم قراردادی این تصور را به وجود آورد که بازیکن برزیلی تازه وارد استقلال خوزستان دارای قابلیت‌های فنی بالایی است و می‌تواند به تکرار قهرمانی آبی‌پوشان جنوبی کمک کند اما نمایش وی در ترکیب استقلال خوزستان پایین‌تر از آن چیزی بود که هواداران انتظار داشتند.

دیوید ساکونی در 4 بازی دور رفت فصل 95-96 با نظر سیروس پورموسوی سرمربی وقت تیم استقلال خوزستان در ترکیب اصلی قرار گرفت. این 4 بازی مقابل سپاهان اصفهان، نفت تهران، پدیده مشهد و پیکان با 2 شکست و 2 تساوی همراه بود. این بازیکن برزیلی در 4 بازی که به میدان رفت، نه گل زد، نه پاس گل داد، نه تأثیر مثبتی در روند حرکتی تیم استقلال خوزستان گذاشت.

هافبک برزیلی که براساس لیست رسمی منتشر شده از سوی سازمان لیگ، پس از محمد طیبی دومین بازیکن گران‌قیمت استقلال خوزستان در فصل ورزشی 95-96 محسوب می‌شود، قبل از آغاز هفته یازدهم مسابقات به‌ بهانه تأخیر باشگاه در پرداخت قسط قراردادش به شکل ناگهانی ایران را ترک کرد و پس از آن بود که پرونده شکایت وی به جریان افتاد و امتیازاتی که داریوش یزدی و شاگردانش با تلاش فراوان در فصل جاری لیگ برتر به دست آورده بودند، بر باد رفتند.

سایت آی اسپورت روز گذشته در گزارشی پیرامون ادامه فوتبال دیوید ساکونی پس از جدایی از استقلال خوزستان نوشت: «ساکونی برزیلی بعد از جدایی از استقلال خوزستان به تیم سائوکتانو پیوست و فقط 2 بازی برای این تیم انجام داد. او سپس به برزیل د پلوتاس پیوست ولی برای این تیم هرگز به میدان نرفت. به عبارت دیگر او در دو سال و نیم اخیر فقط در 2 بازی حضور داشته است!»

نکته قابل تأمل اینست که عواقب شکایت دیوید ساکونی از باشگاه استقلال خوزستان به کسر 6 امتیاز ختم نمی‌شود، بلکه در مراحل بعدی چنانچه مبلغ تعیین شده از سوی فیفا (192 هزار دلار) به این بازیکن پرداخت نشود، تیم استقلال خوزستان سال آینده در هر رده‌ای از لیگ‌های فوتبال ایران حضور داشته باشد به یک دسته پایین‌تر سقوط می‌کند و آخرین تنبیه نیز می‌تواند ممنوع الفعالیت شدن این باشگاه با حکم فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا) باشد.

خبر بدتر هم اینست که تیم استقلال خوزستان همزمان با دیوید ساکونی با دو بازیکن برزیلی دیگر در تابستان 95 قرارداد بست و زمزمه‌هایی مبنی بر شکایت آن بازیکنان هم شنیده می‌شود اما هنوز صحت یا سقم این خبر تأیید نشده است. رافائل روبایو دروازه‌بان برزیلی که همزمان با حضور دیوید ساکونی چند هفته درون دروازه استقلال خوزستان قرار گرفت، عملکرد ضعیفی داشت و مثل هموطن خود به بهانه تأخیر در پرداخت شدن مطالباتش ایران را ترک کرد. همچنین یک مهاجم برزیلی به‌نام هریسون کایون که با استقلال خوزستان قرارداد بست اما به‌خاطر پر شدن لیست نفرات بزرگسال این تیم مجوز بازی در لیگ برتر را پیدا نکرد!

این مثلث برزیلی که چند ماه بعد از قهرمانی استقلال خوزستان در لیگ برتر به این تیم پیوستند، خیلی زود از جمع آبی‌پوشان جنوبی جدا شدند، اما هنوز که هنوز است آثار منفی حضور آن‌ها گریبان‌ استقلال خوزستان را گرفته است و به این ساده‌گی هم یقه‌ی این تیم نگون بخت خوزستانی را رها نمی‌کند.

تصویر زیر مبلغ قرارداد دیوید ساکونی با تیم استقلال خوزستان را نشان می‌دهد که در تاریخ ششم مرداد 95 از سوی سایت رسمی سازمان لیگ فوتبال منتشر شد. لیست کامل قراردادهای تیم استقلال خوزستان در آن فصل را می‌توانید در خبر مربوطه با کلیک کردن روی لینک زیر مرور کنید.

عکس/مبلغ قرارداد بازیکن برزیلی استقلال خوزستان


پیامک :5000291247
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: ۹
مصطفی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۳۰
0
6
عجب قراردادهای شیرینی بسته بودن علا برکت الله ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۳۰
0
5
بخدا قسم بازیکنان جوون بومی مثل یونس دلفی و نامداری و غیره با 50 تا 60 میلیون بهتر از این خارجیها بازی میکنن. متاسفانه لیگ ایران نظارت نمیشه وخیلی راحت کلاههای گشادی رو سر تیمها میره. بازیکن خارجی باید مثل کیروش استنلی فوروارد سپاهان سحطش از بازیکنهای داخلی بالاتر باشه
فریدون
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۳۰
0
5
شک نکنید توی این قراردادها تیم پشت تیم خوابیده،،،،، مثل شماره ۵ خارجی فولاد،،،، ما را مشغول مستطیل سبز کردن،،،،، جریان اصلی توی خود خود فدراسیونه،،،،، تاج وکفاشیان وساکت وبقیه چرا نمیروند،،،، چون سر اصلی ماجراها،،،،، چقدرررر ما بدبختیم،،،،چقدررررر،،،
Ali
|
United States of America
|
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۳۰
0
5
خسته نباشي سرمايه استان گل كاشتي
مسعود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۳۰
0
5
آقایون تا دیروز ادعا می کردن قرارداد این بازیکن چهل میلیون تومن بوده ولی معلوم شد دروغ میگفتن
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۳۰
0
6
این همان بازیکنی نیست که پورموسوی ترجیح داد جذب بشه و امید سینگ دیپورت بشه؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۳۰
0
5
دوستان زیاد حرص نخورید، اگر از این اتفاقات تو مملکت نمی افتاد که مملکتی با این همه ثروت و منابع خدادادی نباید اوضاعش اینجور میبود.
اهواز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۳۰
0
6
هرجا صحبت از بازیکن بنجل و ناکارآمد است نام پورموسوی می درخشد، جای سوال و بررسی دارد.
دانیال
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۱
0
4
تیم فولاد هم امسال خارجیا علکی گرفته بابا از جوونا استفاده کنید
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها