به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ April 2024 26
کد خبر: ۲۲۸۱۶
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۷
تعداد نظرات: ۸ نظر

سیاه‌جامگان 0 - استقلال 1؛ آبی خوزستان گل کاشت

خوزستان اسپورت
هفته بیست و ششم لیگ برتر – استادیوم امام رضا (ع)
جمعه 10 فروردین ماه 97 – ساعت: 16
سیاه ‌جامگان مشهد 0 – استقلال خوزستان 1
گل: قاسم دهنوی (75- گل به‌خودی)
داور: موعود بنیادی‌فر
کمک داوران: ایوب غلام‌زاده و حمید سبحانی
اخطار: محسن آقایی (سیاه‌جامگان) – یونس دلفی، سلمان بحرانی (استقلال)
تماشاگر: دو هزار نفر

سیاه‌جامگان مشهد: محمدحسین عین‌افشار، محسن آقایی، میرهانی هاشمی (61- محمدعلی فرامرزی)، سجاد دانایی، وحید عسکری، محسن آقایی، مصطفی احمدی، غلامحسین بادامکی (73- قاسم دهنوی)، حسین زامهران، کیوان امرایی و یونس شاکری (57- امیرمحمد پناهی)
سرمربی: داود مهابادی

استقلال خوزستان: وحید شیخ‌ویسی، علیرضا زندوی، عقیل کعبی، ابوالفضل علایی، علیرضا دغاغله، میثم دورقی، عادل کلاه‌کج، سعید زارع (55- وحید نامداری)، فرزاد بهمنی (72- سلمان بحرانی)، فرید بهزادی کریمی و یونس دلفی (86- عبدالله بهمئی)
سرمربی: عبدالله ویسی (محروم از نیمکت)

خلاصه بازی
دیدار تیم‌های سیاه‌جامگان مشهد و استقلال خوزستان با گل به خودی قاسم دهنوی به سود آبی‌پوشان جنوبی خاتمه یافت.

شرایط دو تیم در انتهای جدول رده‌بندی باعث شده بود تا بازیکنان سیاه‌جامگان و استقلال خوزستان جانب احتیاط را در نیمه نخست مسابقه رعایت کنند. تیم خوزستانی که در غیاب هفت بازیکن مصدوم و محروم مقابل سیاه‌جامگان بازی می‌کرد، در نیمه اول بیشتر از میزبان صاحب توپ و میدان بود و جریان بازی را در اختیار داشت. استقلالی‌ها در بخش دفاعی اجازه‌ی خلق موقعیت به تیم مشهدی را نمی‌دادند و هنگام تصاحب توپ با استفاده از فرارهای بونس دلفی و فرید بهزادی کریمی از جناحین به محوطه جریمه سیاه‌جامگان نزدیک می‌شدند.

ضربات یونس دلفی و عادل کلاه‌کج یه سمت دروازه سیاه‌جامگان و شوت دقیقه 24 یونس شاکری که توسط شیخ‌ویسی به کرنر فرستاده شد، از جمله موقعیت‌های قابل ذکر در نیمه اول بودند که ثمری برای دو تیم نداشتند و این نیمه بدون گل خاتمه یافت.

استقلال خوزستان نیمه دوم را تهاجمی‌تر از میزبان آغاز کرد و با سرعت دادن به بازی و فشار روی خط دفاعی سیاه‌جامگان در پی رسیدن به دروازه میزبان بود. همین موضوع به بازیکنان تیم مشهدی اجازه می‌داد تا روی ضدحملات صاحب فضای مناسبی خصوصا بین مدافعان میانی و راست استقلال خوزستان شوند و هنگام قطع حملات استقلالی‌ها دروازه‌ی آبی‌پوشان را تهدید کنند.

در نیمه دوم، ابتدا استقلال خوزستان دو بار روی نفوذهای فرید بهزادی کریمی و یونس دلفی در دقایق 60 و 62 دروازه سیاه‌جامگان را تهدید کرد و سپس تیم سیاه‌جامگان روی دو ضدحمله متوالی صاحب فرصت گلزنی شد که امیرمحمد پناهی در هر دو صحنه ضربات خوبی به توپ وارد نکرد.

استقلالی‌ها در دقیقه 68 روی اشتباه محمدعلی فرامرزی مدافع سیاه‌جامگان موقیت خوبی برای گلزنی به دست آوردند اما یونس دلفی در این صحنه خودخواهانه عمل کرد و در حالی که می‌توانست بازیکن هم تیمی را در شرایط زدن گل قرار دهد با ضربه‌ای کم‌جان توپ را به دستان عین‌افشار سنگربان مشهدی‌ها زد.

بازی تهاجمی آبی‌پوشان در دقیقه 75 به ثمر نشست و یونس دلفی با استفاده از پاس ارسالی بهزادی کریمی دروازه میزبان را گشود تا استقلالی‌های خوزستان مزد بازی خوب‌شان تا این دقیقه را بگیرند.

تیم مشهدی در دقایق پایانی برای جبران گل خورده پیش کشید و یاران استقلال خوزستان به حفظ نتیجه پرداختند. شوت محکم و زمینی کیوان امرایی در دقیقه 90 از کنار دروازه شیخ‌ویسی گذشت و در صحنه بعدی هم ابوالفضل علایی برابر شوت محکم امرایی ایستادگی کرد تا دروازه آبی‌پوشان بسته بماند. بازیکنان سیاه‌جامگان در سومین دقیقه از وقت تلف شده نیز فرصت زدن گل تساوی را داشتند که در این نوبن نیز ناهماهنگ ظاهر شدند و کاری از پیش نبردند.

استقلال خوزستان با کسب این پیروزی ارزشمند در ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد 26 امتیازی شد تا امیدهای آبی‌پوشان برای ماندن در لیگ افزایش پیدا کند.

شرح گل
0-1 (استقلال): فرید بهزادی کریمی به قلب دفاع سیاه‌جامگان زد و بعد از جای گذاشتن بازیکن مقابل توپ را زمینی برای یونس دلفی ارسال کرد،  اما قبل از اینکه توپ به دلفی مهاجم جوان آبی‌پوشان برسد، قاسم دهنوی بازیکن تعویضی سیاه‌جامگان که قصد دفع توپ را داشت، به اشتباه دروازه تیمش را فرو ریخت تا شادی به اردوی آبی‌های خوزستان بیاید.

در حاشیه
* محل برگزاری مسابقه از ورزشگاه ثامن به ورزشگاه امام رضا (ع) تغییر یافت تا هواداران مشهدی بتوانند حضور بیشتری در محل بازی داشته باشند اما استقبال زیادی از مسابقه صورت نگرفت.
* گروهی از هواداران خوزستانی با حضور در ورزشگاه به تشویق آبی‌پوشان جنوبی پرداختند.
* عبدالله ویسی سرمربی استقلال خوزستان از نشستن روی نیمکت تیمش محروم بود و از جایگاه ویژه روی عملکرد شاگردانش نظارت داشت.
* بهروز مکوندی در غیاب عبدالله ویسی از کناره خط طولی زمین نکات فنی را به بازیکنان استقلال خوزستان منتقل می‌کرد.
* داود مهابادی سرمربی جدید سیاه‌جامگان اولین حضور روی نیمکت این تیم را تجربه می‌کرد.
* بازیکنان ونیمکت نشینان تیم میزان از همان دقایق ابتدایی مسابقه با اعتراض به تصمیمات داور مسابقه سعی داشتند که داور جوان بازی را تحت تأثیر قرار دهند.
* خداداد عزیزی که به‌عنوان مسئول سازمان فوتبال باشگاه سیاه‌جامگان منصوب شده است، در ورزشگاه حضور داشت و نظاره‌گر بازی بود.
* هواداران خوزستانی که در طول مسابقه به تشویق آبی‌پوشان می‌پرداختند، بعد از به ثمر رسیدن گل استقلال خوزستان، با انرژی بیشتری به حمایت از تیم استان‌شان ادامه دادند.

پیامک :5000291247
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: ۸
مصطفی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۰
0
4
تبریک به همه استقلالیها تبریک به همه خوزستانیها بچه ها متشکریم
ناشناس
|
Papua New Guinea
|
۱۸:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۰
0
4
درود بر شرفت اقای ویسی.

درود بر شرف بازیکنان استقلال خوزستان
فولادی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۰
0
4
آفرین به غیرت عبدالله ویسی بدون پول بدون امکانات داره می جنگه سهمیه خوزستانو نگه داره. دم بازیکنای اس. خوزستان گرم احسنت بر شما باغیرتا
بیرگانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۰
0
4
به احتمال 95 درصد استقلال در لیگ برتر باقی میمونه ولی باید مشکلات مالی این تیم برای فصل بعد حل بشه.
عاشق
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۰
0
4
سلام
خفه شدیم تا داور سوت پایان زد ولی خیلی خوشحال شدیم بهترین عیدی رو به خوزستانیهای با غیرت دادند این پیروزیها ادامه داشته باشد
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۰
0
4
هر چند واسه تک امتیاز استقلال بازی می کرد و موقعیت های سیاه جامگان بیشتر بود به لطف دهنوی بردیم
در کل درود بر شرف و غیرت بازیکنان و به خصوص عبدلله و کادر فنی
jafar
|
Switzerland
|
۱۸:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۰
0
4
درود بر استقلال خوزستان با این برد شیرین شش امتیازی عیدی خوبی به همه خوزستانی ها دادید سال نو بر همه شما مبارک و پیروزیهایتان پر دوام باد ان شاء الله
وحید جلالی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۰
0
4
خدایا شکرت .ماشالا به غیرتتون در حال حاضر در حال اشک ریختن هستم.به نام وطنم به نام خوزستان خدایا شکرت...
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها