به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ April 2024 26
کد خبر: ۱۹۹۵۴
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۹
تعداد نظرات: ۸ نظر
بررسی عملکرد نمایندگان فوتبال خوزستان در لیگ هفدهم

تحلیل بختیاری‌زاده در خصوص فولاد، استقلال و نفت

تحلیل بختیاری‌زاده درباره عملکرد سه تیم خوزستانی

خوزستان اسپورت- پیشکسوت فوتبال خوزستان اعتقاد دارد که عملکرد سه نمانده فوتبال خوزستان در هفته‌های ابتدایی لیگ هفدهم بد نبوده است.

به گزارش خوزستان اسپورت، سیاوش بختیاری‌زاده ستاره اسبق فوتبال خوزستان در دهه‌های 60 و 70 شمسی در خصوص عملکرد تیم‌های فولاد خوزستان، نفت آبادان و استقلال خوزستان در فصل جاری لیگ برتر می‌گوید: با توجه به اینکه هر سه تیم در کادر فنی و بازیکنان دچار تغییرات زیادی شده‌اند، عملکرد بدی در هفته‌های ابتدایی نداشته‌اند، ولی باید با استفاده از تعطیلات فعلی، نقاط ضعف را برطرف و انتظارات هواداران را برآورده کنند. به شخصه انتظارم از سه نماینده فوتبال خوزستان بسیار بیشتر است، اما به‌خاطر تغییرات زیادی که در این تیم‌ها ایجاد شده، باید به آن ها فرصت بیشتری تا رسیدن به هماهنگی داده شود.

تحلیل بختیاری‌زاده درباره عملکرد سه تیم خوزستانی

باید به خواسته‌های هواداران فولاد احترام گذاشت
کاپیتان اسبق فولاد خوزستان در رابطه با عملکرد تیم فولاد در پنج بازی ابتدایی لیگ هفدهم گفت: تیم فولاد خوزستان سه چهار سال است که خوب نتیجه نمی‌گیرد و بخشی از این عدم نتیجه‌گیری به سیاست‌گذاری مدیران باشگاه فولاد در مسائل کلان باشگاه برمی‌گردد که باید در کنار توجه به مسائل اقتصادی، به خواسته‌های مردم خوزستان خصوصا هواداران تیم فولاد نیز احترام بگذارند و بازیکنان خوبی را جذب کنند که توانایی لازم برای بازگرداندن تیم فولاد به دوران اوج را داشته باشند. کاهش تعداد هواداران در مسابقات خانگی تیم فولاد خوزستان نشان می‌دهد که آن‌ها از عملکرد تیم‌شان در سال‌های اخیر رضایت نداشته‌اند. اعتقاد شخصی‌ام اینست که تیم فولاد خوزستان در صورت ادامه روند فعلی نمی‌تواند در ردیف تیم‌های مدعی قهرمانی قرار بگیرد و نیاز به تقویت از نظر جذب بازیکن و البته برطرف کردن نقاط ضعف فنی‌اش دارد.

سیاوش بختیاری‌زاده که سال‌ها در خطوط دفاعی تیم‌های خوزستانی از جمله تیم فولاد خوزستان توپ زده است، ادامه داد: تیم فولاد خوزستان طی پنج بازی ابتدایی در ساختار دفاعی مشکل داشت. مصدومیت ایوب والی کاپیتان باتجربه‌ی این تیم با حضور بازیکن جوانی به‌نام میلاد بدرقه تا حدودی پر شد، اما فولادی‌ها در دفاع تیمی مشکل داشتند. بازیکنان فولاد هنگام از دست دادن توپ به کندی از حالت حمله به دفاع انتقال پیدا می‌کنند، روزنه‌های نفوذ در بخش دفاع این تیم زیاد هستند و نقاط کور در هنگام ضربات ایستگاهی پوشش داده نمی‌شوند، تا جایی که بیش از نیمی از گل‌های دریافتی فولاد خوزستان از ضربات شروع مجدد بوده است. وقتی به کار دفاعی اشاره می‌کنیم، منظور فقط چهار بازیکن خط دفاعی نیست، بلکه این دفاع تیمی فولاد است که باید اصلاح شود. تیم فولاد اصول دفاعی را خوب رعایت نمی‌کند و تعطیلی لیگ برتر بهترین فرصت برای پورموسوی و کادر فنی است تا این مشکلات را برطرف کنند.

وی در رابطه با عملکرد فولاد خوزستان در بخش تهاجمی گفت: سرعت پایین در انتقال توپ از دفاع به حمله، مهم‌ترین مشکل تیم فولاد در این فصل بوده است و همین امر باعث می‌شود که فولادی‌ها در خط حمله زهردار نشان ندهند. تعداد گل‌های زده فولاد کمتر از تعداد گل‌های خورده این تیم است، در حالی که مردم همیشه از فولاد انتظار داشته‌اند تیمی تهاجمی باشد. فولادی‌ها باید در بازی‌های بعدی موقعیت‌های گلزنی بیشتری خلق کنند تا با استفاده از این موقعیت‌ها آمار گلزنی‌شان را بهبود ببخشند.

بختیاری‌زاده افزود: نظر شخصی‌ام اینست که فولادی‌ها نباید خودشان را از گرفتن بازیکن خارجی محروم می‌کردند، چرا که اگر مثل ‌نفت آبادان از بازیکنان با کیفیت خارجی خصوصا در خط حمله بهره می‌بردند، طبیعتا نتایج بهتری حاصل می‌شد.

تحلیل بختیاری‌زاده درباره عملکرد سه تیم خوزستانی

فضای صنعت ‌نفت با گسترش ‌فولاد تفاوت دارد
پیشکسوت فوتبال خوزستان در خصوص عملکرد تیم صنعت‌نفت آبادان طی پنج هفته ابتدایی لیگ برتر به خوزستان اسپورت گفت: فراز کمالوند از معدود مربیان لیگ برتری است که نگاه حرفه‌ای به بحث امکانات و جذب بازیکنان طراز اول دارد. کمالوند توانست فضایی در آبادان ایجاد کند که بازیکنان خارجی خوبی جذب تیم صنعت‌نفت شوند و در کنار آن از مسئولان باشگاه امکاناتی نظیر اردوهای تدارکاتی در خارج از استان و زمین تمرین مناسب‌تر در آبادان برای تیم صنعت‌نفت بگیرد.

سیاوش بختیاری‌زاده تصریح کرد: از نظر فنی عملکرد صنعت‌نفت در دیدارهای داخل خانه با مسابقات خارج از خانه این تیم کاملا متفاوت بوده است. در بازی‌های خانگی با تیمی مواجه هستیم که بازی تهاجمی‌اش را به حریف دیکته می‌کند، موقعیت‌های گلزنی زیادی می‌سازد و نتایج قابل قبولی هم می‌گیرد، اما در خارج از خانه وضعیت تفاوت داشته و نوع بازی صنعت‌نفت در خانه تیم‌های حریف جوابگو نبوده است.

وی ادامه داد: صنعت‌نفت هنگامی که در زمین حریف به میدان می‌رود و تحت فشار تیم میزبان قرار می‌گیرد، گل‌های ساده‌ای دریافت می‌کند و آمار پنج گل خورده در دو بازی خارج از خانه، نشانگر اینست که در این زمینه اشکالاتی دارد. بازیکنان صنعت‌نفت هنگامی که توپ را از دست می‌دهند، به دو دسته پنج نفری تقسیم می‌شوند. پنج نفر جلوی دروازه‌بان آرایش دفاعی می‌گیرند و پنج نفر دیگر با فاصله از پنج بازیکن حاضر در بخش دفاعی به تیم حریف فضاهایی می‌دهند که عمل توپ‌رسانی به محوطه جریمه نفت آبادان را به راحتی انجام بدهند و ضربه نهایی را به این تیم وارد کنند.

بختیاری‌زاده اظهار داشت: شاید صنعت‌نفت به بازیکنی با خصوصیات فنی مشابه کمال‌الدین کامیابی‌نیا یا روزبه چشمی نیاز دارد که بتواند حلقه اتصال و برقرار کننده‌ی توازن در فازهای دفاعی و تهاجمی این تیم باشد. مشکل دیگر نفت آبادان عدم کارایی وینگرهای این تیم در هفته‌های ابتدایی بود که فراز کمالوند متوجه آن شد و تصمیم به تغییرات زودهنگام در لیست تیمش گرفت. مهم‌ترین مشکل نفت آبادان هم تعداد اندک بازیکنان این تیم نسبت به سایر تیم‌‌هاست که باعث می‌شود دست کادر فنی برای جابجایی در ترکیب چندان باز نباشد.

کاپیتان اسبق منتخب خوزستان افزود: فراز کمالوند مربی باهوشی است و همانطور که گفتم توانسته فضای خوبی برای تیم صنعت‌نفت در آبادان ایجاد کرده و هواداران را هم به تیم محبوب‌شان نزدیک کند، اما این مربی باید متوجه باشد که فضای صنعت‌نفت با گسترش‌فولاد تفاوت دارد و به‌همین دلیل باید در مسابقات خارج از خانه صنعت‌نفت، با دیدگاه‌های فنی متفاوت نسبت به آنچه در تیم گسترش‌فولاد پیاده می‌کرد، به دیدار حریفان برود. تعداد هوادارانی که صنعت‌نفت را در مسابقات خارج از خانه همراهی می‌کنند، حتی بیشتر از تعداد هوادارانی است که در بازی‌های داخل خانه گسترش‌فولاد به ورزشگاه بنیان‌دیزل می‌روند و انتظارات از صنعت‌نفت بسیار بالاست. تأکید می‌کنم که شکل بازی نفت آبادان در بازی‌های بیرون از این شهر ایراداتی داشته و کادر فنی صنعت‌نفت باید این ایرادات را در تعطیلات لیگ به حداقل برساند.

تحلیل بختیاری‌زاده درباره عملکرد سه تیم خوزستانی

تنوع برنامه‌های هجومی استقلال اندک است
سیاوش بختیاری‌زاده با اشاره به اینکه در کنار بحث جدایی 20 بازیکن از استقلال خوزستان، این تیم دارای نقاط ضعفی است که باید به آن‌ها توجه شود، اظهار کرد: استقلال خوزستان 20 بازیکن از دست داده و بیشترین تغییرات را در بین تمامی تیم‌های لیگ برتری داشته است، اما این تیم به مانند فولاد خوزستان و صنعت‌نفت آبادان در بخش دفاعی مشکلاتی دارد. استقلال خوزستان نسبت به فولاد و صنعت‌نفت، موقعیت‌های گلزنی بیشتری به حریفان داده که عملکرد خوب شیخ‌ویسی درون دروازه‌ی آبی‌پوشان باعث شده کمتر از فولاد و صنعت‌نفت گل بخورند.

وی ادامه داد: به استثنای بازی مقابل استقلال تهران که تیم استقلال خوزستان در کارهای دفاعی بسار موفق نشان داد، در سایر بازی‌های این تیم شاهد اشکالات زیادی در دفاع تیمی و دفاع فردی بودیم، بطوری که میزان اشتباهات فردی در خط دفاعی استقلال خوزستان بالاتر از حد معمول بوده است. مدافعان کناری استقلال به ساده‌گی دور زده می‌شوند و توپ‌های زیادی به محوطه جریمه استقلالی‌ها می‌آیند که گاهی با اشتباه مدافعان میانی در دفع توپ‌های ارسالی، تبدیل به فرصت‌های گلزنی حریفان می‌شوند.

این پیشکسوت فوتبال خوزستان تصریح کرد: موسی کولیبالی موفق‌ترین عنصر دفاعی استقلال خوزستان بوده که طی 310 دقیقه حضورش در میدان 2 گل وارد دروازه استقلال شده، اما در 140 دقیقه که این بازیکن به‌خاطر مصدومیت در خدمت استقلال نبوده، 3 گل وارد دروازه استقلال شده است تا اهمیت حضور کولیبالی در سازماندهی دفاعی تیم ویسی مشخص شود.

سیاوش بختیاری‌زاده افزود: تنوع برنامه‌های هجومی برای رسیدن به دروازه‌ی حریفان در تیم استقلال خوزستان کم بوده است، بطوری که میثم دورقی به‌عنوان یک هافبک دفاعی در نزدیک به 50 درصد گل‌های زده این تیم نقش داشته و تا حدودی ضعف بخش تهاجمی استقلال را پوشش داده است. استقلال خوزستان جوان‌های آینده‌داری مثل یونس دلفی را در خط حمله به لیگ برتر معرفی کرده، ولی در مجموع کمتر از دیگر تیم‌های خوزستانی گل زده و نیاز به تقویت اساسی در خط حمله‌اش دارد. ضمن اینکه باز هم تأکید می‌کنم اشتباهات فردی در خط دفاعی این تیم زیاد است و عبدالله ویسی باید به این موضوع مهم توجه ویژه داشته باشد، چرا که در فوتبال امروزی تیم‌هایی موفق‌ترند که دروازه‌شان را تا حد امکان بسته نگه دارند.

مطالب مرتبط
جدول عملکرد بازیکنان فولاد خوزستان در لیگ هفدهم
جدول عملکرد بازیکنان نفت آبادان در لیگ هفدهم
جدول عملکرد بازیکنان استقلال خوزستان در لیگ هفدهم

پیامک :5000291247
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: ۸
فرزاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۳
0
6
درود به سياوش كاملا درست وفني اگه مربيان ومديران ما توجه كنند
سجاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۳
0
7
کاش مدیرای باشگاه فولاد افرادی از جنس فوتبال مثل اقای بختیاری زاده بودن که فوتبال رو خوب میفهمیدن دقیقا چیزی که مدیرای فولاد اصلا بش اهمیت نمیدن خواسته و حرف مردمه بقول کاپیتان علی بداوی که تو برنامه 90 گفت این اقایون نه فوتبالی هستن نه فوتبال رو میفهمن.
مصطفی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۳
0
5
استقلال خط حمله ضعف داره باید مهاجم بگیره تا فرصت تموم نشده اقای ویسی چندتا از بازیکنای جدیدمون بدرد تم نخوردند مثل کمالوند باید تغییرات بدی
فولادشهراهواز
|
Germany
|
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۳
0
5
فولاد نیاز به یک انقلاب مدیریتی داره والسلام
قنواتی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۳
0
5
آخه مدیری که بگه بازیکن خارجی نمیخوام مدیره ...جمع کن برو اژدری
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۳
0
5
متاسفانه حرف آقا سیاوش درسته وفولاد امسال جزو مدعیای قهرمانی نیست.
با این کادرفنی وبازیکنان ومدیریت فوقش تیم شیشم هفتم می شه.
اهواز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۳
0
3
حرف حساب جواب ندارد، آقای بختیاری زاده حرف دل هواداران فولاد را بیان کردند. قابل توجه هیات مدیره به خواب رفته فولاد.
خدري
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۳
0
3
اژدر جون ديگه كي بايد به تو حرف بزنه. اين همه حرف حساب يه ذره گوش كن بابا
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها