به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ April 2024 27
کد خبر: ۱۸۰۱۰
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۴
تعداد نظرات: ۷ نظر

استقلال 1 – الجزیره 1؛ صعود آبی‌های خوزستان

استقلال 1 – الجزیره 1؛ صعود آبی‌های خوزستان

خوزستان اسپورت:
هفته ششم لیگ قهرمانان – استادیوم غدیر اهواز
سه‌شنبه 19 اردیبهشت 96 – ساعت: 20
استقلال خوزستان 1 – الجزیره امارات 1
گل: مهدی زبیدی (86) برای استقلال - حمید احمد (44) برای الجزیره
داور: کو هیونگ جین (کره جنوبی)
کمک داوران: پارک سانگ جون و پارک اینسان (کره جنوبی)
اخطار: سالم عبدالله، احمد العطاس (الجزیره)
تماشاگر: 10 هزار نفر

استقلال خوزستان: وحید شیخ‌ویسی، دانیال ماهینی (71- مصطفی ماهی)، محمد طیبی، عقیل کعبی، پیمان شیرزادی، سلمان بحرانی، علی‌اصغر عاشوری (1+90- محمد شریفی)، مهدی مؤمنی، حسن بیت‌سعید، آرش افشین (70- مهدی زبیدی) و آلویس نانگ
سرمربی: سیروس پورموسوی

الجزیره امارات: علی خصیف، سالم راشد، عیسی العتیبه، ژوائو کارلوس،‌ سالم عبدالله، حمید احمد، زاید العامری، محمد العطاس،‌ احمد العطاس،‌ سلطان برغش المنهالی (79- بدر الشبیبی) و ایلتون المیدا (5+90- سعید الرواحی)
مربی: پیتر هامبر

خلاصه بازی
تیم استقلال خوزستان با تساوی یک بر یک مقابل الجزیره امارات به مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا صعود کرد.

آبی‌پوشان استقلال که قبل از این دیدار هشت امتیاز اندوخته بودند، در شرایطی به دیدار الجزیره امارات رفتند که فرشاد سالاروند به‌دلیل دواخطاره بودن حق همراهی یارانش را نداشت، اما سایر نفراتی که در بازی با صبای قم غایب بودند، به ترکیب استقلال خوزستان بازگشته بودند.

تیم الجزیره امارات نیز در غیاب هینک تین کات سرمربی هلندی و تعدادی از بازیکنانش در این دیدار حاضر شده بود تا با ترکیبی جوان‌ شده از استقلال خوزستان امتیاز بگیرد و با نتیجه‌ای خوب این فصل را به پایان برساند.

نیمه اول این مسابقه از سرعت بالایی برخوردار نبود و یاران دوتیم بیشتر روی ضربات راه دور شانس خود را برای گلزنی امتحان می‌کردند. گرمای هوا نیز روی کیفیت کار بازیکنان استقلال و الجزیره تأثیر منفی گذاشته بود و داور مسابقه در این نیمه وقفه خنک کردن بازیکنان را به اجرا گذاشت.

شوت محکم سالم عبدالله در دقیقه 3 اولین خطر را برای الجزیره خلق کرد و حسن بیت‌سعید در دقیقه 14 با ضربه سر دروازه‌ی الجزیره را هدف قرار داد که هر دو موقعیت توسط دروازه‌بان‌ها مهار شدند. ضربه ایستگاهی بیت‌سعید در دقیقه 22 و شوت التون المیدا در دقیقه 23 خطرات بعدی مهاجمان استقلال و الجزیره بودند که باز هم با واکنش‌های علی خصیف و وحید شیخ‌ویسی برگشت داده شدند.

پس از اینکه بازی برای دقایقی در میانه میدان دنبال شد، تیم الجزیره در دقیقه 44 با استفاده از یک شوت از راه دور توسط حمید احمد دروازه استقلال خوزستان را گشود و در پایان نیمه نخست برنده به رختکن رفت، اما خبر خوب برای استقلالی‌ها این بود که لخویا قطر در نیمه اول چهار گل به الفتح سعودی زده بود تا االفتح کاملاً از صعود قطع امید کند.

در نیمه دوم، شاگردان پورموسوی برای جبران گل خورده و یاران الجزیره با هدف حفظ تک‌گل زده گام به میدان غدیر اهواز گذاشتند. ضربه ایستگاهی در دقیقه 52 توسط علی خصیف سنگربان الجزیره دفع شد و در دقیقه 67 نیز خروج این دروازه‌بان باتجربه‌ی اماراتی فرصت زدن ضربه نهایی را به بیت‌سعید نداد. استقلال خوزستان که برای زدن گل مساوی تهاجمی‌تر از نیمه نخست بازی می‌کرد، در دقیقه 83 صاحب فرصت دیگری شد اما ضربه سر محمد طیبی بار دیگر توسط گلر الجزیره برگشت داده شد.

تیم الجزیره در دقیقه 85 روی ضدحمله فرصت گلزنی پیدا کرد اما ضربه محمد العطاس از بالای دروازه استقلال به بیرون رفت و یک دقیقه بعد مهدی زبیدی بازیکن تعویضی آبی‌پوشان با ضربه سر گل تساوی را رقم زد و شادی را به سکوهای ورزشگاه آورد. ضمن اینکه به‌دلیل پرتاب یک شیء به نزدیکی کمک‌داور دوم این دیدار جریان بازی از سوی داور برای لحظاتی متوقف شد.

شرح گل‌ها
1-0 (الجزیره): حمید احمد الحمادی بازیکن خط میانی تیم الجزیره امارات با ضربه‌ای از پشت محوطه جریمه دروازه آبی‌پوشان را هدف قرار داد و شوت این بازیکن با عبور از کنار دستان شیخ‌ویسی تبدیل به گل شد.

1-1 (استقلال): حسن بیت‌سعید توپ را به تیر دوم ارسال کرد و مهدی زبیدی با پرش بلند و ضربه سر دیدنی دروازه‌ی تیم الجزیره امارات را گشود تا بازی به تساوی کشیده شود.

در حاشیه
* در حالی که سایت رسمی فدراسیون فوتبال ایران اسامی داورانی از کشور استرالیا را برای قضاوت این دیدار اعلام کرده بود، یک تیم داوری از کره‌جنوبی بازی را قضاوت کردند.
* در غیاب هینک تین کات سرمربی هلندی تیم الجزیره، پیتر هامبر دستیار این مربی، بازیکنان تیمش را هدایت می‌کرد.
* ورود تماشاگران به استادیوم غدیر اهواز رایگان اعلام شده بود و فوتبالدوستان خوزستانی بدون خریداری بلیط وارد ورزشگاه شدند.
* داور در دقیقه 28 نیمه نخست با توجه به گرمای هوا جریان بازی را متوقف کرد تا بازیکنان دوتیم پس از نوشیدن آب به بازی ادامه دهند.
* در لیست تیم الجزیره امارات اسامی شش بازیکن ذخیره قرار داشت و جای نفر هفتم خالی بود.
* رحیم زهیوی که در نیم‌فصل از استقلال خوزستان جدا شد و به الشحانیه قطر پیوست، با حضور در استادیوم غدیر به تماشای بازی پرداخت.
* اکثریت تماشاگران این دیدار در سکوهای روبروی جایگاه ویژه ورزشگاه مستقر شده بودند و به تشویق آبی‌پوشان می‌پرداختند.
* سلطان برغش المنهالی بازیکن خط میانی الجزیره امارات پس از مصدومیت در نیمه دوم نتوانست به بازی ادامه دهد و تعویض شد.
* هواداران تیم باسابقه‌ی استقلال اهواز چند پلاکارد از این تیم را در نقاط مختلف ورزشگاه نصب کرده بودند.
* داور مسابقه پس از گل مهدی زبیدی به‌دلیل پرتاب شدن یک شیء کوچک به نزدیکی کمک‌داور دوم مسابقه اقدام به توقف جریان بازی کرد و از مسئولان ورزشگاه خواست تا به مشکل رسیدگی کنند.
* داور کره‌ای با توجه به این وقفه برای نیمه دوم شش دقیقه وقت اضافی محاسبه کرد.

پیامک :5000291247
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: ۷
ali
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۹
1
8
تبریک میگم ولی خدایی 2 تا چیزو حتما باید عوض کرد
1-نریموسی(خیلی بد گزارش میکنه و حرفای نامربوط میزنه)
2-دوربینای ورزشگاه غدیر به دلیل کیفیت افتضاح
ادمین بچاپ
پاسخ ها
امیر فولادی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۹
خدا خیرت بده که حرف همه رو خلاصه گفتی
زیدون اف سی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۰
نریموسی خیلی خوب گزارش میکنه برادر
مسعود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۹
3
4
بازی اصلا به دلم نچسبید از گروه صعود کردیم ولی با این فوتبال بعیده بتونیم خیلی بالاتر بریم
jafar
|
Switzerland
|
۲۳:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۹
1
5
ضمن تبریک ؛ اول از همه باید از لخویا تشکر کنیم که همان ابتدای بازیش کار را تمام کرد وخیالمان را بابت صعود راحت و باعث شد که تا آخر بازی با الجزیره استرس زیادی نداشته باشیم و بعد هم تشکر از زبیدی که از یک شکست خانگی تیم را نجات داد . دوستان گرفتن ۷ امتیاز از بازیهای رفت و فقط ۲ امتیاز از بازیهای برگشت نه تنها خوب نیست که هشدار دهنده هم هست و نشان دهنده شناخت حریفان از ماست . در مرحله بعد در برابرالهلال اول باید روحیه بردن را داشته باشیم بعد درست پاس بدیم؛ تکروی نکنیم؛ در دفاع منسجم عمل کنیم تا روی ضد حملات سریع به گل برسیم.
سارا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۰
2
2
بله آقا جعفر درست میگه تیمااز استقلال خ شناخت پیدا کردن متوجه شدین ک بیت سعید پاس نمیده آرش افتضاحه بقیه هم عالی نبودن اگه بخوان اینطور بازی کنن الهلال تورفتوبرگشت ۱۰گل میزنه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۰
0
3
دیگه باید تو این مدت که تعطیلات هست تیم استقلال خودش رو بازسازی کنه..
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها