به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ April 2024 26
کد خبر: ۱۷۲۸۴
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۵
تعداد نظرات: ۷ نظر

استقلال 1 - لخویا 1؛ آبی‌ها صدرنشین ماندند

استقلال 1 - لخویا 1؛ آبی‌ها صدرنشین ماندند

خوزستان اسپورت:
هفته سوم لیگ قهرمانان آسیا – استادیوم غدیر اهواز
سه‌شنبه 24 اسفندماه 95 – ساعت: 17
استقلال خوزستان 1 – لخویا قطر 1
گل‌ها: حسن بیت‌سعید (7- پنالتی) برای استقلال – اسماعیل محمد (11) برای لخویا
داور: ما نینگ (چین)
کمک داوران: شی ژیانگ و ژانگ چنگ (چین)
اخراج: محمد تریسور (90- لخویا)
اخطار: سلمان بحرانی، آرش افشین (استقلال) - علی عفیف، اسماعیل محمد، (لخویا)
تماشاگر: 20 هزار نفر

استقلال خوزستان: وحید شیخ‌ویسی، دانیال ماهینی (5+90- محمد شریفی)، محمد طیبی، عقیل کعبی، پیمان شیرزادی، فرشاد سالاروند، سلمان بحرانی، مهدی مؤمنی (75- آلویس نانگ)، حسن بیت‌سعید، مهدی زبیدی و آرش افشین (65- علی‌اصغر عاشوری)
سرمربی: سیروس پورموسوی

لخویا قطر: قاسم برهان، محمد موسی، چیکو فلورس، محمد تریسور، علی عفیف، اسماعیل محمد، لوئیس مارتین، کریم بوضیف، نام تای هی، یوسف المساکنی (30- خالد مفتاح) و یوسف العربی (55- المعز علی)
سرمربی: جمال بلماضی

خلاصه بازی
دیدار تیم‌های استقلال خوزستان و لخویا قطر با نتیجه مساوی خاتمه یافت.

استقلال خوزستان و لخویا قطر با سیستم مشابه 4-2-3-1 به میدان آمدند. استقلال نسبت به دو بازی مقابل الفتح و الجزیره با سه تغییر مقابل میهمان قطری قرار گرفت و عمده حرکات این تیم به استفاده از فضاهای کناری و ضعف مدافعان چپ و راست لخویا مربوط می‌شد. تیم قطری هم با تکیه بر مثلث تهاجمی یوسف العربی، یوسف المساکنی و نام تای هی که اسماعیل محمد هم از سمت راست به آن‌ها اضافه می‌شد، سعی در عبور از خط دفاعی استقلال و رسیدن به دروازه آبی‌پوشان داشت.

فشار دقایق ابتدایی استقلال خوزستان خیلی زود کارساز شد و علی عفیف مدافع چپ تیم لخویا که در همان دقیقه سوم بازی کارت زرد گرفته بود، در دقیقه هفتم مرتکب خطای پنالتی شد تا حسن بیت سعید دروازه قاسم برهان را روی پاشنه بچرخاند. این گل دوام چندانی نداشت و قطری‌ها با استفاده از یک ضربه شروع مجدد با ضربه سر اسماعیل محمد نتیجه را برابر کردند تا بازی از دقیقه 11 باز هم با نتیجه مساوی پیش برود.

بازیکنان استقلال و لخویا در ادامه نیمه اول ارائه‌گر یک بازی پرحرارت و پربرخورد بودند. مصدومیت و خروج یوسف المساکنی ستاره تونسی تیم میهمان، دست به جیب شدن داور برای جریمه بازیکنان دوتیم در پی خطاهای میانه میدان و فرصت‌های گلزنی روی دروازه‌ها که با هوشیاری دروازه‌بان ها بی‌نتیجه ماند، از دیگر حوادث این نیمه بود.

در دقیقه 34 بازیکنان استقلال خوزستان دروازه لخویا قطر را به توپ بستند، اما قاسم برهان دروازه‌بان تیم حریف با دو واکنش متوالی مانع از گلزنی محمد طیبی و حسن بیت‌سعید شد تا بازی مساوی دنبال شود. در سمت مقابل هم وحید شیخ‌ویسی با یک خروج سریع مانع از به‌ثمر رسیدن ضربه اسماعیل محمد در دقیقه 44 شد تا نیمه اول با تساوی یک بر یک تمام شود.

اولین فرصت جدی گلزنی نیمه دوم در دقیقه 52 ایجاد شد که ضربه سر دیدنی مهدی زبیدی با واکنش سریع قاسم برهان دفع شد تا آه از نهاد تماشاگران بلند شود. در دقیقه 58 هم ضربه آکروباتیک زبیدی که آرام نواخته شد، در دستان دروازه‌بان جای گرفت.

جمال بلماضی 10 دقیقه پس از شروع نیمه دوم اقدام به تعویض یوسف العربی مهاجم سرشناس تیمش کرد و پورموسوی هم 10 دقیقه بعد اقدام به خارج کردن آرش افشین کرد تا با حضور علی‌اصغر عاشوری تغییراتی در چیدمان بخش تهاجمی تیمش ایجاد کند. بازی در نیمه دوم بیشتر در میانه میدان دنبال می‌شد و دروازه‌بان‌های دوتیم کمتر مجبور به واکنش می‌شدند و بازیکنان بیشتر در میانه میدان توپ را ردوبدل می‌کردند.

پس از اینکه حدود سی دقیقه بدون حادثه خاصی سپری شد، آلویس نانگ مهاجم تازه نفس استقلال خوزستان در دقیقه 85 یک فرصت عالی برای زدن گل دوم تیمش به‌دست آورد، ولی ضربه این بازیکن با فاصله زیادی از بالای دروازه لخویا به بیرون رفت.

داور در دقیقه 90 محمد تریسور مدافع راست لخویا قطر را از میدان خراج کرد و پنج دقیقه وقت اضافی هم اعلام شد تا استقلالی‌ها آخرین شانس‌های خود را برای رسیدن به دروازه‌ی تیم قطری امتحان کنند اما در این دقایق هم گل دیگری از خز دروازه‌ها عبور نکرد و بازی با نتیجه مساوی یک بر یک تمام شد.

استقلال خوزستان با این تساوی در صدر جدول گروه دوم لیگ قهرمانان باقی ماند.

شرح گل‌ها
1-0 (استقلال): خطای علی عفیف روی حسن بیت‌سعید در محوطه جریمه‌ی تیم لخویا قطر باعث اعلام یک ضربه پنالتی برای آبی‌پوشان شد. بیت‌سعید پشت پنالتی قرار گرفت و با ضربه‌ای به سمت چپ قاسم برهان دروازه‌بان لخویا توپ را تبدیل به گل کرد تا فریاد شادی ورزشگاه را فرا بگیرد.

1-1 (لخویا): نام تای هی ضربه ایستگاهی را به درون محوطه جریمه ارسال فرستاد و چیگو فلورس توپ را با ضربه سر برای اسماعیل محمد آماده کرد تا گوش راست قطری‌ها با ضربه سر از درون محوطه شش قدم گل تساوی را وارد دروازه استقلال خوزستان کند.

در حاشیه
* تماشای این بازی برای تماشاگران رایگان بود و استقبال نسبتاً خوبی هم در یک روز غیرتعطیل از سوی هواداران خوزستانی به عمل آمد.
* اکثر تماشاگران روبروی جایگاه مقواهایی به رنگ آبی در دست داشتند که جلوه زیبایی به سکوها داده بود.
* هواداران استقلال اهواز با نصب پلاکاردی در استادیوم حضور یافتند و به تشویق تیم هم‌استانی پرداختند.
* هواداران فولاد خوزستان و نفت آبادان نیز با در دست داشتن پرچم‌های تیم‌های محبوب‌شان برای حمایت از استقلال به ورزشگاه غدیر آمده بودند.
* بلندگوی ورزشگاه از تماشاگران درخواست کرد از پرتاب ترقه و مواد منفجره خودداری کنند.
* بازیکنان دوتیم در پی سوت‌های داور به وی اعتراض می‌کردند و این موضوع در طول مسابقه چندین بار تکرار شد.
* یوسف المساکنی مهاجم تونسی تیم لخویا قطر در اواسط نیمه اول مصدوم شد و جایش را به خالد مفتاح داد.
* در اواسط نیمه اول یکی از افرادی که کنار زمین حضور داشت دچار مشکل شد و توسط آمبولانس به بیرون ورزشگاه منتقل شد.
* قاسم برهان دروازه بان لخویا در جریان بازی به سمت داور مسابقه رفت و به وی اعلام کرد که برخی از تماشاگران به صورت وی لیزر می‌اندازند. داوی چینی مسابقه هم این موضوع را به اطلاع مسئولان برگزاری بازی رساند و از آن‌ها خواست مانع از این کار شوند.

پیامک :5000291247
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: ۷
نوید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۴
0
11
بچه ها خسته نباشید بیت سعید عالی بود این گزارشگر خوزستانی خیلی بد گزارش میکنه کاش گزارشگر بهتر بذارن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۴
0
11
حیف شد . باید میبردیم . نانگ چه گلی نزد دروازه خالی زدش آسمون .
ساراازباغملک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۴
0
11
بچه ها خیلی خوب بازی کردن درکل با تیم ملی قطر بازی کردن چون ۹نفرشون بازیکنای تیم ملی قطربودن اما سید باید از اول نانگو تو ترکیب میزاشت داور هم دوتا پنالتی رو واسه تیم ما نگرفت
jafar
|
Switzerland
|
۱۹:۳۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۴
0
11
درود بر استقلال خوزستان ؛ خسته نباشید . حیف شد باید حداقل دو گل دیگر می زدیم و می بردیم . لخویا تیمی قوی و گردن کلفت بود ولی نیمه دوم در مقابل دوندگی بچه ها که از ابتدای بازی داشتند و هم مسئله سن و سال از نظر بدنی کم آورده بودند شاید هم به نتیجه بازی در خانه حریف راضی بودند به هر حال در بازی برگشت باید در نیمه اول مواظب باشیم و مخصوصا در طی بازی روی توپ های شروع مجدد و ارسالی به سادگی گل نخوریم . به امید پیروزی استقلال خوزستان در بازی های بعدی موفق باشید .
فولاد
|
Canada
|
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۴
0
11
نانگ چه توپی را گل نکرد !
ممنون از بازی با غیرت همه
آقای پورموسوی انتظار داشتیم بعد گل اول سریعا تیم رو از شوک و جو ورزشگاه خارج کنی.باید بازیکن های کلیدی رو لب خط جمع می کردی
مصطفی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۴
0
7
اگه رحیم زهیوی داشتیم بجای افشین و نانگ سه امتیازو می گرفتیم
چقدر گل نزدن
|
United States of America
|
۲۱:۴۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۴
0
8
خدا كنه اخر ليگ قهرمانان پشيمون نشن از اينهمه فرصتها هيچ كدوم ازبازيكنان بابت وقت تلف كردن قاسم بحران تزد داور نميرفتن شكايت بازبون اشاره هم ميتونستن باعث بشن به بحران كارت بده
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها