به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ May 2024 17
کد خبر: ۱۳۴۸۶
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۵
تعداد نظرات: ۱ نظر

اظهارنظر جالب پورموسوی درباره دروازه‎بان خارجی

اظهارنظر جالب پورموسوی درباره دروازه‎بان خارجی

خوزستان اسپورت- سرمربی تیم فوتبال استقلال خوزستان اظهارنظر جالبی درباره دروازه‎بان جدید برزیلی این تیم داشته است.

به گزارش خوزستان اسپورت، سید سیروس پورموسوی امروز در مصاحبه‌ای در خصوص جذب رافائل روبایو دروازه‌بان 26 ساله برزیلی از لیگ دسته چهارم برزیل گفته است: «اگر این بازیکن از دسته 4 بود که اصلا نمی‌توانستیم با او قرارداد ببندیم، چرا که فدراسیون می‌گوید حداقل باید در دسته B کشورش بازی کرده باشد. او فصل قبل در دسته B کار می‌کرد. به هر حال شرایط فنی بازیکن برای ما مهم است.»

این اظهارنظر در حالی صورت گرفته است که با یک جست‌وجوی ساده در اینترنت می‌توان دریافت که Rafael Roballo Maciel دروازه‌بان چپ پای برزیلی عضو تیم دسته چهارمی NOVO HAMBORGU در گروه پانزدهم مسابقات لیگ سری D برزیل بوده و آخرین بار به تاریخ 10 جولای 2016 (20 تیرماه 95) در بازی بین تیم‎های NOVO HAMBORGO و BRUSQUE که همزمان با فینال جام ملت‌های اروپا به انجام رسید، همانند چهار بازی قبلی تیمش به‌عنوان دروازه‌بان ذخیره روی نیمکت نشسته بود که گزارش این دیدار را می‌توان با کلیک در  اینجا  مشاهده کرد.

رافائل روبایو بعد از خاتمه بازی مذکور اقدام به فسخ قرارداد با تیم قبلی‌اش کرده و به تهران آمده است تا با استقلال خوزستان قرارداد امضا کند. اما پاسخ این سئوال ‌که چگونه یک بازیکن از لیگ دسته 4 از یک کشور خارجی می‌تواند با یک تیم لیگ برتری ایران قرارداد امضا کند را می‌توان در آئین‌نامه نقل‌وانتقالات مندرج در سایت رسمی سازمان لیگ مشاهده کرد.

بند 4 ماده 32 آئین‌نامه مذکور در رابطه با جذب بازیکنان خارجی تصریح می‌کند: «بازیکنان اروپایی یا آمریکای جنوبی و یا بازیکنان سایر قاره‌ها، شاغل در اروپا و آمریکای جنوبی می‌بایست حداقل در سه فصل گذشته عضویت در دو رده بالای مسابقات کشور مبدأ را داشته باشند.»

در همین راستا، با توجه به اینکه رافائل روبایو در سال 2013 عضویت تیم ABC در لیگ سری B (لیگ دسته دوم) را دارا بوده و آخرین بار به تاریخ 30 نوامبر 2013 (9 آذر 1392) در دیدار این تیم برابر AMERICA MINEIRO به میدان رفته است، هیچ‌گونه منع قانونی برای عقد قرارداد با تیم استقلال خوزستان ندارد، چرا که کمتر از سه سال پیش در لیگ دسته دوم برزیل بازی کرده است. گزارش این بازی را هم می‌توانید با کلیک در  اینجا  مطالعه کنید. ضمن اینکه این دروازه‎بان سال گذشته نیز در فهرست تیم ATLETICO GO ثبت‎نام شده، گرچه برای این تیم هیچ بازی رسمی انجام نداده است.

این موضوع که رافائل روبایو سه روز قبل با تیم دسته چهارمی NOVO HAMBORGO فسخ قرارداد کرده تا به استقلال خوزستان منتقل شود، یک واقعیت غیرقابل انکار بوده و نامه رسمی باشگاه استقلال خوزستان مبنی بر درخواست جذب این دروازه‌بان از باشگاه مذکور بهترین سند برای اثبات آن است.

اما صرف‌نظر از این موضوع، سیدسیروس پورموسوی در مصاحبه امروز به نکته خوبی اشاره داشته و در رابطه با دروازه‌بان جدید برزیلی گفته است: «شرایط فنی بازیکن برای ما مهم است.» این اظهارنظر حکایت از آن دارد که استقلالی‌ها نه براساس اسم‌ورسم، بلکه براساس توانایی فنی، اقدام به جذب رافائل روبایو دروازه‌بان بلندقامت برزیلی کرده‌اند و این مهم‌ترین فاکتور برای جذب یک بازیکن خارجی است.

پیامک :5000291247
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۴
4
1
اگر واقعا دروازبان بلند قدی است خیلی میتواند بکار استقلال خوزستان بیاید انشاء الله بهترین دروازبان لیگ شانزدهم ایران شناخته شود و بیشترین کلین شیت را بداست آورد .
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها