به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ May 2024 02
کد خبر: ۱۱۹۵۳
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۳
تعداد نظرات: ۱۶ نظر

متن وارده/حوادث تختی پیراهن عثمان شد

ایمیل سایت: khuzestansport@gmail.com
متن وارده/حوادث تختی پیراهن عثمان شد

جمال بخشنده‌نیا - بندرامام
خوزستان اسپورت- پروژه انتقال محل بازی استقلال اهواز و پرسپولیس از ورزشگاه تختی به الغدیر دقیقاً شبیه پروژه‌ای بود که در نیم‌فصل اول به فاصله چند روز مانده به بازی استقلال اهواز و استقلال تهران استارت خورد، با این تفاوت که در آن بازی مسئولین تیم تهرانی کمبود نور کافی در استادیوم تختی را بهانه کردند و با استفاده از این حربه موفق به انتقال بازی به الغدیر شدند تا تیم استقلال اهواز به مانند تیم هم‌نام تهرانی، فقط با یک جلسه تمرین، پا به استادیوم الغدیر بگذارد و با اشتباهات داوری مغلوب استقلال تهران شود.

اما در قسمت دوم پروژه انتقال محل بازی سرخابی‌ها از ورزشگاه تختی به الغدیر که این بار توسط پرسپولیسی‌ها طراحی شده بود، مسئولان فوتبال خوزستان از اجرای این طرح تحمیلی خودداری کردند و در فاصله چند روز مانده به شروع بازی اقدام به رفع اشکال نور استادیوم تختی  نمودند.

مسئولین تیم تهرانی که دیگر بهانه‌ای برای تغییر محل بازی را نداشتند، پروژه ناامنی ورزشگاه تختی را کلید زدند تا حرف خود مبنی بر ناامن بودن استادیوم تختی را به کرسی نشانده و بهانه‌ای برای دیدارهای فصل آینده مقابل تیم‌های خوزستانی خلق کرده باشند.

توجه داشته باشید یکی از اختیارات و امتیازات تیم میزبان در همه جای دنیا انتخاب استادیوم میزبانی است که البته باید با توجه به استانداردهای تعریف شده به تایید مراجع ذیصلاح رسیده باشد و استادیوم تختی برای میزبانی تیم استقلال اهواز از این قاعده مستثنی نبوده و در ابتدای فصل این استادیوم به تایید سازمان لیگ کشورمان رسیده بود، به طوری که تمام بازی‌های خانگی استقلال اهواز (به‌استثنای بازی با استقلال تهران) در همین استادیوم برگزار شده بود.

پروژه سنگ‌باران در حالی استارت خورد که طبق قانون می‌بایست فقط 10 درصد ظرفیت استادیوم به هواداران تیم میهمان اختصاص داده شود ولی در عین ناباوری شاهد بودیم که در خوشبینانه‌ترین حالت نیمی از ظرفیت استادیوم به هواداران تیم پرسپولیس اختصاص داده شد که این خود جای سئوال داشت و در قسمت ناگوار ماجرا اصولا استادیومی که فقط گنجایش پذیرش 12 هزار هوادار فوتبال را دارد، پذیرای جمعیتی نزدیک به دو برابر ظرفیت معمولی‌اش شد.

نتیجتاً اینکه کنترل اوضاع به‌شکل مشهودی از دست مسئولین برگزاری بازی استقلال اهواز و پرسپولیس خارج شد و این دیدار تا آستانه لغو پیش رفت.

در خارج از استادیوم تختی و در فضای مجازی هم کاملا مشخص بود که به موازات مسابقه و حتی قبل از شروع آن، برخی از سایت‌های تهران اخبار باران سنگ در تختی اهواز را با حرارت خاصی منتشر می‌کردند. نکته سئوال برانگیز اینجا بود که در استادیومی که حداقل نیمی از تماشاچیان را هواداران تیم میهمان تشکیل می‌دادند، باعث و بانی تمام مشکلات موجود در استادیوم تختی، هواداران تیم اهوازی معرفی می‌شدند.

در طول مسابقه اما از تصاویر تلویزیونی مشخص شد که بازیکنان استقلال اهواز چند بار هنگام زدن ضربات کرنر مورد اصابت سنگ‌های پرتاب شده از سوی جایگاه هواداران پرسپولیس قرار گرفتند و در اواخر بازی نیز هجوم هواداران تیم پرسپولیس به زمین مسابقه، بازی را برای دقایقی متوقف کرد.

فراموش نکنید که ما در مورد توهمات و فرضیاتمان صحبت نمی‌کنیم، بلکه در مورد مستنداتی صحبت می‌کنیم که به‌صورت زنده از طریق تلویزیون دیده می‌شد.

حال سوال اینجاست که چرا مسئولین برگزاری مسابقه با وجود پشت در ماندن خیلی از هواداران تیم خوزستانی، نیمی از استادیوم را به پرسپولیسی‌ها دادند و چرا در اخبار رسانه‌ها هیچ اشاره‌ای به سنگ‌پراکنی گسترده هواداران پرسپولیس که اغلب آن‌ها از استان‌های همجوار به اهواز آمده بودند، صورت نگرفت؟!

برای خوزستانی‌ها مثل روز روشن بود پروژه‌ای که در هنگام بازی استقلال اهواز و پرسپولیس از سوی عوامل تیم تهرانی برای ناامن جلوه دادن این استادیوم اجرا گردید، با همراهی برخی از رسانه‌های تهران به پیراهن عثمان تبدیل خواهد شد تا برای فصل آینده بتوانند تیم‌های خوزستان را حداقل از بازی در یکی از دو ورزشگاه اصلی اهواز محروم کنند.

 کافیست کلاه خود را قاضی کنیم و اتفاقات بازی جمعه را یک به یک مرور کنیم تا متوجه شویم حوادث ورزشگاه تختی اهواز تحت هر شرایطی باید اتفاق می‌افتاد تا بهانه‌ای برای عقده‌گشایی تیم‌های بزرگ تهران و حامیان آن‌ها فراهم شود و به همین بهانه، زمینه محروم کردن تیم‌های خوزستانی مهیا گردد.

پیامک :5000291247
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: ۱۶
داود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
0
9
باید تیم های ما با این همه استعداد این قدر قوی باشند که هوادار خود را اینقد عصبی نکنند، اگه فولاد، استقلال خوزستان و استقلال اهواز عالی باشند و به راحتی امتیاز به این دو تا تیم سرخابی ندن اونوقت تماشاگر هم با اعصاب راحتتر بازی رو نگاه می کنه و کمتر تحت تأثیر جو قرار می گیره، دوم اینکه اگه تیمهای ما قوی باشند و نتایج خوبی بگیرند هوادار بیشتری به ورزشگاه میاد اونوقت جا برای همین 10 درصد هوادار بی تعصب تیمهای سرخابی هم نمی مونه، سوم همه اینها دلیل بر این نمی شه که یه عده بی تعصب بیان تیم های تهرانی رو تو زمین خودمون تشویق کنند که تیم خودمون رو ببره، اگه هواداران و به این تیم ها علاقه دارند پاشن برن آزادی تشویق کنند جا هم زیاد داره، از همه مهمتر اینکه این دوستان پایتخت نشین بار اول و آخرشون نیست از این کارها می کنند، وقتی تلویزیون ملی مال خودشونه، روزنامه ها مال خودشونن، همه کار می کنند تا این دو تیم قهرمان بشن، اصلا چرا لیگ برگزار می کنند؟ وقتی هدف قهرمانی این دو تا تیم باشه، 30 هفته، هر هفته تو یه استان، بازی این دو تا تیم برگزار بشه تا هوادارای بی غیرت هر استان جمع بشن و این بازیکنای از دماغ فیل افتاده رو تشویق کنند. این هفته هم که عشق کی روشی پور که شلوغش کنه، ولی مسئولین استانمون باید عرضه داشته باشند و مثل بعضی تماشاگرای بی غیرت یا گزارشگر عشق پایتختی نباشند.
محمد حسن فولادی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
0
8
دقیقا حرف دلم را زدید ممنونم از خوزستان اسپورت که هوای ما رو دارید ما دست به هر کاری میزنیم تا با مافیا بجنگیم. این تلنگری است برای هوادارای تیمهای تهرانی که از شهر ها و استانهای دیگر برای تشویق سرخابیهای تهران به اهواز می آیند. چرا باید بیش از نیم استادیوم به هواداران تیم تهرانی داده شود؟؟ من به استادیوم شهرم رفتم تا از میزبانی تیممون استفاده کنم اما پشت درهای بسته ماندم و به خانه باز گشتم نیمی از بازی گذشته بود چرا سه بازی تیمهای شهرم را هم زمان با هم پخش می کنن آنقدر کانال عوض کردم که هیچ کدام از بازیها را نفهمیدم چی شد و چگونه تمام شد!
بهبهانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
0
6
عوامل تیمهای تهرانی، هوچی گری رو خیلی خوب بلدند و دیدند تیم های خوزستانی رسانه های زیادی ندارند که بخوان حقایق رو روشن کنه به همین خاطر سایت ها و روزنامه های تهرانی و شبکه های تلویزیونی تا تونستند به عمد حوادث بازی در تختی رو عاملش رو طرفداران تیم خوزستانی معرفی کردند دریغ از اینکه این طرفداران تیم تهرانی بودند که کل صندلی های قسمت پرسپولیس را شکستند این آن ها بودند که بیشترین سنگ پرانی را کردند این طرفداران تیم تهرانی بودند که از حفاظ بالا رفتند و وارد زمین چمن شدند در کل من تقصیر همه این حوادث رو به گردن مسئولان فوتبال و ورزشگاه تختی میدونم چرا که اگه طبق قانون فقط ‏۱۰‏ درصد ظرفیت ورزشگاه رو به طرفداران تیم تهرانی داده بودند این اتفاق ها نابهنجار نمی افتاد خوزستان اسپورت خواهشا بچاپ
سيدسعيد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
0
5
پرسپوليس ميخواد قهرمان بشه باهرترفند و نيرنگ طرفداران هر دو تيم اقدام به سنگ پرانى کردن که اصلا
کار پسنديده نيس.
ولى ايا کسى حرکات و اعمال سوشامکانى را رصد ميکنه
ولى از فرد اينچنينى چيزى غير از اين هم نبايد انتظار داشته باشه.
سرپرست پا به سن گذاشته پرسپوليس با ان همه سابقه از
شما بعيده شايد بازى باکلمات ازسوى ايشان بتوان مظلوم نمايى کرد ولى فردا جواب خدا رو چگونه ميدى.
خوزستان نياز به قهرمانى نداره قهرمانى پيشکش شما ولى
از اينهمه دروغ وجو سازى دست برداريد
الموج الازرق
|
Iraq
|
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
0
8
در عجبم که چرا تمام سایت ها مثل جریان منصوریان هوای تهرانی هارو دارند و دریغ از یک مصاحبه با مسولیین خوزستان......مظلومیت مارو ببینید...فقط خوزستان اسپورت رو داریم که حرف دل مارو بیان میکنه....بازم میگم دست تک تک اونارو میبوسم که هوادارای تهران رو ادب کردن....خسته شدیم بخدا...هزاران هوادار تیم اهواز پشت در موندن و ورزشگاه خلاف قانون از 10 درصد به 50 درصد تبدیل شده کسی از این خلاف چیزی یاد نمیکنه چراااااااااااااا؟؟؟؟؟؟
چرا همه ی دست اندرکاران تیم ساکتن؟؟؟؟
اقا حرف بزنید شمارو دار که نمیزنن
خوزستان اسپورت چاپ کن تورو قران
الموج الازرق
|
Iraq
|
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
0
8
خدا با ماس....انشالله روز اخر جام مال ما میشه همه باهم جاده ساحلی رو قرق میکنیم و میگیم فولاد استقلال تعصب خوزستان
foolad girl
|
Iraq
|
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
0
6
عقده گشایی بهترین توصیفه برای این کارهاشون.
چرا باید تیم مهمان بیاد جای هوادارای تیم میزبان رو اشغال کنه؟ متاسفانه این دفعه از حربه بسیار زشتی استفاده کردند. مسئول خون هوادارا اونا هستند. یکم انسان باشید.
خوزستان اسپرت، از شما خواهش میکنم که یک تنه جلوی جوسازی رسانه های پایتخت بایستید و از حق خوزستان دفاع کنید. چون رسانه دلسوز دیگه ای جز شما نداریم
rama
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
0
9
دقیقا زمانی که وزیر به داوری ها اعتراض کرد و به داوران رسوند تیمی مثل پرسپولیس چون هوادار زیاد داره باید بیشتر از طرف داوری حمایت بشه, اون زمان پرسپولیس ته جدول بود
از همان موقع زمین و زمان و داور و ابر و باد و مه و خورشید و فلک بسیج شدن تا این تیم را به قهرمانی نزدیک کنن
اگه تاریخ روز آخر بازی ها رو هم ببینین
مشخصه که برنامه ریزی شده است چرا باید روز 24 اردیبهشت بازی آخر باشه
الموج الازرق
|
Iraq
|
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
0
5
وقتی پیام هاتون رو میخونم بهتون افتخار میکنم فولادی های عزیز....استقلال اهوازی هستم و ارزو میکنم امسال تیم شهرم استقلال خوزستان و سال بعد فولاد قهرمان بشن تا مرهمی باشه به زخمای ما....فولادی های اهواز بنازم به تعصب و غیرتتون که جمعه مارو تنها نداشتید...دوستتون دارم
موسی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
6
0
سلام .بازی تمام شد استقلال اهواز هم سقوط کرد و با بی تدبیری مسئولین استان یک سهمیه لیگ برتری خراب شد.همه کاسه کوزه ها را سر پرسپولیس نشکنیم .استقلال اگر این مسابقه را هم برده بود باز هم سقوط میکرد .ما هم بازی را باختیم هم اخلاق را .خودمان را گول نزنیم .
در بدو ورود تیم پرسپولیس به ورزشگاه چه کسانی سنگ پرتاب کردند؟
زمانیکه بازکنان پرسپولیس برای گرم کردن وارد زمین شدند چه کسانی سنگ پرتاب کردند؟
چرا بازی حدود ۳۰ دقیقه با تاخیر شروع شد ؟
علت فرار تماشگران از سکوها چه بود وچرا صندلی ها را بخاطر حفظ جان خود از جا کندند وبالای سرشان گرفتند؟
اینها همه ازطرف تماشاگران شهر ما وطرفداران استقلال بود.
البته درحین بازی ازطرف طرفداران پرسپولیس هم بطرف بازیکنان استقلال سنگ و بطری اب پرتاب شد.
همه اینها دیده شد و فیلمبرداری شد.بعضی ها میگویند چرا سات ۸ صبح دربهای ورزشگاه را باز کرده اند و تماشاگران شهرستانی طرفدارپرسپولیس رابداخل فرستاده اند و تعدادشان زیاد بوده وجا برای طرفداران استقلال نبوده است و تعداد تماشگران دوبرابر ظرفیت ورزشگاه بوده است .مگر کنترل ورزشگاه با میزبان نبوده ؟جواب این چراها را باید میزبان بدهد نه مهمان .ااقای بختیاری زاده گر هر برنامه ای بوده نمشود انرا به مهمان نسبت داد .باید قبول کرد که استقال اهواز بدون فکر وعجولانه و ضعیف بسته شد ودر اخر هم ضمن ازدست دادن سهمیه لیگ برتری اخلاق ورزش خوزستان هم زیر سئوال رفت .
پاسخ ها
بهبهانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
جناب پرسپولیسی طرفدار تیم دشمن خوزستان وقتی تماشاگران پرسپولیس مثل بی فرهنگ ها خوشحالی می کنند و شعار ضدخوزستانی میدند یه خوزستانی باغیرت تحریک میشه که اون ها رو ادب کنه به هرحال هر کسی بخواد بی غیرت بازی دربیاره و تیم های تهرانی رو تشویق بکنه غیر از کتک تو اهواز چیزی عایدش نمیشه ،‏ خوزستان اسپورت عزیز خواهشا بدون سانسور بچاپ
طاها
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
1
2
سلام و عرض ادب دارم به تمامی طرفداران و فوتبالدوستان فهیم خوزستان فارغ از اینکه طرفدار فولاد، استقلال خوزستان و یا استقلال اهواز باشند. این حقیر روز جمعه تو ورزشگاه بودم خداییش در هفته های گذشته و در بازیهای قبلی استقلال اهواز چندتا تماشاگر می رفت استادیوم که به این روز نیوفته. البته که مشکل استقلال تماشاگر فهیم نیست. مدیریت غیربومی و غیرفنی و بعضی از تماشاگرانی که تصمیمات غیرآگاهانه و غیرفنی خودشون را به مسئولین کارنابلد دیکته میکنند آیا همین تماشاگران استقلال اهواز نبودن که می گفتند ما این استقلال خوزستان رو به عنوان استقلال قبول نداریم و البته بعد از نتیجه گیری خوب به ناچار از آن حمایت کردند و به فولاد انگ تیم دوم پرسپولیس می زدند این حقیر در روزهای اول تمرینات استقلال اهواز شاهد بودم که بعضی از تماشاگران می گفتند سیاوش هفته سوم اخراجه چه شد که سیاوش تا حالا ماند و شد اسطوره خوزستان البته که باید اسطوره باشد و بازیکنان قدیمی و پیشکسوتان فوتبال خوزستان و استقلال باید بر مسند قدرت اول فوتبال خوزستان باشند که متاسفانه نیستند روز جمعه روزی پراز تجربه بود برای طرفداران و تماشاگران که غلام حلقه به دوش یک عده باصطلاح لیدر نباشند (با عرض معذرت از کلیه طرفداران فوتبال خوزستان و تیم قدیمی و باریشه استقلال اهواز و دیگر تیمهای خوزستانی)
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
0
1
منم موافقم دقیقا مشکل دادن بیشتر از ده درصد ورزشگاه به هواداران میهمان بود ولی جمال واقعا نمیفهم این توهم پروژه ناامنی رو ازکجا اوردی؟؟نود درصد تماشاگرا اهوازی نباشن خوزستانین چطور میخوای ثابت کنی که اینا اجیرشده تهرانیان که بزنن با سنگ پدرومادر همدیگرو دربیارن؟؟؟
درآخر به اون عده آدم‌ بی غیرت که پامیشن تو ورزشگاه خودی طرفدار تیما تهرانی میشین باس بگم دمتون گرم آبرو خوزستان و خوزستانی رو خوب بردید...
پاسخ ها
ناشناس
| Seychelles |
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۶
داداش کافی بود توی امانیه و اطراف ورزشگاه اون روز بچرخی تا ببینی حداقل 300 خودروی سواری وجود داشت که پلاکشون مال خوزستان نبوده....یا مال خوزستان نبود یا مال بعضی از شهرهای خوزستان بوده (اسم اون شهرها رو نمیبرم)
فوتبالی
|
United Arab Emirates
|
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
0
3
وقتی تمامی نقطه نظرات دوستان عزیز در سطرهای بالا مرور میگردد انچه قابل جمع بندی می باشد
1..بی تدبیری ومدیریتی مسولین مرتبط با این مسابقه ..به عنوان مثال باز کردن درب های ورزشگاه از ساعت هشت صبح و از همه مهمتر اختصاص ندادن بیش از ده درصد به تماشاگر نما های تیم حریف .که همه جای شک وتردید بجا گذاشته
2..شما چه توقعی از این اقایان تماشگر دارید .وقتی گزارشگر شبکه خوزستان نه این بازی بلکه صدها بازی دیگر به صراحت طرفداری خودش را از تیم های تهرانی در حین گزارش بیان میکند.
3..ضمن اینکه اگر بخواهیم انصاف را رعایت کرده باشیم بنده با این دوستمان که گفته تماشاگران استقلال اهواز تیم استقلال خوزستان را قبول ندارند موافق می باشم چرا که در عمل هم نشان دادند
مهدیار
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۶
0
3
دوستان به نظر من این اتفاق جوری نبوده که اینقدر مسئولین تیم پیروزی تهران بزرگش کردن اخه یکی نیست بهشون بگه شما که پاتونو از گلیمتون بیشتر دراز کردین چی فکر کرده بودین میخواستین بگین ما هم تو اهواز طرفدار داریم نه اقا جون این طرفدارا از بوشهر و ایلام و کازرونو غیره اومده بودن اهوازیا هم که نزدیک ساعت بازی اومدن دیدن جاشون اشغال شده و اون حرکت جنجالی رو بپا کردن و دمشون هم گرم تا یاد داشته باشند اینجا اهواز شهر ابیهاست در واقع مقصر خوده مسولین بودن که با وجود اینکه میدونستن هوادارای ابیه اهواز با توجه به میزبانی نزدیک شروع بازی میان ورزشگاه و وقتی اومدن و دیدن جاشون اشغال شده ادبشون کردن اساسی جوریکه از ترس جونشون فرار کردن تو زمین و تو اغوش بازیکنای تهرانی قایم شدن خودشون رعایت نکردن اومدن زرنگی کنن چوبشم خوردن"یا علی
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها