به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ May 2024 19
کد خبر: ۹۴۴۸
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
پیش بازی نفت تهران - استقلال اهواز

جدال بازیکنان خوزستانی با استقلال اهواز

نفت و استقلال در نخستین رویارویی لیگ‌برتری

افشین احمدی
خوزستان اسپورت- تیم استقلال اهواز در آخرین دیدار نیم‌فصل نخست فصل جاری، به مصاف نفت تهران می‌رود، تیمی که چند بازیکن خوزستانی را در ترکیب دارد.

به گزارش خوزستان اسپورت، اگر هوای آلوده تهران اجازه دهد، استقلال اهواز روز چهارشنبه دوم دی‌ماه در دیداری معوقه از هفته ششم مسابقات لیگ برتر فوتبال کشور میهمان نفت تهران است تا با انجام این بازی، دور رفت این رقابت‌ها به پایان برسد و نخستین رویارویی دو تیم در تاریخ رقابت‌های لیگ برتر نیز انجام شود.

این مسابقه در حالی در ورزشگاه تختی تهران برگزار می‌شود که علی حنطه به مانند دو دیدار قبلی، از نشستن روی نیمکت مربیگری استقلال اهواز محروم است و آبی‌پوشان اهوازی باید بدون سرمربی خود به مصاف تیم تحت هدایت علیرضا منصوریان بروند.

کسب هر سه امتیاز این دیدار، برای هر دو تیم اهمیت زیادی دارد؛ نفت تهران که دو دیدار قبلی خود را با پیروزی پشت سر گذاشته، در اندیشه هت تریک در پیروزی‌های متوالی خود است و استقلال اهواز نیز که هر دو بازی قبلی خود را باخته، در اندیشه کسب نخستین پیروزی با حنطه و یا حداقل کسب یک امتیاز از این دیدار سخت خارج از خانه برای تیمی است که طبق گفته مهدی تاج، رییس سازمان لیگ، با پنج میلیارد و هشت‌صد میلیون تومان ارزان‌ترین تیم لیگ می‌باشد.

جایگاه دو تیم در جدول
تیم نفت هم‌اکنون در رده دهم جدول لیگ‌برتر قرار دارد. زرد‌پوشان تهران از 14 بازی صاحب 19 امتیاز شده و فاصله‌ای 13 امتیازی با تیم‌ صدرنشین استقلال خوزستان – قهرمان نیم‌فصل اول مسابقات – دارند اما پیروزی احتمالی آنها در برابر آبی‌پوشان اهوازی می‌تواند حتی تا سه پله آنها را در جدول بالاتر ببرد. این در حالی است که استقلال اهواز از همین تعداد بازی صاحب تنها 6 امتیاز شده و در انتهای جدول لیگ برتر قرار دارد. برد یا تساوی احتمالی استقلال اهواز در این دیدار، تاثیری در جایگاه آنها در جدول نخواهد داشت و تنها آنها را به دور برگشت امیدوارتر می‌کند. در همین حال، قرار است جلسه هیات مدیره باشگاه استقلال اهواز نیز پس از دیدار با نفت تهران با حضور حنطه برگزار شود تا پس از ادای توضیحات وی، در مورد آینده کاری وی تصمیم‌گیری شود.

آخرین تمرین پیش از بازی
آخرین تمرین استقلالی‌ها قبل از ترک اهواز، عصر یک‌شنبه در زمین چمن لشکر 92 زرهی خوزستان زیر نظر علی حنطه انجام شد. فرزاد آشوبی، سعید قزل گچلی و محمد غلامی که پس از دیدار با تراکتورسازی عازم تهران شده بودند، در این تمرین حضور نداشتند ولی سایر بازیکنان زیر نظر کادر فنی به تمرین پرداختند.

محرومان دو تیم
در فهرست بازیکنان محروم اعلام شده از سوی سازمان لیگ، نامی از بازیکنان نفت تهران دیده نمی‌شود و بدین‌ترتیب، این تیم هیچ بازیکن محرومی برای این بازی ندارد اما علی حنطه، عادل کلاه‌کج و طالب ریکانی حق همراهی تیم خود در این بازی را ندارند و سه غایب استقلال اهواز در برابر نفت تهران خواهند بود.

نفت و استقلال در نخستین رویارویی لیگ‌برتری

بازیکنان خوزستانی نفت
نام پنج بازیکن خوزستانی در فهرست بازیکنان تیم نفت تهران دیده می‌شود. ایمان مبعلی، حمید بوحمدان، عیسی آل‌کثیر، عباس بوعذار و مجتبی حق‌دوست، بازیکنان خوزستانی هستند که پیش از این در تیم‌های مختلف خوزستانی نظیر فولاد خوزستان، استقلال خوزستان، استقلال اهواز، نفت مسجدسلیمان و کارون خوزستان بازی کرده‌اند و از جمله بازیکنان موثر نفت تهران به شمار می‌روند. رویارویی این بازیکنان با هم‌استانی‌های خود در استقلال اهواز، می‌تواند جالب باشد.

بازیکنان خارجی دو تیم
دو بازیکن خارجی در تیم نفت تهران عضویت دارند. کارلوس سانتوس مدافع وسط 30 ساله که دارای دو تابعیت برزیلی و کروات است و سابقه بازی در دینامو زاگرب کرواسی، الاتفاق عربستان و ذوب آهن اصفهان را دارد و آلویس نونگ مهاجم 32 ساله کامرونی که در فولاد خوزستان، میشلن و استاندارد لیژ بلژیک و نیز لوانته اسپانیا سابقه بازی دارد.

در سوی مقابل، لوئیز فرناندو دروازه‌بان 33 ساله برزیلی تنها خارجی استقلال اهواز است. این دروازه‌بان برزیلی که سابقه بازی در لیگ برتر ایران با پیراهن آلومینیوم هرمزگان را دارد، تنها در دو دیدار گذشته در ترکیب استقلال اهواز قرار گرفته است. او در نیمه دوم بازی مقابل سایپا در تهران به میدان آمد و دروازه آبی‌پوشان را بسته نگه داشت و در دیدار برابر تراکتورسازی تبریز هم درون چارچوب دروازه استقلال ایستاد که البته دو بار دروازه خود را بازشده دید.

داوران دیدار نفت با استقلال
موعود بنیادی‌فر داور این بازی است و علی‌اکبر عظیم‌پور و محمدرضا مدیر‌روستا هم کمک‌های وی خواهند بود. داور چهارم این دیدار نیز هادی حاج‌عباسی است و مسعود مرادی هم ناظر داوری می‌باشد.

دیدارهای گذشته در لیگ برتر
دیدار استقلال اهواز و نفت تهران نخستین مسابقه این دو تیم در تاریخ لیگ برتر است و این برای اولین بار در تاریخ این مسابقات است که دو تیم به صورت همزمان در لیگ برتر حضور دارند!

صحبت‌های مربیان دو تیم
سرمربی نفت تهران و مربی استقلال اهواز در کنفرانس مطبوعاتی پیش از مسابقه حضور یافته و به سئوالات خبرنگاران پاسخ دادند.

علیرضا منصوریان در این زمینه گفت: ما اصلا به جایگاه استقلال اهواز در جدول نگاه نمی‌کنیم. من و کادر فنی تمام بازی‌های این تیم را نگاه کرده‌ایم و عمده مشکلات این تیم، فقط مربوط به مشکلات و مسائل مالی است. منصوریان ادامه داد: بازیکنان استقلال اهواز از تجربه زیادی در لیگ برتر برخوردارند. من به تمام بازیکنانم گفته‌ام که به این تیم به دیده احترام نگاه کنند. تمام بازی‌های این تیم خوب بوده و حتی وقتی بازنده شده، شانس گلزنی داشته است. سرمربی نفت تهران همچنین افزود: بازی ما با استقلال اهواز جزو سخت‌ترین بازی‌های‌مان در لیگ برتر خواهد بود. حتما باید روی بازی‌مان تمرکز لازم را داشته باشیم چرا که استقلال اهواز چیزی برای از دست دادن ندارد و ممکن است انتحاری بازی کند.

مهدی امیری سوادکوهی نیز در مورد دیدار با نفت تهران گفت: بازی بسیار سختی در پیش داریم و به لحاظ فنی به اهمیت و حساسیت این مسابقه اشراف داریم. حریف، تیمی خوب و جوان است و از بازیکنان تکنیکی بهره می‌برد. آنها به دنبال سه امتیاز این مسابقه هستند و ما هم استقلال اهواز هستیم و با وجود مشکلات مالی، این هفته خوب تمرین کردیم و روی نقاط ضعف و قوتمان کار کردیم تا به امید خدا با کسب یک نتیجه مناسب از بحران خارج شویم. وی همچنین اظهار داشت: برای نیم فصل به دنبال جذب بازیکن هستیم. ما تیمی ریشه‌دار، بزرگ و مردمی هستیم که قدمت زیادی دارد. باید برای نیم فصل دوم از لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری خودمان را تقویت کنیم. ما در 6-7 پست نیاز به بازیکن داریم و 7-8 بازیکن می‌خواهیم.

پیامک :5000291247
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: ۱
محسن از مشهد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۲
0
2
مثل اینکه از نظر شرعی حرام است که بازیکن خوزستانی برای تیم خوزستانی بازی کنه که اینطور بازیکن های خوزستانی جذب تیم های دیگه میشن و تیم های استان میرن بازیکن از جاهای دیگر میارن
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها