به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ May 2024 17
کد خبر: ۹۱۰۱
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۲
تعداد نظرات: ۹ نظر

جهانداری: نگذاشتم استقلال اهواز به لیگ 3 برود

جهانداری:

خوزستان اسپورت- مدیرعامل سابق باشگاه استقلال اهواز گفت: اگر سال گذشته چک های شخصی خودم را به بازیکنان و مربیان نمی‌دادم، احتمال سقوط استقلال اهواز به لیگ دسته سوم وجود داشت.

به گزارش خوزستان اسپورت، ارسطو جهانداری مدیرعامل سابق باشگاه استقلال اهواز که در ابتدای فصل همراه با محمد ملکی اقدام به خرید امتیاز لیگ برتری فولادنوین کرد، در رابطه با چگونگی ورود به ماجرای خرید سهام باشگاه استقلال اهواز از برادران شفیع زاده، مشارکت با محمد ملکی برای خرید امتیاز فولادنوین و نقد نشدن چک های خرید این امتیاز، توضیحاتی به خوزستان اسپورت ارائه کرد.

متن صحبت های ارسطو جهانداری را مرور کنید:

برای نجات استقلال چک شخصی دادم
بنده در ابتدای فصل گذشته طی قراردادی با آقای شفیع زاده بعنوان مدیرعامل به استقلال اهواز آمدم. کارها تا اواخر نیم فصل اول خوب پیش می‌رفت ولی وقتی دوستان نتوانستند مبالغ مربوط به قسط قراردادهای اعضای تیم را پرداخت کنند، بازیکنان و مربیان دست به اعتصاب زدند. روزی که به یزد سفر کرده بودیم تا با تیم تربیت نوین یزد بازی کنیم، مربیان و بازیکنان اعلام کردند تا چک نگیریم، به میدان نمی‌رویم.
من می‌توانستم زیر بار این خواسته نروم و تیم را به حال خودش رها کنم اما دیدم اگر این کار را بکنم و استقلال اهواز در دو بازی مقابل حریفان حاضر نشود، از جدول مسابقات کنار گذاشته می‌شود و به دو دسته پایین تر یعنی به لیگ سه سقوط می‌کند. اگر یادتان باشد، این اتفاق در سال گذشته برای تیم اتکا گلستان رخ داد. در نهایت تصمیم گرفتم برای حفظ استقلال اهواز در لیگ دسته اول، چک های شخصی خودم را در اختیار مربیان و بازیکنان قرار دهم.

با تبانی سقوط کردیم
هر چه در مسابقات پیش رفتیم، مشکلات بیشتر شد. مالکان وقت باشگاه نتوانستند به موقع پول تهیه کنند و به همین دلیل تعدادی از بازیکنان در نیم فصل لیگ یک از استقلال اهواز جدا شدند. من راه برگشت نداشتم و باید با تا آخر فصل ادامه می‌دادم تا این تیم را در لیگ یک حفظ کنم و سپس وضعیت حساب و کتاب باشگاه را مشخص کنم. آقای شفیع زاده چون دیده بودند که من چه هزینه‌هایی را متحمل شده‌ام، پیشنهاد دادند هزینه‌ها محاسبه شود و سهام باشگاه را به من واگذار کنند.
در نهایت توافقات صورت گرفت و سهام باشگاه استقلال اهواز را از برادران شفیع زاده تحویل گرفتم. متأسفانه در پایان لیگ یک براساس زدوبندهایی که در این مسابقات صورت گرفت، تیم ما را به دسته دوم سقوط دادند. عالم و آدم دیدند که تیم مس کرمان تبانی کرده ولی فقط مدیرعامل این تیم را دوسال محروم کردند و گفتند تیم مس در لیگ یک بماند، در حالی که عدالت این بود که مس کرمان به دسته دوم سقوط کند.

با شفیع زاده به توافق مجدد نرسیدیم
سقوط استقلال اهواز به دسته دوم با صعود فولادنوین به لیگ برتر همراه شد. چون می‌دانستم صعود استقلال اهواز از لیگ دسته دوم به لیگ یک و سپس به لیگ برتر مستلزم زمان و هزینه بسیار زیادی است و از طرفی بدلیل وجود فساد بسیار زیاد در لیگ های پایین تر، فرصت رقابت سالم برای تیم های مردمی در برابر تیم های صنعتی وجود ندارد، تصمیم گرفتم برای خریداری امتیاز فولادنوین قدم پیش بگذارم.
با توجه به اینکه در آن مقطع مالک باشگاه محسوب می‌شدم، به آقای شفیع زاده پیشنهاد دادم که در راه خرید امتیاز فولادنوین مشارکت کنیم. ایشان در ابتدا پذیرفتند و حتی دو نماینده از طرف ایشان در جلسه اول با مسئولان فولاد خوزستان شرکت کردند و همراه با من صورتجلسه را امضا کردند ولی در ادامه در خصوص برخی از جزئیات به آقای شفیع زاده به توافق نرسیدیم و تصمیم گرفتم از فرد دیگری برای مشارکت در این امر دعوت کنم.

با محمد ملکی مشارکت کردیم
بعد از اینکه آقای ملکی برای مشارکت در خرید امتیاز فولادنوین اعلام آمادگی کردند، برای اینکه حسن نیت خودم را به ایشان ثابت کنم، پیشنهاد دادم که 51 درصد سهام به اسم ایشان شود و 49 درصد دیگر را بنده در اختیار داشته باشم.
صورتجلسه قرارداد خریداری امتیاز فولادنوین را امضا کردیم و چهار فقره چک دادیم. چک مربوط به من را آقای ملکی بعنوان سهامدار عمده باشگاه ضمانت کرد. بلافاصله محمود یاوری را به اهواز آوردیم تا بعنوان مدیرفنی شروع بکار کند و سرمربی را مشخص کند. تقریباً دو سه روز از آغاز تمرینات گذشته بود که اتفاقاتی در محل تمرین تیم رخ داد که منجر به جدایی محمود یاوری شد. سپس آن مصاحبه و بیانیه عجیب ساعت 3 بامداد از طرف یکی از آقایان برای یک خبرگزاری ارسال شد و به همین دلیل پس از اینکه با آقای ملکی در این رابطه صحبت کردم، مطلع شدم که ایشان تمایل دارند صددرصد سهام باشگاه را در اختیار داشته باشند.

سهامم را به ملکی واگذار کردم
کمتر از یک هفته پس از خریداری امتیاز لیگ برتری فولادنوین بود که به درخواست آقای ملکی توافق نامه‌ای امضا کردیم که بموجب این توافق نامه 49 درصد سهام اینجانب با قید شرایط خاصی به آقای ملکی واگذار شد.
براساس این توافق نامه، آقای ملکی بعنوان مالک صددرصد سهام باشگاه استقلال اهواز، متعهد شد که تمامی مبلغ مربوط به خریداری امتیاز فولادنوین را پرداخت کند و البته هزینه‌های سال گذشته مرا هم بپردازد و موارد توافق شده بین من و آقای شفیع زاده در فصل گذشته را هم اجرایی کند.
تمامی این موارد بصورت مکتوب و مستند ثبت گردید و بنده قبل از آغاز فصل جاری لیگ برتر از استقلال اهواز جدا شدم و هیچ نقشی در این تیم نداشتم. بعد از گذشت دو یا سه ماه از لیگ برتر بود که تیم دچار مشکلات مدیریتی شد و این بار بعنوان مدیرعامل به تیم برگشتم اما دخالت بعضی از دوستان در امور مدیریت باشگاه موجب شد تا از سمت خودم استعفا کنم.

چک های خرید فولادنوین برگشت خوردند
متأسفانه آقای ملکی بدلیل بدقولی اسپانسرهایی که قرار بود وی را در اداره باشگاه یاری کنند، نتوانست تعهداتش در قبال باشگاه فولادنوین را انجام دهد و به همین دلیل دایره حقوقی شرکت فولاد خوزستان در خصوص چک های خرید امتیاز فولادنوین اقدام قانونی کرده است.
اکنون حساب های بانکی من و آقای ملکی بسته شده و مشکلاتی از این لحاظ برای ما ایجاد شده است. بهرحال با توجه به اینکه چک های بنده بعنوان مدیرعامل وقت باشگاه استقلال اهواز در اختیار مسئولان فولادنوین بود، روی این چک ها اقدام شد و منتظر جلسه رسیدگی به شکایت هستیم تا مستندات خودمان را ارائه کنیم.

با ملکی و شفیع زاده جلساتی داشتم
با توجه به اینکه آقای ملکی سهام مربوط به من را خریداری کرده و پرداخت چک هایم را نیز ضمانت کرده است، ایشان مطالبات باشگاه فولادنوین را پرداخت می‌کند اما چون خودم را عضوی از مجموعه استقلال اهواز می‌دانم و می‌دانستم که وضعیت این تیم خوب نیست، طی هفته گذشته راهی تهران شدم و جلساتی جداگانه با آقایان ملکی و شفیع زاده داشتم تا راهکاری برای کمک به تیم پیدا کنیم، چون اگر تیم سقوط کند، عملاً آقای ملکی بعنوان مالک تمامی سهام باشگاه دچار ضرر و زیان هنگفت خواهد شد.
آقای ملکی گفتند پیگیر دریافت مطالباتش از سازمان های مختلف است تا بتواند وضعیت مالی باشگاه را سامان بدهد. آقای شفیع زاده هم به من گفتند تمایل به اداره باشگاه ندارد ولی شاید کمک هایی به تیم داشته باشد.

باید به استقلال اهواز کمک کنیم
بنده از نظر قانونی سمتی در استقلال اهواز ندارم اما چون در موضوع مطالبات باشگاه فولادنوین نامم مطرح است، باید پیگیر حل مشکل باشم. ضمن اینکه درست نیست آقای ملکی را در این شرایط حساس تنها بگذارم. از طرف دیگر، بحث استقلال اهواز هم مطرح است و باید این تیم را نجات بدهیم.
بهرحال باید همه دست به دست هم بدهند تا تیم از این وضعیت خارج شود. بنده از هیچ کاری برای کمک به استقلال اهواز دریغ نخواهم کرد و امیدوارم که وضعیت این تیم تا نیم فصل لیگ برتر سامان پیدا کند.

پیامک :5000291247
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: ۹
مهدی مقدسی پور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
0
7
قطعا این مشکلات توی نیم فصل حل نمیشه و حل کردن این مشکلات زمان بر هستند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
1
7
مسؤلین و استاندار محترم.استدعا داریم بفریاد استقلال اهواز برسید.
ما هوادار استقلال اهواز هر کسی که این تیم رو نجات بده دستش رو میبوسیم.
مصطفی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
0
7
اقای جهانداری مدیریت ضعیف شما و تعویض سرمربی و دادن رضایتنامه به بازیکنهایی مثل عباس بوعذار و چندنفر دیگه باعث بدبختی تیم شد الان میخای توپ رو بندازی توی زمین شفیع زاده و ملکی؟
daee
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
0
5
از مسئولين محترم تقاضا داريم قسمتون ميدم تورو خدا به بچه هاي مردم رحم كنيد دلتون براي اين تيم و بازيكناش بسوزه به خدا با زن و بچه گناه دارند زندگيشون خرج داره من از نزديك با بعضي بازيكنان در ارتباط هستم خدا وكيلي شرايط سختي را ميگذرونند تورو خدا به فريادشون برسيد به هر حال اين يه شغل براي آنها محسوب ميشه خواهشا كمكشون كنيد
سيدسعيد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
1
4
مظلوم نمايى نکنيد باعث اوارگى فوتبال خوزستان شديد
استقلال اهواز شناسنامه فوتبال خوزستانه. دست از سر تيم برداريد ضرب الجل استاندار خوزستان ماهيت شما را روشن خواهد کرد شما فقط بفکر منافع شخصى خود هستيد شما توى استان خودتون فعاليت کنيد منت سر مردم خوزستان نزاريد استقلال انقدر بزرگ هست که نيازى به چکهاى شما ندارد. از اه جوانان بترسيد
استقلال اهوازی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
0
4
با سلام.من یک سوال داشتم.اقای جهانداری این مشکلات حقوقی و اداری که فرمودید که ظاهرا از 5+1 هم پیچیده تر است تا نیم فصل حل میشه؟! تیم نجات پیدا میکنه؟! همه میدانیم که جواب منفی است پس لطف کنید خدمت استاندار عزیز استان برسید و با نظارت و دستور ایشان مشکل را یکبار برای همیشه حل کنید.انشاالله که ما هم از دعواهای شما شفیع زادها و ملکی ها راحت بشیم.لطفا چاپ بفرمایید خوزستان اسپورت.
جعفر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
1
1
اقای جهانداری تو اگه راست میگی برو تو شهرت خدمت بکن بخدا با این حرفات به هیچ جایی نخواهی رسید
عليرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
0
1
آقاي جهانداري توروخدا دست از سر ما و تيم اس اس اهواز برداريد بخدا طاقت اين همه فلاكت و بدبختي رو نداريم.... به همت شما و دوستانتان ديگه هيچي نداريم هيچ!!!! ميفهمي آقاي جهانداري!!!
استاندار محترم مگه اينكه خودش كاري بكنه
فرید لشکرباد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۱
0
0
باسلام بخدا اگه از تماشگران کمک مالی بخواهن ماحاضریم فقد. ملکی جهانداری از تیم دس بکشن خودمان به تیم کمک میکنیم اس اهواز پرطرفدارترین تیم خوزستانه
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها