به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ May 2024 13
کد خبر: ۹۰۱۸
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۰

نحوه صعود و سقوط تیم ها در فوتبال پایه کشور

نحوه صعود و سقوط تیم ها در فوتبال پایه کشور

خوزستان اسپورت- دو تیم انتهایی جداول رده بندی لیگ های برتر فوتبال جوانان و امید کشور به دسته پایین سقوط خواهند کرد.

به گزارش خوزستان اسپورت و به نقل از روابط عمومی فدراسیون فوتبال، رضا عبدی مسئول مسابقات لیگ پایه درباره نحوه صعود و سقوط تیم ها در مسابقات رده سنی پایه عنوان کرد: لیگ برتر جوانان و امیدهای کشور در یگ گروه 12 تیمی به صورت رفت و برگشت انجام می شود که دو تیم به مسابقات لیگ دسته اول امید و جوانان در فصل 95-94 سقوط می کنند.

عبدی ادامه داد: همچنین مسابقات لیگ دسته اول امید و لیگ قهرمانی نونهالان در مرحله اول در چهار گروه به صورت رفت و برگشت انجام می شود و دو تیم از هر گروه  (جمعا 8 تیم) به مرحله دوم صعود می کنند که مسابقات مرحله دوم به صورت ضربدری رفت و برگشت اجرا می شود.

وی در باره مسابقات نونهالان گفت: این رقابتها به صورت مجتمع در دو گروه برگزار می شود و در نهایت 4 تیم به مرحله نهایی صعود می کنند که مرحله پایانی در هر دو لیگ امید و نونهالان به صورت مجتمع برگزار می شود و تیم های اول و دوم به لیگ برتر امید فصل آینده صعود می کنند و در لیگ نونهالان تیم های اول تا سوم کشور مشخص خواهد شد. از هر گروه در مرحله اول یک تیم به مسابقات مناطق فصل 95-94 سقوط می کند و سایر تیم ها بجز تیم های صعود و سقوط کننده سهمیه حضور در مسابقات لیگ دسته اول و نونهالان فصل آینده را دارا هستند.

مسئول مسابقات فوتبال پایه افزود: مسابقات لیگ برتر و دسته اول جوانان در مرحله اول در 5 گروه بصورت رفت و برگشت برگزار و دو تیم از هر گروه (جمعا 10 تیم) به مرحله دوم صعود می کنند. در مرحله دوم در دو گروه 5 تیمی مسابقات را به صورت مجتمع انجام داده و تیم های اول و دوم از هر گروه (جمعا 4 تیم) به مرحله نهایی صعود می کنند که مسابقات مرحله پایانی نیز بصورت مجتمع انجام می شود و در نهایت از لیگ دسته اول تیم های اول و دوم به مسابقات لیگ برتر جوانان در فصل 95-94 صعود می کنند و در لیگ نوجوانان تیم های اول تا سوم کشور مشخص خواهد شد.

رضا عبدی در پایان گفت: از هر گروه در مرحله اول یک تیم به مسابقات مناطق فصل 95-94 سقوط می کنند و سایر تیم ها بجز تیم های صعود و سقوط کننده سهمیه حضور در مسابقات لیگ دسته اول جوانان و نوجوانان فصل آینده را دارا هستند.

پیامک :5000291247
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها