به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ April 2024 26
کد خبر: ۸۸۹۶
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۳
تعداد نظرات: ۱ نظر

18 نکته از 18 دربی سرخابی اهواز

18 نکته از 18 دربی سرخابی اهواز

خوزستان اسپورت- تیم های استقلال اهواز و فولاد خوزستان تاکنون 18 بار در مسابقات رسمی به مصاف هم رفته‌اند.

به گزارش خوزستان اسپورت، تیم های استقلال اهواز و فولاد خوزستان که در تابستان 76 برای نخستین بار در بالاترین لیگ فوتبال ایران (لیگ آزادگان) مقابل هم به میدان رفته بود، عصر فردا پس از 68 ماه بار دیگر در استادیوم تختی اهواز به مصاف هم خواهند رفت.

فولاد و استقلال اهواز این بار در شرایطی مقابل هم قرار خواهند گرفت که برای نخستین بار هر دو تیم باسابقه فوتبال خوزستان بصورت توأمان در قعر جدول رده بندی جاخوش کرده‌اند و یک سال تلخ را برای فوتبالدوستان خوزستان رقم زده‌اند.

18 نکته از 18 رویارویی قبلی تیم های استقلال اهواز و فولاد خوزستان را مرور کنید:

1- فولاد و استقلال اهواز 2 بار در لیگ آزادگان، 2 بار در جام حذفی و 14 بار در لیگ برتر ایران برابر هم قرار گرفته‌اند که سهم فولاد 8 پیروزی و سهم استقلال 5 پیروزی بوده، ضمن اینکه 5 دیدار به نتیجه مساوی انجامیده است.

2- دو تیم اولین بار در روز جمعه 27 تیر 76 روبروی هم قرار گرفتند. فولاد تازه صعود کرده به لیگ آزادگان با مربیگری همایون شاهرخی و استقلال اهواز با مربیگری حسن حبیبی مقابل هم ایستادند. جدال این دو تیم اهوازی با حضور دو مربی سرشناس مکتب پاس در دهه‌های گذشته، به نتیجه مساوی صفر بر صفر انجامید.

3- حسن حبیبی و همایون شاهرخی، اولین مربیان فولاد و استقلال اهواز در دربی سرخابی اهواز، سابقه رهبری تیم ملی ایران را در کارنامه داشته‌اند.

4- اولین گل دربی سرخابی اهواز روز نهم دی 76 توسط افشین حاجی‌پور بازیکن وقت فولاد وارد دروازه استقلال اهواز شد. این دیدار را در نهایت استقلال اهواز با نتیجه 4 بر 3 به سود خود پایان داد.

5- آخرین گل دربی اهواز روز پانزدهم فروردین 89 توسط سجاد فیض اللهی مهاجم سابق فولاد به ثمر رسید. فولاد این بازی را در نهایت یک بر صفر برنده شد.

6- اولین رویارویی دو تیم در لیگ برتر به مهرماه 81 برمی‌گردد که فولاد با نتیجه دو بر یک استقلال را شکست داد. ابتدا داود حقی برای استقلال گل زد اما گل های رضا استواری در نیمه دوم نتیجه را به سود فولاد تغییر داد.

7- هر دو رویارویی دو تیم در جام حذفی به سود فولاد خوزستان خاتمه یافت. فولاد در سال 86 با ضربات پنالتی موفق به حذف استقلال شد و در سال 87 با تک گل اسماعیل شریفات مقابل استقلال اهواز به پیروزی رسید.

8- اسماعیل شریفات تنها بازیکن حاضر در بازی فردا خواهد بود که پیش از این سابقه گلزنی در دربی سرخابی اهواز را داشته است. شریفات دو بار در جام حذفی سال های 86 و 87 با پیراهن فولاد به استقلال گل زد اما در لیگ نهم که در استقلال اهواز عضویت داشت، موفق به گلزنی مقابل فولاد نشد.

9- عادل کلاه‌کج و طالب ریکانی از جمع بازیکنان استقلال سابقه بازی در فولاد را داشته‌اند. ضمن اینکه رضا بهمئی، حمزه خضیراوی، میلاد پاگ پرور و رضا ایار از تیم استقلال اهواز سال گذشته بازیکن تیم امیدهای فولاد بودند.

10- از بین بازیکنان فولاد خوزستان، اسماعیل شریفات و مهدی دغاغله سابقه عضویت در استقلال اهواز را دارا هستند. مهدی دغاغله برخلاف اطلاع رسانی دوستان در سایت ورزش سه، سابقه گلزنی در دربی اهواز مقابل فولاد را نداشته است. آن دغاغله که با پیراهن استقلال اهواز به فولاد گل زده، علیرضا دغاغله بود که در سال 83 به فولاد گل زد.

11- دربی اهواز تاکنون دو گلزن خارجی داشته است. عماد رضا مهاجم عراقی و فابیو جان واریو هافبک برزیلی با پیراهن فولاد به استقلال اهواز گل زده‌اند.

12- لوکا بوناچیچ تنها مربی بوده که هر دو تیم را در دربی اهواز هدایت کرده است. بوناچیچ در لیگ سوم بعنوان سرمربی فولاد به دو نتیجه مساوی برابر استقلال اهواز رسید و سال بعد از آن بعنوان سرمربی استقلال اهواز در مقابل فولاد یک بازی را برد و یک بازی را باخت. البته مجید جلالی هم در دو تیم مربیگری کرده ولی سال 86 که جلالی سرمربی استقلال اهواز بود، فولاد در دسته پایین تر حضور داشت.

13- در 4 تقابل قبلی دو تیم در لیگ برتر و جام حذفی، استقلال اهواز فقط یک گل به فولاد خوزستان زده و فولاد هم در هر یک از این 4 بازی یک بار موفق به گلزنی شده است.

14- تا قبل از 4 تقابل آخر تیم های فولاد خوزستان و استقلال اهواز، تعداد پیروزی‌های هر 2 تیم در دربی اهواز برابر بود اما فولاد با بردن 3 بازی از 4 بازی آخر توانست آمارش مقابل استقلال اهواز را ارتقا ببخشد.

15- استقلال اهواز تاکنون با دو مربی خارجی به نام های لوکا بوناچیچ و مارتیک خاچاطوریان روبروی فولاد بازی کرده است ولی فولاد با هدایت 4 مربی خارجی نظیر وینگو بگوویچ، لوکا بوناچیچ، ملادن فرانچیچ و آگوستو ایناسیو برابر استقلال اهواز به میدان رفته است.

16- هیچ بازیکنی در دربی اهواز سابقه هت تریک نداشته است. هفت بازیکن فولاد و استقلال اهواز اما با پیراهن این دو تیم موفق به ثبت دبل در مقابل هم شده‌اند.

17- صرف نظر از گل های دو تیم در ضربات پنالتی بازی جام حذفی سال 86، استقلال اهواز 26 گل در 18 بازی قبلی به فولاد زده و بازیکنان فولاد هم 27 بار موفق به گشودن دروازه آبی پوشان شده‌اند.

18- نتیجه یک بر صفر، پرتکرارترین نتیجه در مصاف های دو تیم بوده که 4 بار رقم خورده است. میلاد میداودی زننده گل سه امتیازی استقلال اهواز در سال 85 بود، ضمن اینکه فولاد در سه بازی با سه تک گل از اسماعیل شریفات، سعید رمضانی و سجاد فیض اللهی موفق به شکست دادن استقلال اهواز شد.

پیامک :5000291247
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: ۱
علی تابع معتوقی ماهشهر
|
Germany
|
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۸
0
3
مسئولان محترم خوزستان اسپرت ضمن خسته نباشید وتشکر زحمات شما ای کاش عکسهایی از تهامی باپیراهن فولاد و استقلال منتشرکنید
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها