به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ May 2024 20
کد خبر: ۸۳۸۰
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۶
تعداد نظرات: ۲۵ نظر

اژدری‌زاده و اسکوچیچ به بن بست رسیدند

اژدری‌زاده و اسکوچیچ به بن بست رسیدند؟

خوزستان اسپورت- رابطه مدیرعامل و سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان بیش از پیش رو به تیره‌گی گذاشته است.

به گزارش خوزستان اسپورت، در روزهایی که اکثر هواداران تیم فولاد خوزستان در تب و تاب تصویب یا عدم تصویب بودجه باشگاه فولاد برای فصل جدید و تغییرات مدیریتی این باشگاه بودند، دراگان اسکوچیچ از تعطیلات پایان فصل به اهواز بازگشت و برای تعیین تکلیف به دفتر باشگاه فولاد خوزستان رفت.

اعلام موضع رسمی دراگان اسکوچیچ پس از خاتمه جلسه با اعضای جدید هیئت مدیره باشگاه فولاد خوزستان شاید آن چیزی نبود که خیلی‌ها انتظار داشتند. اسکوچیچ شادمان از توافق با هیئت مدیره جدید باشگاه فولاد، از آغاز یک فصل جدید با انرژی مثبت خبر داد و با بی‌اعتنایی از کنار موضوع تغییرات مدیریتی باشگاه فولاد گذشت.

دراگان اسکوچیچ پس از اطمینان از تمدید قراردادش توسط هیئت مدیره جدید فولاد خوزستان با تأکید بر این ادعا که استقلال تهران او را می‌خواهد اما وی در فولاد می‌ماند، مواضع رسمی خود درباره تغییرات مدیریتی باشگاه فولاد خوزستان را در مصاحبه با خبرگزاری ها اعلام کرد.

سرمربی کروات فولاد در تاریخ 27 خرداد 94 در مصاحبه با خبرگزاری فارس، در پاسخ به این سئوال که آیا به خاطر تغییرات مدیریت باشگاه فولاد خوزستان نسبت به ادامه کار در این تیم مردد نشده است، تاکید کرد: خیر. به هیچ وجه مردد نشدم. حوزه کاری بنده در مسائل فنی است و مسائل اداری باشگاه ربطی به من ندارد البته متاسفم که دیگر همکارانی مثل سیف‌الله دهکردی، صیادنژاد و فرهادزاده را در باشگاه فولاد نداریم و جا دارد از آنها هم به خاطر زحماتی که کشیدند، تشکر کنیم. (لینک مصاحبه کامل اسکوچیچ با خبرگزاری فارس)

سرمربی کروات فولاد به همین راحتی از روی مدیران سابق باشگاه فولاد خوزستان عبور کرد و در همان مصاحبه به صراحت اظهار داشت که یک فصل خوب همراه با انرژی مثبت پیش روی فولاد است.

موضع اسکوچیچ در ابتدا از سوی گروهی بعنوان یک موضع حرفه‌ای تلقی شد، چرا که از نظر آنها یک مربی نباید وارد بحث مدیریتی باشگاه شود اما گروهی از منتقدان اسکوچیچ اعتقاد داشتند که این مربی کروات، قرارداد بی‌نظیرش با فولاد را به مسائلی چون نزدیک بودن تفکرات با کادر مدیریتی جدید باشگاه فولاد ترجیح داده است و با آگاهی از این موضوع که حداقل یک تا دو ماه طول می‌کشد تا هیئت مدیره جدید روی امور باشگاه اشراف کامل پیدا کند، سعی دارد تمامی امور نقل و انتقالات تیم فولاد را شخصاً هدایت کند.

یارگیری تیم فولاد در فصل نقل و انتقالات گرچه با انتقادات فراوانی همراه بود، اما دراگان اسکوچیچ به دفاع تمام قد از خریدهای جدیدش می‌پرداخت و حتی در صفحه اجتماعی خویش با تمجید از بازیکنان جدید فولاد، برای منتقدان کری می‌خواند.

نتایج تیم فولاد خوزستان در دیدارهای تدارکاتی پیش فصل هم مزید برعلت شده بود تا کبک دراگان و دوستان حسابی خروس بخواند. چرخ فوتبال اما در مسابقات رسمی برای فولاد نچرخید و رفته رفته لحن صحبت های سرمربی فولاد تغییر کرد.

این تغییر در یک چهارشنبه شب پاییزی در استادیوم آزادی کاملاً توی ذوق هواداران فولاد زد. همه آنهایی که بارها در تیرماه 94 مصاحبه های تمجیدآمیز دراگان اسکوچیچ درباره بازیکنان جدید فولاد خوزستان را خوانده، دیده یا شنیده بودند، بعد از بازی استقلال و فولاد در استادیوم آزادی از صفحات تلویزیون می‌دیدند و می‌شنیدند که دراگان اسکوچیچ در برابر میکروفون مزدک میرزایی ایستاده و از کیفیت پایین بازیکنانی صحبت می‌کند که در این فصل به فولاد آمده‌اند!

او که در تیرماه 94 بارها به تمجید از مدیران جدید باشگاه فولاد خوزستان پرداخته بود، دیشب در مقابل دوربین شبکه سوم تلویزیون ایران در تلاش بود تا همه مشکلات فولاد را بصورت مستقیم یا غیرمستقیم به مدیریت باشگاه فولاد مرتبط کند و هیچ سهمی از این ناکامی بزرگ برای خود کنار نگذارد.

این تغییر موضع آشکار از سوی دراگان اسکوچیچ که در فصل نقل و انتقالات بارها و بارها به تعریف و تمجید از مدیران باشگاه فولاد پرداخته بود، امری عجیب و غیرمنتظره نبوده، چرا که این مربی کروات همانطور که پیش از این اشاره شد، سابقه رد شدن از هیئت مدیره سابق باشگاه فولاد را هم داشته است.
 
حلقه مفقوده این داستان اما موضع رسمی باشگاه فولاد خوزستان است. علیرضا اژدری‌زاده، مدیری که آخرین بار پس از باخت فولاد مقابل سایپا در رسانه‌ها ظاهر شده و به دفاع از دراگان اسکوچیچ پرداخته، مدتی است که مصاحبه رسمی انجام نداده است.

نقل قول هایی از زبان اژدری‌زاده در جلساتی که با هواداران تیم فولاد داشته، تنها اخباری بوده‌اند که طی چند هفته اخیر از طریق رسانه‌ها به هواداران فولاد رسیده‌اند. اخباری که از سوی باشگاه فولاد تأیید یا تکذیب نشده‌اند.

نقل قول های منتشر شده در رسانه‌ها حکایت از آن دارد که علیرضا اژدری‌زاده تمدید قرارداد با دراگان اسکوچیچ را به مدیران پیشین باشگاه منتسب کرده است که اگر اژدری‌زاده چنین صحبتی را مطرح کرده باشد، به معنای اینست که مدیرعامل فولاد با سرمربی این تیم به بن بست رسیده و با مطرح کردن این مسئله که مدیران پیشین باشگاه با اسکوچیچ تمدید قرارداد کرده‌اند، سعی دارد از خود رفع اتهام کند.

این موضوع نشان می‌دهد که ادامه کار دراگان در اهواز، هیچ ارتباطی با اعتقاد فنی باشگاه فولاد به این مربی نداشته و اسکوچیچ فقط به لطف قراردادی که هیچ کس مسئولیت آن را به عهده نگرفته، توانسته بعنوان گرانترین مربی لیگ پانزدهم در باشگاه فولاد بماند.

در این میان، هواداران واقعی تیم فولاد خوزستان، آنهایی که هیچ منفعت مالی از بودن یا نبودن طرفین ماجرا نمی‌برند و بدون نگاه کاسب کارانه به تیم فولاد عشق می‌ورزند، بعنوان بازندگان اصلی این داستان، چشم امید به دخالت مسئولان ارشد استان برای پایان دادن به این بازی خسته کننده دوخته‌اند.

در استانی که اکثر مدیران ارشد آن، از استاندار تا برخی از نمایندگان مجلس، مدیرانی دارای عقبه ورزشی هستند، آیا فریادرسی برای نجات تیم فولاد، قدم پیش می‌گذارد؟

پیامک :5000291247
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: ۲۵
فولاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۴
0
13
از آقای مقتدایی بزرگوار و آقای سید شریف و رییس هیئت فوتبال و تمام عزیزان مسئول استان که در بزرگترین بحران ها همواره حضور سازنده داشته اند خواهش داریم برای حل اساسی مشکل یعنی متقاعد کردن آقای اژدری و اسکوچیچ برای خروج از سمت و بازگرداندن آقای دهکردی تمام تلاش خود را انجام دهند و انصافا با این قضیه با جدیت تمام برخورد کنند .همه چیز مشخص است و فقط انجام چند جابجایی لازم است .
Amin
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۴
3
12
با اینکه طرفدار دهکردی و بازگشت او هستم اما معتقدم او باید در این مدت مصاحبه می کرد و به شفاف سازی برخی از مسائل می پرداخت . اما راهکار قرارداد اسکوچیچ : آقای اژدری شما یه شماره حساب بده فولاد ۶ میلون هوادار داره مطمئن باش پول اسکوچیچ جمع و جور میشه ، بهتر اینه که این تیم که حداقل ۱۰ میلیارد ارزش داره بجز ارزش معنوی نزد مردم خوزستان سقوط بکنه .
فولاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۴
1
7
ایا بهتر نیست حداقل بخاطر شخصیت مقبول آقای دهکردی از ایشون دعوت بشه تا با اسکوچیچ صحبت کنه شاید شخصیت آقای دهکردی و کلام ایشون تاثیر گذار باشه .از مسولان خواهش داریم ما در میانی کنند و آقای دهکردی را برای حل مشکلات به باشگاه ببرند .منظور برکناری اژدری نیست حداقل برای این بحران و در جهت کمک حضور پیدا کند .این یک حرکت بسیار مثبت است اگر مسولان استان انجام دهند البته با جدیت باشد
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۴
0
11
استعفای دسته جمعی بهترین راه حل بود ولی هیچکدومشون حاضر نشدن صندلی رو ول کنن پس بهترین راه اخراج دسته جمعی همه مربیان و مدیران از فولاده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۴
0
10
اواسط هفته آینده =رفتن اسکوچیچ از فولاد
شاید هم زودتر
فولادی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۴
0
10
این مسئولین که من دیدم اگه احساس کنن منصبشون با دخالت در امور باشگاه فولاد به خطر میفته همه چیزو حاشا میکنن . حیف از مردم نجیب این استان که واقعا بین چند نفر لجباز گیر افتادن . کاش مسئولین بجای شعار دادن وحمایت بی مورد قدری واقع بین باشن .
فولادی 65
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۴
0
7
اسکوچیچ استعفا
منصور
|
Kuwait
|
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۴
0
8
ببينم اين آقاي امانتدار كجا تشريف دارند، لاأقل يك بار هم كه شده به اشتباه خود إقرار فرمايند و تصميم بگيرند بخدا در استان خوزستان خيليها حاضرند كمك كنند.
عشق یک کلام فقط فولاد
|
Germany
|
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۴
0
6
موردی که شما خیلی خوب بهش اشاره کردید، گوشزد کردن مسوولیت ،مدیران ومسوولان استان بود. که متاسفانه سکوت آنها همه ما هواداران رو به تعجب فروبرده و غم ما رو از نتایج فولاد دوچندان کرده که باز ممنونم ازشما که این گوشزد رو کردید تا مسوولان بدونندکه در حوزه جوانان 2مساله مهم وحیاتی وجودداره 1- ورزش 2- ازدواج . مسلما بحث ازدواج رو به دلیل پیچیدگیهای خاص و بی ربط بودن میگذاریم کنار ولی مساله ورزش که مستقیم در نشاط و سلامت جامعه وجوانان دخالت داره واز طرفی دراستانی که به جرات میتونم بگم ورزشی ترین مردان وزنان رو داره چرا مسوولین ما اینقدر نسبت به اون بی تفاوتند گویی هیچ اتفاقی نیفتاده؟؟!!! آیا حتما بایستی در ورزشگاه هواداری ازنتایج فولادمحبوب ،سکته بزنه که مسوولین به خودشون بیان؟ آیا حتما بایستی به دلیل عصبی شدن هواداران صندلیها وشیشه ها خوردبشه تا مسوولین به خودشون بیان وحرکتی کنند؟؟! آیا اگه هواداری ازشدت عصبانیت دست به عمل مجرمانه وخطرناکی زدآیابازمسوولین میخواهندروزه سکوت بگیرند؟؟!!! آیا موفقیت فولاددر رده های پایه و دوبارقهرمانی درلیگ برترباعث افتخاربرای آنهانشدپس چراالان فولادعملا داره باخاک یکسان میشه ولی کسی به دادهواداران که درسرماوگرمای آتشین بی مزدومنت حمایتشون رو دریغ نمیکردند،نمیرسه؟؟؟ چرا ؟چرا؟چرا؟ و هزاران سولات بی پاسخ...
عشق یک کلام فقط فولاد
|
Germany
|
۲۳:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۴
0
6
از خوزستان اسپرت خواهش میکنم یکباردیگر مساله استعفای دسته جمعی رو پیش بکشه. وقتی لایقترین مدیرو سالم ترین مربی حی حاضر الان خونه نشستن(دهکردی وفرکی) چرا فولاد برای سقوط بجنگه. از خوزستان اسپرت خواهشمندست باطراحی یک نظرسنجی و وجودگزینه استعفای دسته جمعی برای نجات فولاد ، مسیر بازگشت دهکردی و فرکی رو هموارترکنه. به امیدخدا فولادشایداوج گرفت چون نیم فصل میتونیم بختیار واحمدرو هم اضافه کنیم.
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۴
0
4
کجای دنیا به یک مربی اینقد بها میدن
از یه طرف مسولان بخاطر اینکه پول ندن اخراج نمیکنند
از یه طرف این اجنبی پول پرست و بی تعصب بخاطر پول نمیره حتی اگه آبرو مربیگری و فوتبالیش بره
و اینجا ما باید چوب این کارو بخوریم ما مردمام خوزستان
وگرنه اینا هیچ چیزی ازشون کم نمیشه
خدایا خودت بداد فولاد برس آمین
فولاد خورشید جنوب
|
Germany
|
۲۳:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۴
1
5
قدم اول اخراج اسکوچیچه با این مربی نابود میشیم
پا در میانی اقای دهکردی هم که یکی از هوادارا پیشنهاد کرده بود فکر مناسبیه
باید منیتها رو کنار گذاشت همه باید کمک کنن تیم از این بحران خارج بشه
در بدترین حالت پول اسکوچیچ رو میدیم از شرش خلاص میشیم این همه تیمهای دیگه مربی ایرانی و خارجی اخراج کردن مگه چی شد ؟ اری هان و ژوزه و وینگادا کرانچار و دنیزلی و .....
بابا مگه اسکو کیه به خدا کاپلو هم اخراج کردنش اینقدر سخت نیست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۴
4
5
بهترین راهکار برای استعفای اسکوچیچ اینه که نعیم سعداوی رو بعنوان مدیرفنی بالای سر اسکوچیچ بذارند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۵
1
4
من کارمند صنایع فولادم بجان بچم اگه مستر اسکوچیچ استعفا بده حاضرم با بیست تا از همکارام بریم پیش اژدری زاده باهاش صحبت کنیم که استعفا بده مطمئنا راضی کردن اژدری زاده مشکل نیست و اگه ببینه همه هوادارا ازش میخان که بره همین کارو میکنه. الان که استعفا نمیده بیشتر حالت لجاجته نمیخاد مقابل این مربی کوتاه بیاد
بقول یکی از طرفدارا که گفته بود مثلا اگه اژدری زاده استعفا بده و اسکوچیچ بمونه ، مثلا مهدی دغاغله میشه کریس رونالدو و علی سلیمی میشه بوفون و حسین مالکی میشه لیونل مسی؟؟؟؟
ما هم میدونیم هیچی نمیشن پس رفتن اژدری زاده بدون رفتن اسکوچیچ معنی نداره
فولاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۵
0
5
بعضی از دوستان پیشنهاد پول جمع کردن دادن ولی بقدری این صنایع فولاد پول داره که تو خاور میانه نه تو کل دنیا جز باشگاه هایی است که پشتوانه مالی کهکشانی داره . اینقد داره که میتونه سه تا باشگاه فولاد رو با هزینه خرید تمام بازیکنان بارسلونا و تیم مادریدی و منچستر یونایتد بچرخونه .رقم نجومی سود کارخانه اینو میگه .بحث دستمزد اسکوچیچ و خرید بازیکن خارجی این دست حرف ها مثل پول های تو قلک بچگی ما است.اصولا با فوتبال و مخصوصا فولاد مشکل دارن .
imn
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۵
0
6
بدبختی ما یکی دوتا نیست بهترین مربی دنیا هم بیاد باز بخاطر اکثریت بازیکنان ضعیف فولاد نتیجه نمیگیره بازیکنانی که هیچ موهبت و استعدادی ندارند که بتوان امیدوار بود شکوفا بشن و این یعنی تغییرات باید گسترده باشه از کنار گذاشتن خیلی از بازیکنان تا مربی دروازبانها و بدنساز و کمک مربی و ...تا مدیریت کل باشگاه و اما اقای اسکوچیچ از لحاظ دانش مربیگری در سطح نسبتا خوبی هست ولی از لحاظ بازیکن شناسی واقعا مبتدی هست و این بزرگترین ضعف اسکو هست بجز چاگو و شریفات بقیه بازیکنان فولاد باید کنار گذاشته بشند البته خانزاده و ایمانی هم جای امیدواری دارند که بهتر بشن در کل فولاد نیاز به دروازبان و مدافع اخر و کنار و هافبک دفاعی و هافبک طراح داردو مهاجم کارکشته که نیاز مبرم هست که با این تفاصیل و محقق نشدن این تغییرات ونیازها فولاد متاسفانه صد درصد سقوط میکند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۵
1
4
قرارداد مديريت قبلى منوط به حضور با قدرت خودشان بود و انها هم كاملا به رفتار وى تسلط داشتند. اما در دوران نقل و انتقال و بواسطه استفاده اسكوچيچ و اختيار تام داشتن در يارگيرى و نقش مدیربرنامه وى همه چيز بهم خورد وگرنه اين مربى همان مربى سال قبل است ولى مديريت كسان ناتوان براي پاسخ گرفتن از سرمربى هستند
احسان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۵
0
2
کلا اسکو تو جذب بازیکن ضعیف حتی زمان دهکردی هم بازیکنای بدی رو جذب کرد مگرنه سهمیه ی آسیای رو از دست نمیدادیم امسال که دیگه دهکردی نبود اینم از خدا خواسته هر غلطی دوس داشت انجام داد فرض کنیم از لحاظ فنی خوبه ولی وقتی آدم پاکی نیست بهتره زودتر شوتش کنن بیرون تا تیم به فنا نرفته بزرگ ترین ضعف اژدری اخراج نکردن اسکوچیچ هر چند شاید ضعف نباشه برنامه باشه برا سقوط!!!!!!!
سارا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۵
0
3
بانظر همه ی شما برادران گرامی موافقم ک باید اسکوچیچ واژدری استعفا بدن بنظرمن آقای دهکردی وآقای فرکی خودشون بهترین گزینه برای نجات فولاد هستن شاید آقای فرکی خودش چنتا بازیکن معرفی کنه بنده هم ب عنوان یک دخترخوزستانی از شرایط تیم دوس داشتنی استانم ناراحتم امیدوارم شرایطش بهتر بشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۵
0
2
آیا مسئولین استان فکر نمیکنند که این یک مسئله ملی است .
آیا مسئله ای که تمام مردم یک استان پیگیر جریانات آن هستن و برای آنها اینقدر مهم است نمیتواند برای مردم آن استان ملی باشد .
آیا مسئولین برای این مسئله که برای همه مردم استانشان مهم است اهمیت قائل نمیشنوند .
jafar
|
Switzerland
|
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۵
0
3
خیلی از مردم کشورهای جدا شده از یوگسلاوی سابق و پرتغال آنقدر فقیر و بدبخت هستند که جهت کارهایی مثل سوفوری ؛ ظرف شویی در رستوران ها و هتل ها و نظافت در آپارتمانها و للگی بچه های مردم در سویس مشغولند آنوقت شما انتظار دارید اسکو که در آن بدبختی به دنیا اومده استعفا بده و از یک و نیم میلیارد پول بگذره !!! ایران شده بهشت اسکو و کیروش .
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۵
0
4
با توجه به قرارداد یک طرفه اسکوچیچ ، چه آقای اژدری یا آ اقای دهکردی هرکدام که مقصر هستند باید پاسخگو ی ملت شجاع و قهرمان خوزستان باشند . و ملت فهیم و فوتبال دوست خوزستان از استاندار محترم و سازمان بازرسی استان بخواهند مثل استان اصفهان وارد عمل شوند و جلوی هدر رفت بیت المال ( به نفع اسکوچیچ و دلالان ) و مدیریت ضعیف آقای اژدری و همچنین سقوط فولاد به دسته یک سریعا را بگیرند
افشون
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۵
0
4
آقای استاندار
آقای سید شریف حسینی
سازمان بازرسی استان
به کمک فولاد بیاید ضعف مدیریت و قرارداد یک طرفه با مربی ، فولاد را به ورطه نابودی کشانده ، جوانان خوستانی از این مدیریت نا امید و افسرده شده اند فردا دیر خواهد بود

فردا روز قیامت همه باید پاسخگو باشیم
پدرام اهوازی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
0
1
اسکوچیچ باید اژدری زاده هم با خودش ببره تنهایی فایده نداره بره
بابک
|
United States of America
|
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۳۰
0
0
بخدا خیلی راحت میشود تیم فولاد را زنده کرد آقایان دهکردی و همراهانش را برگردانید و بعد خود آنها تیم را درست میکنند ولی ولی ولی اگر دستهایی بگذارند که این دستها همانهایی بودند که استقلال اهواز را تا نابودی بردند و همین دستها هم در استان هستن و هم بیرون از استان بخدا باور کنید این وقایع عمدی است تا دیر نشده بجنبید والا سرنوشت برق شیراز و نفت آبادان در انتظار فولاد است
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها