به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ May 2024 18
کد خبر: ۸۲۷۶
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۳
تعداد نظرات: ۳ نظر

از افسـوس آبی اهواز تا سقـوط فولاد

از افسـوس آبی اهواز تا سقـوط فولاد

وصال روحانی
یک بحث مهم در فصل جاری لیگ برتر فوتبال کشور که قدری بیش از یک‌سوم مدت آن سپری شده و قدم به یک تعطیلات تازه 19 روزه گذاشته، مساله نمایش ضعیف دو تیم از جمع 3 باشگاه خوزستانی لیگ تا این مقطع از رقابت‌ها است.

اگر استقلال خوزستان با نتایجی تحسین‌برانگیز در رده دوم جدول نشسته و فقط یک شکست را در 11 بازی‌اش متحمل شده، در عوض دو تیم دیگر شهر اهواز، قعرنشین‌های لیگ پانزدهم هستند.

یکی فولاد که وصف کامل آن به کرات آمده است و دیگری استقلال اهواز که آنقدر باخت و گل خورد که چندی پیش عذر سیاوش بختیاری‌زاده را خواست اما علی حنطه هم که جانشین او شد بعد از خرد شدن تیم تازه‌اش به دست استقلال خوزستان در یکی از دربی‌های خوزستان تصریح کرد که اگر مسائل مالی این باشگاه درست نشود، از استقلال اهواز به زودی جدا خواهد شد.

برای استقلال اهواز این دفاعیه وجود دارد که چون بسیار دیر مجوز «لیگ برتر»ی تیم فولاد نوین اهواز را خرید و فرصت اندکی برای تدارک جهت فصل جدید داشت، عملا در دامی بد و مسیری ناهموار افتاد و بعد از شروعی خوب به اصل خویش بازگشت و مکررا شکست خورد و به قعر جدول رفت اما فولاد چه؟

از عرش تا ذیل
تیمی که در لیگ سیزدهم قهرمان شد چرا باید محل شکل‌گیری انواع ضعف‌های تشکیلاتی و اشتباهات بزرگ فنی باشد و با نیافتن پاسخ سوالات پیرامون خود به این روز تیره بیفتد و از عرش به ذیل آید و خیل هوادارانش را غمگین و اعتبار فوتبال خوزستان را مخدوش کند؟

آیا دراگان اسکوچیچ و روش‌هایش دوای دردهای این تیم است یا فقط سازنده مشکلات بعدی در فصلی که به رغم پیروزی اخیر برابر سیاه‌جامگان هیچ چیز آن برای فولادی‌ها درست پیش نرفته و شکست روز شنبه برابر ملوان یک بار دیگر بحران را به این باشگاه بازگردانده است؟

توضیحات باورنکردنی
در این میان دفاعیات اسکوچیچ از خودش نیز غیرقابل باور می‌نماید و او بیشتر از مشکلات روحی و فکری شاگردانش به عنوان دلایل توقف‌های تیم خود یاد کرده است.

شاید برخی اتفاقات مثل آسیب‌دیدگی شدید یوسف وکیا که این مدافع تیم ملی امید را برای ماه‌ها حاشیه‌نشین و از باز‌ی‌های فولاد دور کرد، از بداقبالی‌های فولاد و از عدم سازگاری‌های «زمانه» با این تیم بوده باشد اما اسکوچیچ وقت به اندازه کافی داشت تا تیمی بهتر را برای فصل جاری تدارک ببیند و این کار را نکرد و در دو فصل اخیر با برخی نیروهای خودی نیز درافتاده که محمد قاضی در جمع بازیکنان و نعیم سعداوی در کادر فنی از آن دست هستند و هر دوی آنها را از فولاد دور ساخت.

اسکوچیچ از حاشیه‌ امنیتی‌ در اهواز بهره‌مند بوده که شاید دلایل مالی و قرارداد کلان او پدیدآورنده آن بوده باشد اما به نظر می‌رسد این دلایل چنان بلای جان فولاد شده که دیر یا زود به جدایی دو طرف منجر شود و زمان آن را البته اولین نتایج بعدی این تیم مشخص خواهد ساخت.

در مورد استقلال اهواز هم شرایط بسیار تیره و روزگار نامساعد، آبستن حوادث بعدی است و با اینکه این تیم در هفته یازدهم لیگ سپاهان را با تساوی یک – یک متوقف کرد اما این روزها، طلایی‌های اصفهان رونق و شکوه گذشته را ندارند و به ندرت پیروز می‌شوند و آمار لیگ امسال و دستاوردهای آبی‌های اهواز، بیشتر از هر چیز دیگری حقایق کار این تیم را که صاحب بدترین خطوط دفاعی و حمله لیگ است به نمایش می‌گذارد.

اگر از خود نپرسند...
اینکه چرا در عین درخشش تیم تحت هدایت ویسی دو تیم دیگر خوزستانی و بخصوص فولاد قهرمان دو دوره لیگ اینقدر بد کار می‌کنند، در درجه اول از کار ضعیف و تدارکات ناقص و برنامه‌های ضعیف خودشان نشأت می‌گیرد و از اینکه به هیچ روی آماده کارزار نبوده‌اند.

اگر استقلال اهواز این افسوس را ندارد که در عین داشتن یک تیم کاری و پرسنل برجسته و نفرات قوی به این روز افتاده و از کمبود ستاره و متوسط بودن تعدادی از بازیکنانش رنج می برد، احساس دریغ و افسوس به وضوح و فراوان در اردوی فولادی‌ها هست زیرا مهره‌های کارساز متعددی دارند و با مساله فقدان بازیگران برجسته روبه‌رو نیستند و با این اوصاف عجیب است اگر از خودشان نپرسند چرا 7 بازی از 11 بازی خود را باخته‌اند و فقط دو فصل بعد از قهرمانی پرشکوه‌شان در لیگ برتر سیزدهم، کاندیدای سقوط به دسته‌ای پایین‌تر هستند.

پیامک :5000291247
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: ۳
فولاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۱
0
0
اسکوچیچ بهتر از همه میدونه با این تیم سقوط وحشتناک خواهد داشت شاید نتونه بیشتر از 10 امتیاز بگیره و سقوط کنه ولی اونقدر که اسکوچیچ داره از ترفند و نقشه استفاده می کنه و اهرم فشار شده تا اخراجش کنن باشگاه هیچ سیاست و راهی برای اعمال فشار طرح نکرده الان فرصت مناسبی است تا در طول تعطیلات حسابی فشار سنگینی بر اسکوچیچ اعمال کنن . از بازی استقلال تهران به بعد باید باشگاه بره رو اعصاب اسکوچیچ .
فولاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۱
0
1
اسکوچیچ بهتر از همه میدونه با این تیم سقوط وحشتناک خواهد داشت شاید نتونه بیشتر از 10 امتیاز بگیره و سقوط کنه ولی اونقدر که اسکوچیچ داره از ترفند و نقشه استفاده می کنه و اهرم فشار شده تا اخراجش کنن باشگاه هیچ سیاست و راهی برای اعمال فشار طرح نکرده الان فرصت مناسبی است تا در طول تعطیلات حسابی فشار سنگینی بر اسکوچیچ اعمال کنن . از بازی استقلال تهران به بعد باید باشگاه بره رو اعصاب اسکوچیچ .
سارا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۲
0
0
شماها چرا فقط ازاسکوچیچ حرف میزنین باور کنین مدیریت مشکل داره چرا سال قبل عملکرد بهتری داشت درسته بازیکنای خوبی نگرفت اونا میدونن ک تیم درحال سقوطه اما هیچ کاری نمیکنن اسکوچیچ هم فردا پولشو میگیره میره کشورش
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها