به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ May 2024 20
کد خبر: ۷۶۸۸
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۰
تعداد نظرات: ۶ نظر

داستان بخشیدن پول قرارداد اسکوچیچ به فولاد

داستان قسط پایانی قرارداد فولاد – اسکوچیچ: دلارهایی که از ایران خارج نشدند!

خوزستان اسپورت- عضو سابق هیئت مدیره باشگاه فولاد خوزستان در رابطه با صحبت مطرح شده از سوی دراگان اسکوچیچ مبنی بر نگرفتن بخشی از قرارداد فصل گذشته شفاف سازی کرد.

به گزارش خوزستان اسپورت، دراگان اسکوچیچ چندی قبل در تلویزیون مرکز خوزستان حضور پیدا کرد و در بخشی از صحبت هایش اظهار داشت که در خاتمه فصل گذشته لیگ برتر از گرفتن بخشی از مبلغ قراردادش صرف نظر کرده تا باشگاه فولاد بتواند با این پول اقدام به تمدید قرارداد بازیکنان خارجی نظیر لئونارد مساریچ، ماتیاس چاگو و آلویس نانگ کند.

یکی از اعضای سابق هیئت مدیره فولاد خوزستان که قبل از شروع فصل جدید به همراه دیگر اعضای هیئت مدیره این باشگاه استعفا کرده بود، با توجه به شک و شبهات و بحث هایی که طی روزهای گذشته در محافل ورزشی استان پیرامون بخشش پول قرارداد دراگان اسکوچیچ به منظور کمک به باشگاه فولاد ایجاد شده بود، توضیحاتی را به خوزستان اسپورت ارائه کرد.

اصل داستان دلارهای اسکوچیچ
عضو سابق هیئت مدیره باشگاه فولاد خوزستان در این رابطه به خوزستان اسپورت گفت: «حدود 10 روز مانده با پایان فصل گذشته بود که قرارداد دراگان اسکوچیچ و باشگاه فولاد تمدید شد. یکی از درخواست های اسکوچیچ این بود که قبل از خاتمه فصل و سفر ایشان به کرواسی، باقی مانده مبلغ قرارداد سال گذشته را به وی پرداخت کنیم. با وجودی که 20 درصد پایانی مبلغ قراردادها در خاتمه فصل پرداخت می‌شود، با درخواست اسکوچیچ موافقت و مقرر شد قبل از سفر به تهران و عزیمت به قم جهت دیدار هفته آخر با صبای قم، قسط پایانی قرارداد سال گذشته اسکوچیچ را پرداخت کنیم.»

وی ادامه داد: «باشگاه فولاد خوزستان هر میزان از مبالغ قراردادهای بازیکنان و مربیان ایرانی تیم را به حساب بانکی آنها نزد بانک صادرات واریز می‌کند، اما در خصوص بازیکنان و مربیان خارجی قضیه تفاوت دارد. برای این دوستان ابتدا ارز تهیه شده و سپس در قبال دریافت رسید بصورت نقدی تحویل آنها می‌شود. گاهی اوقات هم پیش می‌آید که بازیکن یا مربی خارجی پس از دریافت پول آن را بصورت امانت نزد حسابداری باشگاه می‌گذارد و رسید دریافت می‌کند تا هنگام عزیمت به کشورش این پول را به همراه ببرد.»

عضو سابق هیئت مدیره فولاد افزود: «قسط پایانی مبلغ قرارداد سال گذشته اسکوچیچ پس از تبدیل به دلار تحویل ایشان گردید و این مربی هم رسید مربوطه را امضا کرد. در همان زمان بود که قراردادهای داخلی بازیکنان خارجی برای فصل جدید را آماده کردیم و به آنها گفتیم بخشی از قسط پایانی مربوط به قرارداد فصل گذشته آنها را بصورت نقد پرداخت می‌کنیم و بخشی از آن را پس از خاتمه تعطیلات پایان فصل و بازگشت این بازیکنان به ایران پرداخت خواهیم کرد اما یکی دو نفر از بازیکنان خارجی گفتند به پول نیاز دارند و تقاضا کردند که با آنها تسویه حساب کامل شود. تیم در آستانه عزیمت به تهران و بازی مقابل صبای قم بود. در همان شرایط برای تهیه مبلغ مربوط به قسط پایانی قرارداد این بازیکنان اقدام کردیم اما از شرکت فولاد به ما اعلام کردند حداقل 4-5 روز دیگر این پول به باشگاه می‌رسد، در حالی که زمان بلیت عزیمت بازیکنان خارجی برای روز بعد از بازی فولاد و صبا بود و فقط سه روز زمان داشتیم.»

وی در ادامه به خوزستان اسپورت گفت: «دراگان اسکوچیچ که متوجه موضوع شده بود، اعلام کرد می‌تواند بخشی از قسط پایانی قراردادش را به باشگاه فولاد پس بدهد تا به این بازیکنان پرداخت شود و هر وقت از کرواسی به ایران برگشت، این پول را دوباره از باشگاه دریافت کند. در نهایت هم بخشی از قسط آخر قرارداد اسکوچیچ تحویل باشگاه شد تا پس از تعطیلات پایان فصل و بازگشت به ایران این پول را از باشگاه دریافت کند. بدین ترتیب موضوع خاتمه پیدا کرد و روز بعد از آن هم اعضای تیم فولاد راهی تهران شدند تا به شهر قم بروند و با تیم صبای قم بازی کنند.»

دلارها از ایران خارج نشدند!
اما اتفاق جالب، دو - سه روز بعد از آن رخ داده است. اتفاقی که باعث شد دلارهای موردنظر در ایران بماند و از کشور خارج نشود!

عضو سابق هیئت مدیره باشگاه فولاد خوزستان به خوزستان اسپورت توضیح داد: «زمان پرواز دراگان اسکوچیچ برای بعد از بازی فولاد با صبای قم بود و این مربی ایران را طبق برنامه ترک کرد تا استراحت پایان فصل را سپری کند ولی تاریخ پرواز سه بازیکن خارجی تیم فولاد برای روز بعد از بازی بود و آنها پس از انجام بازی فولاد و صبای قم یک شب را در تهران سپری کردند. وقتی این بازیکنان در روز بعد به فرودگاه امام مراجعه می‌کنند تا از کشور خارج شوند، آلویس نانگ و ماتیاس چاگو، دلارهایشان را درون ساک ورزشی خود تحویل قسمت بار می‌دهند و سوار هواپیما می‌شوند اما لئونارد مساریچ که همه دلارهایش را به همراه داشت، توسط پلیس فرودگاه متوقف می‌شود.»

وی ادامه داد: «پلیس فرودگاه به لئونارد مساریچ توضیح می‌دهد که طبق قوانین جاری کشورمان، هر مسافری که قصد خروج از ایران را داشته باشد، می تواند تا میزان مشخصی ارز را از کشور خارج کند. لئونارد مساریچ پس از اطلاع از موضوع بلافاصله با نماینده باشگاه فولاد تماس می‌گیرد و پس از حضور نماینده باشگاه فولاد در فرودگاه امام، دلارها را تحویل وی می‌دهد تا این پول به اهواز فرستاده شود و در گاوصندوق باشگاه فولاد به رسم امانت نگهداری شود. نماینده باشگاه فولاد هم این کار را انجام می‌دهد و پول مساریچ تا زمان بازگشت وی از کرواسی به رسم امانت در گاوصندوق باشگاه می‌ماند.»

عضو سابق هیئت مدیره باشگاه فولاد خوزستان افزود: «قبل از بازگشت مربیان و بازیکنان خارجی فولاد خوزستان به ایران بود که استعفا کردیم ولی بر حسب وظیفه اخلاقی پیگیر موضوع مربوط به پول امانتی  لئونارد مساریچ شدیم. همانطور که پیش بینی می کردیم، حسابداری باشگاه فولاد خوزستان پس از بازگشت مساریچ این پول که بابت آن هیچ رسیدی هم نزد بازیکن مذکور نبوده را تقدیم وی کرده بود تا اصل امانتداری را رعایت کرده باشد.»

وی در پایان صحبت هایش در رابطه با اینکه آیا این موضوع که دراگان اسکوچیچ آن بخش از قسط پایانی قراردادش را به باشگاه فولاد خوزستان بخشیده است، به خوزستان اسپورت توضیح داد: «اصلاً چنین بحثی مطرح نبوده و دلیلی برای این کار وجود نداشته است. دراگان اسکوچیچ در راستای اجرای درخواست بازیکنان خارجی اعلام کرد بخشی از قسط پایانی قراردادش را به این بازیکنان می‌دهد و پس از بازگشت از تعطیلات تابستانی این پول را از باشگاه می‌گیرد. با اینکه بازگشت اسکوچیچ به ایران در زمانی اتفاق افتاد که تغییر و تحولات مدیریتی در باشگاه فولاد انجام شده بود اما قطعاً باشگاه فولاد مطابق با قراردادهای ثبت شده عمل می‌کند. اگر پول دراگان اسکوچیچ تاکنون پرداخت نشده باشد، وی می‌تواند این موضوع را بصورت رسمی اعلام کند تا باشگاه فولاد پول وی را بپردازد. در مجموع بگویم که کار اسکوچیچ در راستای اجرای درخواست بازیکنان خارجی تیم فولاد قابل تقدیر بوده و دلیلی وجود نداشت که پول این مربی به او پس داده نشود.»

پیامک :5000291247
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: ۶
فولادی 65
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۰
1
5
ایشون خواسته لطف کنه منت گذاشته همه میدونن فولاد خوش حساب ترین باشگاه ایران وتا بحال هیچ بدهی به بازیکن ومربی نداشته تواین سال ها. اگه پول نانگ نمی دادیم، مجبور می شد قراردادش تمدید کنه که پول فصل پیشش بگیره ولی این کار نکرد باشگاه
سجاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۰
0
4
تعجبم از اژدری زادست چرا همون موقع جواب نداد که مردم در جریان قرار بگیرند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۰
0
1
آیا بنظر شما اگر این پول بعد از رجوع اسکوچیچ از کرواسی به او داده شده بود دلیل سکوت مسئولین باشگاه بعد از صحبتهای ایشان مبنی بر اینکه او مقداری از پول قرارداد خودش را به باشگاه بخشیده است چیست؟و دوم اینکه آیا ممکن است با توچه به اینکه این عضو سابق باشگاه از مسائل بعد از استعفا خبر ندارد واقعا اسکوچیچ آن پول را نگرفته باشد که البته خیلی بعید بنظر میرسد در نهایت یا خود اژدری زاده و یا مسئول روابط عمومی باید توضیح دهند که متاسفانه هر دوی آنها سکوت را انتخاب کرده اند و انتظار حرف زدن این عضو سابق باشگاه را نداشتن چون هر سه عضو هیئت مدیره سابق باشگاه از بعد از استعفا تاکنون بخاطر مصلحت تیم هیچ موقع اقدام به مصاحبه نکردن .
عشق یک کلام فقط فولاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۰
2
5
حضور50هزارنفری دربازی باتراکتوروحمایت از بازگشت دهکردی"، اولین وآخرین راه نجات فولاد. هواداران دلسوز وفهیم، لطفا باهمین نظر تبلیغ کنید .
نوید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۰
0
4
آقای اژدری زاده باید توضیح بده که مشخص بشه پول اسکوچیچ ارجاع شده یا نه
فولادی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۰
1
0
خدارا شکر باشگاه فولاد منبع خبره اسکو واژدری که همیشه دوست دارن تیتر درشت رسانه ها باشند به نظر حرفا اسکو درسته با شناختی که از اژدری داریم چون همیشه در حال صرفه جویی در هزینه هاست مثل کم کردن قرارداد بازیکنا اقای مدیر عامل پولشو بده .
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها