به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ April 2024 26
کد خبر: ۷۰۶
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۳

گزارش ویژه: شاهکار جدید در پرونده سربازان


با آغاز دور جدید بررسی کارت های معافیت از سربازی بازیکنان فوتبال ایران، زوایای تازه ای در این پرونده قطور گشوده شده است.

به گزارش خوزستان اسپورت، سازمان وظیفه عمومی کشور پس از پیش بردن مراحل بررسی کارت معافیت بازیکنان شاغل در لیگ برتر و دسته اول فوتبال ایران، پرونده جدیدی را گشوده تا کارت های معافیت از سربازی بازیکنان حاضر در لیگ های دسته دوم و سوم فوتبال ایران را مورد بررسی قرار دهد.

پس از ارسال نامه کتبی سازمان وظیفه عمومی کشور به آدرس منازل بازیکنان معاف شده، این بازیکنان موظف می شوند که ظرف مدت 10 روز با به همراه داشتن اصل کارت معافیت به حوزه نظام وظیفه شهر صادر کننده کارت مراجعه کرده و کارت معافیت خود را جهت بررسی اولیه تحویل مقامات حوزه های نظام وظیفه شهرستان ها دهند. حوزه های نظام وظیفه شهرهای مختلف ایران در همان روزهای ابتدایی جمع آوری کارت معافیت بازیکنان شاغل در لیگ های دسته دوم و سوم، به موارد جالبی برخورد کرده اند که نمایانگر زوایای جدیدی از تخلفات است.

به گزارش خوزستان اسپورت، در حالی که برخی از فوتبالیست های معاف شده خوزستانی به دلیل چند ماه اضافه کردن سوابق رزمندگی پدرانشان از طریق غیر واقعی، با تنبیهات سنگین مسئولان و انتقادات شدید اکثر رسانه ها روبرو شده اند، در سایر استان ها مواردی وجود داشته که در نوع خود کم نظیر است. به عنوان مثال، سه بازیکن عضو یکی از تیم های لیگ دسته دوم ایران، معافیت های پزشکی خود را براساس بیماری و نارسایی هایی دریافت کرده اند که اگر واقعیت داشتند، این بازیکنان قادر به حضور در تمرینات و مسابقات ورزشی سنگین نبودند.

نارسایی شدید قلبی، دلیل صدور کارت معافیت از سربازی یکی از این سه بازیکن است. بازیکنی که از ناحیه قلب مشکل دارد و نمی تواند سربازی برود اما در لیگ 2 بازی می کند. همبازی این بیمار قلبی نیز به دلیل مشکل حاد بینایی از خدمت سربازی معاف شده است. طبق مدارک ارائه شده به حوزه نظام وظیفه شهر صادر کننده کارت معافیت، مشکل بینایی این بازیکن به حدی بوده که نمی توانسته دوره خدمت سربازی را سپری کند ولی او نیز در لیگ 2 به میدان می رود.

اما شاید جالب ترین نمونه موجود در این تیم که احتمالاً در بین همه فوتبالیست های معاف شده ایرانی نتوان نظیری برای آن پیدا کرد، بازیکنی است که به دلیل انگشتان اضافی در پاهایش از خدمت سربازی معاف شده است. مدارک ارائه شده برای صدور کارت معافیت بازیکن مزبور حکایت از وجود انگشتان اضافی در هر یک از پاهای این فوتبالیست ایرانی دارد ولی تعداد انگشتانی که همبازیان این بازیکن در پاهای او دیده اند، از 5 انگشت در هر کدام از پاها تجاوز نمی کند!

با توجه به اینکه مهلت 10 روزه سازمان وظیفه عمومی کشور به فوتبالیست های معاف شده برای تحویل دادن کارت معافیت های صادر شده هنوز خاتمه نیافته است، انتظار می رود که پس از طی شدن مراحل اولیه در شهرستان ها و ارسال مدارک به تهران، نمونه های جدید دیگری در بررسی های مسئولان به دست بیاید و به اطلاع رسانه ها برسد.

لازم به ذکر است: تیمی که دارای بازیکنانی با انگشتان اضافی و مشکلات قلبی و بینایی بوده، یک تیم غیر خوزستانی حاضر در مسابقات فصل جاری لیگ دسته دوم فوتبال ایران می باشد.


پیامک :5000291247
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها