به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ May 2024 06
کد خبر: ۷۰۲۲
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۴
تعداد نظرات: ۳ نظر

اجحاف تیم‌های نظامی به تیم‌های سازنده

اجحاف تیم‌های نظامی به تیم‌های سازنده

خوزستان اسپورت- در لیگ برتر باشگاه‌های معدودی هستند که چرخه ساختن بازیکن را زنده نگه داشته‌اند اما بازیکنان تیمشان در بهترین سن بهره‌بردای مجبور هستند به تیم‌های نظامی بروند

به گزارش خوزستان اسپورت و به نقل از نسیم، سازمان نظام وظیفه همچنان به استفاده تیم‌های نظامی از بازیکنان سرباز و ضرری که به باشگاه‌های بازیکن‌‍ ساز می‌زند بی توجه است. با توجه به اعتراض‌های کارلوس کی‌روش در مورد عدم اجازه سازمان نظام وظیفه به حضور سربازهای متخلف برای خارج شدن از کشور، دوباره پای این سازمان به ماجراهای فوتبالی باز شده است. البته نامه انتقاد آمیز گودرزی، وزیر ورزش و جوانان به سرلشکر فیروزآبادی، رئیس کل ستاد نیروهای مسلح هم باعث شده تا بار دیگر صحبت در مورد بازیکنان که کارت پایان خدمت جعلی داشته‌اند باز شود.

اما در تمام این یک سال که در رسانه‌ها به ماجرای سربازهای متخلف پرداخته شده است، کمتر این سوال مطرح شده است که تکلیف باشگاه‌های بازیکن ساز چه می شود؟

در لیگ برتر باشگاه‌های معدودی هستند که چرخه ساختن بازیکن را زنده نگه داشته اند اما آنها با یک مشکل مهم روبرو شده اند و آن هم این است که این بازیکنان در بهترین سن بهره بردای مجبور هستند به تیم های نظامی بروند و در عمل زحمت های چندین ساله باشگاه های بازیکن ساز از بین می رود. این باشگاه ها نه می توانند از بازیکنان شان بازی بگیرند و نه از جدایی آنها پولی نصیب شان می شود.

این موضوعی است که قرار بود در برنامه نود هفته قبل با حضور مجید جلالی سرمربی سایپا، سردار بارن چشمه رئیس تربیت بدنی کل نیروهای مسلح و سردار کمالی جانشین منابع انسانی کل نیروهای مسلح به آن رسیدگی شود اما فقط جلالی در برنامه حضور پیدا کرد.

دلیل غیبت در برنامه نود چه بود؟
شاید اولین موضوعی که در مورد غیبت ناگهانی کمالی و باران چشمه در برنامه نود هفته قبل به ذهن ها می آید این موضوع باشد که آنها دوست ندارند از موضع خود سر بازیکنان سرباز کوتاه بیایند. سال ها است که این بحث مطرح شده است که دادن بازیکنان سرباز به تیم های نظامی چرخه بازیکن سازی را نابود می‌کنند اما تا حالا هیچ کدام از مسئولان سازمان نظام وظیفه حاضر نشده اند  بنشینند و در مورد دلیل اجرای این قانون پاسخ روشنی بدهند.

وقتی از کمالی در مورد غیبتش در برنامه نود سوال کردیم، او حاضر نشد جواب روشنی در این باره بدهد: این که ما به صورت ناگهانی از حضور در برنامه نود منصرف شدیم، قطعا دلیل دارد اما دلیلی ندارد که آن را رسانه‌ای کنیم. ما حتما به مسئولان این برنامه توضیح می دهیم که چرا در برنامه شرکت نکردیم اما آن را رسانه ای نمی کنیم.

تیم‌های نظامی، حق سایر باشگاه‌ها را پایمال می کنند؟
اینکه تیم‌های نظامی این اجازه را دارند که ستاره‌های سایر تیم ها که به سن سربازی رسیده اند را جذب کند، به نوعی اجحاف در حق سایر باشگاه‌های لیگ برتری است. از باشگاه‌های بازیکن‌ساز که حق شان به راحتی پایمال می‌شود که بگذریم، تیم‌های نظامی این فرصت را دارند که با صرف کمترین هزینه ممکن ستاره های لیگ را در اختیار بگیرند، این در حالی است که تیم‌های دیگر این شرایط را ندارند و به نوعی تیم های نظامی شرایط بهتری از رقبای خود دارند.

با این شرایط حالا سازمان نظام وظیفه باید راهکار جدیدی را برای بازیکنانی در نظر بگیرد که به سن سربازی می رسند تا هم حق باشگاه های بازیکنان ساز پایمال نشود و هم تیم های لیگ برتر در شرایطی برابر با هم رقابت کنند.

سردار کمالی در این باره هم می‌گوید: الان دوست ندارم در مورد شرایط استفاده تیم‌های نظامی در مورد بازیکنان سرباز صحبت کنم چون این یک بحث مفصل است. اما ما قصد داریم به زودی جلسه برگزار کنیم و به صورت مفصل در این باره بحث کنیم. به هرحال ما در این جلسه می‌توانیم صحبت باشگاه‌ها را بشنویم و شرایط باشگاه‌های دیگر را هم مورد بررسی قرار بدهیم. ما همان کاری را انجام می‌دهیم که قانون به ما تحمیل کرده است.

چقدر احتمال تغییر قانون وجود دارد؟
با اتفاق هایی که در این مدت افتاده است، حالا همه در انتظار نظر سازمان نظام وظیفه هستند و این که آیا آنها حاضر می شوند شرایط استفاده از بازیکنان سرباز را به خاطر مصالح فوتبال تغییر بدهند یا نه.

جانشین منابع انسانی ستاد کل نیروهای مصلح در این باره می گوید: این قانون حکم کلی نظام است و ما نمی توانیم تغییری در آن بدهیم. در جلسه ای هم که قرار است برگزار کنیم، مطمئنا ما باشگاه ها را برای اجرای این قانون مجاب می کنیم.

او در پایان گفت: من می‌بینم که آقای جلالی به این قانون اعتراض دارد. خود ایشان سابقه مربیگری را در تیم های نظامی دارد و من بعید می دانم آقای جلالی زمانی که در این تیم ها مربیگری می کرد نسبت به این قانون معترض بوده باشد. به هرحال چون الان شرایط کمی برایش فرق کرده است از این قانون انتقاد می کند که به نظرم کار درستی نیست.

برچسب ها: بازیکنان سرباز
پیامک :5000291247
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: ۳
داود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
0
5
همین جمله پایانی ایشون نشان از میزان تأمل و فکر و نظر کارشناسی در مورد این موضوع دارد، بنظرم میشه پیشنهاد داد سالانه مربیان تیم های نظامی هم مجبوری باشه یعنی امسال جلالی مجبور باشه سرمربی تراکتورباشه، سال بعد قلعه نوعی، سال بعد سال بعد سال بعد، اونوقت دیگه هیچکدوم از این مربی ها هم اعتراض نمی کنن، واقعا که چه طر فکر جالبی، چون خود جلالی یه مدت سرمربی بوده و اعتراض نداشته پس الان هم نباید اعتراض کنی، مثل اینه که بگیم اگه یه نفر یه بار دزدی کردی و جریمه ای براش بریده نشد پس دزدی ایراد نداره مهم اینه که هر فردی بتونه دزدی کنه، اون کسی هم که یه بار دزدی کرد دیگه حق اعتراض نداره، مثل اینکه از نظر ایشون تنها کسی که این وسط اعتراض داره و متضرر می شه آقای جلالیه، آقا من هوادار که نمی خوام سروش رفیعی بره تراکتور بازی کنه چکار باید کنم، شاید هم نظر ایشون این باشه که منم برم هوادار تراکتور بشم، سال بعد هم اگه بازیکنای مثلا الومینیم اراک رفت سرباز شدن تو تراکتور مردم اراک باید طرفدار تراکتور بشن، سال بعد هم اگه بازیکنای خیبر خرم آباد رفتن سرباز شدن تو تراکتور مردوم خرم آباد باید هوادار تارکتور بشن، راستی یه سئوال دیگه ما امسال بخاطر سروش باید طرفدار تراکتور باشیم یا بخاطر افشین طرفدار ملوان؟ اصلا می خواین به آقای سردار کمالی بگین کل تیم ها تعطیل بشن مردم یه عدشون بشن طرفدار تراکتور یه عده هم طرفدار ملوان، ... شاید بالاخره یکی از این دو تیم قهرمان شدند و دوستان به آرزوی دیرینه خود رسیدنند، فجر و نیروی زمینی که نابود شدند ببینیم با این سیاستاشون این دو تیم هم نابود می شن یا نه.
حسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
0
0
آقا تا الآن خوزستان محرومیت جنگ تحمیلی را یدک می‌کشد
خوزستان سرزمین جنگ و محرومیت هست
چرا حق استفاده از سهمیه سر باز نداشته باشه

مسولین با ید همت کنند

یا علی مدد
پاسخ ها
امید
| Seychelles |
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
کدوم مسئول رو دقیقا میگید؟
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها