به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ May 2024 20
کد خبر: ۶۹۵
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۸

مؤمنی: نمی‌دانم ملاک دعوت به تیم ملی چیست

کریم عزیزنژاد
یکی از بازیکنانی که فصل خوبی را در استقلال خوزستان سپری کرده، مهاجم شماره 10 این تیم است.
مهدی مؤمنی در این فصل از نظر آماری عملکرد قابل قبولی در ترکیب تیم آبی پوش اهواز داشته و در آنالیز برنامه 90 هفته گذشته به عنوان بهترین بازیکن مسابقه پرگل تیم های استقلال خوزستان و استقلال تهران انتخاب شد.
مؤمنی از جمله بازیکنانی است که انتظار داشته نام خود را در بین بازیکنان دعوت شده به اردوی تیم ملی ببیند ولی از آن جا که در دوره مربی گری کالوس کی روش در ایران، توانایی های فنی و آمادگی بازیکنان، تنها ملاک دعوت به تیم ملی نبوده است، انتظار مؤمنی به نتیجه نرسید و این بازیکن به تیم ملی دعوت نشد. مصاحبه مهدی مؤمنی با خوزستان اسپورت را بخوانید.

نیم فصل اول لیگ را چگونه دیدید؟
نسبت به سال گذشته از لحاظ آماری و گل های زده کیفیت بهتری را در لیگ مشاهده کردیم ولی مشکلاتی که در بقیه زمینه ها ایجاد شد، روی کیفیت لیگ تأثیر گذاشت.

عملکرد تیم خودتان راضی کننده بود؟
راستش در هفته های ابتدایی خوب نبودیم. به نظرم گرمای تابستان اهواز روی کیفیت فنی تیم ما تأثیر منفی گذاشته بود ولی از هفته ششم به بعد روند استقلال خوزستان بهتر شد. اگر نیم فصل اول را به چند بخش تقسیم کنید می بینید که تیم ما در سه هفته اول فقط سه امتیاز گرفت. در پنج بازی بعد از آن پنج امتیاز کسب کردیم و در پنج هفته آخر هشت امتیاز گرفتیم. این نشان می دهد که استقلال خوزستان رفته رفته بهتر شد.

و حضور بازیکنان جدید در بهتر شدن تیم شما تأثیر داشت؟
بله. ما در ابتدای فصل کمی مشکل گلزنی داشتیم ولی با آمدن سیدصالحی در بخش تهاجمی بهتر شدیم و در هفته های اخیر آمار گلزنی بالایی داشتیم. البته در بخش دفاعی ضعف هایی داریم که مسئولان تیم تصمیم گرفته اند یک مدافع راست و یک هافبک دفاعی را جذب کنند.

آیا عملکردی که به آن اشاره داشتید همان چیزی بوده که باشگاه در ابتدای فصل انتظار داشته است؟
خیر. انتظار باشگاه بیشتر بود. ما باید جزو شش تیم بالای جدول قرار می گرفتیم. البته در نظر بگیرید که بدشانسی هم آوردیم. در سه بازی که باید مساوی می شد، بازنده شدیم و سه مسابقه را که استحقاق پیروزی داشتیم، با تساوی تمام کردیم.

تعطیلی 50 روزه لیگ روی روند تیم شما تأثیر مثبت خواهد داشت یا منفی؟
قطعاً تأثیر منفی دارد. من نمی دانم کجای دنیا برای تیم ملی لیگ آن کشور را 50 روز تعطیل می کنند؟! من خودم را مثال می زنم. هفته ها تلاش کردم تا به آمادگی کامل برسم و دیدید که در هفته های اخیر عملکردم چگونه بود ولی حالا با تعطیلی لیگ مجبوریم دوباره دوره بدنسازی را طی کنیم و مشخص نیست که بعد از خاتمه تعطیلات از نظر جسمانی در چه شرایطی باشیم.

مهدی مؤمنی: نمی دانم ملاک دعوت به تیم ملی چیست/گرمای اهواز به ما ضربه زد

با عملکردی که در هفته های گذشته داشتید آیا به دعوت شدن به تیم ملی فکر نمی کردید؟
ببینید هر کسی آرزوی دعوت شدن به تیم ملی را دارد. من از هفته ششم به بعد خیلی خوب بودم. گل می زدم، پاس گل می دادم، پنالتی می گرفتم و دوندگی خیلی زیادی هم داشتم. واقعاً نمی دانم ملاک دعوت شدن به تیم ملی چیست و برای حضور در فهرست این تیم باید چکار کنیم؟!

آیا قرار گرفتن تیم شما در رده های پایین جدول در این موضوع تأثیری نداشت؟
ممکن است این گونه باشد ولی مربیان تیم ملی باید همه تیم های لیگ و بازیکنان آن ها را از یک دیدگاه ببینند. قرار گرفتن استقلال خوزستان در پایین جدول نباید باعث شود که مربیان تیم ملی بازیکنان آماده تیم ما را دعوت نکنند. به هر حال من ناامید نمی شوم و با تمام وجود تلاش می کنم تا برای مراحل بعدی تیم ملی به اردوها دعوت شوم.

درباره فهرست بازیکنان دعوت شده توسط کارلوس کی روش و دوستانش چه نظری داری؟
به هر حال انتخاب بازیکنان تیم ملی نظر کادر فنی این تیم است و آن ها بازیکنان را انتخاب می کنند. نظر کادر فنی تیم ملی ملاک نهایی است اما من همانطور که گفتم ناامید نمی شوم و به تلاشم ادامه می دهم.

در پایان اگر حرفی مانده بفرمایید.
از همه تماشاگران خوزستانی تشکر می کنم و امیدوارم در نیم فصل دوم به رده های بالای جدول صعود کنیم.

مهدی مؤمنی: نمی دانم ملاک دعوت به تیم ملی چیست/گرمای اهواز به ما ضربه زد



پیامک :5000291247
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها