به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ May 2024 19
کد خبر: ۶۷۴۹
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۴

164 میلیارد تومان هزینه قراردادهای لیگ پانزدهم

164 میلیارد تومان هزینه قراردادهای لیگ برتر

خوزستان اسپورت- مجموع قراردادهای پانزدهمین دوره لیگ برتر مبلغی بالای 164 میلیارد تومان را شامل می‌شود.

به گزارش خوزستان اسپورت،مجموع قراردادهای رسمی 16 تیم لیگ برتر فصل 94-95 فوتبال ایران که در سازمان لیگ به ثبت رسمی رسیده است، رقمی بالای 164 میلیارد تومان را نشان می‌دهد.

این رقم شامل قراردادهای تمامی اعضای تیم های اصلی 16 باشگاه لیگ برتری است که مربیان، بازیکنان، سرپرستان و عوامل اجرایی این تیم ها را شامل می‌شود. قراردادهای بازیکنان تیم ها مبلغی بالای 134 میلیارد تومان و قراردادهای مربیان و عوامل اجرایی تیم ها مبلغی حدود 30 میلیارد تومان بوده است.

تیم های استقلال و پرسپولیس تهران در صدر جدول مربوط به مبالغ قراردادها قرار دارند؛ تیم هایی که معمولاً قراردادهایی با مبالغ بالا منعقد می‌کنند ولی اکثر بازیکنان آن ها برای دریافت این مبالغ باید از طریق کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال دست به شکایت بزنند.

پس از دو تیم معروف تهران، دو نمانیده اصفهان در لیگ برتر که امسال در لیگ قهرمانان آسیا هم حضور دارند، ردیف های بعدی جدول قراردادها را به خود اختصاص داده‌اند. مجموع قراردادهای سپاهان و ذوب آهن گرچه اندکی کمتر از استقلال و پرسپولیس است اما این دو تیم اصفهانی در زمینه پرداخت مبالغ قراردادها، خوش حساب عمل می‌کنند.

فولاد خوزستان هم که در رده پنجم فصل گذشته مسابقات لیگ برتر قرار گرفت، در ردیف پنجم جدول مبالغ قراردادهای لیگ پانزدهم قرار دارد.

مبهم ترین نکته در رابطه با قراردادهای لیگ پانزدهم که در سازمان لیگ به ثبت رسیده‌اند، قراردادهای چند بازیکن سرباز تیم تراکتورسازی است که براساس حقوق تعیین شده برای بازیکنان سرباز منعقد شده‌اند. تراکتورسازی براساس این مبالغ در رده هفتم جدول گران ترین تیم های لیگ پانزدهم و پس از تیم نفت تهران قرار گرفته است.

همانطور که پیشتر ذکر شد، هر کدام از باشگاه های لیگ برتری فوتبال ایران، حدود نیمی از بودجه سالیانه را صرف قراردادهای اعضای تیم اصلی می‌کند و حدود نیمی دیگر از بودجه هر کدام از باشگاه‌ها، صرف هزینه‌هایی چون اردوهای داخلی و خارجی، ایاب و ذهاب تیم اصلی به شهرهای مختلف برای انجام مسابقات، تهیه هتل، زمین تمرین، البسه، اجاره ورزشگاه برای برگزاری مسابقات خانگی، هزینه حضور تیم های پایه‌ای در مسابقات، قراردادهای مربیان، بازیکنان و عوامل اجرایی تیم های پایه‌ای ، قراردادها و حقوق کارمندان باشگاه و سایر هزینه های روزمره باشگاه ها می‌شود.

پیامک :5000291247
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها