به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ May 2024 17
کد خبر: ۶۵۸۰
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۶
تعداد نظرات: ۱۱ نظر

نقدی بر مصاحبه اسکوچیچ؛ بهانه‌های ناتمام

نقدی بر مصاحبه اخیر دراگان اسکوچیچ

خوزستان اسپورت- روزنامه ایران ورزشی در مطلبی به نقد صحبت های دراگان اسکوچیچ در کنفرانس خبری بعد از دیدار تیم های فولاد خوزستان و پرسپولیس تهران پرداخته است. این مطلب را مرور کنید.

باز هم بهانه‌هایی که قابل پذیرش نیست

ارسام پورحسینی - ایران ورزشی
بعد از باخت دو - صفر فولاد خوزستان مقابل پرسپولیس و اتفاقاتی که تماشاگران رقم زدند، کسی فکر نمی‌کرد دراگان اسکوچیچ به کنفرانس خبری برود چون هم هواداران عصبانی بودند و کنار سالن کنفرانس حضور داشتند و هم اینکه به نظر نمی‌رسید دراگان حرفی برای گفتن داشته باشد.

با این حال سرمربی کروات فولاد خوزستان بر خلاف برانکو ایوانکوویچ که می‌ترسید به سالن کنفرانس برود، رودرروی خبرنگاران قرار گرفت تا به سوالات آنها جواب بدهد.

وقتی دراگان اسکوچیچ به سالن کنفرانس آمد، خیلی‌ها تصور می‌کردند او احتمالا آمده تا از استعفا حرف بزند و برود اما اینطور  نبود و دراگان آمده بود تا شکست تیمش مقابل پرسپولیس را توجیه کند. مثل بازی‌های قبلی که بهانه‌های زیادی آورد تا هواداران را توجیه کند اما هر دفعه این بهانه‌ها رد می‌شد.

حالا همه منتظر بودند که ببینند سرمربی کروات فولاد این بار می‌خواهد چه بهانه‌ای بیاورد. دیگر نه می‌توانست از جوان بودن تیمش حرف بزند و نه بلند بودن چمن ورزشگاه و...  چرا که هیچ‌کدام از این بهانه‌ها درست نبود و قبلا رد شده بود.

هم میانگین سنی تیمش بالای 26 سال بود و هم چمن ورزشگاه شرایط مطلوبی داشت. پس دراگان چه بهانه‌ای می‌خواست بیاورد؟  شاید خیلی عجیب باشد اما اولین بهانه دراگان اسکوچیچ ترس بازیکنانش بود. سرمربی کروات فولاد خوزستان گفته بود مشکل تیمش این است که بازیکنان با ترس بازی می‌کنند، ترسی که در وجود او نیست.

اول اینکه اگر مربی نترسد بدون شک این حس به بازیکنانش منتقل می‌شود و اگر برعکس باشد دقیقا همینطور خواهد شد. پس اینکه مربی نترسد و بازیکنان ترس داشته باشند کمی عجیب است. نکته بعد هم این است که چرا بازیکنان فولاد خوزستان باید در بازی ترس داشته باشند؟ مگر حریف‌شان چه شرایطی داشت که باید می‌ترسیدند؟

اول اینکه این فولاد بود که میزبان بود و با شرایط اهواز آشنایی داشت، دوم هم اینکه حریف این تیم، پرسپولیس بود که در سال‌های اخیر بارها این تیم را شکست داده بودند. آن هم تیمی که امسال شرایط خوبی نداشت و با 2 تساوی در قعر جدول قرار داشت. پس چرا بازیکنان فولاد باید می‌ترسیدند. این مساله نشان می‌دهد فولادی‌ها هیچ ترسی نداشتند و این حرف‌ها بهانه‌ای است برای توجیه شکست. بهانه‌ای که البته به سادگی رد می‌شود.

نکته بعد و البته بهانه بعد دراگان اسکوچیچ ناآمادگی بازیکنانی مثل امیرحسین فشنگچی و مهرداد جماعتی است. اینکه جماعتی آماده نبود به خاطر مصدومیتی است که از فصل قبل وجود داشت که البته سرمربی از آن اطلاع داشت و در بازی با پرسپولیس هم به میدان آمد که نشان می‌دهد ناآمادگی‌اش هم چندان زیاد نبود اما ناآماده بودن فشنگچی می‌تواند ایراد بزرگ از خود اسکوچیچ باشد. چرا که او یک سهمیه لیست فولاد خوزستان را با یک بازیکن ناآماده پر کرده. بازیکنی که در دقایق پایانی نقل و انتقالات آمده و البته در پست او بازیکنان زیادی در فولاد حضور دارند که این نشان می‌دهد جذب او کاملا اشتباه بوده.

اما از همه این بهانه‌ها مهم‌تر و البته جالب‌تر این بود که سرمربی کروات فولاد گفت که تیمش برای هماهنگ شدن نیاز به زمان دارد چون بازیکنان جدید زیادی به این تیم آمده‌اند.

در مورد این بهانه‌ها هم باید گفت اولا فولاد جزو تیم‌هایی بود که خیلی زود کارش را شروع کرد و زمان لازم را برای هماهنگ شدن داشت. دوما اینکه تیمی که دیروز به میدان رفت تقریبا همان تیم فصل قبل بود و بازیکنان جدید زیادی نداشت که آنها را برای ناهماهنگی با تیم بهانه کند. بازیکنان جدید این تیم حسین ابراهیمی و حسین مالکی بودند که خیلی زود هم به تیم اضافه شدند و فرصت کافی برای هماهنگی داشتند. پس این مساله هم نمی‌تواند بهانه خوبی برای توجیه باخت باشد.

جالب اینکه بهانه دیگر دراگان این بود که لیست اولش که شامل 6 بازیکن بود جذب نشد و فقط یکی از آن بازیکنان را به خدمت گرفت. در این زمینه هم باید به سرمربی فولادی‌ها گفت وقتی شما اختیار تام در مورد جذب بازیکنان را داشتی، نیامدن بازیکنان مورد نظر و جذب نشدن آنها هم به خود شما ارتباط دارد، نه باشگاه چون باشگاه هیچ دخالتی در این زمینه نداشت.

این صحبت‌ها نشان می‌دهد که دراگان اسکوچیچ به دنبال بهانه‌های زیادی بود که باخت را توجیه کند و بگوید می‌ماند و ادامه می‌دهد. او همه این بهانه‌ها را برای این آورد که از استعفا حرفی نزند و کسی از او نخواهد برود اما باید دید این بهانه‌ها را هواداران می‌پذیرند یا اینکه در بازی‌های بعد هم شاهد اعتراض‌های آنها خواهیم بود؟
 
پیامک :5000291247
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: ۱۱
ali
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۶
2
8
چی بگم والا باید جمع کنه بره
فولاد خورشید جنوب
|
Germany
|
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۶
2
8
اسکو استعفا نمیده چون از نظر مالی متضرر میشه این مدیریت باشگاه هست که باید طوری ایشون رو کنار بذاره که منافع باشگاه تامین بشه شاید بهترین کار جدا شدن توافقی اسکو باشه
فولاد اگه بعد از تعطیلات همین فولاد فعلی باشه دیگه زمان دادن به اسکو یه اشتباه بزرگه چون موجودیت و اعتبار فولاد خیلی بیشتر از مبلغ قرارداد این اقا ارزش داره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۶
2
8
چیزی که جالبه اینقد که دلالای تهران دارن حرص میزنن که اسکو بمونه خودش اینقد مهم نیست واسش که واسه اونا مهمه
فولادی باتعصب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۶
3
2
اسکو اگه بمونه بهتره چون تیمو خودش بسته خودشم میدونه چطور واسش تاکتیک بریزه فقط بنظرم بجای اسکوچیچ باید مدیران فولاد جوابگو باشن گفته بودم اسکو رو اینا سپر بلا کردن. هیئت مدیره ومدیرعامل باید پاسخگو باشن چرا برای باشگاهی ک قطب فوتبال ایرانه این همه هوادار داره چرا باید کم خرج کنن بخدا اگه بودجمون اندازه سپاهان میشد بهترین مدافع ها وبهترین هافبک حاضر بودن بیان توفولاد بازی کنن مگه سالی ک فولاد قهرمان شد بازیکنا گران قیمت نبودن شیمبا یک میلیارد پادووانی یک میلیارد و بختیار وعبدالله هم بودن ک قراردادشون کمتر ششصدتا نبود پس این بودجس ک تیمو می بنده این رقم ها هم ک میگن خانزاده ششصد تاس مال ی فصل کامل بازی کردنه ولی در واقع سیصدتا خرج کردن برای بقیه هم چهارصدتا پنصدتا خرج کرده تیم باید خوب خرج کنه تا بهترین بازیکنا بیان تو این گرما مثل سیاستی ک قطریا دارن
پاسخ ها
سجاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۶
ای اقا دست رو دلم نذار کدوم تاکتیک اگه اسکوچ تاکتیک داشت که حال و روزمون این نبود. شما هم اینقد ساده نباش اگه بودجه کم شده بود که قرارداد اسکوچ و بازیکنا رو بیشتر نمیکردن اگه بودجه کم میشد بازیکنای ارزون فولادنوین نگه میداشتن این شایعه بودجه رو دلالی تهران راه انداختن که ما رو گول بزنن که ازشون نپرسیم چطور فولادو به این روز انداختین با این بازیکنایی که اوردین
فولادی باتعصب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۶
1
1
من یکی از آشناهام توی باشگاه فولاد توی پایه هاش سمت داره میگه تیم فولادو با ده میلیارد بستن اینا همش حرفه ک می زن فقط قرارداده خارجیا بالاس ک حقشونه خوب بازی کردن با اسکوچیچ بازیکن ایرانی بیشتر از ششصدتا نمی گیره
پاسخ ها
سجاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۶
آشناتون بهت راست نگفته دلیلشو نمیدونم چیه فقط خیلی سادس که بفهمی فقط قراردادای سه تا مربی خارجی و دو تا بازیکن خارجی جمعش بالای 6 میلیارد میشه. غیر از 22 تا بازیکن ایرانی که هرکدوم مبلغش فرق میکنه. تازه نصف بودجه هر باشگاهو میدن به قراردادا نصفشم برا هزینه .خوزستان اسپرت راهنمایی کنید
ali
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۶
0
2
یه دلالی داره به نظرات دیس میده خخخ
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۶
0
1
تیم فولاد خیلی بد بسته شده است و بدترین بازیکنان را جذب کرده است و خیلی بد و کاملا ناهماهنگ بازی میکنند و همه کارشناسان و حتی فوتبالی های معمولی هم میدانند که مقصر اصلی فقط و قثط اسکوچیچ است چون او در این کار اختیار تام داشته و تمام این نقل و انتقالات زیر نظر او و با موافقت صد در صد او انجام شده است ولی بعد از این جملات فوق میخواهم یادآورشوم که مسئولین باشگاه بعد از اشتباه فوق در مداخله نکردن در جذب این بازیکنان توسط اسکوچیچ الان نباید دست به اشتباه بزرگتری بزنند و اسکوچیچ را در این مراحل حساس تعویض کنند چون فقط او میتواند اشتباه خودش را اصلاح کند حداقل تا نیم فصل .
فولادی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
0
1
بنظر من ماندن اسکو دردی دوا نمیکنه مثل اینکه از دانش آموز ابتدای بخوای کنکور بده بازیکنا درحد ابتدایین بجز چند نفر امسال گذشت هرچی فریاد بزنیم فایده نداره خدا شاهده بازیهای تیم فولاد پیری زودرس وسکته میارن به امید خدا سال دیگه با مدیری بهتر و سرمربی بادانش
سید مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
0
1
مربی لج باز و از خود راضی تا سال گذشته مدیریت قبلی نگذاشتن دلالا دخالت کنن اما این مدیریت جدید اختیار تام دادن . هرکاری که خواست با تیم انجام داد عاقبتش هم که مشخصه بخدا اگه مدیریت فولاد زودتر دست به کار نشه کار از کار میگذره .
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها