به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ May 2024 04
کد خبر: ۶۴۸۲
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۰
تعداد نظرات: ۸ نظر

متن وارده/پیروزی استقلال تاکتیکی بود!

متن وارده/پیروزی استقلال تاکتیکی بود!

خوزستان اسپورت- جمال بخشنده نیا، یکی از فوتبالدوستان خوزستانی، با ارسال متنی به خوزستان اسپورت، از اتفاقات دیدار تیم های استقلال اهواز و استقلال تهران و شیوه آنالیز این مسابقه توسط سایر رسانه ها گلایه کرده است.

نوشته این شهروند خوزستانی در رابطه با دیدار تیم های فوتبال استقلال اهواز و استقلال تهران را مرور کنید. با این توضیح که نام سایت موردنظر این دوست عزیز از متن مطلب زیر حذف شده است.

پیروزی استقلال تاکتیکی بود!
سایت ... در اقدامی جالب و با آنالیز بازی تیمهای استقلال تهران و استقلال اهواز برد تیم تهرانی را یک برد کاملاً تاکتیکی خوانده و اصلاً به حواشی و مشکلات موجود در قبل و هنگام بازی اشاره نکرده است.

 جالب است که گرما را نیز به عنوان حربه و تاکتیک تیمهای خوزستانی در لیگ امسال نام برده، غافل از اینکه بخشی از تیم های خوزستانی را بازیکنان غیر بومی و تعدادی هم خارجی تشکیل می دهند که اصولاً نباید به این آب و هوا عادت داشته باشند. البته که فوتبال دوستان خوزستانی هم این برد تیم تهرانی را یک برد کاملا تاکتیکی می دانند، یک تاکتیک ناپاک که با روح جوانمردی ورزش منافات دارد.

حتماً می پرسید کدام تاکتیک ناپاک؟ البته باید گفت این روزها تاکتیک در فوتبال حرفه ای ایران تعریف جدیدی پیدا کرده است. تاکنیک یعنی اینکه از بدو ورود فوتبال به ایران تا به امروز فوتبال در خوزستان در همین شرایط جوی برگزار می شد و اگر به دوره های گذشته لیگ برتر برگردیم می بینیم که ساعت برگزاری لیگ حرفه ای ایران حتی زودتر از ساعت برگزاری لیگ امسال بوده است ! ولی در اقدامی جالب با وجود گذشت سه هفته از بازیها به زمان برگزاری بازی ها در شرایط آب و هوایی معمول خوزستان ایراد گرفته شد که این ایراد واقعاً مضحک نشان می داد.

این انتقاد مثل اینست که از تیم های تبریزی خواسته شود زمان بازی های خانگی خود در زمستان که گاهاً در دماهای پایین تر از منفی ۱۰ درجه برگزار می شود را تغییر داده و سر ساعت ۱۲ ظهر برگزار کنند. البته که تحمل این شرایط برای بازیکنان جنوبی که نیمی از سال را با دمای ۵۰ درجه سر می کنند سخت است ولی نباید فراموش کنیم شرایط آب و هوایی در فوتبال حرفه ای جزیی از شرایط میزبانی به حساب می آید. همانگونه که شاهدیم بازی های اروپایی در بالا ترین سطح ممکن در هر نوع شرایط اب و هوایی برگزار میشود خواه گرما خواه برف.

 تاکتیک ؟؟؟ تاکتیک یعنی این که تیم استقلال اهواز از ابتدای فصل استادیوم تختی را به عنوان استادیوم خانگی خود معرفی کند و این استادیوم مورد تایید سازمان لیگ قرار گیرد و با وجود گذشت سه هفته از شروع لیگ و برگزاری یک دیدار مقابل سیاه جامگان در همین استادیوم به یک باره و در اقدامی کاملا هماهنگ با تغییر نظر سازمان لیگ مواجه شود. جالب است محل برگزاری بازی باید عوض شود و به الغدیر منتقل شود. چرا ؟ جواب کاملا مشخص است. استادیوم تختی در مرکز شهر اهواز قرار دارد و هواداران استقلال اهواز بخصوص ساکنین محله لشکرآباد که از قضا سر مربی و سرپرست تیم تهرانی سابقه بازی جلوی این هوادان متعصب را دارند، با پای پیاده هم امکان رفتن به استادیوم تختی را دارند و قطع به یقین برگزاری این بازی در تختی جوی به مراتب سنگین تر از جو الغدیر ایجاد می کرد.

و البته در دلیلی مضحک تر، سازمان لیگ نبود نور کافی و پایین بودن سطح دید داوران را دلیل انتقال این بازی به الغدیر اعلام کردند. پس اینگونه که از شواهد پیداست بازی استقلال اهواز و سیاه جامگان اصلا در هفته دوم لیگ هیچ ارتباطی به لیگ برتر نداشته و احتمالا بازی این دو تیم از نظر سازمان لیگ در سطح محلات برگزار شده که سازمان لیگ اقدام به تغییر مکان بازی نکرده بود.

تصاویر بازی استقلال اهواز و سیاه جامگان که از طریق تلویزیون مشاهده می شد، نشان از نبود نور کافی را نمی داد و حداقل اینکه استانداردهای نور تختی اهواز در سطح خیلی از استادیوم های کشور است که میزبان بازیهای لیگ برتر هستند.

حال سوال اینجاست که در شرایطی که سازمان لیگ اعلام کرده استادیوم تختی فاقد روشنایی کامل است، آیا دیگر شاهد بازی در این استادیوم نخواهیم بود؟ یا این شرایط و قوانین حرفه ای فقط برای بازی با تیمهای تهرانی که از حمایت مسئولان پایتخت نشین برخوردارند اعمال می شود؟ البته که آینده همه چیز را مشخص خواهد کرد.

مسائل تاکتیکی بازی تیمهای استقلال اهواز و تهران به اینجا ختم نمی شود. دوستان ظاهراً یا بازی را ندید یا مغرضانه انالیز می کنید. احتمالاً اعلام ضربه پنالتی که کارشناسان داوری آن را اشتباه داور اعلام کردند، جزیی از تاکتیک تیم تهرانی البته با پشتیبانی داور بود. اخراج بازیکن استقلال اهواز از سوی داور مسابقه که مرتکب خطا نشده بود و در صحنه خطا به اشتباه از سوی داور مسابفه جایگزین بازیکن خطا کار شده بود هم حتماً جزیی از همان اشتباهات داوریست. اشتباهات داوری که جزیی از بازی فوتبال به حساب می ایند که به اینجا ختم نشدند و داور مسابقه کار خود را با شاهکاری تمام عیار کامل کرد. صحنه ای که بازیکن تیم تهرانی با استوک به سینه دروازبان اهوازی تکل رفت و در عین ناباوری خبری از اعلام خطا نبود و همین توپ وارد دروازه استقلال اهواز شد.

بله باید خوشبین بود اینها همه جزیی از اتفاقات بازی است. سرمربی تیم تهرانی هم بعد از بازی اعلام کرد که در مورد داوری بازی اصولا نظری نمی دهد و اگر هم اشتباهی رخ داده باشد جزیی از بازی است. البته که باز هم آینده همه چیز را مشخص خواهد کرد و تا پایان فصل بازی های زیادی برای اظهار نظر در مورد داوری و اشتباهات آن توسط سرمربی استقلال تهران باقی مانده است.

بله دوستان عزیز. ما فوتبال دوستان و هواداران خوزستانی هم برد تیم تهرانی را بردی کاملا تاکتیکی می دانیم اما با احترام به انالیز شما این تاکتیک روز های قبل از بازی بیرون از زمین مسابقه پیاده سازی شد. در زمین مسابقه اگر هم تاکتیکی پیاده سازی شد، توسط تیم داوری بود و نه تیم کوچینگ.

در ضمن مهمترین نکته در آنالیز این بازی، بازیکنان گم نام و جوان خوزستانی بودند که با وجود سن پایین و نداشتن تجربه تا دقیقه ۹۰ بازی پا به پای بازیکنان میلیاردی تیم تهرانی دویدند و یقیناً اگر «تاکتیک های» تیم حریف نبود نتیجه ی دیگری اتفاق می افتاد.

به امید سربلندی تیمهای خوزستانی - جمال بخشنده نیا از بندر امام خمینی

پیامک :5000291247
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: ۸
کیانی قلعه سردی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۲
1
10
درود بر استقلال اهواز و کادر فنی وبازیکنان باغیرتش
احسنت بر جمال بخشنده نیا
آفرین بر خوزستان اسپرت
بازیکنان جوان خوزستانی فراموش نشوند
ضمنا هیچ جای دنیا در یک زمین و در ۲۴ ساعت ۲بازی رسمی و سنگین برگزار نمیکنند
و این هم باید اضافه کرد استقلال اهواز در تاریخ فوتبال اولین تیم میزباتی بود که در زمین مسابقه با مهمان تهرانی اش حتی ۱دقیقه هم تمرین نکرده بود!!!!!!!
مصطفی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۲
1
5
مرسی اقای بخشنده تاکتیک تیمای سرخابی تهران زور اونهاست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۲
1
6
استقلال تهران در اين بازي حرفي براي گفتن نداشت
rama
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۲
0
4
عالی بود
این استقلال و پرسپولیس بجز این تاکتیک / کار دیگه ای برا نمایش بلد نیستن و دیدید که پرسپولیس هم دست به دامن وزیر شد تا از تاکتیک های روز در بازیهای بعد بهره مند بشه
امیدوارم تیم های تهرانی هم فردپلی بازی کنن
بیرگانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۲
0
2
قبل از لیگ حرفه ایی در زمان لیگ ازادگان(غیرحرفه ایی) که اکثر بازیکن های تیم های خوزستانی بومی بودن لیگ از بهار شروع میشد و اوج تابستان ادامه پیدا میکرد و قبل از زمستان تمام میشد. ولی بنظر منم بهتره لیگ حرفه ایی در اخر شب برگزار بشه زیرا الان طاقت بازیکن ها مثل اون موقع نیست و 50 درصد بازیکن های تیم ها غیربومی هستن.
استقلال اهواز62
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۲
0
2
نه استقلال تهران نه پرسپولیس. تاسف که تیمهای شهر و استانمونو رها میکنند و پایتخت نیشان را تشویق میکنند. زنده باد استقلال اهواز. با آرزوی برد و موفقیت تیمهای خوزستانی و فولاد در مقابل پرسپولیس. زنده باد تیمهای مظلوم خوزستان عزیز.
ابادانی
|
Germany
|
۱۸:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۲
0
2
جالبه که اقای فغانی به خاطر اشتباه در بازی پرسپولیس محروم میشه اما سخنی از دیدار اس اهواز نیست که داور با پنبه سرتیم مارو بردید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۳
0
1
متن وارده : پیروزی استقلال با داوری بود.
در سازمان لیگی که اصفهانیها آن را اداره میکنند یا تیم های اصفهانی از داوری سود میبرند یا تیم استقلال تهران که طرفدار آن هستند. در این بین تیم های فقیر یا شهرستانی باید قربانی گردند.
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها