به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ May 2024 17
کد خبر: ۶۲۹۲
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۶
تعداد نظرات: ۲ نظر

بازخوانی اتفاقات اولین شکست استقلال در اهواز

بازخوانی اتفاقات اولین شکست استقلال در اهواز

خوزستان اسپورت- در آستانه برگزاری بازی فولاد خوزستان و استقلال تهران در اهواز، بازخوانی اتفاقات مربوط به اولین شکست آبی‎پوشان در این شهر خالی از لطف نیست.

به گزارش خوزستان اسپورت، تیم نیرو اهواز که با یک ترکیب صددرصد خوزستانی و با رهبری استفان گامبوش مربی مجارستانی فصل موفقی را در دوره پنجم جام تخت جمشید سپری می‌کرد، در زمستان سال 56 بالاخره طلسم تیم تاج تهران را در استادیوم اهواز شکست.

نیرو اهواز تا روز شانزدهم دی 56 توانسته بود سه بار تیم پرسپولیس تهران را در ادوار مختلف جام تخت جمشید مغلوب کند اما هر بار مقابل تیم تاج متوقف شده بود تا بالاخره در روزی که استادیوم اهواز مملو از تماشاگر شد و 120 هزار تومان از فروش بلیط عاید مسئولان برگزاری مسابقه گردید، تاج تهران برابر نیرو اهواز شکست خورد.

جعفر نامدار، اولین داور ایرانی که در جام جهانی قضاوت کرد، در نیمه نخست یک ضربه پنالتی به سود تاج تهران گرفت ولی کریم بوستانی دروازه‎بان تیم نیرو موفق به مهار ضربه حسن نظری ستاره خوزستانی تیم تاج شد.

نیمه اول را دو تیم بدون گل به رختکن رفتند ولی در همان دقایق ابتدایی نیمه دوم بود که حمید شهبازی مهاجم گلزن فوتبال خوزستان گل پیروزی بخش نیرو اهواز را وارد دروازه تاج تهران کرد تا آبی‌ها با قبول شکست به تهران برگردند.

کریم بوستانی به‎دلیل مهار ضربه پنالتی تاج به‎عنوان دروازه‎بان برتر هفته بیست و هفتم دوره پنجم جام تخت جمشید برگزیده شد و نیرو اهواز طلسم شکست‎ناپذیری تاج تهران در اهواز را شکست. تاج تهران که بعدها به استقلال تغییر نام داد، از آن تاریخ تا به امروز چندین شکست را در اهواز متحمل شده است.

بازخوانی اتفاقات اولین شکست استقلال در اهواز

پیامک :5000291247
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: ۲
بهزاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۶
0
2
چقدر عالی و زیبا ،عجب مقاله ای بود چند نکته1- نزدیک به 40 سال سی هزار تماشاگر یکصدا خوزستان را تشویق می کردند 2- ابرمردهای فوتبال خوزستان سه برادران وبوستانی و...
کاش تماشگراهای جنوب به عقب بازمی گشتند
منصور مردانی بازیکن نیرو
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۷:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
0
0
سلام. خدمت عزیزان عرض کنم یکی از بردهای زیبای نیروی اهواز بود مرحوم خزامی پور یادش گرامی میگفت دو آرزوی فوتبالی دارم بردن تاج در اهواز و بردن پرسپولیس در تهران که به هر دو رسید روحش شاد
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها