به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ May 2024 03
کد خبر: ۶۲۴۲
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۲
تعداد نظرات: ۱ نظر

مجوز جدید فیفا؛ تعویض بازیکن بدون اجازه سرمربی

مجوز جدید فیفا؛ تعویض بازیکن بدون اجازه سرمربی

خوزستان اسپورت- مسئول پزشکی سازمان لیگ فوتبال ایران از دستورالعمل جدید فیفا برای پزشکان تیم‌ها و سپردن دو اختیار ویژه به آنها خبر داد.

به گزارش خوزستان اسپورت و به نقل از فارس، زهره هراتیان اظهار داشت: با توجه به مسائل پزشکی که این روزها در فوتبال رخ داده و به خصوص رفتاری که ژوزه مورینیو سرمربی چلسی با پزشک این تیم انجام داد فیفا نسبت به موارد پزشکی بسیار حساس شده است.

وی ادامه داد: امروز فیفا دستورالعمل جدیدی را برای مسئولان پزشکی فدراسیون‌های عضو ارسال کرد که در این دستورالعمل دو اختیار ویژه به پزشکان داده شده است. مورد اول این است که وقتی بازیکنی بدون تماس و برخورد با بازیکن دیگر نقش بر زمین شده پزشکان در این مورد می‌توانند حتی بدون اجازه داور خود را بالای سر بازیکن موردنظر برسانند زیرا حدس اولیه این است که آن بازیکن دچار ایست قلبی شده و زمان نجات این بازیکن کمتر از دو دقیقه است به همین دلیل در این مورد پزشکان می‌توانند بدون اجازه داور وارد زمین مسابقه شوند.

هراتیان در ادامه اظهار داشت: مورد دومی که به پزشکان اختیار ویژه داده شده است این است که اگر پزشکی تشخیص داد که بازیکنی دچار تکان مغزی (کانکاشن) شده است در این صورت پزشک می‌تواند دستور تعویض این بازیکن را حتی بدون اجازه سرمربی صادر کند. در این مورد داور مسابقه اجازه دارد سه دقیقه بازی را متوقف کند و همچنین برای آنکه همه متوجه این اتفاق شوند باید دستش را به حالت مشت بر روی سرش قرار بدهد که این علامت معنایش آن است که بازیکن مصدوم دچار تکان مغزی شده است.

برچسب ها: زهره هراتیان ، فیفا
پیامک :5000291247
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: ۱
maje m6
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۶
0
0
سكته كرده يا ضربه ديده غش كرده
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها