به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ May 2024 12
کد خبر: ۶۱۹۷
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۱
تعداد نظرات: ۲ نظر

حسن زاده: تیم های بدهکار لیگ یک حق بازی ندارند

خوزستان اسپورت- رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال گفت: تیم‌های بدهکار باید نیمی از بدهی‌های خود را پرداخت کنند در غیر این صورت حق شرکت در رقابت‌های لیگ دسته اول را ندارند.

به گزارش خوزستان اسپورت از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، اسماعیل حسن زاده رباره نشست خود با رئیس فدراسیون و مسئولین سازمان لیگ برتر اظهار داشت: با علی کفاشیان، مهدی تاج، غلامرضا بهروان، حیدر بهاروند و فریبرز محمود زاده بعدازظهر امروز جلسه ای را تشکیل داده ایم و در آستانه دو روز مانده به برگزاری رقابتهای لیگ یک، راجع به نحوه اجرای آرای کمیته انضباطی درباره باشگاههای بدهکار به بحث و تبادل نظر پرداختیم. همانطور که انتظار می رفت، اعضای جلسه به اتفاق آراء به این نتیجه رسیدند که در لیگ یک تیم های بدهکار باید قبل از شرکت در اولین مسابقه فصل جاری، حداقل نیمی از بدهکاری های خود را پرداخت کنند. در غیر اینصورت مقامات اجرایی سازمان لیگ، کارت شرکت در مسابقات تیم های بدهکار را تحویل نخواهند داد و در نتیجه تیم های مذکور قادر به شرکت در مسابقات نخواهند بود.

رئیس کمیته انضباطی ادامه داد: تا زمان برگزاری این جلسه، 9 تیم لیگ یک مشکل پرداخت بدهی دارند که در 48 ساعت باقیمانده به شروع مسابقات، 9 تیم فوق باید حداقل نصف بدهی خود را پرداخته و یا به همین میزان رضایت از طلبکاران اخذ کنند. این 9 باشگاه به دو گروه زیر تقسیم شده اند: در گروه اول تیم های نفت مسجد سلیمان با 15 میلیون تومان بدهی به 2 نفر، تیم گیتی پسند اصفهان با 35 میلیون تومان بدهی به یک نفر، پارسه 90 ایرانیان با 155 میلیون تومان بدهی به 3 نفر و شهرداری تبریز با 360 میلیون تومان بدهی به 9 نفر هستند که به نظر می رسد هرکدام از این باشگاهها با پرداخت نیمی از مبالغ می توانند کارت شرکت در مسابقات خود را دریافت کنند.

وی افزود: در گروه دوم نیز تیم های پاس همدان با 3 میلیارد و 918 میلیون تومان بدهی به 68 نفر، نساجی مازندران با 2 میلیارد و 67 میلیون تومان بدهی به 43 نفر، آلومینیوم هرمزگان با یک میلیارد و 478 میلیون تومان بدهی به 26 نفر، ایرانجوان بوشهر با یک میلیارد و 175 میلیون تومان به 34 نفر وجود دارند که کارشان دشوارتر از گروه اول است و هرکدام از این تیم ها در 48 ساعت باقیمانده باید حداقل نصف مبلغ بدهکاری خود را پرداخت کرده و یا به همان اندازه از طلبکاران رضایت و تسویه حساب ارائه کنند.

رئیس کمیته انضباطی ادامه داد: مابقی تیم های لیگ دسته یک مشکلی ندارند و اگر چه به نظر می رسد برخی باشگاههای لیگ یک شاکیانی دارندکه پرونده آنها در استانهای مربوطه در حال رسیدگی است، اما با توجه به تغییر آیین نامه انضباطی در مرداد ماه 1393، مطمئنا اگر راجع به بدهکاری جدید آن باشگاهها دراستانهای خودشان، رای صادر شود و قطعی باشد، با توجه به قانون جدید در آینده، شاهد کسر امتیاز از باشگاهها خواهیم بود. این حکم برای جلوگیری از فعالیت تیم‌ها در لیگ برتر و سایر لیگ‌ها، امسال اجرا می شود و با توجه به احکام قطعی شده در سنوات گذشته، با آیین نامه قبلی صورت می‌گیرد.

حسن زاده تصریح کرد: امیدوارم مدیران و مقامات 4 باشگاه پاس همدان، نساجی مازندران، آلومینیوم هرمزگان و ایرانجوان بوشهر تمام سعی و تلاش خود را به عمل آورده و با کمک از مقامات مسئول در استانها و مسئولین دلسوز ورزش استانها با پرداخت حداقل نیمی از بدهکاری خود قبل از بازی اول، مجوز حضور در مسابقات را بگیرند و برای پرداخت مابقی بدهکاری نیز متعهد شوند تا پایان فصل جاری، تسویه حساب کنند. معتقدم انصاف نیست باشگاهی که مبالغ قابل توجهی بدهکاری دارد و مجددا برای جذب برخی از بازیکنان، مبالغ میلیاردی به بدهکاری باشگاههای خود بی افزایند. اگر هرکدام از این باشگاههای بدهکار به اندازه هزینه یک بازیکن درجه یک یا دو، بازیکنان کم هزینه تری را به خدمت بگیرند و مابقی پول خود را برای بدهکاری کنار بگذارند هم مشکل بدهکاری شان حل می شود و هم آرای کمیته انضباطی با توجه به قوانین و مقررات فوتبال اجرا می شود. ضمن اینکه باشگاههای لیگ یک بدون پرداختن بدهی و تراز مالی مثبت خود، قصد موفقیت و ورود به لیگ برتر را دارند، جای تعجب دارد چرا که قوانین و مقررات از جمله ضوابط AFC، اجازه نمی دهد یک باشگاه که در قالب شرکت تجارتی فعالیت می کند، با تراز مالی منفی به فعالیت های خود بپردازد.

وی گفت: در هر صورت اجرای احکام مربوط به بدهکاری ها با قاطعیت در تمام لیگ ها و با همت مقامات فدراسیون و سازمان لیگ محقق شده و ما از این بابت از همه مسئولین تشکر می کنیم. در لیگ برتر با دستورالعملی که مصوب شده بود از محل درآمد باشگاههای بدهکار، مبالغ فراهم شده است که از امروز طلبکاران با مراجعه به کمیته انضباطی کتبا به سازمان لیگ مراجعه و طلب خود را دریافت کنند. در لیگ یک هم مطمئنا این آرا با قاطعیت اجرا می شود و همانطوری که در بالا توضیح دادم، بدهکاران تا روز مسابقه مهلت دارند تا نسبت به پرداخت بدهی و اخذ مجوز بازی اقدام کنند.

رئیس کمیته انضباطی درباره گزارشات هفته سوم رقابتهای لیگ برتر گفت: اگر چه برخی از حوادث هفته سوم از طریق جراید را به طور مستقیم رصد کرده ایم اما تاکنون گزارشات مقامات رسمی واصل نشده است. در این زمینه از مسئولین سازمان لیگ خواسته ایم که اولا در ارسال سریع گزارش ها به نمایندگان فدراسیون توصیه لازم را کرده و ثانیا انتظار داریم مقامات مسئول نیز در انعکاس همه حوادث و اتفاقات فوتبال با جزئیات کامل اقدام کنند.

پیامک :5000291247
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: ۲
سجاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
0
0
هرچی جلو لیگ برتری ها رو گرفتن حالا جلو لیگ یکی ها رو هم ميگيرن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
0
0
درود بر کمیته انظباطی که از حق و حقوق مربیان و بازیکنان فوتبال ایران دفاع می کند و اجازه گردن کلفتی کردن به بازیکنان باشگاه ها را نمی دهد.

کمیته انظباطی باید سفت وحکم از قانون و حق و حقوق فوتبالی ها دفاع کند.
بازیکنان فوتبال مخصوصاً در لیگ یک و دو بسیار مظلوم هستند و از پشتیبانی هیچ دلالی هم برخوردار نیستند و فقط حاصل تلاش خود را می گیرند، پس دور از جوانمردی و قانون است که باشگاه ها ها به بازیکنان ظلم کنند و آنها هم بخاطر آینده فوتبالی خود جرات شکایت نداشته باشند.
نمونه اش همین شهرداری تبریز است که به بازیکنانش گفته باید از طلبتان چشم پوشی کنید !!!!!! زیرا به لیگ برتر صعود نکردید!!!!!!!! باید به مقدار طلبتان جریمه شوید!!!!!!!!!!!
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها