به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ May 2024 06
کد خبر: ۵۹۹۲
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۱
تعداد نظرات: ۹ نظر

استعلام گرمای هوای اهواز از فیفا

استعلام گرمای هوای اهواز از فیفا

خوزستان اسپورت- با توجه به اهمیت موضوع گرما و بحث گرد و غبار هوا در اهواز، مرکز پزشکی سازمان لیگ که متصدی امر سلامت بازیکنان لیگ برتر است، اقدام به استعلام از مسئولین کمیته پزشکی فیفا در این باره کرده است.

به گزارش خوزستان اسپورت از روابط عمومی سازمان لیگ، در این مورد با پروفوسور ایفرایم کرایمر رئیس اورژانسهای پزشکی فیفا یعنی همان کسی که برنامه Cooling Break  ( وقفه خنک شدن) را تدوین کرده است، تماس گرفته شد.

دکتر زهره هراتیان، نماینده پزشکی فیفا در این مکالمه اعلام می کند که ما نیاز به یک عدد در گرما داریم که از آن بالاتر اعلام شود که بازی شروع نشود.هم اکنون در این شهرها گرمای هوا 45 درجه و رطوبت 18 در صد است.

پروفوسور کرایمر با اشاره به پروسه کولینگ بریک اعلام می کند فیفا هنوز چنین سطحی ندارد و اعلام می کند در شرایطی که گرمای مطلق هوا 45 درجه و رطوبت 18 در صد باشد و به شرط رعایت شرایط پزشکی،نوشیدن مناسب آب، داشتن برنامه برای برگزاری مسابقه بهتر از به تاخیر انداختن بازی یا کنسل کردن آن است.

این مقام مسئول ادامه داد: بر این اساس با پزشکان هر دو تیم هماهنگی لازم جهت ارائه کولینگ بریک داده شد که بهترین نحو از 3 دقیقه، تایم استراحت با استفاده از حوله مرطوب، سایه بان و نوشیدنی خنک استفاده کنند.

وی در ادامه گفت: فیفا تصمیم گرفته است در جلسه 11 سپتامبر در زوریخ این مسئله را بررسی کند و برای آلودگی و غبارآلود بودن برخی شهرهای دنیا پروتکل تعریف کند.

دکتر زهره هراتیان با اعلام این موضوع اعلام کرد شرایط بازی در اهواز برای سلامت بازیکنان خطرناک است. کمیته پزشکی تمام تلاش خود را برای حفظ سلامت بازیکنان انجام می دهد.

وی افزود: فیفا تا زمان اعلام پروتکل خود از ما خواسته تا به کمک ارگانهای مسئول مانند وزارت ورزش و فدراسیون پزشکی ورزشی پروتکل های شرایط خاص را تدوین کنیم.

وی ادامه داد: در زمینه گرد و غبار موجود در استادیوم اهواز این از اختیارات داور بازی بوده است که بسته به شرایط موجود در استادیوم دستور توقف یا ادامه بازی را بدهد.حتی در شرایط گرمای غیرقابل تحمل نیز داور اختیار توقف بازی را دارد.

لازم به ذکر است جزئیات مکالمه از لینک زیر قابل دانلود است.

لینک دانلود

پیامک :5000291247
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: ۹
رحيم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۷
1
7
اس خوزستان همه مدعي هاي قهرماني را در اهواز له مي كنه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۷
0
10
اینجا اهواز است
شهر دریا دلان ، شهر فوتبال خیز ایران
 اینجا خوزستان است ، همان قلک همیشگی پایتخت
 اینجا گرم است و خاک ، بازی را تعطیل کنید !
با بازی هر روز مردمان این شهر چه کنیم ؟ !
اینجا خوزستان است ، پایتخت شیرین کردن چای پایتخت.
اینجا ما هستیم و پول و نفت و آب و برق نیست
در شهر گرما دوستان نیستند و نفت و پول و ..... هست.
اگه تعصب خوزستانی داری پس لطفا این مطلب و چاپ کن
پاسخ ها
علیرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۷
مرحبا بسیار زیبا گفتی
فاطمه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۷
3
1
احساسات وشعراتون قابل احترام اما ما باید یه جوری به فیفا ثابت کنیم که دمای اهواز خیلی بیشتراز 50درجه ست رطوبتش هم بالای این حرفاست تازه خاک هم میشه اینو چجوری توصیف کنیم بیچاره بازیکنا باید ثابت کنیم
jafar
|
Switzerland
|
۲۰:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۷
0
5
چرا متوجه نیستید اگر قرار باشه مرکز نشینان به فیفا ثابت کنند که هوای اهواز آلوده و گرم است و جای بازی کردن نیست یعنی محروم کردن تیمهای اهوازی از بازی خانگی . در غیراینصورت آیا فدراسیون فوتبال ایران حاضر است با پول نفت استان یک استادیوم مجهز و سرپوشیده با دستگاههای تهویه و سرد کننده هوا در اهواز بسازد ؟
خوزستانی
|
United States of America
|
۲۰:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۷
0
3
خب این چیزا به ضررمون نیست؟
یعنی بیان کلا میزبانی رو از تیم های خوزستانی بگیرن؟ اینجوری که نابود میشه فوتبال خوزستان...
عشقم فولاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۷
0
6
فدراسیون اصفهانی که می دونن اهواز بدترین شرایط آب و هوایی رو خصوصا تو مرداد ماه داره چرا بازی ها رو از شهریور ماه شروع نمی کنن. حالا که لیگ شروع شده چرا بازیها رو ساعت 21 یا 22 که یکم هواش بهتره برگذار نمی کنن. اصلا چرا سپاهان نباید تو این شرایط تو اهواز بازی کنه و چهار بازی پشت سر هم میزبان باشه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۷
0
4
مگه میشه میزبانی گرفته شه خب بازیای خونگی روهروقت هوا مساعد شد برگزار میشه یا حداقل لیگ دیرتر شروع میشه حرف از 3تیمه چجور میزبانی رومیگیرن هیچکس نمیتونه همچین کاری کنه مگه شوخیه
بیرگانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
0
0
در علم هواشناسی یک دمای سایه داریم که استاندارد ایران هست و یک دمای احساسی یا واقعی(Real feel) در سنجش دمای احساسی علاوه بر دمای سایه مقدار رطوبت و باد در نظر گرفته میشود.که اصولا در هوای شرجی دمای احساسی 5 تا 15 درجه از دمای سایه بیشتر هست به همین خاطر در سایتهای بین المللی جهانی دمای احساسی یا واقعی ماهشهر در 9 مرداد94 بقدار 67درجه بعنوان یک رکورد جهانی در علم هواشناسی ثبت شد.متاسفانه در سایت هواشناسی ایران به هر دلیلی دمای احساسی ثبت نمیشود ولی در سایتهای بین المللی مثل accu weather دمای احساسی ثبت میشود سایتهای بین المللی دمای سایه و میزان رطوبت و باد را از ایستگاه های هواشناسی ایران میگیرن و بعد از محاسبه دمای احساسی را ثبت میکنن اصولا تنها مراکزی در دنیا که انلاین در ارتباطن ایستگاه های هواشناسی کل کشورها هستن چون اب و هوا مرز سیاسی نمیشناسد و برای پیشبینی به تمام اطلاعات دیگر کشورها نیاز هست.
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها