به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ May 2024 03
کد خبر: ۵۳۴۳
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۰
تعداد نظرات: ۵ نظر

دومین حریف خارجی فولاد خوزستان را بشناسید

دومین حریف خارجی فولاد را بشناسید

افشین احمدی
خوزستان اسپورت- تیم فوتبال فولاد خوزستان روز دوشنبه آینده در دومین دیدار تدارکاتی خود در اردوی ترکیه، به مصاف تیم آلمالیک ازبکستان خواهد رفت.

به گزارش خوزستان اسپورت، آلمالیک یکی از باشگاه‌های حاضر در لیگ برتر ازبکستان، موسوم به عالی لیگ، است. این باشگاه 11 سال پیش یعنی در سال 2004 در شهر آلمالیک در 65 کیلومتری تاشکند، پایتخت ازبکستان، تاسیس شده است.

ورزشگاه اختصاصی این باشگاه، ورزشگاه مرکزی آلمالیک با گنجایش حدود 12 هزار تماشاگر می‌باشد. این ورزشگاه، سال گذشته میزبان دیدار فینال جام حذفی ازبکستان بین دو تیم پایتخت‌نشین بنیادکار و لکوموتیو تاشکند بود که در آن بازی، تیم لکوموتیو با گلی که در وقت اضافی به ثمر رساند، به پیروزی رسید و فاتح جام حذفی فوتبال این کشور شد.

تیم آلمالیک در پایان نیم فصل اول فصل جاری، با کسب 28 امتیاز از 15 بازی شامل 8 برد، 4 تساوی و 3 باخت، در رده ششم جدول 16 تیمی لیگ برتر این کشور قرار گرفت و جالب اینکه در پایان فصل گذشته نیز به عنوان ششمی این مسابقات دست یافته بود.

آلمالیک روز چهارشنبه دهم تیرماه آخرین بازی خود در نیم فصل اول را برابر تیم دینامو سمرقند انجام داد و با سه گل به پیروزی رسید و سپس راهی تعطیلات نیم فصل شد تا پس از چند روز استراحت، خود را برای دور برگشت این مسابقات آماده کند. آلمالیک در نخستین دیدار از دور برگشت عالی لیگ، باید روز یکشنبه یازدهم مرداد به مصاف تیم پاختاکور تاشکند برود که عنوان قهرمانی نیم فصل نخست این مسابقات را از آن خود کرده است.

این در حالی است که تیم آلمالیک امسال شروع ناامید کننده‌ای در مسابقات جام‌حذفی داشت و در همان دور نخست با قبول شکست برابر تیم دسته اولی سمنتچی کواسوی، از دور رقابت‌های جام‌حذفی کنار رفت. البته سمنتچی پدیده مسابقات حذفی در فصل جاری است زیرا پس از حذف آلمالیک، دیگر تیم لیگ برتری این کشور یعنی مشعل مبارک را نیز حذف کرد و حریف تیم قدرتمند پاختاکور در مرحله یک چهارم نهایی این مسابقات شد که در بازی رفت نیز پاختاکور را در خانه اش با تساوی 2 بر 2 متوقف کرد و چه بسا در بازی برگشت، باعث حذف سومین تیم لیگ برتری ازبکستان نیز شود!

نگاهی به فهرست بازیکنان آلمالیک در فصل جاری نشان می‌دهد که هیچ کدام از بازیکنان فعلی آلمالیک، در زمان حاضر عضو تیم ملی فوتبال ازبکستان نیستند اما چند تن از آنها سابقه پوشیدن پیراهن تیم ملی در گذشته را دارند که از آن جمله می‌توان به اسلام ایناموف، شوکت سلام‌اف، کمال الدین مورزایف، ظاهر پیریموف و سحاب جورایف اشاره کرد.

البته این تیم دارای یک بازیکن ترکمن به نام ارسلان مراد امان‌اف است که هم اکنون عضو تیم ملی فوتبال ترکمنستان می‌باشد و به عنوان سهمیه آسیایی جذب این تیم ازبکی شده است. این هافبک نفوذی تند و تیز 25 ساله ترکمن، در تمامی 15 بازی آلمالیک در فصل جاری عالی لیگ به میدان رفته و چهار گل نیز به ثمر رسانده است. او چندی پیش در دیدار مرحله مقدماتی جام‌جهانی و جام ملت‌های آسیا بین تیم‌های ملی ترکمنستان و ایران هم نود دقیقه کامل برای ترکمنستان به میدان رفت.

تیم آلمالیک دو بازیکن خارجی دیگر نیز دارد. نمانیا یوانوویچ 31 ساله اهل صربستان یکی از این بازیکنان است که در پست مهاجم نوک بازی می‌کند. یوانوویچ در باشگاه‌های قزاقستان، نروژ و رومانی هم توپ زده است. او در فصل جاری عملکرد چندان مثبتی از نظر آمار گلزنی نداشته و در 14 بازی لیگ تنها 2 گل زده است. یوگنی گوگول هم دیگر بازیکن خارجی آلمالیک با تابعیت روسی است. این مدافع 29 ساله در چند سال اخیر تنها در باشگاه‌های ازبکستان بازی کرده و هیچ سابقه ای در باشگاه‌های خارج از این کشور ندارد. گوگول در 12 بازی از 15 بازی نیم فصل اول لیگ برتر ازبکستان، با پیراهن آلمالیک به میدان رفته است.

جالب اینکه دو بازیکن فعلی آلمالیک به اسامی شوکت سلام‌اف و سحاب جورایف، زمستان گذشته به تهران آمدند و در تست پزشکی و تمرینات تیم پرسپولیس حضور یافتند اما هر یک بنا به دلایلی مورد تایید قرار نگرفتند و راهی ازبکستان شدند و با تیم آلمالیک قرارداد بستند و در فصل جاری با پیراهن این تیم به میدان می‌روند.

هدایت تیم آلمالیک در فصل جاری، بر عهده یک مربی بومی 52 ساله به نام ایگور اشکورین است. این مربی ازبک، در چهار سال گذشته تنها در همین تیم آلمالیک کار کرده است. او پس از پایان نیم فصل اول مسابقات عالی لیگ، از مسئولان باشگاه درخواست برگزاری یک اردوی برون مرزی 12 روزه و برگزاری چند دیدار تدارکاتی با تیم‌های خارجی را کرد که در نهایت، ترکیه به عنوان محل برپایی اردو انتخاب شد. بدین ترتیب، کاروان 30 نفره آلمالیک شامل 22 بازیکن و 8 نفر کادر فنی و اجرایی عازم استانبول شد تا ضمن برگزاری چند جلسه تمرین، سه دیدار تدارکاتی نیز در این شهر برگزار کند.

آلمالیک در نخستین بازی تدارکاتی خود در این کشور، به مصاف تیم سوپرلیگی اسکی‌شهیر ترکیه رفت و با حساب 2 بر یک مغلوب شد. اسکی‌شهیر همان تیمی است که در بازی دوستانه با فولاد خوزستان، با سه گل تن به شکست داد. حال، روز دوشنبه 29 تیرماه این فرصت نصیب تیم آلمالیک شده تا در دومین دیدار دوستانه و تدارکاتی خود در اردوی ترکیه، به مصاف تیم فولاد خوزستان از ایران برود.

فهرست بازیکنان آلمالیک:
دروازه بانان
تیمور گانی‌یف، امیدجان خانم قل‌اف، نیکیتا اشکورین

مدافعان
یوگنی گوگول، عظمت اسراییل‌اف، عبدالقهار حاجی‌اکبر‌اف، سحاب جورایف، غلام اورونوف

هافبک‌ها
سرور جورایف، محمد عیسی‌اف، اسلام ایناموف، نیکیتا پاولنکو، دیارجان تراب‌اف، ظاهر پیریموف، شوکت سلام‌اف، سلامت کوتی‌بایف، ارسلان‌مراد امان‌اف

مهاجمان
نمانیا یوانوویچ، کمال‌الدین مورزایف، اسلام‌بیک اسحاق‌جان‌اف، دانیار اسماعیل‌اف، علی‌شیر شاغلام‌اف

سرمربی: ایگور اشکورین

پیامک :5000291247
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: ۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۷
1
4
فولاد و تیمای دیگه تو خارج دارن آماده میشن ولی استقلال نا هنوز اندر خم یک کوچه است. بیچاره سیاوش.خدا بهش کمک کنه.
فولادی 65
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۷
0
6
باید با تیمای قویتر روبرو بشیم تا ضعفامون مشخص بشه
بنیامین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۷
4
4
اها دبیا مردم لیگشون نیم فصلش تموم ماهنوز داریم میگیم بازیکن مهاجم چی شد کی کی چه وقت
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۷
0
9
تیم خوبیه توی کوران مسابقات بوده ولی ایکاش با تیمایی مثل فنرباغچه و بشیکتاش بازی میکردیم تا ضعفامون مشخص بشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۸
0
6
فولاد تو بازیای دوستانه نتایجش خیلی خوب بود این تیمه روهم میبره فقط خدا کنه تو لیگ همینطوری نتیجه بگیره
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها