به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ May 2024 17
کد خبر: ۵۰۹۷
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۰
تعداد نظرات: ۱۲ نظر

طالقانی: مشکلات استقلال اهواز باید برطرف شود

طالقانی: مشکلات استقلال اهواز باید برطرف شود/ دو ورزشگاه آماده برای میزبانی داریم/ سهامدار گروه‌ملی علاقه به تیمداری ندارد

یعقوب کعبی
خوزستان اسپورت- رئیس هیئت فوتبال خوزستان از مشکلات احتمالی پیش روی استقلال اهواز صحبت می‌کند.

عبدالکاظم طالقانی در گفت و گو با خوزستان اسپورت، از دغدغه‌هایش برای برطرف شدن مشکلات پیش روی استقلال اهواز می‌گوید و از مسئولان استان می‌خواهد از این تیم حمایت کنند تا در میانه مسابقات لیگ برتر دچار مشکل نشود. او همچنین نظراتش در رابطه با سایر مباحث فوتبال خوزستان را بیان می‌کند.

متن مصاحبه زئیس هیئت فوتبال خوزستان با خوزستان اسپورت را مرور کنید.

بازگشت استقلال اهواز به لیگ برتر را چگونه ارزیابی می‌کنید؟
از اینکه تیمی مانند استقلال اهواز به لیگ برتر برگردد خرسندم و امیدوارم که بتواند خاطرات خوب گذشته را برای هوادارانش زنده کند. در عین حال امیدوارم که باشگاه استقلال اهواز در طول مسابقات با مشکل مالی مواجه نشود. حقیقت اینست که اگر دولت و مسئولان استان به استقلال اهواز کمک نکنند، ممکن است که این تیم در طول فصل با مشکل مواجه شود. اعتقاد دارم که باید به این تیم کمک کرد، چون با نداشته‌هایش وارد کارزار خریداری امتیاز فولادنوین شده تا در لیگ برتر شرکت کند.

چه دلیلی باعث می‌شود نگران مشکلات احتمالی باشگاه استقلال اهواز در طول فصل باشید؟
به دلیل سابقه قبلی و مشکلاتی که این تیم داشته، چنین احتمالی می‌دهم. این تیم متعلق به بخش خصوصی است و همه ما باید از آن حمایت کنیم. استقلال اهواز با نداشته‌هایش قدم پیش گذاشته و به همین دلیل باید از سوی مسئولان استان هم حمایت شود تا به مشکل برخورد نکند.

هیئت فوتبال چه برنامه‌ای برای حمایت از استقلال اهواز دارد؟
ابتدا باید ببینیم که کمک را چگونه تعریف می‌کنند. هیئت فوتبال درآمد یا بودجه‌ای برای کمک مالی به باشگاه‌ها ندارد اما از جهات مختلف می‌توانیم این تیم را پشتیبانی کنیم. در همین فصل گذشته بیش از 100 میلیون تومان از هزینه‌های برگزاری مسابقات خانگی استقلال اهواز را متقبل شدیم و این هزینه‌ها باید از سوی هیئت فوتبال به اشخاص و سازمان های مختلف پرداخت شود. انصافاً تیم داری بدین صورت مشکل است و باید از هم اکنون چاره اندیشی کنیم تا در طول فصل شاهد به مشکل خوردن استقلال اهواز نباشیم.

از نظر شما بزرگ ترین مشکل سد راه تیم استقلال اهواز برای ورود به لیگ برتر چه مسأله‌ای است؟
مسأله‌ای که احتمال دارد این تیم را دچار مشکل کند، ابلاغیه سه هفته پیش فدراسیون فوتبال است که اعلام کرده تیم های بدهکار تا زمانی که بدهی‌های قبلی را با افراد طلبکار تسویه نکنند، حق شرکت در مسابقات را ندارند. باشگاه استقلال اهواز پرونده‌هایی در رابطه با مباحث مالی در کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال دارد و این یک مشکل اساسی است که باید برطرف شود.

در آگهی واگذاری امتیاز تیم فولادنوین عنوان شده بود که هیئت فوتبال خوزستان باید اهلیت خریدار را تأیید کند. اصولاً اهلیت خریدار از نظر هیئت فوتبال چه تعریفی دارد؟
اساساً می‌تواند این موضوع باشد که آیا تیم خریدار می‌تواند هزینه‌هایش را در طول فصل تأمین کند و آیا توانایی شرکت در چنین رقابت هایی را دارد یا خیر. این موضوع برای جلوگیری از ورود افراد مبتدی به عرصه تیمداری در سطح لیگ حرفه‌ای است.

با این حساب اهلیت خریداران فعلی فولادنوین تأیید می‌شود، چون سابقه تیمداری در این سطح را داشته‌اند.
ما مشکلی با اهلیت تیم ها نداریم. اتفاقاً هر کدام از تیم های استان که وارد صحنه شود و امتیاز فولادنوین را در اختیار بگیرد، از نظر ما کار مثبتی انجام داده، خصوصاً اگر تیم باسابقه‌ای مانند استقلال اهواز باشد. گفتم که دو نگرانی داریم. یک نگرانی مربوط به پرونده‌های مالی استقلال اهواز در کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال که ممکن است برای این تیم مشکل جدی ایجاد کند و یک نگرانی هم مربوط به تأمین هزینه‌های استقلال اهواز در طول مسابقات است که با توجه به مشکلات این تیم در سال های گذشته، امیدواریم که مسئولان استان از استقلال اهواز حمایت کنند.

با توجه به اینکه بعد از تهران، شهر اهواز می‌تواند اولین شهری باشد که سه تیم را در یک دوره از لیگ برتر داشته، آیا برای برگزاری مسابقات خانگی این سه تیم تمهیدات لازم دیده شده است؟
طبیعتاً بعنوان رئیس هیئت فوتبال استان تفاوتی برای من نداشت که سهمیه‌های استان در کدام یک از شهرها باشد. این تیم ها می‌توانستند در آبادان، مسجدسلیمان، ماهشهر، خرمشهر یا سایر شهرها باشند، چرا که همه این شهرها به خوزستان تعلق دارند. خب اکنون شرایطی پیش آمده که اهواز سه سهمیه را صاحب شده و از نظر قانونی هیچ مانعی وجود ندارد. در اهواز دو استادیوم داریم که می‌توانند مسابقات لیگ برتر را میزبانی کنند. حتی اگر سازمان لیگ بخواهد برای دو تیم اهوازی بصورت همزمان در اهواز بازی بگذارد، این توانایی را داریم که در دو استادیوم غدیر و تختی این بازی ها را انجام بدهیم. اما معمولاً سازمان لیگ بازی‌های خانگی دو تیم همشهری را در دو روز مختلف برگزار می‌کند.

یکی از مواردی که سال گذشته با اعتراض تیم ها همراه شد، کیفیت نامناسب زمین چمن استادیوم غدیر در فصل تابستان بود. آیا قرار است امسال هم شاهد یک زمین ناهموار در فصل گرما باشیم؟
دوست دارم از این استادیوم بازدید کنید و کیفیت زمین چمن را ببینید که نسبت به سال گذشته در چنین فصلی بهتر شده است. دلیل اینکه زمین چمن غدیر در سال گذشته کیفیت خود را از دست داد، نداشتن نظارت بر عملکرد پیمانکار و عدم پیگیری مسئولان سابق برای حفظ زمین چمن بود. طبیعی است وقتی ورزشگاه متصدی داشته باشد و مسئول مربوطه وضعیت زمین را پیگیری کند، این مشکلات بوجود نمی‌آید. از وقتی زمین ها را تحویل هیئت فوتبال استان دادند، شرایط بسیار بهتر شده است.

ولی مسئولان سابق استادیوم غدیر می‌گفتند بدلیل اینکه چمن این استادیوم اروپایی است، در فصل گرما چنین شرایطی پیدا می‌کند. این ادعا را تأیید نمی‌کنید؟
درست است که چمن ورزشگاه غدیر اروپایی است و در یک فصل از سال کمی تخریب می‌شود، اما دلیل خرابی این زمین در سال گذشته فقط گرمای اهواز نبوده است. واقعیت اینست که به زمین رسیدگی نمی‌شد. به زمین چمن آب نمی‌دادند. به عملکرد پیمانکار نظارت نمی‌کردند. الحمدلله اکنون که زمین چمن را به اندازه کافی آب می‌دهیم، به عملکرد پیمانکار نظارت می‌کنیم و حقوق عوامل ورزشگاه را بموقع پرداخت می‌کنیم، آن ها هم موظف هستند که زمین را خوب نگهداری کنند.

چندی پیش مدیرعامل یکی از تیم های خوزستانی گلایه داشت که اجاره استادیوم غدیر برای مسابقات لیگ برتر زیاد است. اجاره استادیوم بر چه اساسی محاسبه و دریافت می‌شود؟
ما خودمان را از باشگاه‌های خوزستانی جدا نمی‌دانیم و چون خودمان را جدا نمی‌دانیم، به آن ها اعلام کردیم که داشته‌های ما اینست. به باشگاه ها پیشنهاد دادیم که استادیوم را در اختیار بگیرند و هزینه‌های نگهداری آن را بپردازند تا در مقابل بابت اجاره استادیوم هیچ پولی پرداخت نکنند. هیچ کدام از باشگاه‌ها چنین پیشنهادی را قبول نکردند. طبیعی است در چنین شرایطی که هیئت فوتبال هزینه‌های نگهداری از ورزشگاه را پرداخت می‌کند، این هزینه‌ها را محاسبه و بعنوان اجاره ورزشگاه جهت برگزاری مسابقات لیگ برتر از تیم ها دریافت کند. حقیقتاً دولت در رابطه با هزینه نگهداری ورزشگاه یک ریال به هیئت فوتبال نمی‌دهد.

در رابطه با تأمین این هزینه‌ها با مسئولان دولتی رایزنی نکرده‌اید؟
چندی قبل به وزیر ورزش گفتم ولی حرف خاصی نزدند. شاید با مکاتباتی که مدیرکل ورزش و جوانان استان انجام دهد، یک محل برای تأمین هزینه‌های نگهداری ورزشگاه‌ها در نظر گرفته شود. الان وضعیت به شکلی است که اگر بخشی از ورزشگاه دچار ایراد گردد و نیاز به تعمیرات داشته باشد، بودجه‌ای برای این کار نداریم و فعلاً فقط در حال تأمین هزینه های نگهداری ورزشگاه‌ها هستیم.

قبلاً در رابطه با تغییرات ایجاد شده در باشگاه فولاد خوزستان صحبت کردید. در رابطه با تغییرات مدیریتی اخیر در باشگاه استقلال خوزستان چه نظری دارید؟
خوشبختانه استقلال خوزستان تغییرات زیادی نداشته است. مدیرانی که قبلاً در این باشگاه بودند، اکنون بعنوان مشاور به مدیران جدید مشاوره می‌دهند و با اطلاعاتی که از استقلال خوزستان دارم، فکر نمی کنم مشکل خاصی وجود داشته باشد.

آیا مشکل عدم علاقه سهامدار اصلی شرکت گروه ملی به تیمداری کماکان وجود دارد یا شرایط تغییر کرده است؟
این مسأله که سهامدار شرکت گروه ملی نمی‌خواهد تیمداری کند، هنوز وجود دارد. البته در حال حاضر با توجه به خواسته افکار عمومی و پیگیری مسئولان استان، پای کار ایستاده‌اند و انشاءالله یک تیم خوب را روانه مسابقات خواهند کرد. در مصاحبه‌های قبلی هم گفتم که فوتبال بهترین مکان برای تبلیغات بانک ملی ایران است. چرا بانک ملی تبلیغاتش را به بخش های مختلف بدهد، در حالی که می‌تواند در هر بازی استقلال خوزستان به مدت 90 دقیقه نام این بانک را بصورت زنده برای بینندگان تلویزیونی نمایش دهد؟ فکر نمی‌کنم هیچ برنامه دیگری به مدت 90 دقیقه تبلیغات پخش کند و کماکان امیدوارم که حوزه مدیریت بانک ملی ایران ضمن حمایت مالی از باشگاه استقلال خوزستان، از طریق مسابقات پخش تلویزیونی این تیم اقدام به تبلیغات کند.

و آخرین سئوال. با توجه با اینکه نشان داده‌اید پیگیر رفع مشکلات همه نمایندگان فوتبال استان هستید، چه صحبتی با هواداران فوتبال خوزستان خصوصاً استقلال اهواز در رابطه با احتمال بازگشت این تیم به لیگ برتر دارید؟
خیلی خرسند هستم که امتیاز تیم فولادنوین در خوزستان باقی مانده است. برای من بعنوان رئیس هیئت فوتبال استان فرقی نمی‌کند کدام یک از تیم های استقلال اهواز، نفت آبادان، نفت مسجدسلیمان یا سایر تیم های استان صاحب امتیاز فولادنوین شوند، چرا که در قبال تمام تیم های استان مسئولیت دارم و وظیفه ماست که از آن ها حمایت کنیم. اگر برخی افراد صحبت های خاصی را مطرح می‌کنند، بدلیل اینست که دیدگاه و تفکرشان بخش نگرانه است، در حالی که من به مسائل فوتبال استان، بصورت بخشی نگاه نمی‌کنم. بنده تمام تیم های استان را نگاه می‌کنم و این تیم ها در هر جای استان باشند، از آن ها حمایت می‌کنم. حضور استقلال اهواز در لیگ برتر بعنوان یک تیم ریشه‌دار و پرتماشاگر می‌تواند باعث کمک به رشد فوتبال استان شود. اگر هم در رابطه با مشکلات این تیم اظهارنظر می‌کنیم، برای اینست که قبل از شروع مسابقات این مشکلات برطرف شوند تا استقلال اهواز با یک تیم قوی و بدون دغدغه مالی وارد مسابقات شود.

طالقانی: مشکلات استقلال اهواز باید برطرف شود/ دو ورزشگاه آماده برای میزبانی داریم/ سهامدار گروه‌ملی علاقه به تیمداری ندارد

پیامک :5000291247
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: ۱۲
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۷
2
6
از آقای طالقانی و طرفی بخاطر حمایتهاشون ازاستقلال اهواز کمال تشکرو دارم و انشااله کمک کنندتا استقلال اهواز به لیگ برتر بیاد
سرباز
|
United States of America
|
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۷
2
6
آقای طالقانی ممنون از حمایت از استقلال اهواز وخواهشا همه مسئولان استانی بصورت عملی از تیم استانمون حمایت کنند
ابوالفضل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۷
2
2
حداقل کاری که هییت استان میتونه انجام بده اینه که زمین در اختیار استقلال اهواز بزاره...

اگه این تیم حمایت نشه براحتی سقوط میکنه...دیگه گذشته دوران تعصب و عرق به پیراهن..

پول که باشه بسیاری از مشکلات حله.همونطور که استقلال خوزستان با پشتوانه مالیش تونسته تو لیگ برتر موندگار باشه...

خواهش میکنم به استقلال اهواز تنها تیم خصوصی لیگ برتر کمک کنید...
حسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۷
2
3
سلام با تشگر از اعضای هیئت فوتبال درخواست داریم که به صورت عملی از این تیم حمایت شود با دادن زمین تمرین و در اختیار قرار دادن ورزشگاه تختی و....
علی فولاد اهواز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۷
3
1
از باشگاه فولاد هم تشکر کنید
موسوی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۷
1
3
اقا طالقانی وقتی مشکل برای باشگاه فولاد درست شد شجاعانه از مدیران سابق فولاددفاع کرد برعکس یکی از نمایندگان اهوازکه میگفت مسئله فولاد به ما ربط نداره
مهدی مقدسی پور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۷
0
3
با تشکر از همکاری های باشگاه فولاد
هر چند که تا یکشنبه چیزی مشخص نیست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۷
0
1
خسته نباشید به اقای طالقانی وهمکاراشون و تشکر از زحمات هیات فوتبال لطفا یه همفکری با مدیرای سه تیم خوزستانی بکنید تا بازیکنهای قویتری جذب کنند و با قدرت در لیگ شرکت کنند. اگه براتون مقدوره با مساله دلالی هم برخورد کنید این دلالا با بازیکنای شمالی که پارسال اوردن استقلال و اون بازیکنای ضعیفی که امسال اوردن بولاد خیلی به تیمهای استان ضربه زدند.
همه خوزستان سرای من است
|
India
|
۲۲:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۷
1
2
جا دارد از آقای طالقانی و طرفی برای دلسوزیشان برای تمام تیمهای خوزستانی تشکر کرد واقعا هیئت فوتبال از نظر مالی نمیتواند به تیمهای خوزستانی کمک کند و این را همه میدانند و قبول دارند ولی تنها خواهش ما از این هیئت اینکه اگر استقلال اهواز به لیگ برتر صعود کرد نسبت به دوتا تیم خوزستانی حاضر در لیگ برتر بیشتر هواش داشته باشند چون این تیم خصوصی است و همه قبول داریم که این تیم توان هزینه کردن باندازه تیمهای دولتی که هر کدامشان وابسته به شرکتی یا سازمانی است ندارد و خواهشا برای تمرین تختی را در اختیار آنها قرار دهید و در بازیهای خانگی از آنها به اندازه وسعتشان پول بگیرید .باتشکر
اهوازي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۸
0
1
اس اس شهر اهواز بايد حمايت شود تا دوباره به روز هاي اوج خود برسد
علي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۸
0
1
اس اس شهر اهواز آبي واقعي
امین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۸
0
0
از استقلال اهواز حمایت کنید چون تیم محبوب ومردمی تو ایران.قول میدم ورزشگاه پر از تماشاچی بشه.دوباره هیجان به ورزشگاه تختی برمیگرده
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها