به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ May 2024 21
کد خبر: ۴۷۵۴
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۰
تعداد نظرات: ۲۲ نظر

سکوت نعیم سعداوی سرانجام شکسته شد

سکوت سعداوی شکسته شد: دلالی در فوتبال را از نزدیک دیدم/نوع بازیكن جذب شده گویای همه چیز است

خوزستان اسپورت- نعیم سعداوی در خصوص دلایل جدایی از فولاد و شیوه خاص یارگیری این تیم صحبت کرد.

به گزارش خوزستان اسپورت، نعیم سعداوی که سال ها به عنوان بازیکن و مربی در تیم فولاد خوزستان حضور داشته، در اواخر فصل گذشته پس از اختلاف نظر با دراگان اسکوچیچ از فولاد جدا شد. سعداوی برای آن که فولاد ضربه ای نخورد، در آن مقطع حساس سکوت کرد ولی امروز که خطر را پیش روی تیم فولاد حس می کند، می گوید که سال گذشته شرایط سیستماتیم دلالی در فوتبال را از نزدیک دیده است.

صحبت های مهم نعیم سعداوی با خبرگزاری ایسنا را بخوانید:

من و اسکوچیچ اختلاف نظرهای بسیاری داشتیم
نعیم سعداوی اظهاركرد: از زمانی که اسکوچیچ به فولاد آمد، اختلاف نظرهای بسیاری با یکدیگر در جذب و رد بازیکنان تیم داشتیم و البته من می‌دانستم که مسوولیت کامل مواردی که صورت می‌گیرد، با سرمربی است.

وی افزود: به هر حال باتوجه به این‌که اسکوچیچ می‌خواست کار خودش را انجام دهد، من هم به خاطر مواردی که به آن اشاره کردم و البته موارد دیگری که وجود داشت، تصمیم بر جدایی از مجموعه فولاد گرفتم و سعی کردم سکوت اختیار کنم تا حاشیه و مشکلی برای تیم ایجاد نشود.

در فولاد به حالت خنثی رسیده‌ بودم
سعداوی گفت: من اگر احساس كنم در جایی نمی​توانم مثمرثمر باشم و حالت خنثی داشته باشم، مطمئنا در آن مجموعه نخواهم بود. من تمام این سال‌ها، فارغ از چارچوب فعالیتی كه برای من تعریف شده بود، در جنبه‌های مختلف كمك كردم تا بتوانم مشكلات را به حداقل برسانم. به هر حال هر زمان احساس كنم، نمی‌توانم به مجموعه‌ای که در آن هستم كمك كنم، دلیل و اصراری برای ماندن در آن‌جا ندارم و من در آن برهه از زمان به این نتیجه رسیدم که در فولاد به حالت خنثی رسیده‌ام و به همین دلیل تصمیم بر جدایی گرفتم.

وی افزود: پس از به وجود آمدن اختلاف نظر با اسكوچیچ و جدایی از مجموعه، خیلی تلاش شد كه من برگردم اما با توجه به این‌كه احساس كردم كه شاید نتوانم خیلی كمك داشته باشم، برنگشتم. من در هر تیمی كه بخواهم كار كنم، علاقه‌مند هستم که زمینه رشد برایم فراهم باشد و بتوانم كمك كنم، در غیر این صورت اصلا اصراری بر ماندن نخواهم داشت.

شرایط سیستماتیك دلالی در فوتبال را از نزدیک لمس كردم
سعداوی با بیان این‌كه فصل گذشته خودم تا اندازه‌ای شرایط سیستماتیك دلالی در فوتبال را از نزدیك لمس و درک كردم، گفت: اگر لازم بود، در آینده این موضوع را بیشتر باز خواهم كرد ولی فعلا به همین قدر بسنده می‌كنم.

بستر مناسب برای فعالیت مربیان بومی فراهم شود
وی در ادامه بیان کرد: جا دارد از آن‌هایی كه به نحوی مسوولیت ورزش در اختیارشان است بخواهم شرایط و بستر مناسب فعالیت را برای مربیان بومی این استان مانند مكوندی، ویسی، كوروش موسوی و ... كه سرمایه جوان استان هستند، فراهم كنند. پس از گذشت مدت​ها فولاد نتوانسته است یك مربی بومی بسیار خوب پیدا كند و تا كی باید تیم​های ما به دنبال مربیان غیربومی و خارجی باشند.

سعداوی ادامه داد: امیدوارم آن‌هایی كه عرق خاصی به این استان دارند این موضوع را مدنظر قرار دهند، چرا كه ما به اندازه كافی نیروهای بسیار متعصب و متبحر در استان داریم و فقط نیاز به پشتیبانی و حمایت لازم دارند تا بتوانند تفكرات خودشان را پیاده كنند و مطمئن باشید اگر اعتماد كنند، پشیمان نخواهند شد و قطعا با آن‌ها می‌توان برای آینده، شرایط بسیار خوبی را رقم زد.

وی بیان کرد: در فصل گذشته در مجموعه لیگ ما به مربیان جوان اعتماد شد و شاهد بودیم که آن‌ها چه دگرگونی​های خوبی را در فوتبال کشور ایجاد كردند، باتوجه به این که استان خوزستان در زمینه​های مختلف حرف​های بسیاری برای گفتن دارد، می​طلبد مدیریت​های مختلف استان سعی كنند حمایت لازم را از سرمایه‌های جوان و بومی خود داشته باشند.

به مجموعه مدیریت گذشته خسته نباشید می‌گویم
سعداوی در ادامه با قدردانی از مدیریت قبلی باشگاه فولادخوزستان، گفت: یک مجموعه طرز تفكر خود را دارد و زحمت خود را می​كشد و تمام تلاشش این است كه بهترین كارها را در حیطه كاری خود انجام دهد ولی ممكن است انتقادهایی هم وجود داشته باشد اما در جامعه​مان به ویژه جامعه ورزش و فوتبال​مان باید یاد بگیریم كه قدرشناس باشیم و من بر خود لازم می‌دانم از زحمات مجموعه مدیریت گذشته باشگاه به ویژه آقای دهكردی و صیادنژاد تشكر کنم و به آن‌ها خسته نباشید بگویم.

مجموعه مدیریت جدید كار سختی پیش رو دارد
وی همچنین با تبریک به مجموعه مدیریت جدید باشگاه فولاد، عنوان کرد: به نظر می‌آید آن‌ها كار سختی پیش رو دارند، چرا كه سطح توقع و انتظار از مجموعه فولاد بسیار بالا رفته است. تركیب و ساختار هیات مدیره باشگاه هم که بررسی می‌شود، می​بینیم كه ضرورت دارد افراد پیشكسوت فوتبالی و فنی بیشتری در هیات مدیره گمارده شوند تا بتوانند خط مشی كلی و فنی باشگاه را به سمت و سوی صحیحی هدایت كنند.

فعالیت با چند مدیر برنامه به‌خصوص، مشكل‌ساز می‌شود
سعداوی بیان کرد: جا دارد در جذب بازیكنان جدید و رد كردن بازیكنان قدیمی هم نظارت دقیق و بهتری صورت بگیرد و جذب بازیكنان خارجی از كانال​های به‌خصوص، به صورت صحیح تعریف و توجیه شود چرا كه فعالیت با یكی دو مدیر برنامه به‌خصوص، در آینده مشكلاتی را برای باشگاه ایجاد می​كند.

فولاد پتانسیل بالایی برای قهرمانی دارد
وی با بیان این‌كه فولاد امسال پتانسیل بالایی برای قهرمانی دارد، گفت: البته به شرط این كه از تمام ابزار به صورت كامل و اصولی استفاده كند. امسال یك تیم كامل به نام فولادنوین که فصل گذشته شگفتی​ساز لیگ یك بود، در اختیار سرمربی فولاد خوزستان است و او می​تواند بازیكنان آماده آن را جذب كند.

سعداوی افزود: بازیكنان آماده​ای هم در تیم​های پایه و آكادمی فولاد وجود دارند كه بیشتر آن‌ها در تیم​های مختلف ملی فعالیت دارند و این بازیکنان هم آماده جذب تیم هستند. همچنین سرمربی تیم اختیار تام جهت جذب بازیكنان داخلی و خارجی را هم دارد. بودجه مناسب هم برای این امر فراهم شده و تمرینات تیم هم به موقع آغاز شده است و می​توان گفت باشگاه فولاد، باشگاهی است كه شرایط در آن برای مربی​ای كه به این تیم می​آید، هموار است. پس این‌ها نشان می​دهد فولاد از پتانسیل بسیار بالایی برای قهرمانی برخوردار است كه باید به خوبی از این پتانسیل استفاده شود.

باید نظارت دقیق​تری در جذب بازیکن صورت بگیرد
وی درباره بازیکنانی که فولاد تاکنون در اختیار گرفته است، خاطرنشان‌كرد: نوع بازیكن جذب شده گویای همه چیز است و باید در ادامه نظارت دقیق​تری صورت بگیرد و با توجه به این‌كه اسكوچیچ هم طی مصاحبه​ای قول قهرمانی داده است، باید در زمینه جذب بازیكنان توجیه مناسب داشته باشد و اگر بازیكنی جذب می​كند باید پاسخ دهد. اعتقاد اصولی مربیان این است كه وقتی قرار است بازیكنی جذب شود، اولا آن بازیکن بر اساس نیاز در پست مورد نظر و بعد هم بر اساس توانایی‌اش، جذب شود. یعنی این دو فاكتور كار سرمربی را برای جذب بازیكن توجیه می​كند. سطح بازیکن جذب شده را هم می‌توان با بررسی عملكرد فصل گذشته‌اش، مورد ارزیابی قرار داد.

سعداوی با اشاره به عملکرد فصل گذشته فولاد در لیگ برتر، گفت: علی​رغم تمام مشكلاتی كه گریبان‌گیر فولاد بود، اگر بازیکنان به صورت صحیح به ویژه در نیم​فصل، جذب می‌شدند، فولاد می​توانست عملكرد بهتری داشته باشد، حتی می​توانست حداقل سهمیه آسیایی را كسب كند كه متاسفانه این امر محقق نشد.

اولویتم سرمربیگری در خوزستان است
وی درباره آینده کاری‌اش نیز عنوان کرد: برای آینده، منتظر هستم كه اگر زمینه و بستر مناسبی برای فعالیتم به عنوان سرمربی در تیمی مهیا شد، كار كنم. تمام تلاشم نیز این است كه شرایط مناسبی فراهم شود تا بتوانم تجربیات چندین ساله​ام در فوتبال را به كار بگیرم تا خدمتی انجام داده باشم. اولویتم برای کار، استان خوزستان است چرا كه هدفم این است كه به مجموعه این استان كه تا اندازه بسیاری بر گردن من حق دارد، كمك كنم. اگر هم این شرایط ایجاد نشد، شاید به جاهای دیگری فكر كنم.

سعداوی در پایان بیان کرد: جا دارد از هواداران كه با تمام وجود در طی نزدیك به 20 سالی كه در مجموعه فولاد بودم و از من حمایت داشتند، تشكر قلبی کنم. آرزوی قلبی من داشتن فولادی، پولادین برای تمام هواداران در آینده است.


پیامک :5000291247
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: ۲۲
رضا فرخزاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۲
8
7
اره والا
به این جمله دقت کنید :
نوع بازیكن جذب شده گویای همه چیز است

یعنی آقای دکتر مالکی
بازیکن نیمکت نشین و درجه 2 نفت مسجد سلیمان
شما کدوم معیار بازیکن خوب 50 درصد درجه 1 روداری

بخدا بازیکنای فولاد نوین از شما سرترن

اسکو چیچم سال آخرشه ایشالا میره

فقط یکی خوب بود
کاش هرکی مدیر فولاد باز بره دنبالش

آگستو ایگناسیوی پرتغالی
به خریداش دقت کنید:

جانواریو
کارلوس آلبرتو
اسماعیل شریفات
بختیار رحمانی
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۲
1
10
اقای سعداوی ممنون که همین الان هشدار دادی که جلوی مسائل گرفته بشه هنوز اول راهیم و باید همین جا جلوی زد و بندها گرفته بشه. واقعا سرم سوت میکشه بازیکنی مثل ایمان مبعلی رو نمیخان ولی یه بازیکن ... رو با ... میارن/اینکه اقای سعداوی میگه نباید همه بازیکنا از طریق یک دلال جذب بشه خیلی حرف درستیه چون اونوقت شایستگی فنی ملاک قرار نمیگیره و تنها ملاک میشه داشتن قرارداد با یک دلال خاص/امیدوارم فولاد از این وضع نجات پیدا کنه
سیدمحسن سالاری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۲
9
9
آقای سعداوی شما خودتون رو پرسپولسی می دونید یادم نرفته زمان رضاییان با پول فولاد رفتین خارج کشور کلاس مربیگریتو طی کردی ولی وقتی برگشتی با اولین پیشنهاد پرسپولیس رفتین دستیار افشین پیروانی شدین که هنوز پولتون رو ندادن بزار فولاد آرامش داشته باشه
فولادی65
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۲
3
8
اقای سعداوی دلش باتیم دیگه ماهم بعد دوسال این شرایط دلالی لمس کردیم امیدوارم مدیریت بدونه که این باشگاه صاحبش هوادارا هستن وباید برای بهتر شدن وضعیت تمام تلاششونو بآکنن چون اونا مسول برد باخت تیمن
مهدی فلاحیه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۲
5
5
دنیایی آقا نعیم
خوزستانی
|
United States of America
|
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۲
3
6
آقا نعیم ما خودت و حرفات رو قبول داریم. کلی هم سکوت کردی که به تیم ضربه وارد نشه. امیدوارم حرفایی که زدی هشداری باشه برای مدیران فولاد. چون متاسفانه مسائلی وجود داره که ما هم داریم حس میکنیم. نمیشه کتمانش کرد...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۲
3
6
وقتی یه دلال با درخت میاد دفتر مدیرعامل بش تبریک میگه بایدم بتونه شیش تا بازیکن قالب کنه به تیم .درسته که بازیکنا با هماهنگی مربی جذب میشن ولی مدیر باید جلو مربیو بگیره این مربیا کرواسی سابقه نشون داده اگه کنترل نشن نمیتونن بازدهی فنی خوب داشته باشن
miaad
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۲
3
4
اسکو کارشو بلده، همون موقع اسکو اعتراف کرد که قاضی بازیکنو غیر حرفه ای اونو انداخت بیرون.... تازه قاضی هم بد کار نکرد.... لطفا حاشیه درست نکنید.
منصور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۲
3
4
جناب سعداوی فکر نمیکنی دلیل شرایط خنثایی که داشتی تا حد زیادی خودت بودی.
شما الان یک دهه است کمک مربی هستید، فقط با اسکوچیچ هم نبودید، با فرکی و جلالی و بوناچیچ هم کار کردید ولی همیشه حالت خنثی داشتید.
مهدوی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۲
4
5
امیدوارم به جای موضع گیری منفی علیه سعداوی، از هر قسمت از حرف های ایشان که فکر می کنیم می تواند به تیم کمک کند استفاده کنیم. اگر حرف های ایشان نادرست باشد مطمئن باشید که آقای اسکوچیچ جواب ایشان را می دهد و آن وقت آقای سعداوی ناچار است آن بخش از حرف هایش که گفته بعداً می گویم را بگوید.
مصطفي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۲
5
5
بارها از نقش موثر شما توسط مسئولين و مربيان گذشته و بازيكنان فولاد شنيدهام به اميد روزي كه سرمربي فولاد خوزستان باشي
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۲
1
3
جناب آقای سعداوی زحمات شما بر هیچ کس پوشیده نیست و جای بسی تقدیر و تشکر دارد اما لازم است بگویم که بغیر از قاضی و مسلمان، نانگ نیز خرید نیم فصل بود در ضمن بعد از نقل و انتقالات نیم فصل اکثر کارشناسان فولاد را موفق ترین تیم در این زمینه دانسته بودند و کمتر مربی حرفه ای هست که در شرایط بحرانی فولاد در نیم فصل بخواد تصمیم بگیره که یک مقدار پول را فدای آبروی حرفه ای خودش بکنه.
از طرفی باور این حرفا برای من سخت هست چرا که این اتفاقاتی که شما میگویید در زمان مدیریت مردان شایسته فولاد آقایان دهکردی و صیاد نژاد رخ داده که از نظر اینجانب بعید به نظر میرسد.
ولی با این اوصاف هشدار شما در این مقطع به جا و مفید هست.
بار دیگر از زحمات شما در تیم فولاد کمال تشکر و سپاسگزاری را دارم.
فولاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۲
4
4
اقای سعداوی شما اگه به پشت پرده استقلال و پرسپولیس نگاه کنی و اطلاع پیدا کنی از هر چی فوتباله حالت به هم می خوره.لطفا مساءل کوچیک و شخصی رو بزرگ و رسانه ای نکن.
با تمام این اوصاف ما فو لادی ها به توانایی شما واقف هستیم
علي زبيدي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۲
3
4
سلام دورد بر نعيم با شخصيت به موقع سكوت به موقع هشدار حساب شما از دلالان جداست كاش مسئولين خوزستان قدر بچه هاي بومي را بدانند در ضمن اسكوچيچ كه كارش رو بلده قاضي رو خودش جذب كرد و چون با دلالش قرارداد نبست انداختش بيرون.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۲
2
2
رفته بخاطر افزايش تجربش تابتونه خوزستان وفولادي پولادين درس كنه درود برشرفت نعيم،خدايش قبلا خوشمون نميمود ولي داريم ميبينيم كه حتي بخاطر يارگيري ضعيف كه همش دلاليه حرص وجوش مارو ميخوره
عبداله
|
Canada
|
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۲
2
2
با این شرایط که برای فولاد دارد به رقم می خورد قابل پیش بینی است که اسکوچیچ تا هفته 6-7 از تیم به درخواست هوادارن به علت نتایج ضعیف از فولاد اخراج می شود.
فولاد خورشید جنوب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۲
1
2
اقا نعیم ثابت شد است ادم دیروز و امروز نیست یه فولادی با تعصب با دانش و با تجربه
خیلیا فکر میکنن نعیم فقط یه کمک مربی بوده ولی نقش ایشون پررنگ تر از این حرفا ست یه جور مشاور و مدیر فنی
نعیم بی دلیل از فولاد جدا نشد و بی دلیل هم انتقاد نمیکنه باید به حرفاش توجه بشه
فولاد باید در خریدهاش بیشتر دقت کنه اسکو هم باید چهارچوب باشگاه و حساسیت هواداران رو درک کنه
شمس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۲
1
3
آقای سعداوی فردی شناخته شده وبه اثبات رسیده از نظر اخلاق ورزشی و فنی در فوتبال ایران میباشه، بنابراین کسی نمیتونه مغرضانه در مورد ایشون اظهار نظر کنه چون بسان آب در هاونگ کوبیدنه .
بنابراین هشدار ایشون رو بسیار جدی و به موقعه باید دونست و قبل از اینکه فولاد به درد صنعت نفت آبادان مبتلا بشه باید مانعه ش شد.
بیرگانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۲
1
2
اسکوچیچ یا ... هست یا فقط حرف حرف خودش میباشد شاید بخاطر همین ملوان باهاش تمدید نکرد و در هر دو صورت به ضرر فولاد هست باید مسئولین فولاد هوشیار باشن.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۹
0
2
اسکوچیچ با بی توجهی به جوانان خوب فولاد نوین‌وبازیکنان پایه فولاد وانتخاب بازیکنان نیمکت نشین فصل قبل و لیگ یک نشون داده که به جوانان وبازیکنان بومی ومتعصب اعتقادی نداره و این به ضرر مجموعه فولاد خواهد بود چون بازیکنان آکادمی فولاد انگیزه شون از دست می دهند
0611
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۲
0
1
آقا نعیم شما اصل مطلبو بگو که آقای اسکوچیچ از بازیکنا پول میگرفت تا بازیشون بده. دلیل اختلافش با مهرداد هم اینه. چرا حقیقتو نمیگی. یه وطن پرست مثل شما و ویسی باید مربی فولاد بشه
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۱
0
1
سالی که نکوست از بهارش پیداس وقتی 1بازیکن که محرومه و کار نامه اخلاقیش معلومه چرا پول بیت المال خرج این بازیکن بشه جواب چون به کسی پاسخ گو نیست به امید روزی که مدیران جواب گو باشن . اقا نعیم مردم ما دلسوزای فوتبالو میشناسن ولی کاری نمی تونیم بکنیم
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها