به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ May 2024 20
کد خبر: ۴۷۴
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۴
تعداد نظرات: ۲ نظر

گزارش تصویری/وقتی ژنرال این همه لشکر نداشت

خوزستان اسپورت- امیر قلعه نویی به شهری می آید که برای اولین بار در این شهر، مربی گری در لیگ برتر را تجربه کرد.

به گزارش خوزستان اسپورت، شهر اهواز برای امیر قلعه نویی تداعی کننده خاطرات خوب روزهایی است که وی را در قامت یک مربی قابل اعتناء به لیگ برتر معرفی کرد. قلعه نویی برای اولین بار در لباس مربی گری استقلال اهواز به چرخه مربیگری لیگ برتر وارد شد. این اتفاق در لیگ دوم رخ داد و قلعه نویی در سال های بعد از آن پرافتخارترین مربی لیگ برتر شد و تا سرمربی گری تیم ملی ایران پیش رفت.

زنده کردن خاطرات 12 سال قبل با دیدن مجدد این تصاویر، خالی از لطف نیست.

گزارش تصویری/وقتی ژنرال این همه لشکر نداشت

1- ژنرال و آبراموویچ
واژه استقلال اهواز روی پیراهن قرار گرفته در دستان امیر قلعه نویی و علی شفیعی زاده، یادآور دوره ای است که باشگاه های ایرانی از بی اسپانسری، نام تیم هایشان را روی پیراهن درج می کردند. این عکس البته مربوط به لحظه معارفه قلعه نویی نیست، بلکه علی شفیع زاده مالک جدید استقلال اهواز در زمستان سال 81 کنار سرمربی تیم ایستاده تا ورودش با لقب آبراموویچ به فوتبال ایران را اعلام کند! قلعه نویی چند ماه قبل از ثبت این عکس، با حکمی از نصرا... هیبدی مدیرعامل وقت استقلال اهواز سرمربی این تیم شده بود.

گزارش تصویری/وقتی ژنرال این همه لشکر نداشت

2- این همه لشکر نبود

قلعه نویی در سال اول حضورش در لیگ برتر، فقط دکتر بهمنی مربی بدنساز را با خودش به اهواز آورد و از کادر فنی پرتعداد این روزها خبری نبود. کریم بوستانی یکی از دروازه بان های برتر تاریخ فوتبال خوزستان و ایران نیز به عنوان مربی بومی در کنار قلعه نویی فعالیت می کرد. آن روزها، لوگوی البسه و استفاده از برند خاص برای قلعه نویی اهمیت نداشت و بر تن کردن یک تک پوش ورزشی با نقش سوسمار را عشق بود.

گزارش تصویری/وقتی ژنرال این همه لشکر نداشت

3- شکست دادن قهرمان

این عکس مربوط به پایان بازی استقلال اهواز و سپاهان است.
نصرا... هیبدی گوینده شبکه خبر سیما و مدیرعامل وقت استقلال اهواز؛ بعد از پیروزی تیمش بر گونه قلعه نویی بوسه می زند. در آن دوره، سپاهان با فرهاد کاظمی مقتدرانه به قهرمانی رسید و تا قبل از این بازی، تنها تیم بدون باخت محسوب می شد. اهوازی ها اما با قلعه نویی سپاهان را زمین گیر کردند تا سرمربی تازه وارد لیگ برتر اولین پیروزی بزرگش را جشن بگیرد.

گزارش تصویری/وقتی ژنرال این همه لشکر نداشت

4- رختکن آزاد الورود

رختکن تیم ها در ابتدای دهه 80 بر خلاف سال های بعد که فوتبال به سمت حرفه ای شدن گام برداشت، ممنوع الورود نبود. هواداران نزدیک به تیم ها و مسئولان محلی، بعد از هر مسابقه خصوصاً روزهایی که تیم محبوب آن ها به پیروزی می رسید، وارد رختکن می شدند تا در شادی بازیکنان و مربیان تیم شریک شوند. قلعه نویی که در متن این تصویر، مشغول خوش و بش با حاضران در رختکن تیمش است، موفق شد با استقلال اهواز مقابل استقلال تهران به پیروزی برسد و در پایان فصل از سوی دکتر قریب به عنوان سرمربی استقلال تهران برگزیده شد.

گزارش تصویری/وقتی ژنرال این همه لشکر نداشت

5- لشکر ژنرال
این عکس مربوط به دهه 90 شمسی است و نیازی به توضیح ندارد. تفاوت های این عکس با عکس های ثبت شده در اولین سال مربی گری قلعه نویی را می توانید بشمارید.


برچسب ها: امیر قلعه نویی
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: ۲
اهوازی
|
Netherlands
|
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۸
1
7
سرکرده مافیاها
سجاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۸
0
4
عکس ها خیلی زیبا و خاطره انگیز بودن متشکرم