به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ May 2024 20
کد خبر: ۴۶۲۷
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۵

تشریح عملکرد اداره کل ورزش و جوانان خوزستان

تشریح عملکرد اداره کل ورزش و جوانان خوزستان

مسعود چنانی

خوزستان اسپورت- مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان به تشریح عملکرد این اداره کل در سال 93 و برنامه های پیش رو برای سال 94 پرداخت.

به گزارش خوزستان اسپورت، فرامرز کیانی زاده در یک نشست خبری با حضور بیش از 50 خبرنگار و عکاس، حدود سه ساعت با نمایندگان رسانه ها صحبت کرد و ضمن تشریح عملکرد این اداره کل در سال 93 و برنامه های پیش رو برای سال 94 به سئوالات حاضرین در این نشست خبری پاسخ داد.

اهم صحبت های مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان پیش روی شماست.

دنبال حاکم کردن آرامش بودیم
در سال 93 با سرلوحه قرار دادن برنامه ریزی و علم محوری فعالیت کردیم و تمام سعی ما این بود که وارد مسائل حاشیه ای نشویم. اصول كار ما بر مبنای حاکم کردن آرامش بر فضای ورزش استان بود و فکر می کنم که توانستیم به این هدف دست پیدا کنیم. اصلاً هم وارد این مسائل نشدیم که رئیس قبلی چه کارهای انجام داده و چه کارهای انجام نداده است.

مسئولان زیادی به خوزستان آمدند
چندین بار با معاونان وزیر ورزش و جوانان جلسات مفیدی برای پیشبرد ورزش خوزستان داشتیم. برای اولین بار بود که در یک سال این تعداد مسئول ورزشی از تهران به خوزستان می آمدند. اجلاس سراسری نماز، مسابقه دو امدادی جاده ولایت، موتورسواری رالی از خوزستان تا مشهد مقدس و چندین دوره مسابقات کشوری و بین المللی در شهرهای مختلف استان از جمله میزبانی های مهم ورزش خوزستان در طول یک سال اخیر بوده است. برای سال 94 هم میزبانی چند تورنمنت معتبر بین المللی را در برنامه داریم.

بسیاری از طرح ها به سرانجام رسیدند
در این مدت توانستیم بسیاری از طرح ها ناتمام را به سرانجام برسانیم. ساختمان اداره کل ورزش و جوانان اهواز، پایگاه قهرمانی و استعدادیابی ورزش خوزستان، ساختمان پزشکی ورزشی، چندین زمین چمن، سالن ورزشی و زورخانه را در نقاط مختلف استان افتتاح کردیم.
پيگيري سنددار شدن اماكن ورزشي استان، احداث مغازه هايي در كنار اماكن ورزشی در جهت رسيدن به درآمد ثابت در ورزش، فعاليت در بخش خيرين ورزش ساز، توجه به بخش بانوان و ورزش جانبازان و معلولان و راه اندازي اتوماسيون اداری براي هيئت‌های ورزشی از جمله اقداماتی است که سعی داریم در سال 94 انجام دهیم.

توجه خاصی به همکاران اداری شد
در سال گذشته توجه خاصی به همکاران اداری و پرسنل زحمتکش اداره کل ورزش و جوانان خوزستان شد و از زحمات آن ها با پرداخت اجناس و هدایای نقدی تقدیر به عمل آمد. تشکیل شورای ورزش استان به ریاست استاندار، تشکیل شورای ورزشی شهرهای استان به ریاست فرماندار هر شهرستان، تغییر مدت زمان برگزاری جشن تجلیل از قهرمانان و مدال آوران از یک بار در سال به چهار بار در سال، از جمله اقدامات صورت گرفته در یک سال گذشته بود.

افزایش مدال آوری ورزشکاران خوزستانی
 ورزشکاران ما درسال گذشته موفق شدند درمسابقات کشوری 678 مدال کسب کنند که این تعداد نسبت به سال قبل از آن 116 مدال بیشتر است. ورزشکاران خوزستان در سال 93 درمسابقات آسیایی 31 مدال طلا ، 14 مدال نقره و 18 مدال برنز بدست آوردند . همچنین از مسابقات جهانی شش مدال طلا ،چهار نقره و 10 مدال برنز کسب کردند.

پرداخت پاداش به قهرمانان ورزشی
با وجودی که سال 93 اکثر سازمان ها با بی پولی مواجه بودند، توانستیم هر سه ماه یک بار از قهرمانان خوزستانی مدال آور در مسابقات آسیایی و جهانی تقدیر کنیم. نفرات اول تا سوم هر رشته ورزشی در مسابقات جهانی به میزان سه، دو و نیم و دو میلیون تومان از اداره کل ورزش و جوانان خوزستان پاداش دریافت کردند. این پاداش برای نفرات اول تا سوم مسابقات آسیایی، به میزان دو، یک و نیم و یک میلیون تومان در نظر گرفته شد و به قهرمانان پرداخت گردید.

41 هیئت ورزشی را پوشش می دهیم
41 هیئت ورزشی در استان خوزستان مشغول فعالیت هستند که اعلام کردیم به هر هیئت ورزشی بر اساس فعالیت ها مبلغی بین 20 تا 150 میلیون تومان کمک مالی خواهد شد. تاکنون توانسته ایم بین 60 تا 100 درصد از تعهدات مان در این بخش را انجام دهیم. در جریان باشید که در سال 92 برخی از هیئت های ورزشی بودند که به دلیل نداشتن پشتوانه مالی از اعزام تیم های ورزشی به مسابقات کشوری عاجز ماندند ولی خوشبختانه در سال 93 مشکلات این هیئت ها را برطرف کردیم و برخی از تیم های اعزامی موفق به کسب رتبه های خوبی شدند.

تشریح وضعیت مالی و بودجه اداره کل
وزارت ورزش و جوانان درسال 93 مبلغ 450 میلیون تومان بودجه در اختیار اداره کل ورزش و جوانان خوزستان گذاشت، در حالی که آن زمان فقط سه هیئت استان مبلغ 500 میلیون تومان بدهی داشتند. خوشبختانه با رایزنی هایی که انجام شد، نیاز خود را در شهرهای مختلف استان به نمایندگان هر شهر در مجلس اعلام کردیم تا از اعتبارات ماده 180 که در اختیار نمایندگان مجلس است، تأمین اعتبار کنیم. با همکاری خوب نمایندگان استان اعتبارات خوبی از این محل نزدیک به 29 میلیارد تومان برای ما پیش بینی شد که حدود 13 میلیارد تومان آن را اختصاص دادند.
وزارت ورزش و جوانان همچنین برای اتمام پروژه های نیمه تمام ورزشی خوزستان از اعتبارات استانی 9 میلیارد تومان برای این اداره در نظر گرفته شده که تنها 6 میلیارد و 600 میلیون تومان به ما اختصاص دادند. از اعتبارات ملی نیز 5 میلیارد تومان برای استان در نظر گرفتند که تنها یک میلیارد و 700 میلیون تومان به ما اختصاص یافت.

متولیان فوتبال باید پاسخگو باشند
در خصوص رشته فوتبال و مشکلاتی که به آن اشاره کردید، باید توضیح بدهم که فوتبال استان دارای متولی است و متولیان آن باید پاسخ بدهند. مجمع هیئت فوتبال نزدیک به 50 عضو دارد و من فکر می کنم در چنین مواردی که تیم های فوتبال استان به مشکل برخود کرده اند، اعضای این مجمع باید پاسخگوی سئوالات باشند. اینکه اعضای مجمع فقط در زمان رأی گیری و انتخاب رئیس هیئت گردهم بیایند ولی در زمان ایجاد مشکلات پاسخگو نباشند، شیوه درستی نیست.

برای فولاد و استقلال جلسه گذاشتیم
در رابطه با مشکلات تیم های فولاد و استقلال خوزستان جلساتی برگزار کردیم. در جلسه ابتدای اردیبهشت که در محل استانداری خوزستان برگزار شد، استاندار خوزستان از سهامداران شرکت فولاد خوزستان خواست تا بودجه لازم را برای ادامه فعالیت تیم فولاد خوزستان فراهم کنند. آن ها هم قول دادند که بودجه سال قبل برای امسال نیز لحاظ شود. من شنیده ام که بودجه سال قبل در حدود 27 میلیارد تومان یا نزدیک به این مبلغ بوده و قرار شد که در سال جدید نیز چنین موضوعی لحاظ شود.
پس از اینکه سیف الله دهکردی استعفا کردند، صحبت های لازم را با ایشان برای بازگشت به باشگاه فولاد انجام دادیم اما وی بنا به دلایلی نپذیرفتند به این باشگاه برگردند. فاضل بختیاری مدیرعامل باشگاه استقلال خوزستان هم که اخیراً استعفا کرده، انسان مثبت و خوبی است که در بخش درآمدزایی و اداره باشگاه عملکرد خوبی داشت. فقط نتایج استقلال خوزستان خوب نبود که انشاءالله در مسابقات سال جدید بهتر شود.

سال 94 عملکرد بهتری خواهیم داشت
در سالی که پول کافی وجود نداشت، كارهاي خوبي انجام داديم و توانستيم آرامش، همدلي و همزباني را در ورزش استان حاكم كنيم. در سال 94 هم مي‌خواهيم نقاط ضعفمان را تقويت كنيم و انشاءالله در سال 94 ورزش استان نسبت به سال 93 بهتر می شود. همچنین در سال 94 بیش از 30 مكان ورزشی ریز و درشت افتتاح خواهد شد.

پیامک :5000291247
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها