به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ May 2024 20
کد خبر: ۴۶۲۲
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۰

زمان آغاز لیگ دسته اول اعلام شد

تاج: برگزاری لیگ در یک گروه قطعی نشده است

خوزستان اسپورت- رئیس سازمان لیگ فوتبال ایران گفت: رقابت های لیگ دسته اول باشگاه های کشور از دهه سوم مرداد آغاز خواهد شد.

به گزارش خوزستان اسپورت از روابط عمومی سازمان لیگ، مهدی تاج اعلام کرد: اصلی‌ترین  موضوع در خصوص مصوبات در جلسه هیأت رئیسه سازمان لیگ، بحث برگزاری مسابقات لیگ دسته اول بود. طبق برنامه‌ریزی انجام شده قرار است رقابت‌های لیگ دسته اول با حضور 18 تیم در سال آینده برگزار شود و امسال هم قطعا این رقابت‌ها با حضور 20 تیم برگزار می‌شود.

این مقام مسئول گفت: ما می‌خواهیم  سطح کیفی لیگ دسته اول را به لیگ برتر نزدیک کنیم زیرا تیم‌های حاضر در این دو لیگ  طبق الزمات کنفدراسیون فوتبال آسیا باید مجوز حرفه‌ای داشته باشند.

رئیس سازمان لیگ افزود: امسال 20 تیم در لیگ دسته اول حضور خواهند داشت که نسبت به سال آینده تنها 4 بازی بیشتر انجام می دهند. به همین دلیل تصمیمی گرفتیم که به سود فوتبال و لیگ باشد.

نایب رئیس فدراسیون فوتبال  تاکید کرد: انجام بازی‌ها در یک گروه مزایا و معایبی دارد. مزایای آن این است که به استانداردهای فیفا نزدیک می‌شویم و از جمله معایب آن هم این است که تیم‌ها گرفتار مشکلات مالی می‌شوند بازیکنان هم از نظر بدنی دچار مشکل خواهند بود.

وی افزود: البته برای این موضوع راه حلی را در نظر گرفته ایم مبنی بر اینکه به تیم‌ها برای جذب بازیکن کمک کنیم و بتوانند 5 بازیکن بیشتر جذب کنند همچنین در خصوص مبلغ ورودیه به آنها تخفیف خواهیم داد و 4 بازی را که اضافه‌تر از سال آینده است از مبلغ ورودیه آنها کسر خواهیم کرد. به این ترتیب سازمان لیگ هم کمک مالی به تیم‌ها می‌کند و هم تا حدودی مشکلات بازیکنان را برطرف خواهد کرد.

تاج تاکید کرد: البته هنوز برگزاری بازی‌های لیگ دسته اول در یک گروه قطعی نشده است و نیاز به جلسات بیشتری دارد اما ما تصمیمی که در این جلسه گرفتیم این بود که راه حل بهتر و مناسب‌تر این است که بازی‌ها در یک گروه برگزار شود. همچنین سال گذشته تیم‌ها ملزم بودند که در جام حذفی شرکت کنند و اگر از این رقابت‌ها انصراف می‌دادند جریمه می‌شدند اما برای امسال این مسئله وجود ندارد و حضور تیم‌ها در جام حذفی اختیاری است.
 
پیامک :5000291247
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها