به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ May 2024 17
کد خبر: ۴۵۳۳
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۰
تعداد نظرات: ۲۳ نظر

کدام نفت لیگی می‌شود، آبادان یا مسجدسلیمان؟

سمیرا شیرمردی
کدام نفت لیگ برتری می‌شود، آبادان یا مسجدسلیمان؟

خوزستان اسپورت- بعد از اینکه نفت مسجدسلیمان به لیگ یک سقوط کرد، همایش فوران اولین چاه نفت، در مسجدسلیمان برگزار شد که اسماعیل جلیلی نماینده مردم مسجدسلیمان، هفتکل، اندیکا و لالی در مجلس شورای اسلامی رو در روی خبرنگاران قرار گرفت و به صراحت از پیگیری‌هایش برای بازگشت نفت مسجدسلیمان به لیگ برتر صحبت کرد.

جلیلی در این مصاحبه در پاسخ به این سوال که پیگیری‌های شما در رابطه با خرید امتیاز فولاد نوین چه بوده، گفت: «جلسه بسیار خوبی با وزیر محترم نفت در ارتباط با واگذاری و خرید تیم لیگ برتری فولاد نوین به نفت مسجدسلیمان داشتم و دستور خوبی از سوی وزیر در این رابطه صادر شده که امیدوارم مسوولان نفت از جمله هیات‌مدیره و مدیرعامل محترم بتوانند این مساله را تا حصول نتیجه پیگیری کنند. تقاضای من از وزیر این بود که برای فاصله نگرفتن تیم نفت از شرایط حرفه‌ای و شاد کردن دل مردم شریف مسجدسلیمان و بختیاری‌های سراسر کشور کمک کند این تیم هر چه سریع‌تر به لیگ برتر برگردد. این تقاضای شخصی من از طرف مردم شریف مسجدسلیمان و بختیاری‌های سراسر کشور از جناب وزیر است که اجازه واگذاری فولاد نوین به مسجدسلیمان صادر شود. با دستوری که وزیر صادر کرد امیدوارم مسوولان نفت به جد پیگیر این واگذاری باشند و به زودی شاهد بازگشت تیم نفت مسجدسلیمان به لیگ برتر باشیم.»

بعد از این صحبت‌ها دیگر خبری از نفت مسجدسلیمان و پیگیری‌های دکتر جلیلی نشد. خیلی‌ها فکر می‌کردند جلیلی هم مثل دیگر مسوولان فقط برای اینکه به این سوال جواب دهد و بگوید که در رابطه با مساله نفت مسجدسلیمان بی‌خیال نیست این موضوع را مطرح کرده اما ظاهرا اینطور  نبوده و نماینده مردم مسجدسلیمان، هفتکل، اندیکا و لالی بدون سر و صدا پیگیری‌های خود را ادامه داد تا بلکه بتواند نفت مسجدسلیمان را لیگ برتری کند و البته امتیاز این تیم لیگ برتری را در استان نگه دارد. گفته می‌شود جلیلی این مساله را حتی در مجلس هم مطرح کرده تا زودتر کار انجام شود.

این جدیت جلیلی در انتقال امتیاز لیگ برتری به مسجدسلیمان را می‌توان از صحبت‌های فرامرز کیانی‌زاده مدیر کل ورزش و جوانان استان خوزستان متوجه شد. وقتی او درباره موافقت‌نامه وزیر نفت برای خرید امتیاز لیگ برتری فولاد نوین خبر می‌دهد: «همانطور که می‌دانید آقای جلیلی، نماینده مردم مسجدسلیمان در مجلس شورای اسلامی طی مصاحبه‌ای که داشت، اعلام کرده با وزیر نفت جلسه‌ای داشته و موافقت‌هایی در جهت اینکه وزیر کمک کند تا امتیاز فولاد نوین برای نفت مسجدسلیمان خریداری شود، حاصل شده. آقای جلیلی به دفتر من هم آمد و مواردی را که با وزیر نفت مطرح کرده بود به من هم گفت و موافقتنامه و دستور وزیر در این زمینه را هم به من نشان داد. این نامه هم به هیات‌مدیره شرکت نفت مسجدسلیمان ارسال شده و آقای پیرامون و همکاران او باید در این راستا با مسوولان شرکت فولادخوزستان وارد مذاکره شوند. البته من شنیده‌ام علاوه بر نفت مسجدسلیمان، شهرداری اهواز و استقلال اهواز هم خواهان و طالب خرید امتیاز فولادنوین هستند و در این راستا در حال رایزنی هستند و البته خرید این امتیاز توسط شهرداری اهواز جای بحث بسیاری دارد.»

همین صحبت‌ها و البته روشن شدن جدیت اسماعیل جلیلی برای خرید امتیاز لیگ برتری فولاد نوین کافی بود تا صنعت نفت آبادان هم خودی نشان دهد. آبادانی‌ها هم ظاهرا وقتی متوجه شدند وزیر نفت قرار است برای انتقال امتیاز لیگ برتری فولاد خوزستان به مسجدسلیمان کمک کند، گفتند چرا وزیر این کمک را به آبادان نمی‌کند. به هر حال صنعت نفت هم یک تیم نفتی است. به همین دلیل مسوولان باشگاه صنعت نفت آبادان هم دست به کار شدند تا شانس خود را برای رسیدن به لیگ برتر امتحان کنند.

علی عیسی زاده مدیرعامل باشگاه صنعت نفت آبادان که پیش از این گفته بود، خرید امتیاز فولاد نوین هیچ دردی از فوتبال آبادان را دوا نخواهد کرد، حالا تغییر موضع داده و می‌گوید در صورت رفع مشکلات و موانع قانونی تمایل به حضور تیمش در لیگ برتر دارد: «سازمان‌های دولتی در لیگ برتر نمی‌توانند هزینه کنند و به‌عنوان مثال تیم نفت مسجدسلیمان در فصل گذشته لیگ برتر یکی از مشکلاتش همین موضوع بود. با این وجود چنانچه مسوولان، فرماندار و استاندار تمایل داشته باشند، امتیاز فولادنوین را به آبادان بیاورند و همچنین مشکلات و موانع قانونی را برطرف، تامین بودجه لازم انجام و مجوز از وزارت نفت گرفته شود، ما هم برای حضور در لیگ برتر حرفی نداریم و خیلی هم خوب می‌شود که با خرید این امتیاز به جای بازی در زمین‌های بد و ناهموار لیگ دسته یک بتوانیم در لیگ برتر بازی کنیم. با این همه هنوز هیچ قرار و جلسه‌ای میان ما و باشگاه فولاد نوین جهت این امر برگزار نشده و تا این لحظه وزارت نفت هم چنین مجوزی را صادر نکرده.»

این صحبت‌ها نشان می‌دهد پیگیری‌های جلیلی امیدوارانه دارد پیش می‌رود و احتمالا وزارت نفت با معاوضه امتیاز تیم دسته اولی نفت با فولاد نوین موافقت می‌کند. این اتفاق مطمئنا هزینه زیادی برای وزارت نخواهد داشت و به همین دلیل احتمال می‌رود وزارت نفت با خرید امتیاز لیگ برتری فولاد نوین مشکلی نداشته باشد اما شاید از مسوولان شهر مسجدسلیمان بخواهد خودشان هزینه‌های تیم را تقبل کنند.

پس باتوجه به اینکه فصل گذشته هیچ مسوولی در این رابطه کمکی به نفت مسجدسلیمان نکرده هیچ بعید نیست که آبادانی‌ها از این مساله استفاده کنند و به سراغ وزیر بروند تا امتیاز فولاد نوین را برای صنعت نفت بخرند.

حالا باید منتظر ماند و دید کدام نفت برنده می‌شود، نفت مسجدسلیمان یا صنعت نفت آبادان؟

پیامک :5000291247
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: ۲۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۱
2
8
ای کاش فولادنوین لیگ برتری نمیشد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۱
0
3
البته باپولی که وزیر به ایشون قول داده میشه تیم نفت زیتون کارمندی رو برای مسجدسلیمان خرید.
بختیاری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۱
2
4
صددرصد mis
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۱
2
4
صنعت نامش برای لیگ برتر و فوتبال ایران آشناتر است ..همه زرد قناری را با نام صنعت آبادان میشناسند . برزیل ایران باید به جایگاه خودش در لیگ برتر برگردد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۱
2
2
آقای جلیلی آن روز که نفت مسجد سلیمان با عزت و سربلندی بازی میکرد و تشنگی او را حتی غریبه ها هم احساس کردند و دلشان به رحم آمد کجا بودی .یا اینکه اگر آن روز کمک میکردی و تیم با اقتدار در لیگ می ماند برای شما رای نمی آورد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۱
1
2
البته اگه کوروش اخوان مدیر نفت زیتون رضایت بده دادا.
احمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۱
1
3
فولاد نوین باید تو اهواز بمونه وخودش تولیک برتر بازی کنه.حق جوونای این تیمه.
نفت مسجد سلیمان اگر می تونست تو لیگ میموند.
خوزستان سرورته
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۱
1
4
بیداری جلیلی بعد از مرگ سهراب . جلیلی خیال میکند اگر دیروز به تیم کمک میکرد و تیم با اقتدار در لیگ میماند کسی متوجه نمیشد که با کمک او بوده که تیم در لیگ مانده است و به او رای نمدادن اما الان با خریدن امتیاز بهتر مردم به او رای میدن
ممبینی
|
United States of America
|
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۱
1
3
تشکر از اقای جلیلی نماینده محترم امیدوارم واگذار بشه مسجدسلیمان ..... این تیم سال قبل با بدبختی از دسته یک اومد لیگ برتر بر خلاف بقیه تیمها که این همه خرج میکنن مربی خارجی میگیرن اما نفت مسجدسلیمان با مربی بومی خودش اومد لیگ برتر
ممبینی
|
United States of America
|
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۱
1
5
ایا آبادان تونست از لیگ دسته اول بالا بیاد ؟ که حالا میگن چرا مسجدسلیمان؟
ایا وضعیت ابادان با مسجدسلیمان در لیگ دسته اول یکی بود ؟
تیم مسجدسلیمان با کمترین هزینه اونم با مربی بومی همین شهر اومد لیگ برتر چرا نفت ابادان با از بهترین مربیان خارجی نتونست؟
پیا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۱
4
2
نفت یعنی نفت آبادان
اخه نفت مسجد سلیمان با کدوم سابقه خودشو با برزیل ایران مقایسه می کنه .
نفت فقط آبادان
فولاد خورشید جنوب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۱
4
0
ما کاری به خریدار نداریم هر کی باشه فرقی نمی کنه ولی هواداران فولاد انتظار دارن منافع باشگاه تامین بشه تیم باید به بالاترین قیمت فروخته بشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۱
2
1
هردوتيم مشابه يكديگر هستن وازيه خانواده هستن ومال ليگ برتو نيستن چون نفت مسجدسليمان ازليگ برتر رفت ليگ يك به چه اميدي برگرده وتيم نفت اگر خودش جنبه اش داشت خودش به ليگ برتري ميرفت اقايون بدون تعصب اين دوتيم مال ليگ برتري نيستن و باید تقویت بشن.
موسوی شادگان
ممبینی
|
United States of America
|
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۲
0
2
اقای پیا اول برو اطلاعات فوتبالی خودت زیاد کن بعد بیا بحث :
اول اینکه اولین استادیوم فوتبال و باشگاه ایران مسجدسلیمان بوده مهد فوتبال ایران و خاورمیانه

دوم : سال 1350 تیم پرسپولیس تهران با یک شکست قهرمان ایران شد اونم مقابل تاج مسجدسلیمان بود

سوم : تو همون سال 1350 تاج مسجدسلیمان بالاتر از برزیلت قرار گفت
خوزستان برزیلته
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۲
0
0
با احترام به همشهریای خوزستانیم باید بگم تیمی مثل فولاد بدلیل نداشتن سابقه زیاده که این بلاها داره سرش میاد"مطمنا دوستان فولادی الان میگن ما هوادار زیاد داریم ولی دوستان الحق والنصاف چند سالی که استقلال اهواز نبود بدلیل تک نماینده بودن فوتبال اهواز تو لیگ برتر مردم سمت فولاد رفتن که الان با برگشتن احتمالیه ابیه اهواز این امانت باید به صاحبش برگرده انشاالله با اومدن استقلال اهواز با خیل عظیم هواداراش از حق فوتبال خوزستان دفاع میکنیم" به امید موفقیت فوتبال خوزستان.
پیا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۲
2
2
جناب آقای ممبینی اطلاعات فوتبالی شما خوبه ولی مربوط به بیش از یکصد سال پیشه .
ضمن اینکه اولین عکس فوتبالی آبادان با بازیکنان بومی اش به سال 1914 ثبت شده ، اگه ندیدین ایمیل بدین براتون ارسال می کنم .
ثانیا با احترام به اینکه همه ما خوزستانی هستیم به اطلاعتون می رسونم که سالها تیمهای جم ، کارگر و تاج ( استقلال) آبادان گل سر سبد فوتبال ایران بودن و بازیکنان بسیاری رو به تیم های ملی سرافرازمون هدیه کردن .
ثالثا از اولین دوره برگزاری جام تخت جمشید تاکنون کدام تیم از مسجد سلیمان به لیگ های ملی ما راه یافته است و با کدام پشتوانه .
من همیشه برای فوتبال مسجد سلیمان و مسجد سلیمانی های عزیز احترام قایل بوده و هستم اما شما هم منصفانه نگاهی به تیم نفت شهرتان بیندازید و ببینید در همین تیم فعلی چند بازیکن بومی حضور دارند و چند تای آنها فرصت بازی در تیم را یافته اند .
اینم اضافه کنم که من به عنوان کسی که حداقل چهل و پنج ساله که با فوتبال زندگی می کنه و عاشق آبادان و فوتبال زیبا و جذابشه ، اصلا دوست ندارم که طلایی پوشان آبادان با خرید مجوز تیمی دیگر پا به مستطیل سبز دز لیگ برتر بزارن چرا که اعتقاد دارم فوتبال آبادان شایستگی اونو داره که یکبار دیگه روی پای خودش بایسته و سرافرازانه به لیگ برتر صعور کنه .
مثل تیم فولاد عزیزمون.
برای شما هم تندرستی آرزومندم
نیک پندار
|
United States of America
|
۰۴:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۳
0
2
آقای پیا گویا شما از اطلاعات صد سال جدید هم زیاد خبر ندارید. تیم فولاد خوزستان با خرید امتیاز تیم فولاد نوین سپاهان اصفهان به لیگ برتر راه یافت.
ممبینی
|
United States of America
|
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۳
0
2
اقای پیا . چرا عکس ؟ خود استادیوم مسجدسلیمان 107 سال پیش توسط مهندسان انگلیسی ساخته شد حاضر و اماده .
تو زمین خاکی همین استادیوم یعنی قبل اینکه ساخته بشه عکس تیم مسجدسلیمان با یه تیم انگلیسی موجوده ... کسی که کمترین مطالعه هم کرده باشه میدونه و نه شعار الکی

فک کنم فوتبال رو انگلیسیا ایجاد کردن
ضمن اینکه جام تخت جمشید سال 1352 شکل گرفت اما تیم مسجدسلیمان سال 1350 در رده ششم جدول جای گرفت و من پاسخ دوستمون دادم گفت مسجدسلیمان با کدوم سابقه

اون عکسی که به قول خودتون میگی 1914 بگید کجا ثبت شده ما هم بدونیم حتی ثبت هم شده باشه باز هم اولین استادیوم و باشگاه در مسجدسلیمانه تو بسیاری کتابها و سایتها و و بعد از اون سال 1315 ورزشگاه امجدیه تهران ساخته شد.
البته مسولان تیم ابادان گفتند مخالف خرید امتیاز هستند که معلوم بود شعاره حالا تغییر موضع دادن که ماهم قصد خرید داریم
ضمن اینکه فوتبال حرفه ای همینه مثل فولاد خوزستان که امتیاز سپاهان نوین خریداری کرد
سال قبل هم قهرمان شد
ممبینی
|
United States of America
|
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۳
0
2
البته شعار خوزستان برزیلته معلومه همه هم میدونن از ابادان اومد کسی هم بزنه زیرش معلومه اطلاعات فوتبالی نداره
احمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۳
1
2
برزيلي كه7 تا بخوره كه ديگه برزيل نيست
mis
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۳
0
3
دمت گرم احمد ،،،،، یادتون نره مسجدسلیمان مهد فوتبال ایران ،،، زادگاه کوروش کبیر ،،، ن اس اس ن پ س پ س فقط نفت mis ,,,,,,درود بر دکتر جلیلی
پیا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۴
2
0
پسر گلم جناب ممبینی
صحبت هایی که کردید مغلطه بازیست عزیزم.
هیچکدام از گفته های مرا پاسخ ندادید ؟
دوست ارجمند سالمندی یک استادیوم را چسبیدی
و بقیه نکات را از قلم انداخته ای !!!
*مسجد سلیمان مهد پرورش استعداد فوتبالی است اما در تیم نفت کدام استعداد بومی معرفی شد ؟ و کدام پدیده ظهور کرد ؟
* در تحلیل های فوتبالی ما تاریخچه لیگ را از زمان
شروع جام جام تخت جمشید در نظر می گیریم زیرا از این تاریخ لیگ با شکلی کلاسیک و تشکیلات منسجم برگزار شد که تا به امروز نیز ادامه دارد .
*اما خواهش می کنم در این زمینه مطالعات خود را افزایش دهید :
اگر خوانده باشید نخستین جرقه لیگ فوتبال در ایران در سال 1339 زده شد که با قهرمانی تیم
( جم آبادان ) همراه بود البته این لیگ بصورت نامنظم و در سالهای 1339 - 1337 برگزار شد .
نخستین دوره لیگ منظم در سال 1349 تحت عنوان جام منطقه ای ایران برگزار شد که با قهرمانی تاج ( استقلال) تهران و نایب قهرمانی پاس تهران همراه بود .
سال بعد (1350 ) و در همین جام پرسپولیس قهرمان و مجددا پاس تهران نایب قهرمان شد .
بدنبال آن و در سال 1352 لیگ بصورت طراحی شده و تحت عنوان تخت جمشید شکل اجرایی یافت .
* در مورد تاریخ فوتبال گفتید ! خاطر نشان می کنم تیمهای بسیاری بوده اند که سالیان پیش
بارها و بارها جام قهرمانی را بالای سر برده اند اما حالا در کشورشان در دسته های سه و چهار و حتی لیگ های محلی جای دارند .
تاریخچه لیگ برتر انگلیس را حتما مطالعه بفرمایید
* از من اشتباه گرفته اید که گفته ام فولاد با قهرمانی به لیگ برتر آمد حال آنکه این تیم با مجوز تیمی دیگر به لیگ برتر پای نهاد !!!!!!!!!
بله پسرم یکبار دیگر متن مرا بخوان ، نوشته ام فولاد عزیزمون که منظورم فولاد نوین است .
برای بی احترامیهایی که در نوشته هایت می بینم غمگین نمی شوم و برایت سعه صدر و
توان اندیشیدن آرزومندم .
خوبست حالا که به همت دست اندرکاران عزیز این سایت در بحثی شیرین شرکت می کنید
زیبایی کلام را زینت گفتارتان قرار دهید .
ضمنا بنده افتخار دارم که 25 سال است که در مطبوعات ورزشی قلم می زنم اگر دوست داشتید ایمیل محبت کنید تا نمونه هایی را برایتان ارسال کنم .
پیروز باشید
ممبینی
|
United States of America
|
۲۰:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
0
0
من توهین نکردم شما گفتی مسجدسلیمان با کدوم سابقه منم گفتم اطلا عات خودتون زیاد کنید ...... اینکه چند تیم جمع بشن دور هم که لیگ محسوب نمیشه .... به هرحال فدراسیون فوتبال وجود داره اولین دوره که به صورت لیگ منظم بود تاج (استقلال) قهرمان شد و ...
شما خودت رسانه ای اما واقعا انتظار دارید تیم نفت که یکسال اومد لیگ برتر بازیکن سازی کنه ؟ کدوم منطق فوتبالی اینو میگه؟ بله اگر مثل فولاد میلیارد میلیارد هزینه میکرد و اکادمی میزد البته که بازیکن می ساخت همین فولاد بازکنای خارجیش با چه قیمتی اورد؟ فقط قیمت نانگ چقدر بود؟ سه بازیکن خارجی نفت مسجدسلیمان روی هم شد کمتر از 200 هزار تا میشه قیمت نانگ رو بگی؟
فقط اگر ممکنه بگو کجا توهین کردم تا دوستان هم متوجه بشن . . من هم برای شما توان اندیشیدن ارزو میکنم
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها