به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
چهارشنبه ۰۲ خرداد ۱۴۰۳ May 2024 22
کد خبر: ۴۴۸۷
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۰
تعداد نظرات: ۸ نظر

گزارش روز: صف آرایی ورزشی در شورای شهر اهواز

گزارش روز: اختلاف 6 میلیاردی شهرداری و فولادنوین/صف آرایی ورزشی در شورای شهر اهواز

خوزستان اسپورت- اختلاف قیمت پیشنهادی فروشنده و خریدار امتیاز تیم فولادنوین اهواز از 14 میلیارد تومان به 6 میلیارد تومان کاهش یافته است.

به گزارش خوزستان اسپورت، دومین جلسه برگزار شده بین اعضای کمیسیون ورزش شورای شهر اهواز و نمایندگان شرکت فولاد خوزستان نتایجی بهتر از جلسه اول داشت و قیمت های پیشنهادی طرفین به هم نزدیک شد ولی توافق نهایی منوط به تحقق شروط مهمی است که در ادامه این گزارش می خوانید.

توافاقات ابتدایی نمایندگان فولاد و شورای شهر
اواسط هفته گذشته بود که سه عضو از پنج عضو کمیسیون ورزش شورای شهر اهواز در ساختمان باشگاه فولاد خوزستان حضور پیدا کردند و نشستی مشترک با نمایندگان شرکت فولاد در رابطه با واگذاری امتیاز لیگ برتری فولادنوین به شهرداری اهواز داشتند.
در این جلسه در رابطه با کلیات موضوع توافقاتی صورت گرفت اما مقرر شد جمع بندی نهایی در خصوص مبلغ پیشنهادی طرفین به جلسه دوم موکول شود.

معامله سیاسی - ورزشی
اضافه شدن استقلال اهواز به جمع مشتریان امتیاز فولادنوین و برگزاری جلسه ای بین ارسطو جهانداری مدیرعامل استقلال با نمایندگان شرکت فولاد خوزستان باعث شد تا اعضای کمیسیون ورزش شورای شهر با جدیت بیشتری وارد دومین جلسه با مسئولان فولادنوین شوند. خصوصاً که برخی از سایت های سیاسی استان، از یک نماینده اهواز در مجلس بعنوان یکی از حامیان استقلال اهواز در راستای خریداری امتیاز فولادنوین نام بردند و همین کافی بود تا رقبای این نماینده در انتخابات بعدی مجلس برای قطعی کردن انتقال امتیاز فولادنوین به شهرداری اهواز انگیزه ای دوچندان پیدا کنند.

اختلاف 6 میلیارد تومانی
اختلاف نظر فروشنده و خریدار امتیاز فولادنوین اهواز در دومین جلسه طرفین از 14 میلیارد تومان به 6 میلیارد تومان کاهش پیدا کرد.
نمایندگان شرکت فولاد خوزستان قیمت نهایی فروش امتیاز را 18 میلیارد تومان تعیین و اعلام کردند بدون کسب مجوز از هیئت مدیره شرکت فولاد نمی توانند از این مبلغ پایین تر بیایند. این در حالی بود که اعضای کمیسیون ورزش شورای شهر اهواز مبلغ 12 میلیارد تومان را بعنوان سقف پیشنهادی برای خرید امتیاز فولادنوین پیشنهاد و البته اعلام کردند این مبلغ منوط به تصویب در صحن علنی شورای شهر اهواز خواهد بود.
در خاتمه جلسه مقرر شد که نمایندگان شرکت فولاد خوزستان قیمت پیشنهادی 12 میلیارد تومانی شورای شهر اهواز را به اطلاع هیئت مدیره شرکت فولاد برسانند و کسب تکلیف کنند. در سوی مقابل نیز، اعضای کمیسیون ورزش شورای شهر اهواز، لایحه خرید امتیاز تیم فولادنوین اهواز را به صحن شورای شهر ببرند تا به رأی گذاشته شود.

معامله غیرنقدی
از جمله موارد مهم اعلام شده از سوی اعضای کمیسیون ورزش شورای شهر به نمایندگان شرکت فولاد خوزستان این بود که شهرداری اهواز نمی تواند معامله نقدی داشته باشد و در قبال مبلغ امتیاز فولادنوین به شرکت فولاد خدمات دیگری ارائه خواهد داد.
بعنوان مثال شهرداری می تواند مبلغ توافق شده را از بدهی عوارض سالیانه شرکت فولاد خوزستان کسر کند، تعدادی از املاک شهرداری را به شرکت فولاد واگذار کند، یا خدمات جانبی دیگری را در مقابل مبلغ توافق شده به شرکت فولاد ارائه دهد. همچنین چنانچه شهرداری بتواند منبع مالی لازم را تهیه کند، بخشی از مبلغ توافق شده را بصورت نقدی پرداخت کند.
در نهایت مقرر شد که شهرداری و شورای شهر اهواز، در صورت تصویب لایحه خریداری امتیاز فولادنوین در شورای شهر، مبلغ پیشنهادی نهایی و شیوه پرداخت آن به همراه سایر جزئیات انتقال امتیاز را بصورت کتبی به شرکت فولاد خوزستان اعلام کند.

اختلاف نظر اعضای شورا
لایحه خریداری امتیاز تیم فولادنوین اهواز توسط سازمان شهرداری اهواز در حالی به صحن شورای اسلامی این شهر می رود که اختلاف نظر محسوسی بین اعضای شورای شهر در این رابطه وجود دارد.
دسته موافقین بر این عقیده اند که برای خدمت به ورزش خوزستان، تشویق جوانان به امر ورزش، کمک به رفع مشکلات باشگاه فولاد خوزستان، بهره مندی شهر اهواز از سه تیم لیگ برتری و ... باید به لایحه خرید امتیاز فولادنوین توسط شهرداری رأی مثبت داده شود.
دسته مخالفین اما معتقدند که این حرکت یک موج تبلیغاتی برای انتخابات آتی مجلس است. به اعتقاد این گروه از اعضای شورای شهر، در شرایطی که سازمان شهرداری از زیرساخت های لازم برای تیمداری در لیگ دسته اول هم برخوردار نیست، تقبل مسئولیت یک تیم لیگ برتری در نهایت به سقوط این تیم و ناراحتی مردم خوزستان منتهی می شود. این گروه بر این عقیده اند که دادن خدمات جانبی به کارخانه فولاد نمی تواند کمک به باشگاه فولاد خوزستان محسوب شود. از طرفی هم سازمان شهرداری از پرداخت حقوق کارگرانش عاجز مانده است و طبیعتاً نمی تواند در چنین شرایطی ادعای کمک به باشگاه فولاد را داشته باشد.

یارکشی در شورای شهر
اعضای موافق و مخالف شورای شهر اهواز از روز گذشته مشغول رایزنی با اعضای بیطرف شورا بودند تا رأی آن ها در رابطه با خریداری امتیاز فولادنوین را به سود گروه خود جلب کنند.
آن طور که از شواهد امر برمی آید جلسه شورای شهر اهواز این بار حال و هوای ورزشی به خود می گیرد و خریداری امتیاز فولادنوین محور بحث نمایندگان موافق و مخالف خواهد بود.
شورای شهر اهواز از 21 عضو تشکیل شده است. طبیعتاً هر یک از دو گروه موافق و مخالف انتقال امتیاز تیم فولادنوین به شهرداری اهواز که بتواند در جلسه شورای شهر، تیم 11 نفره ای تشکیل بدهد، بر تیم مقابل برتری عددی پیدا می کند و اکثریت آرا به آن تیم تعلق پیدا می کند.

تصمیم سازی غیرورزشی
نکته مهم در خصوص طرفین معامله خرید و فروش امتیاز فولادنوین این است که آن ها در رابطه با نهایی کردن این معامله تصمیم گیرنده اصلی نیستند. در خصوص فروش امتیاز، شرکت فولاد خوزستان برای باشگاه فولادنوین اهواز تصمیم نهایی را می گیرد و در رابطه با خریداری امتیاز هم شورای شهر اهواز برای سازمان شهرداری تصمیم سازی می کند.
نکته مهم تر اما این است که بازیکنانی که تیم فولادنوین اهواز را قهرمان لیگ دسته اول کرده اند، حق دخالت در تعیین سرنوشت تیم خود را ندارند، چه در سالی که منتهی به انتخابات مجلس است، سایه سیاست روی ورزش سنگینی می کند.

پیامک :5000291247
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: ۸
نوید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۸
2
8
دادن فولادنوین به شهرداری که نه پولی میخاد خرج کنه و نه زیرساختای لازم واسه باشگاه لیگ برتری داره در نهایت به سقوط تیم منجر میشه/لطفا تیم استانو فدای تبلیغات انتخاباتی نکنین اقایون شورا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۸
1
8
نه پول میدن نه حاضرن معادلش خدمات بدن.... واقعا باعث تاسفه بااهرم فشار میخان صاحب تیم بشن
حسن
|
Seychelles
|
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۸
1
5
پس بگو می خان به خاطر انتخابات تیمو بخر وبعد انتخابات همه چیز به فراموشی سپرده میشه
اقا ای کاش تیمو بفروشن به یه تیم غیر خوزستانی(علی رغم میل باطنیم) تا لااقل یه پولی گیر این فولاد بیچاره بیاد
خوزستانی
|
United States of America
|
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۸
1
5
یعنی شهرداری که الان پول خرید باشگاه رو نداره، فک میکنین پول داره به بازیکنا بده؟ فک میکنین از پس هزینه های تیم لیگ برتری بربیاد؟
قطعا نه. قطعا نمیتونه. متاسفانه هیچ مشتری درستی برای فولاد نوین وجود نداره.
jafar
|
Switzerland
|
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۸
0
3
من متوجه نشدم لطفا یکی مسئله را روشن جواب دهد ۱- نمایندگان شرکت فولاد آیا همان سرمایه داران غیر بومی هستند ؟ ۲- اگر قراره که پول فروش امتیاز فولاد نوین هم توی جیب آنها برود پس چه سودی برای باشگاه وتیم فولاد داره ؟
مدیر پایگاه با سلام
نمایندگان شرکت فولاد در واقع کارمندان مالکان شرکت فولاد هستند.

amordad
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۸
1
2
پیشنهاد شهرداری فقط یک نمایش تبلیغاتی است.شهرداری اهواز فاقد مدیریت و منابع مالی برای اداره یک تیم فوتبال است . واگذاری فولاد نوین به شهرداری یعنی سقوط فولاد نوین ، ضایع شدن زحمتهای فولاد نوینی ها.شهرداری وظایف اصلی خودش را انجام دهد ، تیمداری پیشکش .
ahmad
|
Seychelles
|
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۸
0
3
شدیم مستعمره تهران و اصفهانی که یک قطره نفت ندارند و سرمایه های ما رو به غارت میبرند...
استانی که از همه امکانات نظیر رفاهی و درمانی و تفریحی و آموزشی و...کاملا محرومه و تنها دلخوشی مردم به فوتباله باید این بلاها سرش بیاد؟
امام(ره) فرمود خوزستان دین خودش رو به اسلام ادا کرد.آیا این ظلم و بی عدالتی باید سرش بیاد و منابع ما روانه تهران و اصفهان بشه؟!!نماینده های استان کجا هستند؟چرا تیمهای اصفهانی و تهرانی بیش از 70میلیارد تومن بودجه بگیرند ولی تیمهای استان ثروتمند خوزستان 12میلیارد؟!!!!!! و اصفهانی که حتی یه بازیکن بومی نداره قهرمانی هارو درو کنه و به ما فخر بفروشه
خدایا به دادمون برس
فولاد خورشید جنوب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۸
0
1
متاسفانه فروش فولاد نوین از حالت نرمال و معقول خارج شده مدیر و مسئولی هم نیست که از منافع باشگاه و زحماتی که برای این تیم کشیده شده دفاع کنه متقاضیان هیچ کدوم شرایط لازم و کافی رو ندارن و بیشتر به دنبال تصاحب این امتیاز هستن تا خرید اون واقعا سوء مدیریت در فروش فولاد نوین به حد اعلا رسیده با این پول چه کارهای که باشگاه فولاد می تونست انجام بده ولی افسوس
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها