به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ April 2024 26
کد خبر: ۴۴۴۶
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۰
تعداد نظرات: ۲ نظر

بختیاری: از مدیریت استقلال استعفا می‌دهم

بختیاری: از مدیریت استقلال خوزستان استعفا می‌دهم

خوزستان اسپورت- مدیرعامل باشگاه استقلال خوزستان گفت: بنده از این جنس نیستم نه اینکه بخواهم بگویم فردی برتر هستم اما جا دارد به کسانی که در ورزش هستند تبریک بگویم. آنها طاقت زیادی دارند که این تحمل در من وجود ندارد.

به گزارش خوزستان اسپورت و به نقل از فارس، فاضل بختیاری در مورد وضعیت استقلال خوزستان در دو سال گذشته صحبت‌های زیر را مطرح کرد.

وضعیت استقلال خوزستان در لیگ چهاردهم چطور بود؟

در ابتدا باید ایام رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی را تسلیت عرض کنم و تسلیتی هم بابت کشتار بزرگی که در نهضت 15 خرداد سرآغاز انقلاب بزرگ جمهوری اسلامی ایران در سال 57 بود بیان کنم.

اگر یادتان باشد در میانه‌های فصل اعلام کردم که استقلال خوزستان تیم آسانسوری نیست که به لیگ برتر بیاید و سال بعد سقوط کند. ما در دو فصل اول حضورمان توانستیم در لیگ برتر ماندگار شویم و حالا باید به فکر کسب رتبه‌های بالاتر باشیم.

شما در ابتدای فصل از هدف‌تان برای قرار گرفتن در نیمه اول جدول صحبت می‌کردید ولی در نهایت جزو 3 تیم پایانی لیگ برتر شدید.

پیش‌بینی ما بر اساس وضعیت تیم و اردوهایی که برگزار کردیم بود. ما فصل آماده‌سازی را به بهترین شکل پشت سر گذاشتیم و اردوی خوبی در ترکیه و شهرهای داخلی داشتیم. متاسفانه در آغاز لیگ بحث محرومیت سربازها مطرح شد و 3 بازیکن خوب ما به نام‌های ابراهیم صالحی، حسن معاوی و فرزاد جعفری از تیم کنار رفتند. مشکل کارت پایان خدمت برای چند بازیکن ما وجود داشت که این مسئله استرس را به تیم ما وارد کرد. موضوع دیگر نوع قرعه‌کشی سازمان لیگ بود که فکر نمی‌کنم این مسئله قرعه‌کشی باشد و به نوعی هفته‌ها چینش می‌شود. ما در ابتدا با 5 تیم قوی بازی کردیم و به نوعی این کارها چینش است. استان‌هایی که دارای 2 یا 3 تیم هستند مسابقات‌شان چینش می‌شود. در 5 بازی اول با استقلال، فولاد، نفت تهران، ذوب‌آهن و گسترش‌فولاد بازی کردیم تنها 2 امتیاز گرفتیم. این مسئله از لحاظ روحی روی تیم تاثیر منفی می‌گذارد. شما ببینید تیمی مثل پدیده که در بازی‌های ابتدایی کار آسان‌تری داشت توانست چقدر امتیاز کسب کند.

در اواسط فصل اعلام می‌کردید که دیگر در استقلال خوزستان نمی‌مانید. آیا این تصمیم را عملی می‌کنید؟

امروز به باشگاه آمدم تا گزارش فصل قبل را تهیه کنم و کم کم غزل خداحافظی را می‌سراییم.

واقعا تصمیم‌تان به جدایی جدی است؟

بله. فوتبال و حواشی آن علاوه بر اینکه ذهن را درگیر می‌کند از لحاظ جسمی هم انسان را فرسوده می‌کند. فوتبال ساختار فکری را از بین می‌برد. شما باید با چند گروه از جامعه مقابله کنید که هر کدام خواسته‌های خودشان را دارند. وقتی می‌بازید با رسانه، هوادار، تیم رقیب، تیم خودتان و اسپانسر روبرو هستید. این شرایط برای تیمی مثل ما ثبات نتیجه ندارد بسیار سخت است که اعتقاد دارد این کار از عهده من برنمی‌آید. شاید اگر لطف خدا نبود در 2 سال گذشته سقوط می‌کردیم.

آیا استعفای خود را به هیأت مدیره ارائه کردید؟

سیستم باشگاه ما شرایط خاصی دارد. ما زیرمجموعه گروه ملی هستیم و این شرکت صاحب سهم است. 4 سال قبل به دستور سیستم کارخانه به باشگاه آمدم. سال قبل بازنشسته شدم و در این مدت به صورت افتخاری کار کردم  البته هیچ منتی نیست و این کار را با علاقه انجام دادم.

آیا در فصل نقل و انتقالات تیم را می‌بندید و سپس می‌روید یا اینکه قصد دارید همین حالا استعفا کنید؟

این باشگاه مثل بچه ما است. باید به آن کمک کنیم و از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد. بنده مسئول فروش و بازاریابی کارخانه هم بودم و با اینکه بازنشسته شدم هنوز همکاری دارم و به شرکت می‌روم تا مشاوره بدهم. وقتی فردی در مجموعه‌ای دارای تجربه است نباید به محض اینکه کارش تمام شد همه چیز را رها کند. اگر انسان چیزی به دست آورده باید آن را با افتخار در اختیار مجموعه‌ای که در آن فعالیت می‌کند بگذارد. من هم با وجود اینکه استعفا  خواهم داد کنار باشگاه هستم و به مدیریت جدید کمک خواهم کرد.

قرارداد 12 بازیکن استقلال خوزستان به پایان رسیده آیا تصمیمی در این مورد گرفتید؟

این مورد بستگی به نظر سرمربی دارد. او باید در این ارتباط جواب دهد. مربی اگر از عملکرد این نفرات راضی باشد آنها را حفظ می‌کند و اگر هم از برخی از این نفرات رضایت نداشته باشد با عذرخواهی و در آرامش از آنها جدا می‌شویم. ما از لحاظ اخلاقی از تمام بازیکنان راضی هستیم. هیچ کدام از بازیکنان ما رفتار نامناسبی نداشت و زیر بطری و کلمن نزد. ویسی در حال حاضر در مسافرت است. او به زودی به ایران بازمی‌گردد و در این مورد صحبت خواهد شد. بنده قطعا در باشگاه نیستم اما او با مسئولان باشگاه صحبت خواهد کرد و نظر خود را در مورد بازیکنان و اینکه آیا می‌ماند یا نه،‌ می‌دهد.

آیا از هیأت مدیره هم کناره‌گیری می‌کنید؟

بنده استعفای خود را از مدیریت و ریاست هیأت مدیره ارائه می‌دهم و حالا لازم نیست این مسئله خیلی زود پذیرفته شود. بنده تا تعیین مدیریت جدید امور باشگاه را جلو می‌برم.

حداقل در هیأت مدیره باقی می‌ماندید؟

بنده از این جنس نیستم نه اینکه بخواهم بگویم فردی برتر هستم اما جا دارد به کسانی که در ورزش هستند تبریک بگویم. آنها طاقت زیادی دارند که این طاقت در من وجود ندارد. حالا باشگاه ما هوادار زیادی ندارد. باشگاه‌هایی که هواداران زیادی دارند چه شرایطی را پشت سر می‌گذارند.

آیا بودجه باشگاه استقلال خوزستان در فصل بعد بالا می‌رود؟

باشگاه ما دارای ساختار شرکتی است و بودجه تیم به همراه تورم درصدی افزوده می‌شود و مشکل خاصی نیست.

با توجه به اینکه امتیاز گروه ملی به خاطر بخشی از بدهی‌ها به بانک ملی واگذار شده و آیا ممکن است آنها نخواهند تیم‌داری کنند؟

صحبت از این حرف‌ها گذشته و فصل نقل وانتقالات آغاز شده است. اگر قصد فروش داشتم باید این مسئله را در میانه‌های فصل اعلام می‌کردم. فکر نمی‌کنم این مسئله مطرح باشد. ما یک شرکت تولیدی با فعالیت حدود 5 هزار کارمند هستیم. مردم استان بسیار فوتبال دوست هستند و مدیران به دنبال چالش نمی‌روند. از سوی دیگر بحث انتخابات هم مطرح است و بعید است مسئولان استان اجازه بدهند 3 سهمیه استان از شهر خارج شود.

و صحبت پایانی.

بنده به فوتبال علاقمند بودم و همچنان هم علاقمند هستم. مخصوصا که به رنگ آبی علاقه زیادی دارم. خدا توفیق داد در بخشی از زندگی تجربه حضور در ورزش را پشت سر بگذاریم. بیش از این نمی‌دانستم خیلی از مسائل ورزشی به چه شکلی است حالا نمی‌گویم به 100 رسیدم ولی اطلاعات ما به 20 رسیده است. امیدوارم ورزش ایران هر چه بیشتر رشد کند و روزهای بهتری را پشت سر بگذارد.

پیامک :5000291247
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: ۲
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۵
0
1
چرا بعضیا نمیذارن فوتبال خوزستان آرامش داشته باشه هر روز واسش مشکل تراشی میکنن این بار نوبت استقلال خوزستانه؟ تا دیروز بجون فولاد افتاده بودن ولی انگار به نابودی یه تیم راضی نشدن گفتن بزنیم استقلال خوزستانم خراب کنیم
بهنود
|
Thailand
|
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۵
0
0
اقاي مهندس بختياري

الان كه سال چهارم حضور شما و باعث شده اين موفقيت بزرگ به دست بياد و تيمي كه فقط ٢ سال ليگ برتر بوده حفظ شده ، خواهش دارم بمانيد و ثبات مديريت رو نشان دهيد و امسال نتيجه گيري كنيم

من مطمئنم بدون حضور شما و اقاي ويسي اين تيم امسال سقوط مي كنه

زنده باد خوزستان
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها