به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ May 2024 13
کد خبر: ۴۴۴۰
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۴
تعداد نظرات: ۳ نظر

فولادنوین در سه‌راهی سیاسی-ورزشی

فولادنوین در سه‌راهی سیاسی-ورزشی

خوزستان اسپورت- با گذشت 45 روز از قطعی شدن صعود تیم فولاد نوین اهواز به لیگ برتر، این تیم در بلاتکلیفی قرار دارد.

به گزارش خوزستان اسپورت، تیم فوتبال فولاد نوین اهواز در آخرین روز فروردین 94 با شکست دادن تیم مس کرمان در اهواز، صعودش را به لیگ برتر فوتبال باشگاه های ایران قطعی کرد ولی با گذشت یک ماه و نیم، هنوز تکلیف قهرمان لیگ یک مشخص نشده است و اعضای این تیم چشم به تصمیم گیری مسئولان دارند.

در حالی که بحث واگذاری امتیاز فولاد نوین به شهرداری اهواز در مراحل مقدماتی قرار دارد و مشخص نیست لایحه این نقل و انتقال در جلسه علنی شورای شهر اهواز در هفته آینده به تصویب برسد یا خیر، به نظر می رسد که تیم فولاد نوین در یک سه راهی سیاسی-ورزشی قرار گرفته است.

گرچه اعضای تیم فولاد نوین تمایل دارند این تیم در اهواز باقی بماند، اما همانطور که ذکر شد لایحه خرید امتیاز این تیم توسط شهرداری اهواز تاکنون در شورای شهر اهواز به تصویب نرسیده و در صورت تصویب هم مسئولان استان تمایلی به حضور هر سه نماینده خوزستان در مرکز استان ندارند و ترجیح می دهند حداقل یکی از سه سهمیه خوزستان در شهری غیر از اهواز به میدان برود.

در زمان حاضر، تیم فولاد نوین در سه‌راهی اهواز-آبادان-مسجدسلیمان قرار گرفته است و احتمالاً برای مشخص شدن مقصد نهایی این تیم باید تا پایان هفته آینده صبر کرد و دید که رایزنی های سیاسی-ورزشی برای انتقال امتیاز قهرمان لیگ دسته اول در نهایت این این تیم را به سوی کدام یک از شهرهای زیر سوق خواهد داد.

اهواز: شهرداری اهواز از نظر کادر فنی و بازیکنان فولاد نوین بهترین گزینه برای انتقال امتیاز است. شهرداری اهواز در زمان حاضر فاقد تیم است و صحبت هایی صورت گرفته تا در صورت انتقال امتیاز فولاد نوین به شهرداری اهواز، کادر فنی و بازیکنان فولاد نوین هم به این تیم منتقل شوند. این در حالیست که برخی از اعضای شورای شهر اهواز، تلاش هدایت ممبینی برای انجام این معامله را مصالح شخصی این عضو شورا از جمله مباحث تبلیغاتی می دانند. احمد باورساد یکی از اعضای شورای شهر اهواز در آخرین جلسه علنی این شورا اعلام کرد: «چنانچه اوضاع مالی شهرداری به حدی خوب است که توانایی خرید یک تیم لیگ برتری با ارزش میلیاردی را دارد چرا تاکنون حقوق عقب افتاده چندین ماهه کارگران زحمتکش بخش های مختلف خدماتی را پرداخت نکرده است؟»

آبادان: یکی از سه قطب اصلی فوتبال خوزستان اولین گزینه ای بود که برای انتقال امتیاز فولاد نوین مطرح شد. پس از درخواست عبدالحسین مقتدایی استاندار خوزستان برای انتقال امتیاز فولاد نوین به شهر زادگاهش، آبادان، این انتقال تقریباً قطعی تلقی می شد ولی بعد از اینکه وزارت نفت تمایلی برای خریداری امتیاز نشان نداد و منطقه آزاد اروند هم به دلیل فقدان تجربه کافی در امر باشگاهداری و نداشتن پایگاه اجتماعی در سطح شهر آبادان ترجیح داد وارد معامله خرید امتیاز فولاد نوین نشود، شانس آبادان برای کسب یک سهمیه در لیگ برتر کاهش پیدا کرد.

مسجدسلیمان:
مسعود رضائیان مدیرعامل باشگاه نفت مسجدسلیمان در ابتدا بحث انتقال امتیاز فولاد نوین به شهر مسجدسلیمان را یک شوخی خواند و اعلام کرد اگر وزارت نفت تمایلی برای هزینه کردن داشت، در فصل گذشته مبالغ قراردادهای اعضای تیم نفت را پرداخت می کرد تا این تیم سقوط نکند. چند روز بعد از حرف های رضائیان اما، فرامرز کیانی زاده مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان خبر داد که احتمال واگذاری فولاد نوین به شهر مسجدسلیمان، زادگاه مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان، زیاد است. این موضوع زمانی قوت گرفت که اسماعیل جلیلی نماینده مسجدسلیمان در مجلس اعلام کرد با وزیر نفت رایزنی های لازم را در رابطه با خریداری امتیاز تیم فولاد نوین توسط باشگاه نفت مسجدسلیمان انجام داده است.

پیامک :5000291247
نظرات بینندگان
تعداد نظرات: ۳
بختیاری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۵
1
0
واقعا این امتیاز حققققققققه مسجدسلیمانه
نفت بختیاری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۶
1
0
فقط باید به نفت مسجدسلیمان برسه چون اگه فصل قبل بودجه میدادن به تیم صدرصد با این بازیهای زیبا رتبه تک رقمی میشد......دل بختیاری ها و خوزستان به عشق نفت میتبد.....الان مسولان باید جوابگو مردم بختیاری باشند که بیش از صد سال شرکت نفت ایرانو میچرخونن
rama
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۶
0
1
1- واگذاری این امتیاز و مهاجرت همه کادر و بازیکنان به شهرداری که بی پول هم هست مساویست با تضعیف فولاد و حذف تیم فولاد نوین از لیگ یک. با اینکار فولاد یک عقب گرد بزرگ خواهد داشت .
2- نفت آبادان توانایی بازگشت باشکوه در فصل بعد با قهرمانی در لیگ یک رو داره که امیدوارم با اقتدار این امر صورت بگیره و شاهد تولد دوباره فوتبال آبادان باشیم .
3- مسجد سلیمان اگه هنر داشت تیم رو تو لیگ حفظ میکرد و خرید امتیاز توسط این تیم منطقی نیست
4- بهترین کار برای بازگشت سرمایه فروش امتیاز به خارج از استان و قدرت بخشیدن دوباره به فولاد و فولاد نوین هست که دوباره این دو تیم تو فصل بعد برای قهرمانی در دو جبهه تلاش و فولاد نوین مثل قبل تیم پایه فولاد باقی بماند.
امیدوارم با گرفتن تصمیم اشتباه فولاد رو نابود نکنن
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها