به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ May 2024 16
کد خبر: ۳۸۷۵
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۵

سید شریف حسینی: لیگ 20 تیمی ممکن نیست

رئیس کمیته فوتبال مجلس در گفت و گو با خوزستان اسپورت: برگزاری لیگ 20 تیمی امکان پذیر نیست

خوزستان اسپورت- رئیس کمیته فوتبال و فوتسال مجلس شورای اسلامی اعتقاد دارد که شرایط باشگاه ها و بازیکنان فوتبال ایران اجازه برگزاری لیگ 20 تیمی را نمی‌دهد.

سید شریف حسینی در گفت و گو با خوزستان اسپورت، مخالفت خود با تصمیم سازمان لیگ فوتبال مبنی بر برگزاری لیگ دسته اول فوتبال ایران در یک گروه 20 تیمی را اعلام کرد و از معایب این طرح سخن گفت.

متن مصاحبه نماینده مردم اهواز و رئیس کمیته فوتبال و فوتسال مجلس شورای اسلامی با خوزستان اسپورت را مرور کنید.

تصمیمات مقطعی برای فوتبال مفید نیست
سطح فوتبال ایران به عنوان یکی از قطب های فوتبال در آسیا باید فراتر از این باشد که هرساله تعدادی کارشناس بنشینند و در خصوص چگونگی برگزاری مسابقات در سال جدید بحث و تصمیم گیری کنند. این روش درستی نیست که همه ساله این بحث را داشته باشیم که لیگ های ما در چند گروه برگزار شود و چند تیم در این مسابقات شرکت کنند. اینکه لیگ برتر را یک سال با 16 تیم و یک سال با 18 تیم برگزار می‌کنیم یا اینکه لیگ دسته اول را یک سال در دو گروه انجام می‌دهیم و سال بعد از آن بحث یک گروهی کردن مسابقات را مطرح می‌کنیم، در نهایت سودی برای فوتبال ایران ندارد.

لیگ دوگروهی جواب داده است
اعتقاد من اینست که برگزاری لیگ یک در دو گروه جواب داده است و تیم ها با این شیوه برگزاری مسابقات انطباق پیدا کرده‌اند. ما نمی‌توانیم به یکباره بیاییم و تعداد زیادی از تیم های لیگ دسته اول که بعضاً تیم های باسابقه و پرطرفداری هستند را از این مسابقات کنار بگذاریم. این گونه رفتارها و تصمیم گیری ها به نظر من نشان دهنده بی برنامگی در فدراسیون فوتبال است و در نهایت مانع از رشد فوتبال می‌شود.

38 بازی در سال ممکن نیست
 به عنوان کسی که سال هاست از نزدیک با شرایط فوتبال ایران آشنا هستم، تاکنون ندیده‌ام که روزی بحث لیگ 20 تیمی در فوتبال ایران مطرح شود و به نتیجه برسد. اگر وضعیت باشگاه‌ها و بازیکنان فوتبال ایران را بررسی کنیم، به این نتیجه می‌رسیم که شرایط مالی باشگاه‌ها و توان بدنی بازیکنان به شکلی است که نمی‌توانند در لیگ 20 تیمی و 38 مسابقه در طول یک سال حاضر شوند. در همین لیگ دو گروهی که تیم ها 22 مسابقه را در طول یک سال انجام می‌دهند، گاهی اوقات برخی از تیم ها با مشکلاتی مواجه می‌شوند، حالا شما در نظر بگیرید که اگر تعداد بازی‌های یک تیم از 22 مسابقه به 38 مسابقه در سال برسد، چه شرایطی برای آن تیم ایجاد می‌شود.

در فراکسیون ورزش جلسه می‌گذاریم
از شما می‌خواهم که بنویسید به عنوان مسئول کمیته فوتبال و فوتسال مجلس شورای اسلامی، مخالف جدی یک گروهی شدن لیگ یک با حضور 20 تیم هستم، چرا که برگزاری 38 مسابقه در یک سال با شرایط مالی باشگاه ها و توان جسمانی بازیکنان ایرانی مطابقت ندارد. در همین رابطه جلسه‌ای در فراکسیون ورزش مجلس برگزار خواهیم کرد تا با حضور هیئت رئیسه فراکسیون درباره این موضوع بحث و تصمیم گیری کنیم.

پیامک :5000291247
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها