به سایت خبری ورزش خوزستان خوش آمدید

      
جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ May 2024 03
کد خبر: ۳۶۶۲۷
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۰

توضیح آخرین شرایط نفت آبادان از زبان مدیرعامل

توضیحات مدیرعامل در خصوص شرایط نفت آبادان

خوزستان اسپورت- مدیرعامل باشگاه صنعت نفت آبادان در یک نشست خبری به سئوالات خبرنگاران پاسخ گفت و در خصوص مسائل مربوط به این باشگاه توضیحات مفصلی را به هواداران ارائه داد.

به گزارش خوزستان اسپورت و به نقل از ایسنا، محمدحسن رحمانی در نشست خبری با اصحاب رسانه پیرامون آخرین وضعیت تیم فوتبال صنعت نفت آبادان برای حضور در لیگ بیست و سوم اظهار کرد: 21 روز است مدیرعاملی مؤسسه فرهنگی ورزشی صنعت نفت آبادان را بر عهده دارم. زوایای کار را می‌دانم و می‌دانستم که کار سخت است اما خودمان را برای تلاش بیشتر و حل مشکلات آماده کرده‌ایم. البته خیلی از مشکلات به این راحتی حل نمی‌شود. ما در فضایی هستیم که با چندین کنش و واکنش مواجه‌ایم و همه این‌ها در مسیر ما تأثیرگذار هستند.

هر نقدی را می شنویم
وی ادامه داد: من یک روز پیراهن صنعت نفت آبادان را به عنوان بازیکن بر تن داشتم و اکنون که مدیرعامل این مؤسسه شده‌ام، همان حسی را دارم که زمان پوشیدن پیراهن صنعت نفت داشتم. تمام هم و غم من، چه آن زمان که بازیکن این تیم بودم و چه الان که در پست مدیرعاملی مشغول به فعالیت هستم خوشحالی هواداران صنعت نفت آبادان بوده است. اما آنچه کار را سخت می‌کند همان‌طور که گفتم یک سری کنش و واکنش‌ها است که همه آن‌ها به ما ارتباط ندارد اما هر نقدی را می‌شنویم زیرا معتقدیم نقدها به ما راهکار می‌دهند. پس بنابراین از نقد استقبال می‌کنیم ولی یکسری از نقدها از فضای منطق دور هستند که همین‌ها شرایط کار را برای ما سخت می‌کند و ما را از اصل به متن حاشیه می‌برند. تمام اخبار مؤسسه فرهنگی ورزشی صنعت نفت آبادان فقط از طریق رسانه مؤسسه و خبرگزاری‌ها منتشر خواهد شد و نمی‌خواهیم در فضای مجازی فعالیت داشته باشیم. خیلی از دوستان در فضای مجازی کار را برای ما سخت می‌کنند و در بحث نقل و انتقالات با مطرح کردن برخی اسامی ما را از هدفمان دور می‌کنند و حتی در همین فضای مجازی در مباحث مختلف به ما فشار می‌آورند و مطالبی گفته می‌شود که اولویت ما نیست. ما نقد غیرمنطقی را نمی‌پذیریم.

150 میلیارد تومان بودجه نفت برای لیگ 23
مدیرعامل مؤسسه فرهنگی ورزشی صنعت نفت آبادان گفت: در حد توانمان در بازار نقل و انتقالات هستیم و وقتی تیمی می‌خواهد با پول کم انتخاب خوب داشته باشد این موضوع زمان زیادی می‌برد و چون منابع محدود است شرایط اجازه خطا را می‌دهد. من شما اهل رسانه را به دیدن آخرین روز فصل نقل و انتقالات دعوت می‌کنم که آن زمان خیلی از بازیکنان آزاد لیگ برتر راهی لیگ یک می‌شوند. ضمن اینکه امسال با یک مسأله دیگر نیز مواجه هستیم و آن هم تغییر تاریخ بازی‌های AFC است که قبلاً اواخر اسفندماه برگزار می‌شد اما امسال از شهریورماه آغاز خواهد شد و این باعث می‌شود که تیم‌های ایرانی حاضر در لیگ قهرمانان آسیا اکنون فعالان نقل و انتقالات ایران باشند و همین دیدگاه باعث می‌شود به دنبال بهترین بازیکنان باشند و نکته قابل اهمیت این است که منابع محدود مالی هم ندارند و بعد هم یکسری بازیکنان باکیفیت های متوسط باقی می‌مانند و این بازیکنان بازار خرید تیم هایی مثل ما هستند که بودجه کل مؤسسه‌مان از تیم‌های پایه گرفته تا تیم بزرگسالان و همچنین پرداخت حقوق کارکنان و نگه‌داشت مؤسسه 150 میلیارد تومان برای یک فصل است، ضمن این که فقط اعلام می‌شود که این مبلغ تا انتهای فصل به دست ما می‌رسد و اکنون در دست ما نیست که برای آن برنامه ریزی کنیم.

تیمی نیستیم که نگاه ها را به خودمان جلب کنیم
وی افزود: همچنین بیمه پارسیان و شرکت منطقه آزاد اروند دو اسپانسر صنعت نفت آبادان هستند که پول آن‌ها به صورت بخش بخش به دست ما می‌رسد و همه این‌ها باعث می‌شود که ما در نقل و انتقالات با وسواس بیشتری کار کنیم. نقل و انتقالات برای ما تمام نشده است و شرایط را رصد می‌کنیم. تصمیم داریم خیلی از فعالیت‌هایمان را به صورت محدود اطلاع‌رسانی کنیم ولی هواداران بدانند تلاش ما این است که تیم قابل احترامی را راهی لیگ برتر کنیم ولی نکته قابل تأکید این است که با این مبلغ نمی‌توانیم تیمی باشیم که نگاه‌ها را به خودمان جلب کنیم.

راه اندازی سفیران استعدادیاب در موسسه نفت آبادان
 رحمانی عنوان کرد: بازیکنان زیادی هستند که می‌توانند در تیم ما باشند اما مهم این است که موجودیت سخت‌افزاری و مسائلی مثل شرایط آب و هوایی این امکان را از ما می‌گیرد. خیلی از بازیکنان به خاطر همین امکانات سخت‌افزاری به آبادان نمی‌آیند ولی ما به دنبال ایجاد شرایط مشابه برای جذب بازیکنان از استان های مشابه با شرایط خودمان هستیم. به هر حال مشکلات مالی هر سال وجود دارد اما تلاش می‌کنیم یک الگو برای برنامه‌ریزی‌مان داشته باشیم. همچنین امسال بحث سفیران استعدادیاب را در سراسر کشور راه‌اندازی می‌کنیم که احتمالاً این سفیران تا اواخر مردادماه مشخص می‌شوند. مهم‌ترین کار آن‌ها تزریق بازیکنان به تیم‌های بزرگسالان و امید مؤسسه فرهنگی ورزشی صنعت نفت آبادان است. به هر حال معضل نبود بازیکن را با این شیوه حل خواهیم کرد.

انتقال بازیکنان پایه به تیم بزرگسالان نفت با قرارداد پنج ساله
وی با بیان این که هر بازیکنی که از پایه به تیم بزرگسالان انتقال داده می‌شود با قراردادی پنج ساله به تیم اضافه خواهد شد، ادامه داد: تا اگر این بازیکن در آینده پیشنهاد داشت، بهترین مسیر و پیشنهاد انتخاب شود که هم باشگاه به سود برسد و هم بازیکن بلزیکن آینده بهتری برای رشد داشته باشد.

فصل قبل تیمی با 870 میلیارد تومان هزینه هفتم هم نشد
مدیرعامل مؤسسه فرهنگی ورزشی صنعت نفت آبادان درباره بازسازی استادیوم تختی آبادان نیز گفت: همچنین اکنون بحث مالکیت مؤسسه فرهنگی ورزشی صنعت نفت آبادان مطرح است. ما یک مؤسسه هستیم و یکسری سخت‌افزار از زمین تمرین گرفته تا استادیوم، محل خوابگاه و مکان مؤسسه را از شرکت پالایش نفت می‌گیریم. در خصوص بحث بازسازی استادیوم نیز باید بگویم این موضوع در حیطه کاری من نیست و مدیرعامل تنها بازوی اجرایی مصوبات هیات مدیره است و هیچ مدیرعاملی نمی‌رود بودجه بگیرد و این هیات مدیره است که به دنبال جذب بودجه می‌رود. من یک ریال از بابت این خدمت نمی‌گیرم. با یک نامه آمده‌ام و با یک نامه نیز می‌روم. همچنین حیطه کاری‌ام را می‌دانم و ساختاری که امروز از آن صحبت می‌شود برای یک باشگاه است که ردیف بودجه دارد، نه ما که به صورت مؤسسه اداره می‌شویم. تیم‌هایی فصل گذشته در لیگ داشتیم که 870 میلیارد تومان برای یک فصل هزینه کرد و حتی هفتم هم نشد و می‌شود از این مدیرعامل پرسید که بودجه را چه کردی؟

هیچ مدیری دوست ندارد با آبروی خودش بازی کند
وی با بیان این که به نظر من عملکرد مدیران قبلی مؤسسه فرهنگی ورزشی نفت آبادان نیز بد نبود، عنوان کرد: تا وقتی که وضعیت به همین شکل یعنی مؤسسه دنبال می‌شود و مشکل مالکیت حل نمی‌شود شرایط همین است. نفرات قبلی هم خیلی دویدند ولی ساختار همین است و هر کسی بیاید باید با همین شرایط کار کند و فقط باید تلاش کند شرایط فعلی را ارتقا بدهد. سال گذشته مبلغ زیادی از بودجه و منابع ما به خاطر چند انتخاب از دست رفت و می‌توان انتقاد کرد که منابع هدررفت زیاد بوده است و البته این را هم تأکید می‌کنم که هیچ کسی دوست ندارد وقتی مسئولیتی را می‌پذیرد با آبروی خودش بازی کند اما شرایط مؤسسه همین است.

در آبادان از رقبا میزبانی می‌کنیم
رحمانی با اشاره به انجام بازی های نفت در شهر آبادان نیز گفت: تمام تلاشمان این است که استادیوم تختی آبادان بازسازی شود زیرا این استادیوم می‌تواند جو سختی را برای تیم‌های میهمان ایجاد کند. طبق عرف هر سال باید تیم‌ها دو استادیوم را به سازمان لیگ برای بازی‌های خانگی معرفی کنیم که ما هم علاوه بر ورزشگاه تختی آبادان، استادیوم غدیر را هم معرفی کردیم چون منابع پرداختی برای بازی در این استادیوم برای ما راحت‌تر بود و اگر منابع لازم را داشتیم می‌توانستیم شهدای فولاد را معرفی کنیم اما جیب ما توانایی پرداخت هزینه برای بازی در این استادیوم را ندارد. به هر حال نامه زدیم که اگر استادیوم آبادان آماده نشد در غدیر بازی می‌کنیم. البته من فکر می‌کنم برای میزبانی در بازی اول خانگی‌مان در ورزشگاه تختی آبادان هیچ مشکلی نداشته باشیم. اگر هم ورزشگاه به صورت کامل آماده نشد نهایتاً در آبادان بدون تماشاگر بازی خواهیم کرد تا در ادامه به شرایط مناسب برسد.

سردرگم نیستیم
وی در واکنش به سوالی که به نظر می رسد در خرید بازیکن خارجی دچار سردرگمی شده اید؟ خاطر نشان کرد: اصلا به این صورت نیست. بازیکنی را با مبلغ پیشنهادی 150 هزار دلار می‌خواستیم ولی چون اسم او بیرون آمد بعد به ما گفت با مبلغ 250 هزار دلار حاضر به همکاری است و به همین دلیل سعی می‌کنیم اطلاعات باشگاه بیرون نرود و به خاطر همین نیز محدودیت اطلاع‌رسانی داریم. همه ما می‌خواهیم بهترین کار را کنیم. من بچه این شهر هستم و اگر این سمت‌ها ماندگار بودند الان در اختیار من نبود و من هم کامل می‌دانم که کجا هستم و امیدوارم بتوانیم کار کنیم.

مدیرعامل مؤسسه فرهنگی ورزشی صنعت نفت آبادان درباره برگزار نشدن جشن 50 سالگی مؤسسه فرهنگی ورزشی صنعت نفت آبادان در بهترین شرایط، عنوان کرد: آن زمان خودم هم برای حضور در این مراسم دعوت شده بودم ولی باید بپذیریم در آن مقطع تیم نفت در وضعیت ملتهبی بود.

برخوردی که با ویسی شد محکوم است
وی درباره صحبت‌های اخیر عبدالله ویسی پس از اتفاقی که در تمرین این تیم برای وی رخ داد و خانواده یک بازیکن قصد درگیری با وی را داشت، گفت: قبول دارم که عبدالله ویسی درباره آن مصاحبه باید کمی خویشتنداری می‌کرد ولی بُعد هیجانی او گُل کرد. ویسی هم قطعا می‌داند که در خوزستان کار می‎‌کند و سعه‌صدر دارد، اما آن برخوردی که با وی شد جالب نبود و آن رفتار محکوم است. به هر حال نباید این رفتارها به صورتی باشد که اتفاقی برای برند مؤسسه فرهنگی ورزشی صنعت نفت آبادان رخ دهد.

از سال 94 به دنبال عبدالله ویسی بودم
رحمانی در واکنش به سؤالی که آیا عبدالله ویسی با توجه به اینکه هواداران خواهان وی بودند انتخاب شد و آیا تیم فنی وی را بررسی کرده است؟ گفت: انتخاب ویسی نیاز به تیم فنی نداشت زیرا فضا به نحوی بود که همه آبادان خواهان او بودند. ضمن اینکه انتخاب ویسی با آنچه مدنظر ما بود همراه بود. ویسی را از سال 94 وقتی پایان‌نامه ارشدم را با موضوع انتخاب سرمربی می‌نوشتم به همراه مربیانی چون گل‌محمدی مدنظر داشتم و از همان سال 94 به دنبال عبدالله ویسی بودم. ویسی انتخاب من است و در کل فصل پاسخگوی انتخابم هستم. همکاری ما با ویسی برای دو فصل به علاوه یک فصل است و کسانی که دنبال نیمکت ویسی هستند باید سه سال صبر کنند زیرا تا زمانی این هیات مدیره و من هستیم، ویسی نیز خواهد بود. مگر اینکه خودش نخواهد. ویسی در استقلال خوزستان تیمش دو سال تا پای سقوط رفت اما در نهایت این تیم به لیگ برتر صعود کرد. آیا در آبادان هم هواداران ما این‌قدر حوصله دارند؟

وی بیان کرد: ما یک برنامه موازی برنامه‌های دیگرمان هم مدنظر داریم که در قالب برنامه‌های کوتاه مدت و بلندمدت است. برنامه کوتاه مدت‌مان حفظ جایگاه‌همان در لیگ برتر و برنامه بلندمدت‌مان تقویت تیم امید برای تزریق بازیکنان به تیم بزرگسالان است و احتمالا امسال پدیده لیگ برتر از صنعت نفت آبادان خواهد بود.

پاسخ به دلیل انتخاب مربی بدنساز تیم
مدیرعامل مؤسسه فرهنگی ورزشی صنعت نفت آبادان درباره انتخاب مربی بدنساز این تیم نیز عنوان کرد: انتخاب اعضای کادر فنی با تشخیص عبدالله ویسی بوده است و هر کسی را انتخاب کند مورد انتخاب ما نیز است. برای سه بار نوع تمرینات آقای مزرعه بدنساز تیم را دیده‌ام و به نظر من بهترین بدنساز لیگ ایران از آبادان است و می‌توانیم این را هم از بازیکنان فعلی نفت آبادان بپرسیم. من از او پشتیبانی نمی‌کنم چون انتخاب ویسی است. حتی به مدیر آکادمی هم گفته‌ام انتخاب سرمربی تیم امید بر عهده خودش است زیرا من این‌قدر حرفه‌ای هستم که به یک سرمربی نگویم فلان نفر را به تیم اضافه کن. درست است جوان هستم اما حرفه‌ کاری‌ام را می‌دانم و دخالت نمی‌کنم. بنده پیشنهاد می‌دهم و کتمان هم نمی‌کنم، چون دید فنی دارم اما به هیچ عنوان فردی را انتخاب نمی‌کنم.

بازیکنان آزاد نفت آبادان جایگاهی در تفکر سرمربی نداشتند
وی گفت: ما یک دفاع وسط می‌خواستیم که به ما گفت با 14 میلیارد تومان به نفت آبادان می‌آیم و ما چگونه می‌توانیم این مبلغ را برای جذب تنها یک بازیکن صرف کنیم؟ درباره حکیم نصاری هم باید بگویم قرارداد او سه ساله بود که دو سال دیگر از این قرارداد باقی مانده است. طالب ریکانی هم کاپیتان ما است و باید در تیم می‌ماند. ضمن اینکه بیت‌سعید، طیبی، بوعذار، خالدی و گروسیان نیز بازیکنان آزاد بودند اما قنبری را خودمان فسخ کردیم. بازیکنانی که آزاد بودند جایگاهی در تفکر سرمربی و ساختار عملکردی باشگاه نداشتند.

دست گدایی جلوی کسی دراز نمی‌کنیم
رحمانی عنوان کرد: از الان هم نمی‌توانیم هیچ جایگاهی برای تیم درنظر بگیریم. با آنچه داریم بازی می‌کنیم ولی دست گدایی جلوی کسی دراز نمی‌کنیم. سعی می‌کنیم برند مؤسسه بر تن کسی باشد که احترام مؤسسه حفظ شود و جوابگوی آنچه باشد که ما می‌خواهیم. مدیربرنامه‌ای بود که وقتی برای بازیکنی با او صحبت کردیم گفت اگر این بازیکن را می‌خواهید باید دو بازیکن دیگر را هم بردارید تا بازیکن مدنظر شما را هم به نفت آبادان بیاورم. سؤال من این است واقعاً برای چه؟ یعنی یک بازیکن 15 میلیارد تومان برای ما هزینه دربر دارد. به هر حال این صحبت مدیربرنامه باعث شد که بازیکن مدنظرمان را هم نگیریم. این یک معضل است و محدودیت نقدینگی باعث می‌شود وسواس به خرج دهیم. اگر هم نشد با همین نفرات یعنی به جوانانمان اعتماد می‌کنیم و وارد مسابقات می‌شویم.

آوردن پول به باشگاه با شرط انتخاب سرمربی و آوردن 5 بازیکن!
وی درباره اولویت هزینه‌کرد بودجه باشگاه، گفت: اولویت برای ما پرداخت پول بازیکنان است. درباره بحث بازاریابی و اقتصادی هم باید بگویم این موضوع را خودم رصد می‌کنم و امیدوارم اتفاقات خوبی در این بخش بیفتد. راهکارهای زیادی مدنظر است و در حال بررسی هستند. امسال تا آخر فصل حتماً بودجه‌ای را از بابت اسپانسر به تیم تزریق می‌کنیم. دوستی گفته بود مبلغ 100 میلیارد تومان به باشگاه می‌آورد که من گفتم اگر بیاورید شما بشوید، مدیرعامل و من عقب می‌روم، که بعد گفت پنج میلیارد تومان می‌آورم و با این شرط که هم سرمربی را انتخاب کنم و هم پنج بازیکن به نفت آبادان بیاورم.

پیامک :5000291247
  • پربیننده ترین ها
  • پربحث ترین ها